Binturongg |
|
(23.4.2015 15:19:40) Monty, Ty jsi můj člověk! Mám to úplně stejně
Bělouna jsem spočítala kdysi celého v osmé třídě a v podstatě dodnes trpce lituju, co času jsem nad tím strávila, protože mě vzali bez přijímaček a z Belouna v mé hlavě nezbylo ani zblo. Když jsem pak na vejšce potřebovala zápočet z logiky a zkoušku ze statistiky, bylo to holé neštěstí - a po tom, co jsem pochopila, napsala, řekla a díky tomu prolezla o prsa, po tom už druhý den nebylo ani památky.
Nejenže nevidím důvod se v něčem takovém nimrat, ale i když to z donucení pochopím, nikdy neudržím
|
Monty |
|
(23.4.2015 15:46:16) Bin, tak s výsledkem mě to baví - přiznám se, že na základce jsem jeden čas i vytvářela vlastní slovní úlohy (obvykle s nějakým "srandovním" zadáním, ale vždycky se daly vypočítat) o společné práci, nebo variace na téma "auto A vyjede z bodu X do bodu Y v 8:30 rychlostí 120km/h a auto B z bodu Y do bodu X v 9:00 rychlostí 150 km/h, v kolik hodin a na kterém kilometru se potkají?", ovšem výsledek x, x je větší nebo rovno y-ab... to prostě ne, nepřijde mi to zajímavý, jsem schopná se naučit nějakou rovnici, ale nevidím důvod, proč to dělat. Asi mi chybí to správný abstraktní matematický myšlení, který zapříčiňuje jásot nad výsledkem "x".
|
Binturongg |
|
(23.4.2015 16:03:27) Monty - tak to mě nezajímá ani to, kdy se potkají vlaky za podmínek XY, ani jakou uniformu má strojvůdce vlaku A - i když mi výsledek řeknou
A pátrání po neznámém x, to je skutečně něco tak zbytečného...
|
Monty |
|
(23.4.2015 16:09:14) "A pátrání po neznámém x, to je skutečně něco tak zbytečného..."
Bin, přesně. Já si pod "x" nepředstavím ani blondýnku, ani dinosaura (jak tu někdo psal), pro mne je to x, ke kterému nemám žádný vztah a ani mne neberou jakýkoli jeho vztahy. Zatímco když tři dělníci kopají jámu, dovedu si k nim dosadit libovolné množství lidských příběhů a tím pádem mne zajímá, jak rychle ji vykopou a jak by jim pomohlo, kdyby s nimi kopal ještě další dělník. Tím nemyslím, že si ty příběhy skutečně vymýšlím, ale že pro mne ta realita má smysl. Nereálné "x" mne nezajímá. Já ani nemám moc ráda klasický sci-fi nebo fantasy, ani tam nemusí nic počítat.
|
Monty |
|
(23.4.2015 16:10:49) I když... napsat fantasy, kde by barbaři, elfové, skřeti a podobná verbež podnikali dobrodružnou cestu a museli vybojovat nespočet bitev, aby se dostali k výsledku "x = 2a" by mohlo být docela zajímavý.
|
Binturongg |
|
(23.4.2015 16:24:14) Monty - sci-fi a fantasy mi, až na výjimky, také nic moc neříká, možná právě proto, že mám pocit, že tam jde o to x - nějak si pod tou zápletkou či problémem nedokážu nic moc představit. Baví mě to úplně stejně jako "příběh", kdy se pomocí rovnice musíš k x dopracovat
Je fakt, že konkrétní slovní úloha není zas tak strašná věc, dokud tedy nedojde na lámání chleba - ale vzpomněla jsem si na povídku Stephena Leacocka - nepamatuju si název, ale spočívalo to v tom, že tři hlavní hrdinové slovní úlohy A, B a C kopali nějaký příkop nebo bazén, přičemž A byl namachrovanej frajírek, silný a nezdolný a C byl chudáček za groš kudla - nakonec snad i umřel
|
|
|
Monty |
|
(23.4.2015 16:14:06) maargitt, no vždyť to píšu - chybí mi tohle abstraktní matematický myšlení. Zcela.
|
Monty |
|
(23.4.2015 16:16:53) maargitt, tak statistika je zas něco jiného. Ve statistice dostaneš konkrétní výsledek. Nebo aspoň pro mne dostatečně konkrétní.
|
Monty |
|
(23.4.2015 16:53:35) " asi to bude nějak tak, že matika je dlouho nepříjemná a abstraktní, ale když se člověk dostane k tomu, co ho zajímá, taknho začínají zajíámat i ty dříve abstraktní amtematické vztahy."
maargitt, jj, myslím si totéž.
bin, ta povídka se jmenuje "A, B a C".
|
Binturongg |
|
(23.4.2015 16:58:19) Monty - dík!
A maargit taky souhlasím, ale do jí popisované fáze se nemohu dostat, stejně jako se nikdy nedostanu k tomu, abych začala chápat, jak funguje telefon nebo spalovací motor, protože kde není zájem a aktivita, nejsou ani výsledky
|
Binturongg |
|
(23.4.2015 17:28:54) matika a fyzika.
Z filosofických blábolů se totiž poměrně snadno vykecáš u zkoušky i mezi filosofy - pokud máš trochu základy, lze mluvit o čemkoli jakkoli dlouho
|
Binturongg |
|
(23.4.2015 17:38:19) Nojo, písemně je to horší, to uznávám
|
Binturongg |
|
(23.4.2015 18:13:40) maargit - občas mám pocit, že nejnáročnější škola byla ta Tvoje - ať řeknu cokoli, u vás to bylo víc do hloubky, do šířky, do dálky, do výšky, ani zavtipkovat nelze... To je ale skoro všude a záleží jen na kantorovi, jak moc je nad věcí.
Například v jakémsi předmětu, který zahrnoval politiku EU, co do nás hustili snad 2 semestry, nás většina dělala zkoušku na dvakrát i třikrát, protože slečna docentka dávala necelé dvě hodiny na písemný test, který spočíval v tom, že jsme museli popsat minimálně 6 stránek, hustě, ručně a ještě to bylo málo...
Prostě všude je něco a vše se dá probírat do hloubky nebo povrchně nebo něco mezi a stejně tak se dá zkoušet
|
Len |
|
(23.4.2015 18:31:17) Jj, taky piseme rucne, udajne mame psat alespon 1000 slov za hodinu, zkouska je na tri hodiny, vzdycky mam pocit, ze mi upadne ruka. Obdivuju znamkujici, ze to prectou, zvlast po mne, pisu klasicky psace jak nas ucili na zakladce, s cimz maji bezni Anglicani znacny problem
Hloubka odpovedi zalezi na podani otazky, nekdy chteji jednu vec do hloubky, jindy sirsi zaber.
|
Binturongg |
|
(23.4.2015 18:38:07) Len - přesně to mě udivuje - oni opravují několik desítek, nekdy i stovek testů za semestr a nejsou líní to číst. Rukopis po sobě nepřečtu ani já sama
|
|
|
|
Binturongg |
|
(24.4.2015 0:36:19) maargit - jistě - nikdo to neměl tak těžké jako Ty
Nad věcí, tím nemíním, že na to dotyčný kašle, ale to máš fuk, kašleme na to taky
|
|
|
|
|
|
|
Len |
|
(23.4.2015 17:40:54) Taky mam Rawlse moc rada. U nas jsou vsechny zkousky pisemne, hodnoti je uplne neznami lide, vykecat se nejde. ALe nez jakkoukoliv matematiku, to radsi filozofii dnes a denne
|
Binturongg |
|
(23.4.2015 17:56:57) Len - taky tak
Kdysi jsem na ústní z filosofie dostala otázku, o níž jsem nevěděla téměř nic. Na potítku jsem v hrůze a bez sebe sepsala skoro dvoustránkový elaborát o úplně něčem jiném a téma jsem zmínila jen okrajově. Prošlo mi to. Profesor byl proslulý tím, že se nikdy nedíval na studenta, ale někam za něj, jako by nevnímal. Ten den jsem byla první, díky komu odtrhl zrak od zdi a pomalu, opravdu velmi pomalu se mi zahleděl do očí, když jsem začala literaturou 19. století Ale neřekl ani slovo, nechal mě to dopovídat, pak mi mlčky sebral index, napsal mi tam jedničku a zase se zahleděl do zdi. Ani nepozdravil. Možná, že tam sedí ještě dnes
|
|
|
|
Zufi. |
|
(23.4.2015 18:19:09) Bin, kolegyně dostala u dějin pedagogiky Komenského , řekla bys ,,brnkačka,, , a ono ne, chtěli po ní věci, že to nedala a to se učila snad 14 dní, byla to 4 semestrální zkouška a makaly jsme fakt dva týdny v kuse, pamatuji si, že manžel hlídal děti napůl s mamkou. A přečetly x knih, jako že fakt přečetly+výpisky, ne jen, že to napsali/y a o čem to bylo.
|
Binturongg |
|
(23.4.2015 18:37:06) Zufi - o tom mi povídej! Absolvovala jsem kdysi ZÁPOČET!, který trval přes hodinu a šlo pouze o Didaktiku analytickou. Ještě teď mi hučí v hlavě
A přitom je to knížečka tenká, srozumitelná, milá, nabíjející (JAK tam schvaloval tělesné tresty )...
A pak se mi doma vysmívali, protože zjistili, že neznám základy o JAK - tj. Jan Amos Komenský, skákal z okna na ženský, jednou skočil na ženskou, udělal z ní Komenskou. Prostě pedagogicko psychologická rodina
|
|
|
Lída+4 |
|
(23.4.2015 18:51:17) Binturong, jenže já zrovna tohle silně nesnáším. Rozhodně bych nebyla ochotná to provozovat na škole třeba pět let.
|
|
|
|
|
|