white |
|
(21.12.2015 13:56:07) Statisticky vzato, jsou VŠ vzdělaní lidé v průměru inteligentnější a s větším přehledem o světě, zatímco na dvouletých učňácích bude převaha těch "jednodušších". Můžou existovat výjimky, které ale stále zůstávají výjimkami. Člověk s titulem musel vstřebat značné množství poznatků a vyvinout nemalé úsilí než ho dosáhl, takže je malá pravděpodobnost že bude úplně blbej, zatímco u pomocného dělníka pravděpodobnost silně stoupá. Jestliže někdoukončil své vzdělání základní školou, můžu si myslet, že je nadprůměrně inteigentní, ale okolnosti mu nepřály, nebo naopak že jeho intelektová kapacita nestačila ani na učňák. Osobně si myslím, že vzdělání dává lepší možnosti k prožívání šťastného života.
|
Persepolis |
|
(21.12.2015 14:03:48) "Osobně si myslím, že vzdělání dává lepší možnosti k prožívání šťastného života."
Tohle si vůbec nemyslím. Naopak bych řekla, že šťastnější život prožívají ti jednodušší ,protože, oni většinou nic moc neřeší a život jedou ze dne na den.
|
Tizi |
|
(21.12.2015 16:10:31) Jentakj, u těch firem to tak není. Ten, kdo do toho šel po hlavě, většinou do tří let skončil v insolvenci. Úspěšní podnikatelé jsou chytří a většina z nich má v dnešní době vysokoškolské vzdělání. Pracují s firemními klienty dennodenně a mám možnost srovnání.
Vysokoškolácí jsou v průměru úspěšnější co se týká pracovního uplatnění, dělají společensky uznávanější práci a vydělávají více peněz. Co se týká rodinného života, tam to tak být jistě nemusí.
|
|
|
white |
|
(21.12.2015 14:10:34) Toje myslím takové klišé, že jednodušší lidé jsou šťastnější. Taky to může být tak, že ten jednodušší sedí ve volném čase nasraně u lahváče, nadává u zpráv a zapaluje jednu od druhé, zatímco člověk vzdělaný čte knihy, má zajímavou práci, rozšiřuje si obzory, poznává nové věci...
|
white |
|
(21.12.2015 14:18:13) Vzdělaný člověk může být frustrovaný, ale má víc možností, prostředků a kompetencí k tomu, aby neskončil jako bezdomovec a někam svůj život posunul.
|
|
|
white |
|
(21.12.2015 14:16:15) Jiný příklad: Jednoduchý člověk na zájezdu do Říma bude vnímat spoustu lidí, všelijakých baráků, vedro a drahé pití, zatímco člověk vzdělaný v historii a architektuře bude mít spoustu zážitků a vychutná si to.
|
Rodinová |
|
(21.12.2015 14:17:42) Tak ja jsem jednoducha, ve Florencii bylo takovy vedro a takovych turistu, ze jsem si sedla na kafe a koukala na lidi a na vsechny hlavni pamatky se vykaslala
|
Kafe |
|
(21.12.2015 14:21:19) Rodinova - takto jsem skončila v Athénách. Bylo takové vedro, že jsem omdlívala a na nějaké chození po památkách jsem neměla žádnou chuť.
|
Rodinová |
|
(21.12.2015 14:22:44) Lisko, ja jsem takhle skoncila i na Knossu Nedelam si nasili.
|
Kudla2 |
|
(21.12.2015 15:32:22) Re památky - já měla období, kdy jsem musela na dovolený vidět každej kostel, památku a obrazárnu dneska mě to už dost přešlo a spíš se jen tak koukám kolem sebe a většinou se vždycky najde nějaká drobnost, která mám pocit, že je tam připravená speciálně pro mě, a užívám si to víc než ty památky, i když na to de fakto člověk nepotřebuje vzdělání vůbec žádný. A ani trochu mi to neva, naopak
|
Rodinová |
|
(21.12.2015 15:35:42) Jo, Kudlo, nejslavnejsi pamatky si radsi prohlizim v knizce nebo na netu. Ja bych si je mozna uzila i v realu, ale vadej mi ty davy... takze v realu na pamatky a frekventovana mista kaslu a nasavam atmosferu
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(21.12.2015 14:18:57) Emzi, když tam pojede třeba matfyzák s minimálním přehledem o historii a kultuře, bude si myslet totéž. VŠ titul přece neznamená, že je dotyčný renesanční osobnost formátu Leonarda da Vinci. Znamená, že dotyčný by měl o oboru, který vystudoval vědět víc než ten, kdo ho nevystudoval. Měl, nikoli nutně musel, ale řekněme, že to spíše platí.
|
white |
|
(21.12.2015 14:23:22) Myslela jsem to jako příklad, jakvzdělání může člověku rozšířit vnímání světa aprožívání života. Matfyzák si zase bude užívat třeba v CERNU, nebo co já vím. Člověk s úzkým obzorem může tak sledovat televizní seriály.
|
Monty |
|
(21.12.2015 14:33:47) jentak, přesně. Když jdu k doktorovi, očekávám, že bude vědět mnohem víc o medicíně než někdo, kdo ji nevystudoval, ale rozhodně nečekám, že např. rozezná dórský sloup od korintského.
|
.kili. |
|
(21.12.2015 14:40:00) " nečekám, že např. rozezná dórský sloup od korintského. "
to ovšem až na výjimky nepotřebuje ani pro medicínu, ani pro ars medici a hlavně ani pro poskytovanou péči
|
Monty |
|
(21.12.2015 14:42:57) kili, no ano, vždyť to také byla polemika na nadhozené téma "VŠ má automaticky větší všeobecný rozhled". Nemusí a často nemá, má pouze více znalostí z oboru, který vystudoval. U historika by bylo trapné, kdyby nerozeznal sloupy, u lékaře je to úplně fuk.
|
.kili. |
|
(21.12.2015 14:46:32) " u lékaře je to úplně fuk. "
právě že ne ta docela
|
Monty |
|
(21.12.2015 14:47:30) kili, jako pacientovi je mi to fuk naprosto.
|
.kili. |
|
(21.12.2015 14:48:34) "jako pacientovi je mi to fuk naprosto."
sladká je nevědomost
|
|
|
|
Kafe |
|
(21.12.2015 14:47:34) Monty - na druhou stranu, když má někdo VŠ, tak nějak očekáváš (tedy alespoň já), že dotyčný/á bude mít určitý všeobecný přehled a nikoli ovládat pouze svůj obor.
|
Monty |
|
(21.12.2015 14:48:31) Liško, no tak já to nepředpokládám a lidí, o kterých bych to mohla říct znám velmi málo. I mezi vysokoškoláky.
|
Kafe |
|
(21.12.2015 14:51:29) Monty - se bojíš zavést řeč na nějaká mimooborová témata, co? On si člověk může dost naběhnout. Se mi tuhle stalo s kolegou, VŠ, že jsem se zmínila ohledně katolíků a protestantů a on vůbec netušil, o čem mluvím. A pak nastalo to trapné ticho.
|
Monty |
|
(21.12.2015 14:53:35) Liško, no, mám v tomto směru podobnou zkušenost. Takže se radši do takových hovorů nepouštím, pokud toho člověka opravdu dobře neznám.
|
|
Lady V. |
|
(21.12.2015 15:09:03) To je úplně normální. Každý člověk má oblast, ve které tápe. No a někteří těch oblastí mají víc a někdy dokonce všechny.
|
Lady V. |
|
(21.12.2015 15:10:53) Ono totiž nejde obsáhnout všechno. Takže kdo se vyzná v dějepise, obvykle tápe v chemii či ekonomice atd. No a užší specializace vůbec nekomentuji.
|
|
Kudla2 |
|
(21.12.2015 15:29:37) tak ale přece je úspěšnost profesní a úspěšnost celková, ta první není 100% závislá na VŠ (jsou úspěšní řemeslníci, nebo řekli byste, že Jarda Jágr není úspěšnej?) a ta druhá není 100% závislá na znalostech a zejména na těch školních.
Je podle vás úspěšnej člověk, co má 5 VŠ titulů, dělá vysoce odbornou práci i třeba nějakýho šéfa, ale nemá rodinu, případně je s ní pohádanej, a nemá vlastně nikoho blízkýho? Nebo vnímáte úspěšnost tak, že má všechny tyhle věci v rovnováze (tedy že úspěšnější než dříve uvedený člověk je třeba řemeslník, který má malou firmičku, ze které se slušně uživí, ale nemůže si moc vyskakovat, hodnou ženu a přiměřeně zlobivý děti a pár dobrých kamarádů)?
|
|
|
|
|
.kili. |
|
(21.12.2015 14:52:53) " já to nepředpokládám a lidí, o kterých bych to mohla říct znám velmi málo. I mezi vysokoškoláky. "
to vypadá jako byste byla obklopena samými experty - lidmi, kteří ví vše o něčem a nic o všem ostatním
|
Monty |
|
(21.12.2015 14:56:00) kili, nepíši "nic", jen jejich znalosti o tom ostatním jaksi nepřevyšují znalosti získané na ZŠ/SŠ. Ono je to i celkem pochopitelné, protože informace, se kterými člověk nepracuje se z hlavy jaksi v průběhu času vytrácí.
|
|
|
|
|
.kili. |
|
(21.12.2015 15:03:56) " jejich znalosti o tom ostatním jaksi nepřevyšují znalosti získané na ZŠ/SŠ. "
inu pochopil jsem to spíše tak, že ty znalosti nemají vůbec, když psala jste o antické architektuře a zmínila jste sloupy, repreantující její řády (jeden jste jen tak pustila k vodě).
|
|
|
|
* Liv |
|
(21.12.2015 15:34:29) MOnty,
myslím že dorský ionský korintský se učí buď na 2. stupni ZŠ nebo na gymplu, takže očekávat, že tvůj ošetřující lékař tohle někdy slyšel je celkem legitimní
|
Kudla2 |
|
(21.12.2015 15:39:20) "dorský ionský korintský" tak SLYŠEL jistě, ale kolik lidí bude schopno jen tak od boku střelit, jak se to od sebe liší?
|
.kili. |
|
(21.12.2015 17:17:54) " kolik lidí bude schopno jen tak od boku střelit, jak se to od sebe liší?"
to se nestřílí od boku, to se prostě ví a tak i případně sděluje
|
|
|
|
|
|
|