Kalali |
|
(18.9.2015 11:07:57) Neumím a školní docházku považuju za přínos. Ne už tak obsah výuky. Pokaždé, když oprašuju znalosti typu, co je to slabikotvorné r, l, tak přemýšlím, jestli jsme to vážně brali a k čemu mi to bylo. Teď si opakuju malou násobilku a oceňuju, jak to je zase po dlouhé době pohodlné, když nemusím počítat a vím. Ale i malá násobilka není v mé hlavě věčná, jako ostatně cokoliv s číslama. Dcera naprosto nechápe, že nevím z hlavy přítoky Berounky a drobet ji to demotivuje v učení, že i bez této znalosti jsem schopna se zařadit na trhu práce. Prostě povinně někam chodit a učit se ano, ale pořád znovu a znovu přemýšlím, co má smysl se učit a jak tyto znalosti zkoušet.
|
Ivka (dva kluci) |
|
(18.9.2015 11:38:18) Tak mě vadí na současném systému jiné věci. Učení přítoků Berounky a podobných věcí bych tam zrovna klidně nechala. Za pár let je sice zapomene, ale navždycky bude vědět, co to je Berounka, co to je přítok a že to celé by hledala někde u Plzně - to je ten nutný základ a všeobecný rozhled - a pak si ty konkrétní Úhlavy a Úslavy vygooglí.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(18.9.2015 11:48:50) Bez znalostí pramenných toků Berounky bych byla na dlažbě okamžitě
mmch - Mže, Úhlava a Radbuza NEJSOU přítoky Berounky.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(18.9.2015 11:51:19) A pokud bych se toto kdysi nučila, netušila bych, že obor hydrologie vod existuje, nemohla bych ho bez základních znalostí studovat. K tomu, aby jedinec zjistil co ho baví a co ne, je nutný právě všeobecný základní přehled (ať už zeměpis, dějepis, biologie nebo chemie..)
|
Kalali |
|
(18.9.2015 12:58:10) Cairo, to ano. Nejsem proti tomu, aby si v hodině děti poslechly výklad, koukly třeba na pár fotek řek, ale proč se mají ty přítoky učit zpaměti, to netuším. Trénink paměti bych posilovala třeba vytvářením návyku konstruktivních reakcí na kritiku, stres, nazpamět se dá nadrtit cokoliv.
|
JaninaH |
|
(18.9.2015 13:04:26) Kalali, ale "vytvářením návyku konstruktivních reakcí na kritiku, stres" si paměť nevytrénuješ, paměť se přece dá trénovat jedině vědomým zapamatováním si něčeho. Jsem asi staromódní, ale myslím si, že naučení něčeho nazpaměť ještě nikomu neuškodilo (jasně, nesmí toho být příliš a příliš najednou, což těch přítoků Berounky snad není).
|
|
|
|
Ivka (dva kluci) |
|
(18.9.2015 12:37:48) caira - tak vidíš, mě zůstal akorát ten základ "navždycky bude vědět, co to je Berounka, co to je přítok a že to celé by hledala někde u Plzně"
Ale zaplaťbůh za ten základ, kéž bych ho měla ve všech oborech...a kéž by ho mělo 90% populace, která tady s námi žije, nakupuje, vychovává děti, volí prezidenta apod...
|
|
|
|
Monty |
|
(18.9.2015 13:15:42) Kalali, problém není v přítocích Berounky, ale v tom, že se (pořád ještě) spousta věcí učí "jako násobilka", bez kontextu. Biflovat přítoky Berounky je naprd, to snad nemůže bavit nikoho, ale pokud tu informaci zasadíš do širších souvislostí, je to hned o něčem jiném.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(18.9.2015 13:51:48) ideální je sebrat se a jet k Berounce
|
Ivka (dva kluci) |
|
(18.9.2015 16:03:48) přesně! Cestou probrat něco o ptactvu a o broucích, které cestou uvidí, též něco z místní historie, naučit se najít si vlak v jízdním řádu, u řeky pak pojednat o průtocích, rychlosti toku, možná by došlo i na těleso ponořené do kapaliny tak nějak bych si to představovala
|
|
|
|
|