sylvaina |
|
(11.11.2015 9:51:40) A není ta náhodou naopak? Že na názory druhých dá naopak hodně a chce být prostě ten originál? Víš co, puberta a tak? Třeba by jinde než na základce zjistil, že tímto způsobem není obdivovaným bouřlivákem s odporem k pravidlům, ale že je tam prostě za blbce, co si ani nepřečte na fejsu, že má mít další den úkol z angličtiny. Hele, já myslím, že v tomhle je dost po době, taky jsi ráda originál. To není nutně špatné, akorát se to někdy poněkud nehodí. Páč formální vzdělání se přecejen stále občas šikne.
|
Monty |
|
(11.11.2015 9:57:21) sylvaino, to ne, protože on obdivovaný originál není a nikdy nebyl. Spíš je za svoje postoje šikanovanej a odmítanej. Občas o tom doma mluví, že by to bylo lepší, kdyby se změnil, ale že to za tuhle cenu nechce, že to radši vydrží. On si nejlíp rozumí s dospělými. Pamatuju si, že jednou spal u svýho kamaráda a pak z něj vypadlo, že se tam stejně bavil s jeho tátou a kamarád si něco hrál na počítači.
|
Monty |
|
(11.11.2015 10:04:59) Val, u syna to bylo tak, že asi do třetí třídy doma fňukal, že nemá opravdový kamarády, protože má jiný zájmy než oni a nemá si s nimi co říct. Tak jsem mu vysvětlila, že oni se jemu přizpůsobovat nebudou, takže pokud chce mít kamarády, musí najít něco, co budou mít společný. Pár let to fungovalo díky tomu, že syn umí vymýšlet zábavný hry a akce, měli každou chvíli nějaký spolek nebo hráli hry, ke kterým on vymyslel pravidla, jenže teď v pubertě to zas ty kluky už nebaví a on si stěžuje, že se chtějí jen bezúčelně courat po venku a to zas nebaví jeho.
|
|
|
sylvaina |
|
(11.11.2015 10:07:35) Tím spíš by bylo lepší odtud vypadnout, ne? A jestli mohu poskytnout radu ve smyslu autoritativního rodičovství. Na sousedovic puberťáka ve věku tvého syna nic jiného nefunguje. Budeš si psát všechny úkoly do diáře ke dni, kdy mají být hotové!!!! Jinak týden myješ nádobí. A pokud zase zapomeneš, myješ o týden déle. Když to nebude mít kýžený účinek, tak ty si v té době aspoň můžeš dát nohy na stůl a relaxovat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 10:09:08) syl, děcko typu Monty Jr bude s ledovým klidem denně umývat nádobí, ale nic měnit nebude :(
|
Monty |
|
(11.11.2015 10:11:43) "...děcko typu Monty Jr bude s ledovým klidem denně umývat nádobí, ale nic měnit nebude"
Yuki, jj, ale to pochopí jen ten, kdo má podobný dítě sám doma.
|
Monty |
|
(11.11.2015 10:22:01) maargitt, spíš naopak. Pro něj je největší trest, když jsem naštvaná a nemluvím s ním nebo nemluvím nad rámec formální komunikace. On spíš chce, aby nad ním někdo stál, protože ví, že to sám nedá, že ve chvíli, kdy se zavřou dveře, bude mít zase nutkání dělat něco jinýho a učení odkládat. Příklad - ví, že se má naučit básničku, sedí hodinu sám v pokoji a neumí ani sloku. Přijdu tam já a za čtvrt hodiny to umí, protože se nemůže věnovat "svým věcem" a musí se učit básničku.
|
sylvaina |
|
(11.11.2015 10:23:11) Pak je to ale o tobě. Prostě mu musíš stát za žádném. Důrazně.
|
sylvaina |
|
(11.11.2015 10:24:09) Pardon zadkem.
|
|
|
Kahlan+5 |
|
(11.11.2015 10:24:57) Monty, a fakt mu to není blby, ze potřebuje ve 13 letech matku, aby nad nim stala při uceni?
|
Monty |
|
(11.11.2015 10:28:32) Kahlan, asi je, ale zjevně se neumí donutit sám. Proč myslíš, že jsem tu diskusi zakládala? Hodinu jsme se o tom doma bavili. On chce, a já mu celkem i věřím, že chce, ale nemá žádnou sebekázeň nad rámec keců. Na té rovině keců to zvládá dokonale, ovšem skutek utek. Bohužel má velmi líného otce, takže nějaký genetický vliv tam asi bude.
|
Kudla2 |
|
(11.11.2015 10:30:16) Monty, ale zatím to spíš vypadá, že Ty bys radši skočila z mostu, než mu věnovala kousek vlastního sádla a učila se s ním, aspoň do doby, než se to naučí sám.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 10:30:40) líný otec je sice fajn výmluva, ale lepší by bylo brát to tak, že má vzor toho, jak dopadnout nechce, takže ať mákne a ty mu s tím pomož
|
|
Alena | •
|
(11.11.2015 10:32:34) A proc se s nim o tom hodinu bavis? jaky to ma smysl?
"Na té rovině keců to zvládá dokonale, ovšem skutek utek. Bohužel má velmi líného otce, takže nějaký genetický vliv tam asi bude"
:) je to opravdu geneticky vliv otce? "skutek utek" - nemohl to zdedit jeste po nekom jinem? :)
|
Monty |
|
(11.11.2015 10:36:55) Aleno, to nevím po kom, leda po mém otci. Ten byl prý taky líný jak veš. Ale neokecával to, protože neuměl říct jinou větu než holou. Já sice nejsem žádný vzor údernice, ale když něco musím udělat, tak to udělám - jasně, taky mám sklon prokrastinovat a ne vždycky všechno zvládnu v termínu, ale odkládám jen to, co se odložit dá, kde mám nějakou rezervu. Co je nutný mít na čas, to stíhám.
|
|
|
radka | •
|
(11.11.2015 13:12:02) znám hodně málo dětí, kterým nemusíš stát za zády a jsou natolik ctižádostivé, že si jsou sami sobě dohližitelem - aspoň po dobu 1. stupně většina rodičů své děti dozoruje, mírně na ně tlačí atd., snaží se jim předat a naučit je kázni a disciplíně, za tu dobu si zvyknou právě na ten řád a povinnosti a pak už to mají zajeté automaticky
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 10:29:16) Kahlan, jak vidím, máš 4 děti, všimni si, že Monty má jednoho, jedináčci to maj ístrašně těžký, on opravdu i v tomto věku některý dítě potřebuje matku za zadkem - mě to sice netěší, ale moji dva starší mě potřebují za zadkem víc než ten malý, ten nejstrší proto, že je dost podobný MontyJr, ten druhý proto, že ječástečně AS, jsou už velcí, mě to už dost unavuje a nebaví, ale nedá se jinak, musím
|
Kahlan+5 |
|
(11.11.2015 10:56:30) Yuki, ja myslim, ze to nebude tim, ze je S. jedináček, je to proste povaha. Ty prijimacky se delaji kdy? Pokud on sam o to stoji, tak je to nejmensi tu hodinu denne s nim stravit a vymyslet nejaky mechanismus, aby to fungovalo u otce. Proste natvrdo, zadne velke povidani, a dril. S temi ukoly bych to resila tak, ze pokud nebude schopny si zapamatovat, co mel presne za úkol, pro jistotu toho udela vic, proste bych mu místo toho dala něco jiného. Uprimne ale neverim tomu, ze si to nepamatuje tech par hodin nez prijde domu, to opravdu není mozny, ve 13 letech, navíc u tak chytrého kluka, jako je on. Co se tyka dlouhodobějších projektu, tak bych se ho každý den zeptala, co ten den delali, a jestli cirou nahodou nedostali zadani projektu. Je skoda, ze S. nemá rad technologicke novinky, u nas se diky ipadu zlepšilo noseni ukolu vyrazne, stejne tak pomaha rano. Jeden budik na prbuzeni, druhy budik na vstani z postele a treti budik na odchod do skoly (5 minut před tim, nez ma se ma jit obout). Tim padem rano odchazi všechny tri deti pokazde včas.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 11:04:23) Kahlan, ale v 7. třídě nejde "udělat o cvičení víc", aby pro jistotu měl všechno, tam nidky nevíc´š ,jaký úkol děcko dostane a pokud si to nezapíše, tak opravdu nemůže udělat nic, je zv´bytečný dlat něco jen tak, proorže to není jako na první stupni, kde přibližně nebo iu přesně odhadneš, kde jsou a co dělají, tady už ne a je volovina chtít pro jistotu - aby ho to naučilo - dělat třeba úkoly za učivem ve fyzice, chemii (jeestli už mají), přírodopise, matice (někde nemají ani učebnice, ale halvně nevíš, co dělají, jestli z učebnice nebo ze sbírky příkladů), z češtiny, angličtiny - to je nesmysl, k tomu ještě přidat pro jistotu slohovku na libovolný téma, co když by byla za úlohu nás´hodou slohovka, to fakt nejde
jde to jen tak, že si bude zapisovat úkoly, ale to lajdák stejně neudělá :) to nedělá ani můj poctivec, prostě neví, no tak to opíše ve škole, a nebo taky ne (a to prostím moje vnitřně motivovaný dítě, ktetŕý je vzorem pro spooustu nebohých spolužáků, jde mu všechno, mívá všechno, stejně si úlohu dost často nezapíše a rozhodně si je nezapamatuje, to ani náhodou)
|
Kahlan+5 |
|
(11.11.2015 11:12:49) Yuki, uprimne si myslim, ze tech par hodin, nez se uvidi s Monty, aby si popovidali, co bylo ve skole, si úkol musí pamatovat, i když si ho nezapise. Prekvapive i muj cerstve sestilety prvnak si pamatuje, ze každý den krome patku mají úkol, a dokonce si i pamatuje, které cviceni v ucebnici to je (plus to ma zapsane, od prvního dne skoly si to deti pisou samy). Pamatuje si to, i kdyz prijde domu z druziny v šest vecer.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 11:16:42) Kahlan, do které třídy chodí tvoje nejstarší dítě? jestli je to ten šestiletý prvňák, pak to chápu, prootže oni si opravdu pamatují, co mají dělat, ti starší, tak od 3. třídy, už orpavdu ne, někdo i dřív, ale většinou ta první a druhá třída max, pak už neví, potřebují mít napsaný taky to souvisí s tím, že prvnák má matiku, češtinu, třeba psaní se čtením a nějaou výchovu, takže valstně minimum, zato ten starší má nabitý vyučováník každý den jinak, někdy se opravdu učí, někdy je fakt problém si zapamatovat užý to, že je úloha do něčeho, ale jaká, to už je fakt nad jejich síly
učím a některým děckám, na druhým stupni, kontrolujeme, jestli si opravdu zapsali úlohu, teda oni mají přijít s deníčkem ukázat, my kontrolujeme, jestli to zapsali správně, ale na prvním stupni běžně některým pokladům učitele zapisují do úkolníčku a oni toho nejsou schoní, i to se děje
|
Kahlan+5 |
|
(11.11.2015 11:26:44) Yuki, muj nejstarsi chodi do tercie, na několik predmetu mají české ucitele, na většinu dalších mají Anglicany, Portugalce, Reky, Nemce - každý ma uplne jiny system ukolu, hodnoceni, na každý předmět je jiné slozeni tridy, jsou namichani s jinými narody, mluvi se tam ruzne anglicky, i francouzsky. Takhle to mají od primy. On proste pochopil, ze se sebou musí něco udelat, aby to zvladl. První stupeň byla jedna velka nocni mura pro všechny. Od te primy zmenil pristup, nastavil si mechanismy, aby nezapominal, oznamil nam, at ho nechame byt, ze si to bude resit sam a pak uvidíme. V pololeti nemel vysvedceni takove, jake by chtěl, takze si řekl, co vse musí zmenit, aby to bylo na konci bylo lepsi. Bylo, ale porad ne podle jeho predstav. Během sekundy udelal další pokrok, ted v tercii je spokojeny, jeho system funguje, jak ma, výsledky jsou takove, jake chtěl. Další dite je desetileta dcera, kterou prima ceka pristi rok, a u ni probehl první stupeň tak, ze ani nevime, ze do nejake skoly chodi. Druhy syn bude vetsi orisek, je strasne liny, co nemusi, neudela, ale narozdil od tech dvou starsich je motivovatelny.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 11:34:42) tak až ti přijde do puberty ten druhý syn, uvidíš :)))
jistě, motivace je staŕašně důležitá, ale když není, kde ji vezmeš? fakt nerní snadný tu motivaci děcku vniutit, já jsem namotivovala nejmladšího, úžasně a neuvěřitelně, on předvádí něco, co nikdy předvádět neměl, pdole toho, jak začal, přesto tu motivaci má, vnitřní druhý ji má od narození , tam já ais ani nemám zásluhy, a nejstarší má problém, asi ví, kde vznikl, ale nedaří se mi to vyřešit, nejde to, a musím teda říct, že tomu z velké míry brání naše škosltví, který ho dost ubilo, bohužel, a pokračuje to pořád, takže se pokouším najít mu v tom cestičky, aby obešel to, co nezmění a nezasekl se na tom, aby aspoň jide šel dopředu tak,jak je ptořeba a na co má sílu
|
|
|
|
|
Monty |
|
(11.11.2015 11:17:05) Kahlan, vidělas někdy nějaký starší český film, kde byla postava roztržitého profesora, který zapomíná deštníky, klobouky apod., chová se jako ichtyl, ale zvládne popsat každý chlup na noze nějakýho členovce? To je přesně můj syn. Malé, nedůležité věci typu "oběd" naprosto pomíjí, ale kdybych se ho zeptala, co před dvěma lety probíral s otcem jednoho kamaráda, což je dost renomovaný vědec - fyzik, tak to bude vědět slovo od slova, protože to je DŮLEŽITÉ. Oběd NENÍ důležitý. A bohužel ani úkoly ze školy.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 11:20:13) Monty, od věci, ale nedá mi to - taky tvůj potomek neřeší takový přízemnosti, jako triko předkem dozadu, každá ponožka jiná, pyžamo místo trika...
|
Monty |
|
(11.11.2015 11:22:47) Yuki, neřeší, to řeším já, protože on byl už ve školce schopnej jít do školky v pyžamu. Jemu je to jedno. Pokud mu nepředložím něco, co má pastelový barvy, tak si to vezme. Nosí skoro všechno "po někom" a je mu to úplně fuk.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 11:28:57) Monty, je mi tě upřímně líto, kombinace mých dvou starších by mě asi položila :)))))))
na druhou stranu ty máš k uhlídání jednoho, já dva takový a ještě jednoho navíc speciálního zase jinak
zrovna dnes ráno jel manžel do práce výjimečně později, byl doma, když se vypravovali kluci do školy a pak prohlásil, že mě obdivuje, jak je dokážu od chystání svačin uhlídat a všimnout si, že jeden nemá nachystaný tělpcvik, druhý aby si nezapomněla něco dalšího, tomu jednomu pak ten tělocvik podat, až je ve dveřích, proote ho zapomněl v chodbě, dlaší nemá deštník, další nemá bundu, je potřeba vědět, kde ji má a poslat ho tam pro ni, všem připomenout aby si vzali svačiny... nejsem doma denně, ale taky nemají denně všechno v pořádku :))) můj muž prohlásil, že kdyby měl kluky na starosti delší dobu, určitě by se vnitřně zhroutil a byla by z něho černá díra on si to zkusil dva dny nedávno a to měl seznam :))) jsou to maličkosti, ale naskládají se
a kdo má děti "normální", ten to těžko pochopí
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(11.11.2015 11:23:48) To je sice velmi roztomilé, ale pokud nebude mít v sobě dost vůle, aby se k tomu učení přinutil, aby pak jednou taky mohl vést vědecké rozhovory, tak by taky mohl skončit jako devateré řemeslo, desátá bída, být sice superinteligentní, ale nic pořádného nedotáhnout do konce, a být donucen živit se něčím hluboko pod svým potenciálem.
To prostě neokecaj ani rodiče, ani dítě - pokud v sobě někde nevyštrachá tu disciplínu, tak bude mít dost pravděpodobně smůlu a jeho nespornej talent přijde vniveč.
|
Monty |
|
(11.11.2015 11:30:07) "...tak by taky mohl skončit jako devateré řemeslo, desátá bída, být sice superinteligentní, ale nic pořádného nedotáhnout do konce, a být donucen živit se něčím hluboko pod svým potenciálem"
Kudlo, to je právě velmi pravděpodobný scénář, který bych mu ovšem nepřála.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.11.2015 11:35:22) no tak zbývá se rozhodnout - buď zabojovat za to dítě a dělat vše, aby tak nedopadl i za cenu značného úsilí, kontroly, dřiny a handrkování se s ním nebo ho nechat jeho osudu, jestli se vzmůže a cestu si najde. Osobně bych ještě chvíli zkoušela bod 1.
|
|
|
|
breburda71 |
|
(11.11.2015 11:29:18) Nejhorší kombinace je chytrý lenoch..to vidím na sobě, jako dítě jsem měla taky zájmy " nad svůj věk", znala jsem kdejakou velrybu podle kostry, nejmilejší knížka byla přírodovědný atlas..Základku jsem prolezla s jedničkama bez učení,na gymplu to začalo pěkně dřít, VŠ jsem dělala dálkově,až když jsem dostala " rozum ". Učit jsem se vůbec neuměla a ti pilní a ne tolik nadaní šprti, kteří to ani zdaleka neměli zadarmo jako já a na gymplu dřeli ( a smáli jsme se jim , my volnomyšlenkáři), teď jsou doktoři, farmaceuti, a smějou se zase oni nám.. Fakt píle je skoro víc než velké nadání..a proto je dobře začít s nacvičováním těch základních učebních návyků co nejdřív, u svých dětí jsem se snažila to nepodcenit a vyplatilo se..aspoň se to tak zatím jeví..Co s tím u Vás, to si netroufám radit, ta střídavka tomu taky moc nepomáhá..
|
Monty |
|
(11.11.2015 11:31:52) "Fakt píle je skoro víc než velké nadání..."
breburdo, bohužel to tak opravdu je. Říkám mu to dnes a denně. Ti ostatní, co nejsou třeba tak chytří a nadaní jako ty to nakonec dotáhnou dál, protože to dohoní pílí, snahou, cílevědomostí.
|
|
adelaide k. |
|
(11.11.2015 11:38:52) Monty, myslíš že pomůže opakovat mu denně co už jsi 100x říkala?
|
Monty |
|
(11.11.2015 11:40:35) adelaide, ne, ale myslela jsem, že se bude chtít těm kecům pro příště vyhnout, že to bude právě ta motivace.
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.11.2015 11:40:00) Val, taky tak. Hele a nejhorší je, že už jsem za tou kasou byla a vím, že to není žádná tragédie, takže ani tato "hrozba" na mě neplatí Pro mě je hrozba představa dělnice v pásové výrobě
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.11.2015 11:45:15) běž líčit a strojit mrtvoly, s nima se nebudeš muset bavit Tak to může být i syndrom vyhoření nebo sociální fobie, to není asi dobré podceňovat. Začni si platit nemocenskou, chodit na psychiatrii a třeba se propracuješ k invalidnímu důchodu
|
|
|
Monty |
|
(11.11.2015 11:43:29) "Pro mě je hrozba představa dělnice v pásové výrobě..."
margotko, u pásu jsem dělala brigádu a ta práce sama není tak hrozná, hrozný bylo, že jsem u toho pásu usínala, protože ten běžící pás uspává. I když teda nebylo to montování, ale výstupní kontrola, u montování bych asi spát nemohla.
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(11.11.2015 11:37:58) Ale rozum jsi dostala, že? Takže nakonec konec dobrý - všechno dobré
|
breburda71 |
|
(11.11.2015 11:44:32) Margot, rozum jsem dostala a když jsem musela dohánět, co jsem na gymplu považovala za "nenaučitelné", tak bych sama sobě nejradši nafackovala Některé obory ale dálkově nevystuduješ, takže to, co by mě opravdu bavilo, už pro mě bylo dávno pasé..Ale jsem spokojená v životě i bez toho, holt za chyby se platí a sloužím jako výstražný příklad pro svoje děti ( dcera zažila moje studia a pamatuje si, jaký to byl dálkově záhul - časově a logisticky)..
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 11:38:52) breburdo, přesně tak, nerozpoznaný nadání nebo třeba jen utlačený a halvně zklamaný se těžko dokope k aktivitě navíc se nenaučí včas jak se učit a pak mu to utíká, ale učení je přece pro blbce a ne pro ně, takže jim to dál utíká a těžko se to zarazí
chce to ohromnou sílu, ale děcko v pubertě prostě tu vnitřní sílu nemá, takových je minimum, aby dokázali v tomto věku si to vůbec uvědomit a přijat to, potřebují to z venku a trvá to dlouho a je to přesně jak píšeš - až jim to dojde, do té doby se nic nezmění
|
|
|
Kahlan+5 |
|
(11.11.2015 11:33:37) Monty, ano, jasne, ze takove lidi znam. Ale jak je mozne, ze jsou tito lide profesory? Urcite takovi byli i jako deti, v tom se shodneme, ne? Ale diky tvrdému drilu ze strany skoly a rodicu se dostali tam, kde jsou: do laboratori, na university, do ruznych think-tanku...Jsou to lide s vysokym potenciálem, ale bez podpory ostatních, drilu se proste nikam nedostanou. Jina varianta je, ze proste prolezou zakladku a vzpamatuji se na gymplu nebo az na VS. Takových lidi jsou spousty, stejne tak jako jsou metody, jak s nimi pracovat.
|
Monty |
|
(11.11.2015 11:36:54) "... stejne tak jako jsou metody, jak s nimi pracovat."
Kahlan, tak asi tu metodu hledám, ovšem zatím marně. Nic nefungovalo. Mmch., už jsem v zoufalství volala i do té PPP, protože vím, že to pro něj je něco jako trest a opravdu tam hodně nechce. Takže ještě trošku doufám, že by to mohlo zabrat, když tam bude muset jít.
|
Monty |
|
(11.11.2015 11:39:43) maargitt, nepodávám to jako trest - on to bere jako trest. To je jako s tím tvým uklízením. Pro tebe by to byl trest, pro jinýho ne.
|
|
|
Marika Letní |
|
(11.11.2015 11:42:27) Monty "už jsem v zoufalství volala i do té PPP, protože vím, že to pro něj je něco jako trest a opravdu tam hodně nechce. Takže ještě trošku doufám, že by to mohlo zabrat, když tam bude muset jít."
Tak to je tedy podle mě kontraproduktivní. Proč dělat strašáka z věcí, které by mohly pomoci? Fakt nechápu
|
Monty |
|
(11.11.2015 11:44:31) Marko, znova, nedělám z toho strašáka, syn to bere jako trest. Resp. možná spíš jako selhání. Lidé jsou prostě různí.
|
Kudla2 |
|
(11.11.2015 11:54:17) "nedělám z toho strašáka, syn to bere jako trest. Resp. možná spíš jako selhání. Lidé jsou prostě různí."
Přemýšlím, jak dvanáctiletý dítě přijde na konstrukci, že se jedná o selhání, aniž by k tomu mělo impuls od dospělého. My jsme jednu dobu chodili k psychologovi, moc nám to pomohlo, a vzhledem k tomu, že jsme se o tom doma nijak extra nebavili a nehodnotili to, tak nikoho ani nenapadlo brát to jako selhání, a pochybuju, že by to moje dítě napadlo samo od sebe.
|
Monty |
|
(11.11.2015 11:55:05) "Přemýšlím, jak dvanáctiletý dítě přijde na konstrukci, že se jedná o selhání, aniž by k tomu mělo impuls od dospělého."
Kudlo, třeba tak, že jeho otec je psychiatrický pacient?
|
adelaide k. |
|
(11.11.2015 11:59:34) A z toho vyplývá co?
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(11.11.2015 11:56:27) Monty, on už tam byl a nelíbilo se mu to, že to bere jako trest? Nebo jak na to přišel?
|
Monty |
|
(11.11.2015 11:58:40) Marko, viz níže. Jeho otec má ID na psychickou nemoc. Jakékoli návštěvy u psychologů/psychiatrů má spojené s něčím nepříjemným. Nikdo s ním o PPP nebo obecně o psycholozích jako bubácích nemluvil.
|
JaninaH |
|
(11.11.2015 12:07:18) Monty, počkej, ale ono přece stačí, že o nich tak mluvíš ty, třeba tady. Mockrát jsi říkala, že S. věci odtud dáváš číst. Sama výše píšeš, že vychováváš hlavně osobním příkladem. Tak tohle je ono.
|
|
Monty |
|
(11.11.2015 12:11:04) Janino, dávám mu to číst, pokud to číst chce. On ale taky dost často nechce. O PPP tuším nečetl nic.
|
|
|
Marika Letní |
|
(11.11.2015 12:21:23) Monty, tak co s ním tedy promluvit o ppp naopak v pozitivním smyslu? Když jsi s ním zatím o tom nemluvila negativně, tak ho naladit pozitivně zvládneš, ne? Nebo aspoň neutrálně. Ať si nedělá názor předem na něco, kde nikdy nebyl.
|
|
|
|
adelaide k. |
|
(11.11.2015 11:58:53) Jo, jako selhání, protože to tak bereš i ty. "Už nevím co s tebou rosteš pro šibenici(PPP)"
PB já to fakt nechápu, tak chytrá ženská a tak blbá. On ti pořád dává najevo "POMOZ MI". A tam tak stojíš, koukáš na něj a říkáš "Budeš se muset víc snažit takhle z tebe bude kopáč kanálů". Vždyť je to absurdní.
On to sám prostě nedává. Je jedno jestli je roztržitý (neudržím to v hlavě), rezignovaný z neúspěchu (nemá cenu se snažit), nebo líný (fakt se mi nechce). Má rodiče, aby ho podpořili, aby ho "vychovali", aby mu pomohli najít způsob, jak s tím pracovat a jednou to umět kočírovat sám. Bohužel minimálně jeden z jeho rodičů má postoj "jo kámo, s tím si budeš muset poradit sám, v životě se s tebou taky nikdo mazat nebude".
Co teď vlastně čekáš od PPP, co čeká syn?
|
Monty |
|
(11.11.2015 12:01:47) "Co teď vlastně čekáš od PPP?"
adelaide, vlastně nic, leda že by mu psycholožka sedla a byl ochotnej se zamyslet nad tím, co mu říká.
|
Monty |
|
(11.11.2015 12:10:05) maargitt, tak já nevím, sama jsem jako dítě jednou v PPP byla, zhruba v jeho věku, spíš o něco málo dřív... a přišlo mi to jako úplně zbytečně strávenej čas. O tom on ale neví, neříkala jsem mu o tom. Nečekám, že by kdokoli mohl říct něco jiného než to, co mu říkají všichni kolem něj, protože tak to prostě v životě funguje. Nesnažíš se, nepracuješ - nedopadneš nejlépe. Jestli psycholožka přijde na to, jak vyřešit jeho neustálé zapomínání, tak ocením, že je machr, ale v praxi si to neumím moc dobře představit.
|
adelaide k. |
|
(11.11.2015 12:12:20) No, na to nemusí být zrovna psycholog-génius, ale tak nějak hádám, že tobě se to moc líbit nebude.
|
|
|
|
|
|
adelaide k. |
|
(11.11.2015 12:05:23) Takže, chápu li to správně, čekáš že mu řekne totéž co ty a on jí, (v ideálním případě) na rozdíl od opomíjené matičky, popřeje sluchu.
|
adelaide k. |
|
(11.11.2015 12:05:43) To se na to rovnou vybodni.
|
|
|
Anni&Annika |
|
(11.11.2015 12:10:05) MOnty kamaradka ma syna, co se mnou dlouhe hodiny diskutuje o tom, aby me presvedcil, ze nemusi. Naposledy sedel na strome a strikal na nas vodu, na pozadani, aby to nedelal se jen usmival. Podotykam, ze venku byla zima a ta voda byla studena./zari/ Takze jsem se sebrala, sbalila holky a nechala jsem ho na tom strome. Je mu 12. Upozornuji, ze jsem mu do te doby pomohla se skolou, vyslechla ho vzdy a vyrthla mu trn z paty, kdy koliv to bylo potreba. Po tehle prihode jsem mlcky odesla a zacala ho ignorovat...pred 14 dni jsem se primo zdesila jeho promeny. Fajn kluk, co zacal premyslet o tom, ze ne vzdy je vymluva ci ignorace prani to prave orechove. Jsme zase kamaradi.
|
|
|
|
Monty |
|
(11.11.2015 12:05:35) "...vyprdni se na to a začněte makat"
maargitt, po sto padesáté, nemůžu s ním probrat nic, co si nezapíše. Jo, učit se podle učebnice a zápisu v sešitě jde, ale to neřeší úkoly, projekty, testy. Když víme dopředu, že bude čtvrtletka, tak jsme schopný ho na to připravit tak, že přinese jedničku. To je už mnohokrát vyzkoušený, co oznámí předem a můžeme nějak ovlivnit, s tím není problém. Problém je s tím co neoznámí a já to nevím a nemůžu vědět, protože škola to nikam nevyvěšuje.
|
adelaide k. |
|
(11.11.2015 12:07:11) Proč už to dávno neřešíš s učitelkou, formou nějakého intenzivnějšího komunikačního toku, kdy bys měla větší přehled, se asi ptát nemám.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 12:11:37) adelaide, komunikační tok je fajn na prvním stupni, pak snad v matice, češtině, ale nemůžeš chtít po všech učiteléch, aby takto spolupracovali, pokud nedávají na web automaticky materiály, takto po nich nejde vyžadovat, a že sedmák má učitelů asi tak 10, to fakt není dobrá cesta
|
adelaide k. |
|
(11.11.2015 12:13:44) Yuki, ZAČÍT s tím na druhém stupni, je trochu pozdě, to se určitě shodnem, ale nemyslím že je to neprůchozí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 12:18:27) adeleide, můžu ti říct, že kdyby po mně někdo chtěl, abych děcku psala na mail úlohy jen proto, že je neschopnej si je napsat sám, tak ho slušně vyprovodím. jiná věc je, když je děcko nemocný, má nějaký problém třeba i doma (rozvod rodičů, těžká situace), ale ne že bduu psát rodičům mail, že z chemie mají mít příkald 4 na straně 18, to jako na druhým stupni fakt ne :) na to má spolužáky, a ne učitele, pokud to nezvládne sám, a pokud to řešit chce, je potřeba najít spolužáka, který je spolehlivější a ptát se jeho
umíěš si to představit, při víc děckách? mít takových pokldů na škole jenom 10, každýho z jiné třídy, to by mi fakt nebylo milý
na prvním stupni, kde je jeden učitel na všechno, maximálně ještě třeba jiný na angličtinu je to zvldatelný, ale tady? kdepak to jsou ty přirozený důsledky chování, no tak nemá úlohu, ale to nemá vlviv na to, jestli a jak se připraví k přijíamčkám a že pak mpže opustit prostředí, kde mu to evidentně nesvědčí a nemotivuje a může jít am, kde bude líp
|
Monty |
|
(11.11.2015 12:21:22) jentak, škola to nebude dělat, řešilo se to na rodičáku snad pokaždý. A kupodivu jsem to neřešila já, takže nemám doma jediného exota, co si neumí zapsat/zapamatovat úkol.
|
Monty |
|
(11.11.2015 12:24:24) jentak, nevím, prostě nám bylo řečeno, že se na net nic dávat nebude.
|
Monty |
|
(11.11.2015 12:29:40) jentak, obvykle se odpovídá, že s tím nesouhlasí paní ředitelka/vedení školy. Stejně jako o elektronických žákajdách rozhodlo vedení školy a i když sama učitelka byla proti, nemohla s tím nic dělat.
|
Monty |
|
(11.11.2015 12:50:17) Val, jenže oni se všichni snažili, ale nakonec rezignovali, protože to nikam nevedlo. Kromě otce tedy, ten na to kašlal vždycky. Babička je opravdu velice angažovaná, ovšem zhruba ve třetí třídě mi řekla, že už na to nemá nervy a ve svém věku ani náladu, protože na něj nic neplatí. A věř tomu, že nad ním opravdu denně stála a ty úkoly kontrolovala. Jenže on si je už tehdy psal jaksi nárazově. Pak jsem to po ní převzala já a naše tehdejší spolubydlící, která navíc i kdysi učila. Nic nefungovalo. Po spolužácích fakt volal denně, i za nimi chodil, efekt nula.
|
Kudla2 |
|
(11.11.2015 12:53:58) Pak to ale bohužel znamená, že na studium patrně nemá, jak říkala Pelíšek.
Ne inteligenci, ale disciplínu (který IMHO není potřeba zase až tak moc).
|
Kudla2 |
|
(11.11.2015 13:01:20) zatím ale není ochotnej vyvinout nic, doma mu nejsou schopni (nebo ochotni) pomoct a jeden termín přechodu na gympl už prošvihnul.
Jako nic hroznýho se neděje, na gympl se dá jít i pozdějc a gympl není jediná možná škola, ale obávám se, že pokud k tomu nepojme jinej přístup, tak to bude na levou a dost mu to uškodí (v tom smyslu, že mu bude prd platný, že má na něco potenciálně hlavu, když ten potenciál promrhá a ke kýžené činnosti se vůbec nedostane).
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 12:31:23) jentak, já taky nestojím o to, aby byly úlohy nebo cokoliv na netu, já tam chci možnost odhlásil obědy, to zatím taky nemá ani jedna ze škol mých dětí..., a co víc bych potřebovala, kdyby měli kluci papírovou žákajdu, tka nemusí být na netu, nevidím pozitiva v tom, že to tak mají - jistě, jsou i zapírači a ztráceči žákovských knížek, ale to se mě přímo netýká, takže přínos nevidím
a naopak považuju právě u dětí za dobrý, když si musí zapsat úlohy, když se musí naučit, že něco mají za povinnost i oni, ne že všechno pustí k vodě a doma se to něja knajde na netu, on má někdo povinnost jiný než oni to zapsat
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 13:00:40) jentak, u nás zatím nefunguje ani výběr ani odhlášení oběda, a to ani u kluků na dvou školách, ani u mě na třetí škole, prostě to tak není
co se týká úkolů - na této škole jsme se domonce domluvili, že pokud to nejde jinak, tak si samozřejmě napíšeme mail, ale přednost má ústní domluva, protože se nějak vytrácí právě ta komunikace a je ptořeba ji aspoň někdy taky využít, takže když je cokoliv potřeba, první zkusíme dotyčnýho potkat a až pak to píšeme stejně tak po děckách chceme, aby mluvily a to s náma i mezi sebou a až když to nejde, teprve potom napsat
nic proti technice, ale psát mail někomu, kdo je pár metrů ode mě za dveřma považuju za pitomost
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 13:08:09) ano, pokud poslupracuju s někým, s kým nemám možnost mluvit, pak mu napíšu, pokud ale mám možnsot s ním mluvit, pak mluvím
ale to moc nesouvisí s tím, že děcka si mají zapsat úkol v hodině opsat si to z tabule a není potřeba jim to dávat na net, co jim zbývá jinýho ve škole, jaká jiná povinnost, než to tam odsedět? jasně, není to nic nsandnýo tam sedět těch 6 hodin, to nepopírám, ale tak zase že by nemohli nic dělat, to se mi nezdá
ve škole by neměli spát, ale měli by vnímat, aspoň někdy
a že jsou takoví, kteří zapomínají, no co naděláš, můj syn ztratí a zapomene cokoliv kdekoliv, zapomene i sebe, nedávno šel domů hodinua půl, protože zapomněl, kam vlastně jde, je mu 12 a půl, no tak někdy zapomene i úlohu, no a co? on si zvyká, že musí trochu víc vnímat svět kolem sebe, co neudělá, za něho nidko jiný dělat nebude
|
Sio |
|
(11.11.2015 13:17:06) A jaký je rozdíl, když učitel dětem řekne: - otevřete si sešity, budeme dělat cvičení 3
a
- otevřete si diář, a zapište si domácí úkol - strana 54, cvičení 4?
Dělat cvičení tři taky budou dělat jen děti, kterým se zrovna teď chce? Ostatním ho vypracuje učitel?
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.11.2015 13:17:37) jentak, bohužel, té jejich aktivity je ve škole daleko míň, než by se mi líbilo, byla bych daleko radši, kdyby neseděli, kdyby měli možnost aktivně se podílet na výuce, ale nejde to vždycky, čím jsou starší, tím víc je učiva, který je potřeba zapamatovat si, pochopit, ale nejdřív jim ho musím vysvětlit, jeto abstraktní věc, takže oni bohužel opravdu sedí a přestože se většina z nich snaží, tka zvlášť ti slabší odpadají a bloumají myšlenakam kdoví kde, co nadělám, já vím, že tu chemii nidky nepužíjou, tak se jim snažím rvát co nejvíc příkladů ze života, nutit k´je myslet, ale oni se přesto někteří brání a kašlou na to
a představ si, ti, co se snaží, si všimnou i toho, že si mají zapsat a udělat úlohu, ti ,kteří bloumají si nezapíšou nic
|
|
|
|
|
Kahlan+5 |
|
(11.11.2015 13:08:43) Proc by si prvnak nemel byt schopny zapsat ukol? Proste prepise to, co je na tabuli. U naseho prvnaka to funguje od prvniho dne skoly, prestoze neumel cist ani psat. Zapsani vypada treba takto DÚVP 53/2. Od pani ucitelky jsme mailem dostali seznam zkratek, takze VP jsou Lili a Vili a velka pismena. Takze od zacatku si deti zapisuji ukoly samy a uprimne to funguje lepe, nez jak to mely starsi deti.
|
Kahlan+5 |
|
(11.11.2015 13:23:17) Maargit, tak si proste napise HYMNA - ty se ji doma zeptas, co s tou hymnou ma delat, a predpokladam, ze bude vedet, ze se ji ma naucit. Nase ucitelka razi zasadu, ze deti maji byt co nejvic samostatne a ja s ni tedy souhlasim. Jednou donesl syn tri papirky, na kazdem byla basnicka, a sam mi rekl, ze si ma jednu z nich vybrat a naucit se ji. V denicku bylo jen jedno slova BÁSNIČKA.
|
Kahlan+5 |
|
(11.11.2015 13:29:46) Maargit, oni nemaji notysek, kam si zapisovat ukoly??? Nejak to nechapu...ale jak rikam, syn se v srpnu umel akorat tak podepsat. A tretiho zari prisel se zapsanym ukolem. Ucitelka to zrejme napise na tabuli a deti si to jen prepisou, opravdu zadna veda. Ve tride je jich 23. A opravdu to mel zatim zapsane pokazde a pokazde citelne, je to vzdycky jen par pismen a cislic...
|
Kahlan+5 |
|
(11.11.2015 13:32:55) No tak to je tedy pekne blby system, protoze tech krouzku tam bude vic a snadno se to poplete. Skoro bych se zeptala, jestli by to pani ucitelka nechtela prehodnotit, a nejaky notysek zavest
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(11.11.2015 13:48:53) "že dcera nosí známky a nikdo netuší z čeho, prostě se v kolonce "český jazyk" objeví známka a když dítě neví za co (nikdy neví) tak to nezjistím ani já" Kde má ty kolonky se známkama, když nemá notýsek ani žákovskou? Tak jí kup notýsek, nalinkuj podle datumu a předmětů a ať si tam zapisuje i když ho nemají povinný, snad ho nemají zakázaný.
|
Alena | •
|
(11.11.2015 13:51:22) hm, a kdyz ji reknes: "nezlobte se, nechapu z ceho ty znamky jsou, muzete to priste rozepsat", jak odpovi?
|
Alena | •
|
(11.11.2015 13:55:05) ja vim, ze je to opruz.Ale jestli je cerstva absolventka, tak se musi na necom naucit a soucast toho je vnimat, co vyhovuje rodicum.
|
Alena |
|
(11.11.2015 14:02:05) Jo, chapu, udelala bych to stejne. Komunikace s rodici se na fakulte bohuzel vubec nezminuje.
|
|
Kahlan+5 |
|
(11.11.2015 14:09:28) Maargit, s cerstvymi absolventy mam ty nejhorsi zkusenosti, takze jestli je to tak i u Vas, tak Ti nijak nezavidim. Jasne, ze se to uceni musi nejak naucit, ale je fajn, kdyz trosinku premysli o tom, co se jim rika. Nastesti letos nikoho takoveho nemame...
|
Alena | •
|
(11.11.2015 14:11:44) Ja zas vyborne. Nadseni, neopotrebovanost, zAjem o nazor rodicu...
|
Kahlan+5 |
|
(11.11.2015 14:21:39) Aleno, to jsem take tak nejak ocekavala, lec nesplnilo se:-( On tedy byl nejstarsi syn hodne tvrdy orisek a chtelo to opravdu zkusenou ucitelku, aby ho zvladla, a na tu jsme narazili az ve treti tride. Bohuzel jen na rok. Ale i ten rok mu dal tolik, ze na ni dodnes neda dopustit. Proste bez zkusenosti nemela zadna cerstva ucitelka sanci, nakonec si to kazda brala jako osobni quest, jak ho zlomit. A jakmile se to presunulo do osobni roviny, bylo to zle.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(11.11.2015 14:16:51) A co bys chtěla dovysvětlovat k tomu, když tam bude čtení :1, psaní:2 a tělocvik 1- ? A dcera neví, že psali písmeno M a cvičili kotrmelec?
|
radka | •
|
(12.11.2015 8:14:02) a proč se nezeptáš dítěte?
|
|
|
Sio |
|
(11.11.2015 16:06:00) Tuhle žákovskou máme taky, popisky ke známce se tam učitelce vejdou. v matice např. +10 (sčítání do deseti), v češtině je kolonka čtení a psaní, tam buď napíše konkrétní písmenka, nebo ne a je mi to jedno - co tak asi mohli číst/psát, stačí kouknout, kde jsou v učebnici. Do kolonky čistě "český jazyk" píše známky za věci typu diktát, básnička, vypravování.
|
|
|
Alena | •
|
(11.11.2015 14:32:51) Tak samozrejme. Snad nejde o to sdelit znamku, ale vysvetlit, co jde a nejde.
|
|
|
calvin |
|
(11.11.2015 14:39:23) Maargit, přesně tuto žákovskou měl syn v první a druhé, učitelka vždy nad známku napsala zkratku z čeho známka je (č-čtení, p-psaní, pp-písemná práce atd...) Ale to by musela chtít. Teď už mají elektronickou a tam je psáno úplně vše.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|