caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(25.4.2016 9:49:10) totéž, s čím mám problémy já: občas shoda podmětu, občas vyjmenované slovo - především nevidí chyby. A právě proto, že vím, že s věkem to lze nadrtit do fáze nejhůř trojka z ČJ na gymplu, maturita za dva... a následně dvě vysoký se zaměřením bez ČJ, jsem si jistá, že na gymnáziu mají i tyhle děcka co dělat. Na základce zakrní.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 9:51:42) když se podívám na články dokonce i n IDNES, nebo do časopisů, občas i do knížek... nedostali by se na gympl ani novináři a korektoři
chybu občas udělá každý a je blbým rozšířeným omylem, že je nutný být neomylný ve všem, aby člověk mohl dělat to, v čem je nejlepší
|
|
Alena | •
|
(25.4.2016 10:06:53) "jsem si jistá, že na gymnáziu mají i tyhle děcka co dělat. Na základce zakrní."
Ano, na zakladce zakrni. Ty tu nejakym zpusobem strhavas "mareny-sprtny" a poukazujes na to, ze tvoji synove budou do buoducna pouzitelnejsi. No asi budou, o tom zadna. Ale v tuhle chvili bych se spis podivala na to, kolik casu stravili ty podle tebe sprti pripravou na prijimacky ci ucenim, aby ziskali dobre body za znamky. Proste tad jsou takove pravidla hry, gymanzia maji takove pravidla prijimacek, jsou zname dostatecne dlouho predem. Podle popisu nema tvuj syn zadnou dysfunkci, ktera by mu branila pochopit prvostupnovou cestinu, mozna mel vic trenovat, nez se vymlouvat, ze na to neni (prvostupnova cestina jsou fakt jen naproste zaklady). Mladsi syn je na tom uplne stejne - matematika, prirodni obory, tam exceluje, ale az neudela prijimacky na 8g z cestiny, nenapadne me, ze je to nepsravedlive, ale ze se mel cestinu vic ucit (kdyz navic v matematice nemusel nic delat a mel o to vic casu oproti "sprtum").
|
Monty |
|
(25.4.2016 10:11:35) Aleno, tak já si třeba nemyslím, že někdo na základce zakrní; nesdílím místní názor na to, že co základka, to v podstatě pomocná škola pro blbečky. Jde spíš o to, že z devítky jsou známky za vysvědčení možná ještě víc "diskriminující", protože mezi matikou v páté a matikou v deváté třídě je celkem zásadní rozdíl. A zrovna čeština je celkem dobrý příklad, protože tam je mnohem větší rozdíl mezi učivem a testem - pokud bude mít dítě blbé známky kvůli gramatice, tak může vystřihnout přijímačky klidně na plný počet, protože přijímačky nejsou diktát.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 10:13:38) co základka, to v podstatě pomocná škola pro blbečky.
Monty, přeháníš
zákaldka ve vekým městě, kde je ohromný převis na gymply je pochopitelně jiná než tam, kde odejde těch pár dbrých děcek a zbývá horší průměr a podprůměr, tom je ten chudák osamocený jedničkář fakt nešťatný
|
|
Alena | •
|
(25.4.2016 10:15:32) ano, cim vis, tim vic je hodnoceni ruzne a tim vic je diskriminujici. Na vetsine zakladek nadane dite dle me zakrni.Protoze proste potrebuje jine tempo a ucitelu-nadsencu je bohuzel malo. Prisel by mi lepsi system bez 8g, ale s variabilni vyukou na zakladce, ale mame, co mame. Soucasny system nadanym detem na zakladkach nenahrava, ostatne podle toho co pises, tvuj syn je toho typickym prikladem.
|
Monty |
|
(25.4.2016 10:20:29) Aleno, tak zrovna můj syn na základce fakt nekrní. Mmch., já to s těmi základkami stejně moc nechápu. Když jsem tu nedávno psala o učiteli, který je náročný a učí děti mnohem víc, než by musel, tak to bylo špatně, protože je přetěžuje. A na druhé straně se tu razí teorie, jak je druhý stupeň hrozný a jak tam děti krní. Víceletý gympl je v podstatě něco jako výběrová základka. Ale když se na základce učí stylem víceletého gymplu, je to špatně. Přitom učebnice jsou často stejné a hlavní je vždycky učitel a jeho nároky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 10:22:24) Monty, v tom příapdě můžeš být v klidu a tvůj syn taky, pak ničemu nevadí, že se na gympl nedostal
|
Monty |
|
(25.4.2016 10:24:22) Yuki, nevadí to ničemu, bude to vadit až v devítce. Toho výtvarného oboru je sice škoda, ale zas taková tragédie to není. Aspoň má jistotu, že za ty dva roky si už nemusí dělat takové starosti s talentovkama na SUPŠ nebo na Hollarku.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 10:29:34) já sitaky myslím, že talentovkama projde kamkoliv a on stejněě nevyopadá, z tvýho popisu, že by měl chuť trávit mládí všeobecným studiem
|
Monty |
|
(25.4.2016 10:32:35) Yuki, jsem mu řekla, ať vezme učitelce do ZUŠky kytku. On totiž šílel, že mu řekla, jak kdysi na tuhle školu dělala přijímačky "děsně talentovaná holka" a vybouchla u talentovek. Upřímně řečeno z toho měl fakt strach, na rozdíl od matiky, kterou má na salámu.
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(25.4.2016 10:27:37) "tak zrovna můj syn na základce fakt nekrní. " Podle toho co pises, mi to tak pripada ( nemusi se ucit, s pripravou na gympl je boj, v hodinach ma cas si kreslit navic hluk, spoluzaci s nezajmem, atd). hlavne nemas srovnani, jak by to vypadalo, kdyby byl jinde.
|
Monty |
|
(25.4.2016 10:28:59) Aleno, v hodinách si kreslil na prvním stupni. Na to fakt teď není čas.
|
|
|
Delete |
|
(25.4.2016 16:21:48) Monty,
ale vůbec ne. Rozdíl mezi gymplem a základkou není o množství učiva, ale o způsobu jednání, přístupu k učení, o způsobu vedení těch dětí, o způsobu práce.
Přidat na nárocích neznamená zvýšit množství dat, které do sebe musí dotyčný narvat. Je to o úrovni práce s těmi informacemi, kterou můžeš požadovat. Těch úrovní je, tuším, sedm, na ZŠ se v lepším případě dostáváš na 3. - 4. úroveň, což je ale na gymnáziu to nezbytné minimum...
|
Monty |
|
(25.4.2016 16:25:24) Delete, chápu, co se snažíš říct, ale pokud nemáš informace jako takové, přístup to stejně nezachrání. Jako nejsou stejné všechny základky, nejsou stejné ani všechny gymply. Vždycky to bude v první řadě o materiálu. Na obou stranách katedry.
|
Delete |
|
(25.4.2016 16:35:16) Monty,
jistě, ale reagovala jsem na toho tvého učitele, jehož kvalitu hodnotíš právě jen podle množství dat, která na děti valí a nutí je se naučit. Tím, že zvedne nároky na data, nezlepší kvalitu školy.
Já mám děti na gymplu, kde je daty zrovna nezahrnují. Objem informací mají obdobný jako ze ZŠ, no i když třeba v chemii víc a hlavně dřív, ale to zásadní je, že na základce se moje děti škole a učení vyhýbaly, jedna do té míry, že somatizovala a fakt jí bylo zle, když byla ve škole déle než dva dny, zatímco teď chodí a prudí, že tohle chtějí umět, z tohoto vyzkoušet, diskutují, hledají, zpracovávají....prostě jim učit se nevadí....
Jo, někdy tohle dokáže i základka, ale že už jsem jich prošla a z mnoha znám děti, a fakt nevím o žádné široko daleko, že by se tam tohle dělo.
|
Monty |
|
(25.4.2016 16:37:37) Delete, ale já nikde nepsala, že jeho kvalitu posuzuji jen podle MNOŽSTVÍ DAT. Sama o sobě jsou data nanic, většinu jich stejně dříve nebo později děti zapomenou. Líbí se mi způsob, jak učí a co učí - to, že je toho víc, než by musel, je jen jedna část skládačky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 16:42:04) Separace průtokových poznatků: Když CIMRMAN provedl v pololetí prověrku vědomostí svých žáků, byl její výsledek skličující. Děti si pamatovaly pouze jednu desetinu toho, čemu je ve škole učil. Devět desetin poznatků bylo průtokových (šly jedním uchem tam a druhým ven). Tehdy se Cimrman rozhodl udělat v procesech zapomínání jednou provždy pořádek. Přímo určil, kterou látku si mají žáci zapamatovat a kterou zapomenout. Látka pro zapamatování zabírala jednu desetinu a látka pro zapomenutí devět desetin učební doby. Přesně tak to odpovídalo statistickému výzkumu. Pro tyto dvě oblasti učiva razil CIMRMAN názvy nězabudka a zabudka. Žáci se učili obojímu, ale jen nězabudku si směli pamatovat. Velice rafinovanými chytáky dovedl CIMRMAN odhalit, zda si žák nepamatuje i něco ze zabudky. Při tomto obráceném způsobu zkoušení užíval pochopitelně i obráceného způsobu klasifikace a ten se na Rusi zachoval dodnes.
|
Monty |
|
(25.4.2016 16:45:12) Yuki,
Zhruba tak.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 16:48:19) a víš, co je na tom nejsmutnější? takový velikán, bezesporu největší nejlepší pedagog všech dob, a v dnešní době by učit nesměl, prootže by na to neměl patřičný štempl - no nebyla ta monarchie lepší?
|
Monty |
|
(25.4.2016 16:49:05) Yuki, že byla monarchie lepší říkám odjakživa. Rozhodně byla v mnohém osvícenější než ten dnešní paskvil.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 17:40:02) jenže pak nějakýho pitomce napadlo zničit, co fungovalo a od té doby se v tom jenom plácáme a že by to bylo kdykoliv lepší... a nejen u nás, nikde
a navíc jsme mohli umět němčinu jen tak, sami od sebe, čeština by nezanikla, uměli bysme, stejně jako naši praprapředci, oba jazyky
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(25.4.2016 18:54:19) Monty,
naopak, zatím jsi psala jen a pouze o tom, kolik toho chce nad rámec a co všechno musí umět. Nic o tom, že by učil jinak...jen že toho chce víc....
|
Monty |
|
(25.4.2016 20:10:52) Delete, ano, chce toho víc, ale proč si pod tím představíš jen "množství dat"?
|
Delete |
|
(25.4.2016 20:22:55) Monty,
proto: Když jsem tu nedávno psala o učiteli, který je náročný a učí děti mnohem víc, než by musel, tak to bylo špatně, protože je přetěžuje.
A proto, že když jsi o něm psala minule, vyznělo to úplně stejně.
Nikde ani zmínka, že učí jinak. Jen, že toho učí a chce mnohem víc.
Minule jsem byla ochotná chvíli uvěřit, že nemáš na mysli jen větší množství informací, ale pak jsi to psala jednoznačně, proto jsem psala, že u takového učitele bych prostě propadla a rozhodně se nenaučila víc, než jsem na ZŠ uměla...
To prostě není styl srovnatelný s gymplem.
Jo a učebnice jsou jen pomůcka, nikoliv závazný obsah. Takže to, že učebnice mají základky i gymply stejné (platí jen v některých předmětech) vůbec nic neznamená.
|
Monty |
|
(25.4.2016 20:27:41) Delete, tak já tě nemám jak přesvědčit. Ty operuješ nějakým "přístupem", který si zas neumím představit já. Resp. asi umím, ale nemyslím si, že je to výsada gymnázia a že to praktikují všechna gymnázia. Z toho, co jsem tu v reakci na "učitele, co přetěžuje" četla mám bohužel pocit, že je tím myšleno "chce po blbečcích na ZŠ něco, na co nemají".
|
Delete |
|
(25.4.2016 20:47:35) Monty,
když ty si často překládáš věci po svém a ještě častěji to ženeš do extrému...
Já tu třeba opakovaně píšu, že pro mě je gympl u holek únikem z místní základky, která je opravdu strašná, ty opakovaně popíráš, že takové základky jsou a že je to ne výjimečně důvod, proč leckdo ten osmiletý gympl řeší.
A fakt nejde o to, že by tu děti "krněly"...je to rozdíl narušená psychika a totální odpor ke škole x chuť se učit a pohodvé dítě....
Z toho, co tu psala Yuki, LoraX a další bych řekla, že popírat to a tvrdit, že se snažíme dělat ze svých dětí génie a z těch základkových blbečky, je dost silná podpásovka, kterou tu dost pravidelně provozuješ....
Pohrdavě o dětech, co zůstávají na základce, tu píšeš vždy jen ty, akorát se snažíš vnutit tento postoj nám, co na ty gymply děti dáváme. Stejně tak jsou tebou (a pak třeba mrakovou) shazovány naše děti, kterým to holt na nám dostupných základkách neprospívá....U prvního dítěte bych z těch řečí možná o sobě začala pochybovat...ale já tu zkušenost prožívám už počtvrté a pořád je to totéž....pak mi prostě tvoje stále velmi podobné příspěvky přijdou buď jako snaha maskovat vlastní mindrák, nebo jako ověřený způsob, jak vyvolávat debatu v níž se můžeš prezentovat jako ta jediná, co to má jinak a vlastně správně, protože my všichni si lžeme do kapsy o geniálních dětech (opět, o ttěch tu píšeš opakovaně zase jen ty a mraková)....
Nebaví mě to, mrzí mě to, chvílema i dost bolí...
Na podobný druh diskuze nemám kapacitu....
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 21:47:20) Delete, ber to jako diskusi, každý ať řekne, napíše, jak to vidí
já jsem se naučila nebrat si osobně nic
stejně jako ty prožíváš už počtvrté zklamání ze zákaldky a pak tě to vede k tomu, že chceš učit jinak, tak já to prožívám potřetí, a dělám pak co můžu, abych byl jiná a učila jinak
dnes jsem tak naštvaná na současnou synovu základku... a stejně tak to vnímá manžel, zrovna dnes prohlásil směrem k synovi, že mu přeje, aby z toho blbákova mohl co nejdřív odejít, je to tupá buzerace, nesmyslná, hloupá a zbytečná
a v kombinaci s tím, jak jsem rozladěná z nemožnosti najít práci má ta domškola čím dál jasnější obrysy
|
Delete |
|
(25.4.2016 21:57:46) Yuki,
myslím, že k diskuzi patří i upozornit na to, že určitý způsob diskuze může být zraňující, zejména když se taková situace neustále opakuje...
Pokud někdo neupozorní, může se to dít pořád dokola a dalším a dalším lidem...
A ne vždy je řešením z diskuze odejít, protože často dřív, než člověku dojde, že se mu něco děje, už je prostě "zasažený"....
|
Monty |
|
(25.4.2016 22:05:31) Delete, tak zrovna já jsem tu opakovaně psala, že věřím tomu, že jsou některé základky ŠPATNÉ, ale nevěřím, že jsou špatné VŠECHNY. Je mi líto, jestli se tě to dotýká, ale ber to tak, že se mně zase může dotýkat, když tu léta čtu o tom, jak na základce nechává děti jen nezodpovědný rodič, kterému nezáleží na vzdělání jeho dítěte (nedotýká, ale mohlo by) nebo jak úroveň na základce "prudce klesne", když odejdou tři děti na víceletý gympl. Rozhodně to nemyslím osobně a fakt proti tobě nic nemám - proč bych taky měla mít? Jo, přijde mi, že napsat na Rodinu, že jsem spokojená se základní školou je jistým způsobem stigma. Buď jsou to "kyselé hrozny", mindrák, malé nároky, nezodpovědnost atd. atd. Ve skutečnosti je to pouze to, že si opravdu myslím, že synova základní škola je DOBRÁ a že na ní skutečně nezůstávají na druhém stupni jen blbečci. Tak to občas ironicky připomenu. Nenapadlo mne, že by to někomu mohlo až tak vadit.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 22:14:08) Monty, já jsme si taky myslela, že synova škola je dobrá a budeme rádi, že tam bude do devítky, a čím dál víc, během dvou let, co tam je, jsem přesvědčená, že víc než dva roky tam není možný už vydržet a že udělám všechno pro to, aby mohl na ten gympl, tady ale opravdu není lepší zákaldka, není a je to zoufalý a já mám pořád ještě chuť si tu školu otevřít soukromou, jenže od druhýho stupně? to asi nejde, nevím, ale většina rodičů předškoláků je přesvědčená, že škola je dobrá a námitky se začnou ukazovat až později, takže mám dojdem, že naplknit školu od 6. třídy by jít mohlo, od první ne, možná by se dalo začít třeba pátou třídou, každopádně prvňákama ne, což je takový divný
já tu školu stejně jednou otevřu, jen co zjistím, jak na to, teď na to nemám sílu :(
|
Monty |
|
(25.4.2016 22:23:40) Yuki, ale já ti věřím, že to nemusí být dobrá škola. Školu dělají lidi a ne vždycky se to sejde. Sama jsem měla na základce až na výjimky strašné učitelky, některé byly skutečné krávy, když to tak musím říct, takže jsem naopak ke škole před synovým nástupem tam žádné moc dobré mínění neměla a čekala jen to nejhorší (vzhledem k tomu, že je dost mimoň). Zatím - a je v sedmičce - jsem neměla jediný důvod ke stížnostem. Syn má svoje učitele RÁD a má k nim dobrý vztah. Mně by jako žáka ZŠ fakt nenapadlo dávat učitelům dárky k Vánocům nebo za vysvědčení (třídní dostala kytku, ale z mé hlavy to nebylo), já bych je nejradši nakopala kamsi. Syn si s dárky pro ně fakt dává práci a chce jim udělat radost. Jediná výtka, kterou jsem kdy slyšela byla, že bývalý fyzikář dělal víc pokusů a nová učitelka spíš jen vykládá látku bez demonstrací. A to zas nepokládám za nijak podstatný. Opravdu nevím, co víc chtít od školy než to, že dítě většina předmětů baví (i když nemá samé jedničky) a má bezproblémové vztahy s učiteli. Pro mne je to DOBRÁ základka a nevím, proč bych ji neměla hájit.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 22:27:16) buď ráda za takovou školu, a fakt mi věř - je to z velké části tím, že jsi v Praze, velká konkurence a novinky brzo, tady je konkurence žádná, všechno funguje jak přd 30 lety a co v Praze funguje už 10 let, to sem možná pomalounku leze, takže orpavdu buď ráda za školu ,tkerou máš - takových je málo
|
|
|
|
Delete |
|
(25.4.2016 22:22:25) Monty,
nepamatuju se, že bych tu kdy četla, že na základce nechává děti jen nezodpovědný rodič, kterému nezáleží na vzdělání jeho dítěte.
Taktéž jsem si nevšimla, že by někdo tvrdil, že všechny základky jsou špatné, jen se to často objevuje jako důvod odchodu na gymnázium, což ale opakovaně zpochybňuješ ty a dotyčným tvrdíš, že je to jen zastírací manévr a potřebují si dokázat, že mají geniální děti apod.
A už vůbec jsem si nevšimla, že by někdo zpochybňoval tvou spokojenost s vaší základkou, nebo ti kvůli tomu podsouval kyselé hrozny nebo mindrák....
Jako mindrák na mě působí tvoje vyjadřování o dětech na gymplech a podsouvání nám, co tam ty děti máme a dáváme, že si o dětech, co na gympl nejdou, myslíme, že jsou blbečci...ne, fakt nevím o nikom jiném než o tobě a mrakové, kdo by se takto vykadřoval...
Není v tom nic osobního. Jen je to pořád dokola a hlavně i v tématech, která zdaleka neřeší otázku gympl x základka....
Mě prostě jen zajímalo, nakolik si o sobě školy (gymply) mohou rozhodovat samy, jak funguje řízení na úrovni, kterou znám jen jako matka a kde mi chybí ten pohled zevnitř...a stejně je to zase o "blbečcích a géniech" .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 22:40:23) Delete, to já zase klidně potvrdím, že mám geniální dítě :))) má svůj kout v pokoji vytapetovaný diplomy, nemá je už kam dávat, vyhraje všechno, kde se objeví - toto děcko prostě nemohlo zůstat na zákaldce a i gympl jsem musela přesvědčit, že toto děcko potřebuje speciální péči a oni to pochopili a on tu péči má
jak to bylo s Cimrmanem? měli dvě děti, jedno bylo zdravé a druhé geniální
já mám jedno geniální, jedno "jen" nadané a třetí, které mě nepřestává překvapovat tím, že je daleko chytřejší a šikovnější, než to dlouho vypadalo
no uznej, když mám doma toto, přece tu nebduu popírat genialitu svých dětí? když tady se k tomu přímo vybízí?
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 22:10:00) Delete, já jsem možná tvrdší a někdy natvrdlejší
ale má to tu výhodu, že mě nic nerozhází
virtuálně skutečně ne a naživo minimálně - teď se třeba dost hroutím z toho, že za dva měsíce nebudu mít práci, jenže je mi jasný, že zhroutit se nemůžu
|
Delete |
|
(25.4.2016 22:35:10) Yuki,
vidíš to, a z toho já se zase nehroutím vůbec. Prostě je to fakt, proti kterému nemůžu nic udělat. Jen to mohu použít jako výchozí stav pro další směřování.
Co se týče virtuality, už jsem tu mnohokrát psala, že pro mě je od reality naprosto neoddělitelná. Z těch, kteří tu běžně diskutují, znám osobně takové procento uživatelek (a když ne osobně, tak přes FB, kde už je k osobnímu setkání fakt jen krůček), že je to součást mého bytí.
Jinak mě na téhle diskuzi "nebolí" to, že to, o čem píšu, se týká mých dětí (mám vyřešeno, netřeba se hroutit, kdybych je ještě měla na místní základce a nebylo úniku, bylo by to jiné), jako že mě fakt ponižuje, že ze mě někdo opakovaně dělá blbce a snaží se mi vnutit, že bych o někom mohla byť jen uvažovat, natož psát, jako o blbečkovi, nebo prostě jednat s někým podobným způsobem....A v tomto směru je mi fuk, že Monty nejmenuje, protože prostě jsem jedna z těch, kdo opakovaně usiluje o to mít děti na gymplu...jsem v této debatě na druhé straně barikády a tudíž jedna z těch, komu jsou tyto její výstřelky určeny....zejména když ten počet diskutujících je značně omezený těžko se z toho vyloučit, jako že se mě to netýká a není to určeno zrovna mně...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 22:44:12) tak já osobně neznám nikoho, FB nemám a gympl je pro mě a moje děti vysvobození,
nezaměstnanost je pro mě ale hodně špatná, netuším, jak to zařídit, aby mohli kluci na vš, pokud já nebudu mít práci, bydlíme daleko od vš, dojíždět nebude za co, časově to nejde, byslení s tímto nezaplatíme... no prsotě nic moc situace už teď, za 4 roky neřešitelný
já vím, že budou muset na brigádu, ale jak ji sehnat ještě než začne chodit do školy? v zćizím městě vzdáleným několik stovek kilometrů?
já vím, že to nějak půjd,e ale je mi to líto, že tu pomoc od nás nedostanou, když ji budou potřebovat a třeba jim to utne jejich snahu a schopnsti, jen kvůi tomu, že já nemám práci - blbý, co?
|
Delete |
|
(25.4.2016 23:08:22) Yuki,
tak my třeba od narození holek každé odkládáme peníze na knížku. V rozpočtu ta částka skoro není znát, ale já vím, že až půjdou na VŠ, budou mít základ. A když ne na VŠ, tak třeba na první tři nájmy v samostatném bydlení. Nebo na cokoliv...
Nechtěla bych, aby tohle záviselo na tom, jestli mám nebo nemám práci.
No a geniální holky fakt nejsou. Přesto se jim na gymplech líbí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 23:12:09) Delete, u nás je potíž v tom, že manžel začal jako učitel, takže nebylo kdy si našetřit, a od doby, kdy mi skončila MD jsem vpodstatě bez práce, není z čeho odkládat, ne že bysme nechtěli... zrušili jsem stavebka, není to příjemná situace, když pořád počítáme, jestli a jak vyjdeme změnila se nm šíleně situace několikrát od doby, co jsme se vzali, ta moje prácve chybí
|
Delete |
|
(25.4.2016 23:20:22) Yuki,
však u nás taky. Od situace, kdy můj plat bylo moje kapesné, až po naprosté vyčerpání rezerv a dotování od rodičů.
Ve všech situacích ale ty 2000 Kč měsíčně (500 Kč/dítě) měly vysokou prioritu a odkládaly se stranou.
Kdysi jsem tu psala, že šetřím i tak, že kdykoliv rozměním bankovku, tak drobné odkládám...tedy padesátikoruny,m dvacetikoruny, desetikoruny a pětikoruny....jednak to nutí fakt nerozměňovat bankovky, protože tímto způsobem mizí hodně rychle, a pak třeba z těch padesátikorun člověk poměrně dost našetří.
Jsem jak Strýček Skrblík .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 23:29:41) Delete, u nás nikdy nebylo toli, aby se mohly 2000 odložit, dovolená? tu jsme si dovolili loni poprvé, co nejlevnější to šlo, rozhodně to nebylo moře dotování od rodičů u nás nepřichází v úvahu
ta situace je prostě blbá, zlepší se, jen co bude moje práce, pak bdueme v pohodě, protože když vyžijeme teď (mám třetinu úvazku a 2 tisíce projezdím), tak až se jednou povede mí práci a neprojezdit výpatu, bude to naprosto v pohodě, ale kdy už to sakra bude?
myslím, že v mé situaci by vadilo každýmu, že učí důchodkyně :(
a to jsem se nedávno bavila s úřednicí, prý v jejich podniku mají ředitele, který se blíží důchodovýmu věku a je snaha důchodce z těchto pozic už dsotat pryč - pracující dchodce tam téměř nemají a když, tak jsou to spíš pomocný práce, předávají zkušensoti, ale ne na celý úvazek a jen vypomáhají je to státní podnik
škoal je taky státní pdnik, taky by mohli důchodci na malý úvazek pomáhat, předávat zkušenosti, radit, konzultovat... aspoň tam, kde je nadbytek zájemců o práci
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.4.2016 23:31:25) dobrou, zítra jdu do práce, ale musím říct, že s blížícím se koncem je mi to tak nějak jedno... samozřejmě děcka zatím nic neví, nebo aspoň ne ode mě, k nim se chovám pořád stejněě, ale to ostatní se mě už opravdu netýká, je mi jedno, jaký aktivity škola dělá a dělat bude
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.4.2016 16:40:51) Delete, stejný problém jako ty má teď kolegyně, jenže jí je přes 50 a tak opravdu nemá smysl studovat, dozvěděla se to letos, stálo by jí to 90 tisíc plus dojíždění, nemožný, živí na vš dceru, má přes 20 let praxe a je to úžasná a oblibená učitelka na 1. stupni, dělá všechno, co škola potřebuje, a přesto na ni neplatí výjimka
a pak znám jednu, co prohlásila, že ona si to vyřídí a přestože nesudovala, neměla ani věk, ani odučený roky, tak učí dál - je jedno, jaký je zákon, podtatný je, jaký je kdo s kým kamarád
já mám čím dál víc pocit, že kdybych byla kamarád s naším vedením, místo by tam pro mě bylo a ne jen jeedno, jenže nejsem kamarád, dojíždím, prsotě to místo je, ale pro jiný
míst je nedostatek, ale proč? právě proto, že jsou s tím takový čachry
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(25.4.2016 22:48:36) Delete, ale já vážně nevím, proč si to bereš osobně zrovna ty, když ty zrovna vůbec nepatříš k těm, kterým by eventuelní "špílce" měly být určeny. Nevšimla jsem si, že by ses tu někdy čímkoli vytahovala nebo psala to, na co (někdy) reaguje mraková a já. A jiní.
|
Delete |
|
(25.4.2016 23:12:37) Monty,
třeba proto, že tu na toto téma už nikdo jiný nediskutuje, přesto se tu tytéž poznámky objevují znovu a znovu? Komu jsou určeny? Těm, co tu nejsou?
Já nejsem žádný komunikační génius, naopak, mám v této oblasti značné nedostatky. Neumím koukat za roh a poznat, co z které odpovědi je určeno mně, a co někomu, o kom ani nevím, jestli tu je nebo ne .
|
Monty |
|
(25.4.2016 23:17:22) Delete, v téhle diskusi ale diskutovala celá řada lidí. Ne, opravdu to není určené na tebe. Sice je pravda, že každý může za vytahování se pokládat něco jiného, ale u tebe nemám dojem, že by si to kdokoli myslel.
|
Delete |
|
(25.4.2016 23:21:14) Monty,
tak alespoň že tak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(25.4.2016 10:21:02) i já si myslím, že co základka, to jiný přístup - některé jsou fakt dobré, obzvlášť na druhé stupni. Bohužel je nereálné vozit dítě na ZŠ přes půl okresu.
|
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(25.4.2016 11:17:36) Aleno, nikdo se tu nevymlouvá - jen konstatuji, že pokud by všechny děti byli hodnoceny na vysvědčeních stajnými učiteli, pak ANO - to by objektivní hodnocení bylo. Dobře vidím, za jeké znalosti má kamarádčin syn na jiné ZŠ samé jednotky - za to by u nás měl s velkými problémy dvojky/spíše trojky. Pak jdou děcka bodově dolů. Pořád to nechápeš? a ano, asi se měl učit víc (i když to by asi nedal ani on a ani já)
Já jen doufám, že o odvolání mého syna nebudeš rozhodovat Ty a doufám, že se s Tebou niky nesetkám... připomínáš mi jednu osobu, která mi při každém setkání vmete do očí, jak je vzdělaná, protože učí děti a umí dokonale česky - a bacha : má dvě vysoké školy ( - právě proto jsem to tu někde zmiňovala ;-) ) jen čekám na další setkání a budu ji muset tvrdě seznámit s realitou...
|
Alena | •
|
(25.4.2016 11:49:34) Ja chapu, ze te mrzi (taky by me to stvalo, to priznavam), ze je syn pod carou, ale vazne za to nemuzu a netreba si na me vylivat vztek :).
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(25.4.2016 11:59:32) buď v klidu, na Tobě si nikdo vztek nevylévá jen nechápu Tvůj postoj a vlsatně ani chápat nechci papapa
|
Alena | •
|
(25.4.2016 13:09:39) Ja nechapu, ktery postoj mas na mysli.Mam podle odpovedi pocit, ze si hodne domyslis veci, ktere pisatele ani nepisi (viz odpoved na konstatovani o 2-4 %)
|
|
|
|
|
|