Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 11:11:18) a myslíš, že by byl salámista i přesto, že by se mu někdo cíleně věnoval celý první stupň? naučil ho, jak ukázat co umí, jak vystupovat před davem cizích lidí, ukázal mu, že co umí nemusí být jen něco, co nikoho dalšího nezajímá
to je velký dluh našich škol, první stupeň téměř nedá možnost děcku ukázat, že něco zná, třeba proto, že encyklopedická znalost hub a obojživelníků u spolužáků v první třídě nemá uplatnění - 1) děcka to nebaví, 2) děcka se posmívají, 3) učitelka to taky nechápe¨¨co na tom to děcko má bavit potom? zkusí to jednou, dvakrát a hotovo, příště ho radiš nebaví nic
druhý stupň to má malino lepší, al než se třeba milovník šutrů dosttane do 9. třídy, už ho ani ty šutry nemusí bavit
a tak je to ve škoel se vším, pak je lepší být salámista, aspoň se do té role co nejlíp vžít
|
Monty |
|
(21.9.2015 11:18:07) Yuki, to ale taky neplatí univerzálně. Syn svoje znalosti uplatňovat mohl i na tom prvním stupni; samozřejmě, že to spolužáky nezajímalo, ale příležitostí dostával od učitelky dost. Ale dítě, které nelze motivovat k tomu, aby jevilo zájem o něco, o co samo od sebe zájem NEMÁ nepřinutíš. Ovšem kdo s takovým dítětem nemá zkušenost, tak to nejspíš nepochopí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 11:22:13) Monty, ale když to spolužáky nezajímá, když kolem sebe nemá tu správnou skupinu lidí se zájmem, jak to má bavit jeho? komu to má povídat? děcka jsou navíc dost zlý a posmívají se za znalosti, za něco navíc taky, takže příležitosti od učitelky jsou sice fajn, ale k ničemu, nestačí to, pořád tam není komu podívat
já sjem měla kluky na škole, kde byli sobě rovní, jaký šílený elitářství, ale ty děcka se zajímaly o to, co koho baví, každý znal něco jinýho, každý něco řekl, a ostatní e učili, zajímali se o spoustu věcí ,tekrý by jinak vůbec nezaujaly, to prostředí bylo inspirativní pak pro všechny, na běžné zákaldce toto chybí
|
Monty |
|
(21.9.2015 11:24:49) Yuki, jemu je to jedno, že to spolužáky nezajímá, důležitý je, že to zajímá jeho. Jestli u jeho referátů spí nebo si něco kreslí je podružná věc. Není blbej, aby nevěděl, že s referáty typu "vznik vrstvy humusu v období devonu" asi moc na základce neuspěje. Dělá to pro sebe, ne pro ty ostatní.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 11:29:58) prvňák potřebuje ještě aspoň to, aby okolí nedávalo moc najevo, jak moc je to nebaví jak moc je divnej, samozřejmě to jeho nepřestane bavit, ale nebaví ho to předvádět, když ta odezva chybí, o tom něco vím :) myslíš, že by i tvýmu synovi neprospělo, kdyby měl možnost předvést svoje schopnosti a znalosti někde, kde by to někdo ocenil? a nemysklím tím jen učitele nebo další dospělé, taky je fajn, když vidí ty ostatní a jejich chyby, srovnává , co oni udělali líp a co hůř, co zkusí příště vylepšit, aby měl práci lepší než... mysím tím předvedení třeba prezentace
taky syn dělal nějakou prezentaci už v první třídě, spolužáci absolutně nepochopili, o co jde, jenmu to tenkrát ještě nevadilo, ale když to pak zkusil v jiným prostředí, byl nadšený
druhý syn měl zkušensot už takovou, že nechce, prosotže to nikoho nezajímá a pak změna školy a první rozdíl - tady se mi nikdo neposmívá, když něco vím -a to je věc, kterou mi nikdy před tím neřekl, učitelka to taky nemusela ani vědět, ale je to ten rozdíl
|
Monty |
|
(21.9.2015 11:35:35) Yuki, syn si zcela záměrně vybral základku, kam očekával, že půjde nejvíc spolužáků z MŠ, protože se už znali a byli na sebe zvyklí - byli tam totiž se školkou na exkurzi. Vyšlo mu to, opravdu se jich tam sešlo nejvíc, takže neměl problém s přijetím, většina třídy už o sobě věděla, kdo je kdo. A jestli by ho bavilo porovnávat se - ne, nebavilo. On je typ kavárenského povaleče, jeho baví dlooooouhý dialog s jedním konkrétním člověkem, týmová práce nebo nějaké "soupeření" není nic, co by ho lákalo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 11:37:57) to není porovnávání, to je učení se, s porovnáváním to nemá nic společnýho, to jen dospělí z toho dělají "kdo líp"
jinak nemůžeš přece tvrdit, že stejný kritéria má děcko v 6, když si vybírá zákaldku a že je má pak stejný v 10, když na té škoel pořád ještě je, ty kamarády tky za ten čas většinou nějak obmění, zjistí, že ti ze školky mají jiný zájmy, zato ti noví se můžou přiblížit
|
Monty |
|
(21.9.2015 11:46:09) Yuki, že mají jiné zájmy věděl už v té školce. Ale to je zas odvádění tématu stranou, to už tu bylo mockrát...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 11:51:30) zájmy jsou jedna věc, ale zájem o ostatní lidi jejich naladění na stejnou vlnu je věc druhá, stejně jako si dvouletý děcko hraje vedle jinýho a tříletý už začíná stát o společnost, tak s vyvíjí i ta potřeba sdílení informací u školáka
a taky samozřejmě u těch osatních, zatímco pětiletýmu klukovi je jedno, co dělá ten druý ve volným čase, tak v 10 už to začíná být významnější
taky se moji kluci kamarádili se spolužákama ze školky, do doby, než ta rozdílnost v zájmech převážila
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Li | •
|
(21.9.2015 11:25:49) "...a myslíš, že by byl salámista i přesto, že by se mu někdo cíleně věnoval celý první stupň? naučil ho, jak ukázat co umí, jak vystupovat před davem cizích lidí, ukázal mu, že co umí nemusí být jen něco, co nikoho dalšího nezajímá...".
Myslím, je to silná součást jeho povahy. V tomhle je celý můj otec. IQ má v pásmu geniality a přesto ani nevystudoval VŠ. Samozřejmě, že s tou jeho leností bojujeme, ale je to boj s větrnými mlýny. Na ZŠ jsem hodně spolupracovala s jeho tř. učitelkou, 3x (v MŠ, 1.tř. a 3.tř.) jsem s ním byla u psycholožky, spolupracuje celá širší rodina. On je typ. který se zasekne, když po něm něco chci. Když jsem chtěla, aby se připravoval na zkoušky na 8G (kam sám chtěl), tak se zaseknul, že chce mít doma klid a jestli prý na něho budu tlačit, tak vůbec na přijímačky nepůjde. Naštěstí to dali bez přípravy. Ono u něho nezbývá než doufat, že s věkem prozře. Snad.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 11:30:48) kdyby na mě tlačila celá rodina, taky se seknu
|
Li | •
|
(21.9.2015 11:40:04) Chtěla jsem po něm, aby si před přijímačkami udělal pár testů na zkoušku. Nabízela jsem mu i zkoušky nanečisto. Ve své lenosti to odmítl. A když jsem za ním opatrně přišla za týden zas, už se sekl.
Každopádně odcházíme od tématu diskuze. Chtěla jsem jen ilustrovat, proč výše IQ není podle mého názoru u dítěte nijak zásadní pro jeho další vývoj (odhlédneme-li od extrémů).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 11:43:55) víš, ono je ptořeba s děckem pracovat od malinka, systematicky ho učit té cílevědomosti, sebevědomí, tvořivosti, spolupráci, je to na dlouho a je to na pořád
těžko říct, kde je u koho ta zásadní "chyba" nebo spíš zlom, kdy se přestane chtít snažit, kdy se sekne poprvé za zjistí, že je to jednodušší, protože lenost je člověku vrozená :)
|
Li | •
|
(21.9.2015 11:49:42) Že já sem něco psala. Synovi se odmalička věnujeme. Psala jsem také, že spolupracuju se školou, byli jsme s ním už 3x u psycholožky... Pochopila jsem ale, že některé povahové rysy změnit nejdou, i když se o to stále snažíme. A tady v diskuzi se následně dozvím, že s ním odmalička nepracuju, že se mu nevěnuju... Jdu si hodit smyčku na strom. Yuki by to s mým synem zvládla líp.
|
Monty |
|
(21.9.2015 11:53:08) Li, nevím, čemu se divíš. Já bych někdy fakt přála těm, co mají ve všem jasno a přesně vědí, kde ten druhý - ať už rodič nebo učitel - dělá chybu přála mít doma svoje dítě, aby pochopili, že jsou fakt případy, kde se můžou jít s veškerou krásnou teorií leda taky vyfotit na památku.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 11:56:46) Monty, mám tři, každý je jiný a ani jeden není průměrný a normální, nevejde se do tabulek žádný z nich, proto říkám, že nesmí učitel bz ppp hodnitit třeba ten intelekt, proto taky vím, že i to nadání má víc složek a vím, co formuje osobnost, a není to jenom to dítě samotný - jak jsme si je vychovali, takový je máme
|
Monty |
|
(21.9.2015 12:01:05) Yuki, no, to je právě to, co si nemyslím - ona ta výchova není samospasitelná a když dítě bude bojkotovat veškerou tvoji snahu a ve finále to ještě okecá tak, že vlastně za všechno můžeš ty, protože ty máš vědět, že je línej a něco s tím dělat, tak máš prostě smůlu. My jsme tenhle hovor měli včera doma, výsledek byl ten, že se syn urazil, v podstatě mi řekl, že ho mám naučit chtít něco, co sice chce, ale bez práce a veškerou možnou pomoc, kterou mu nabízím vyhodnotil jako "práci, kterou dělat nechce" a to, aby chtěl, mám nějak zařídit já.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:03:38) Monty, no dobře, tak jsem zapomněla ještě připsat, že genetiku neo...šidíš :))
|
Monty |
|
(21.9.2015 12:06:47) Yuki, zhruba tak. Začínám se pomalu smiřovat s tím, že syn skončí stejně, jako jeho nadprůměrně inteligentní a zároveň nadprůměrně líný otec.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:07:40) a není to zbytečný?
|
Monty |
|
(21.9.2015 12:10:50) Yuki, hlavně mi to přijde škoda. Ale co s tím, to nevím, všechny metody selhaly a špatná jsem já, protože ignoruju jeho lenost a chci od něj, aby s tím něco dělal, což on jako línej pochopitelně nemůže a očekává to ode mne.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:15:16) motivace, to je to jediný, co se dá vymyslet
ale jak motivovat? teď nevím je na zákaldce nebo na tom G? vím jen ,že je stejně starý jako můj prostřední syn
má rád biologii, už byl na unoverzitě? domluv mu nějakou pěknou přednášku na téma, který ho zajímá, nebo aspoň exkurzi po tom, jak vypadá takový vš, která by ho mohla zajímat
syn byl v 10 letech omrknout geologii, proč ne? ale nezabírají hromadný akce jako je noc vědy a podobně, to je pro lidový vrstvy a to naši podivíni nemají v lásce, to totiž zvládne každý, oni jsou jiní, potřebují jiný přístup a jiný informace, nebo aspoň jinak podaný, nepopulárně, protože populárně podaná informace je uráží :D
|
Monty |
|
(21.9.2015 12:26:34) Yuki, tak já ti zkusím vysvětlit, jak je to s tou motivací. Na začátku prázdnin byl na jedné akci v Hrdličkově muzeu (on chodí dost často na podobné akce, taky do ZOO, do Toulcova dvora, do botanický zahrady - to jen na Rodině převládá názor, že kdo nechodí do kroužku, ten sedí jen doma nad knihou) a celé dvě hodiny tam strávil hovorem s jedním z kustodů, vystudovaným přírodovědcem. Po dvou otázkách mu ten přírodovědec řekl: Ty asi půjdeš studovat k nám, co? Syn: No to nevím, na přírodovědě je matika. Přírodovědec: Ale prosím tě, s matikou na přírodovědě bojuje každej, jsou to jen dva semestry, to dáš. Téměř identický hovor měl pak i s nějakým předsedou ornitologickýho svazu, kterej se mu taky snažil vysvětlit, že nebude zdaleka jedinej přírodovědec, co nemá rád matiku. Výsledek je zhruba ten, že učit se matiku je moc práce a že to za to nestojí. Kdyby mu někdo otevřel lebku a tu matiku mu tam nějak nalil, tak super, ale aby se to UČIL? SÁM? Jako DOBROVOLNĚ? Není NIC, co by ho motivovalo. Zkoušela jsem fakt všechno, včetně toho, že s ním pojedu do plazí ZOO v Kalifornii, i kdybych kvůli tomu měla zadlužit rodinu (vím, že tam strašně chtěl). Nefunguje to. Radši se vzdá všeho, než aby se překonal, posadil se na prdel a naučil matematiku.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:34:49) Monty, tak mu tu matiku zkus nějak zpříjemnit, nemyslím tím zákusek za každý příklad, ale neboj, on to zvládne
mám v rodině přesně stejný případ, přírodovědec, který nesnášel matematiku, a to tak, že to vypadalo, že nepůjde ani studovat, protože neudělá ůprijímačky na gy,mpl, tenkrát po 8. třídě. JEnže ono mu v těch 15 došlo, že bez gymplu se na tu přírodovědu fakt nedostane a na gympl se fakt nedostane bez matiky. Takže dospěl k tomu, že mu nic jinýho nezbývá protože není blbej, tak se rok poctivě učil, no rok ne, možná půl, ale ono to stačí.
a teď má tituly před jménem i za jménem a matematiku považuje za zajímavý obor a říká, že kdyby nebyl tenkrát blbej, možná by ho matika bavila víc než ta biologie, nicméně je úspěšný, takže mu to stačí
takový životní kotrmelce nejsou nic neobvyklýho, neboj :)
|
|
Alena | •
|
(21.9.2015 12:36:58) "Není NIC, co by ho motivovalo. Zkoušela jsem fakt všechno..... Radši se vzdá všeho, než aby se překonal, posadil se na prdel a naučil matematiku."
...ja jsem z toho zmatena, to mi zni jinak, nez to co pises ve vedlejsi diskusi:
" bylo mi řečeno, že by na gympl šel rád, ale nechce se mu pro to nic dělat, neboť je líný. V podstatě mi vyčetl, že ho málo nutím a beru příliš vážně jeho znechucené obličeje, protože "on to tak nemyslí", jenom se mu prostě nechce. "
..to vypada, ze by si dal pomoc a vetsi tlak i ocenil.
|
Monty |
|
(21.9.2015 12:39:54) Aleno, to tak možná vypadá, ale v reálu neocenil, protože na to kašle - pokud narazíme na něco, co ho baví a zajímá, tak "věnování se" oceňuje velmi. V případě věcí, které ho nebaví, bojkotuje JAKÉKOLI věnování.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:41:53) matematika je bohužel i k biologii nutná, ne nějak moc, ale nutná je, takže by možná stačilo najít něco, na čem by to synek viděl pochopil by, že má smysl se učit i tu matiku, že se mu to jednou bude hodit i víc než jen k těm přijímačkám - ale to má ještě čas
|
|
Alena | •
|
(21.9.2015 13:18:58) Ja nemyslela ze by to ocenil hned, ale do pul roku urcite. Je linej, ja se tomu nedivim, ma k tomu zrejme sklony a doted nic nemusel,ma to dost tezky, zatimco ostatni deti se ucily premahat, on ma v tomhle dost hendikep.
|
|
|
|
|
|
Li | •
|
(21.9.2015 12:16:42) Monty, zeptám se slovy Yuki "a není to zbytečný? " Není zbytečný to tady rozebírat? Já ti rozumím, ale hele, je to tvoje a moje chyba, že náležitě na naše děti nepůsobíme, abychom zcela změnily jejich genetické vybavení. Kdybychom byly lepší mámy, tak jsou naše děti ambiciózní až moc. A 11ti leté a starší děti přece ví, že když chtějí na gympl, že pro to musí něco udělat. Tak jak je možné, že se tvůj syn brání? A jak je možné, že ten můj se dostal, aniž by něco dělal? Mmch, po těch jeho úspěšných přijímačkách mám ještě větší problém mu vysvětlit, že bez práce nejsou koláče. On je bohužel má.
No noc, jdu se udat sociálce jako neschopná matka, která svým špatným přístupem pokazila synovi život.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:19:08) Li, ty vypadáš, jako by ti někdo šlápl na kuří očko, klídek :)
ale zase mi netvrď, že v 11 děcko neví, že když jsou přípravný kurzy, když jsou příručky, když je přetlak na přijímačky, že je ptořeba se taky připravit, na písemku se taky připravuje, aspoň na některou, takže je schopný pochopit, že přijímačky jsou něco, co není samo od sebe a asi bdue pro úspěch muset hnout prstem - urážíš se nějak moc a zbytečně :)
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:20:45) mimochodem je rozdíl v tom, když se děcko nechce připravovat na přijímačky, ale chce na školu jít, pak je někde asi chyba a něco ti tím dává najevo, nebo je nevyzrálý a neschopný to pochopit a druhá možnost je ta, že na gympl nechce a řeší to tímto, pak není důvod ho nutit, stejně to nejde
ale ten fakt, že přijímačky bez přípravy mají minimální šanci na úspěch to pochopí i mladší než 11letý
|
Martina, 3 synové |
|
(21.9.2015 12:24:04) se děcko nechce připravovat na přijímačky, ale chce na školu jít
Náš syn na 8G nechtěl, nutili ho ve škole a jeho táta. Já byla taky spíš proti.
Na přijímačky se nepřipravoval, stejně ho vzali. Dle jeho slov byly velmi snadné.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:25:42) těch variant je tolik...
|
|
|
Li | •
|
(21.9.2015 12:26:05) Tak ne, ještě jeden příspěvek .
V právu se tomu říká zavinění úmyslné nepřímé: syn věděl, že je třeba se učit, jinak je možné, že ho nevezmou. Byl ale s následky svého jednání smířen.
Je absolutně bez ambicí. Takže na gympl chtěl, ale ne tak, aby kvůli tomu musel něco dělat. Teď také tvrdí, že by chtěl jednou dělat práci jako táta, ale nedělá pro to nic. Je sice teprve září, ale doma jsem ho neviděla se učit. A to má jedniček už hafo. On prostě životem proplouvá bez nějaké námahy. Zatím mu to vychází.
|
Monty |
|
(21.9.2015 12:27:31) "Takže na gympl chtěl, ale ne tak, aby kvůli tomu musel něco dělat."
Li, jo, včera mi syn řekl to samé. Doslova a do písmene. Chce, ale ne tak, aby kvůli tomu musel něco dělat.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:30:28) ale jasně, je plno lidí ,kteří dlouho nemusí hnout prstem, ale asi sama víš, že to nejde do nekonečna , že jednou se hnout musí, ale to je něco jinýho se děcko má připravovat, má se učit, ono tvrdí, jak ono na tu školu chce, ale dlat pro to nebude nic, to je pak trochu jiná situace
s tím nicneděláním a proplouváním se dá vydržet poměrně dlouho, až než narazí na někoho, kdo mu to dá sežrat a někdo to potká třeba až na vš, jiný až v zaměstnání, pokud si zvolí lehčí obor vš, někdo zase u matirity z literatury, to je přece rozný
jenže společnost začíná být mnohem dravější než bývala za dob našeho dětství a studentských let a jestli někdo che, aby si ho někdo všiml, bude muset mít co ukázat, už teď je fajn, když je člověk výrazný, když umí zaujmout, a to se nenaučí proplouváním jen tak
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(21.9.2015 12:16:05) jentak, ale on to chápe dost dobře, to se neboj. Není blbej, je jenom línej. Bohužel velmi nadstandardně.
|
Monty |
|
(21.9.2015 12:34:07) jentak, to zní velmi rozumně, jenže když jsem mu přesně tohle řekla, dostala jsem čočku, že on to přece všechno chápe, jenom je línej a já to odmítám akceptovat jako jeho přirozenost. A per huba ti to opravdu odargumentuje tak, že si myslíš, že jsi někde ve sněmovně. Okecá cokoli a logicky v tom nebude jediná chyba, ale vždycky z toho vyjdeš za blbce TY. Resp. já.
Z matematiky samozřejmě nepropadá, má momentálně trojku. Což je na gympl dost slabota, vzhledem k tomu, že se z matiky dělají přijímačky, že.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:38:05) a ještě jedna věc - to, co se prezentuje jako matematika na zákaldní škole je jen tupý počítání, který zvládne každá kalkulačka, jestli má tvůj syn logický myšlení, tak ho to prostě nebaví, nebaví ho pořád odkola tupě sčítat, násobit a lomit, což nebaví nikoho, a přijímačkový příklady bývají víc o logice než o kalkulii, takže v klidu, než dojde do 9. třídy, ono mu to dojde, co je ptořeba dělat :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Drop |
|
(21.9.2015 12:22:12) současný primátor města Plzně byl vyhozen pro neschopnost z učiliště opravář zemědělských strojů, v současné době řídí město v objemem rozpočtu 4 miliardy, jeho kamarád současný ministr vnitra je na tom podobně, akorát řídí větší resort
|
Martina, 3 synové |
|
(21.9.2015 12:25:56) pro neschopnost z učiliště opravář zemědělských strojů,
Schopnost opravovat stroje a řídit město jsou dvě rozdílné věci.
Bohužel to spíš svědčí o tom, jaká atmosféra panovala na tom učilišti.
|
|
|
|
Juldafulda |
|
(21.9.2015 13:44:19) Monty mám doma tři děti, u toho třetího je teda těžký něco určovat, ale mimozemšťana intelektuálního druhu máme jen jednoho. Děti ho ve škole nechápou, má strašnou potřebu pořád přezentovat svoje "práce", časopisy a nevím co ještě. Já chápu, že to ty děti prostě neba, nejsou holt na jeho vlně a nejsou tak zažraný, ale na druhou stranu je těžký mu to vysvětlit, že at dělá svoje věci dál, akorát prostě ne každý z toho bude skákat metr vysoko.
Jeho zajímá fyzika, chemie, astronomie, matematika . Tudíž předměty, které mě teda vůbec neba ). Takže jediný s kým si doma porozumí je tatínek, který to má podobně . Potřeboval by chodit do školy, kde je takových potrhlých dětí víc, aby se necítil jako uplný pitomec. Nemá problém se s kýmkoliv bavit, ale nemá defakto žádného pořádného kamaráda.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 11:54:31) Li, ale ty neumíš číst, já mám taky velkou neznámou u jednoho ze svých synů, nevím, kde ten zlom nastal u něho, proč se zasekává, ale je to čím dál lepší já teda aspoň tuším, ale je to taky solidní lenoch, přesto on sám musel chtít na 8G jít, aby byl ochotný se připravovat na přijímačky, musel překonat svou lenost a já jsem s tím už moc společnýho neměla, já jsem jenom strašně chtěla,aby tam šel, ale kdyby řekl, že nejde ani k přijímačkám, nenadělala bych nic, v tomto věku už ne
|
Li | •
|
(21.9.2015 12:03:04) "...Li, ale ty neumíš číst...ale kdyby řekl, že nejde ani k přijímačkám, nenadělala bych nic, v tomto věku už ne..."
Yuki, to ty nečteš pořádně. Syn chtěl na 8G, ale nechtěl pro to nic dělat. Smířila jsem se s tím, že ho nevezmou (je to jeho život), ale stal se zázrak a je na 8G i bez přípravy, bez dělání testů.
Já jsem si jen dovolila napsat, že vysoké IQ není zárukou životního úspěchu, když chybí ctižádost a pracovitost. Ilustrovala jsem to na příkladu syna, aniž bych tušila, co to způsobí. Ty jsi mi hned napsala řadu příspěvků, že nedostatek ambicí tkví v tom, že se synovi málo věnuju (zjednodušeně řečeno).
Každopádně ti děkuju. Připomněla jsi mi, proč jsem teď delší dobu na rodinu.cz nechodila. Není nad nevyžádané rady, které míří mimo terč.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:04:54) Li,. já nepíšu, že s ním neděláě nic, že se mu nevěnuješ, ale že se možná míjíš účinkem :)
jestli někdo na 8G chce, pak v 10-11 letech ví, že pro to něco dělat bude muset, to je zase na jinou diskusi :)
|
Li | •
|
(21.9.2015 12:20:52) "...jestli někdo na 8G chce, pak v 10-11 letech ví, že pro to něco dělat bude muset, to je zase na jinou diskusi :) ..."
Syn to tedy neví. On nedělal nic a dostal se na 8G. Nedělá dál nic a má samé jedničky (vyjma tedy češtiny).
Každopádně tuhle diskuzi končím. Už jsem tu dnes strávila hodně času.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.9.2015 12:22:29) tak příjemný prozření, až se jednou potká s něčím, kde se bude muset učit, o to horší dopad, ale já vlastně nechápu, co řešíš - syna máš na 8G i bez přípravy k přijímačkám, učit se zatím nemusí, tak kde je problém? že je líný? to není chyba, to je prsotě přirozená součást povahy většiny lidí
|
Li | •
|
(21.9.2015 12:28:46) "...já vlastně nechápu, co řešíš - syna máš na 8G i bez přípravy k přijímačkám, učit se zatím nemusí, tak kde je problém? že je líný? to není chyba, to je prsotě přirozená součást povahy většiny lidí..."
Aleluja. Díky za pochopení. Já nic neřeším. Já jen napsala, že vysoké IQ není zárukou životního úspěchu a ilustrovala jsem to na lenosti syna. To ty jsi mi hned začala radit a rozproudila tuhle diskuzi, ve které se já jen už následně bráním. Já tu nic řešit nechtěla.
|
|
|
|
|
|
|
|
|