libik |
|
(5.5.2016 9:20:26) Samozřejmě, že je , Kudla.
Zvyšování kvalifikace je zábavné pro rekvalifikanty a užitečné pro školitele a organizace školení poskytující. Víš, kolik lidí to zaměstná?
Letos si hodlám střihnout 2-3 rekvalifikační kurzy
|
libik |
|
(5.5.2016 9:22:29) A co se týče učitelů a úředníků, taky je dobré, že zůstávají ve střehu a občas se něco učí.
|
Binturongg |
|
(5.5.2016 9:26:33) libik - a musí to být nutně zrovna vysoké školy, kterými si lidé - nejen učitelé a úředníci - doplňují informace?
|
|
|
Kudla2 |
|
(5.5.2016 9:29:16) Libiku,
když já jsem nabyla dojmu, že aspoň některý ty kurzy jsou k h.., ale pro nějakou tu urvanou zdravotní sestru nebo učitelku, která si to formálně dodělat musí, aby ji nevyhodili z práce, to až zas tak k smíchu není.
|
Binturongg |
|
(5.5.2016 9:32:23) Kudlo - kdyby šlo o kursy a školení, jako to bývalo, můžeme si vybírat - a pokud se spleteme, půjdeme jinam. Tady jde o to, že ti, kdo už vzdělání mají a doposud stačilo, se ocitají v pozici matutranta, ale bohužel v podstatně pokročilejším věku... Proč na další vejšku a začít znova od začátku?
|
Z+2 |
|
(5.5.2016 9:44:16) Protože se svět vyvíjí. Tohle je toho součástí. K někomu to je nespravedlivé, ale oboru to může prospět. Zrovna u učitelů je to z mého pohledu špatně, protože současný stav požadavků ve skutečnosti snižuje vnitřní konkurenci a tudíž i kvalitu. Ale smysl požadavku na pedagogické vzdělání chápu. Teoreticky smysl má. Ve skutečnosti by daleko větší smysl mělo současné pedagogické vzdělávání opravit, protože opravit naprosto nutně potřebuje. Mělo by dohnat vývoj ve světě. Osobně bych byl pro průběžné vzdělávání učitelů klidně s nějakým přezkoušením jednou za x let. To by na školství mělo daleko větší vliv než přinucení starých praktiků k průchodu současnými Pedagogickými fakultami. Ale od toho jsou odbory, aby se podobným věcem bránili.
|
Binturongg |
|
(5.5.2016 9:51:27) Z+2 - o potřebě se průběžně vzdělávat se tu nikdo nehádá, to je jasná věc.
Poslední tři řádky souhlasím - kromě těch odborů... Takže: COŽE?! JAKÝ VODBORY, PROBOHA?! Začínám si připadat jak horník a Tvoje představa světa mě baví...
|
libik |
|
(5.5.2016 9:55:50) Binturong, pokud je ta učitelka rp. sestra mistrem svého oboru, proč by pro ní formální dokvalifikace měla být tak smrtonosná?
Navíc se od toho zřejmě odvíjí i platové hodnocení.
Prostě pokud je na určité pozice předepsané určité vzdělání, těžko může systém čarovat s výjimkami a dělat talentové zkoušky pro samorostlé nadšence a jim pak přenechávat odbornou práci.
|
Binturongg |
|
(5.5.2016 10:06:24) libik - smrtonosné není vlastní studium, ale když pominu, že jde o princip (proč jiní lidé, v jiných oborech, které se také vyvíjejí, nemusí mít povinně víc vysokých škol a stačí jim kvalitní školení?), jsou tu jaksi hlediska technická.
Nelze PŘIKÁZAT 12000 kantorům vystudovat pedagogickou fakultu do 10 let a bránit jim v tom - nevytvořit jim podmínky (tím myslím nastavení kapacity fakult).
Nelze chtít po učitelích, aby ze svých platů, v polovině produktivního věku, zamázli dost podstatnou částku za vzdělání, které už mají a doposud stačilo (většinou si na to půjčují a splácí do důchodu).
No a pak jde tak o to, CO KONKRÉTNĚ tyto lidi učit, že? Drtit desítky let staré pedagogické a didaktické definice, které se nemění a jde o krystalickou teorii, taky asi není úplně ok, když se nic jiného nedozvědí (co se týče novinek ve školství a přístupu k dětem - zažily obstarožní kolegyně na pajdě xy, že jim bylo řečeno, ať si zajdou na školení paní docentky xy, když je to tak zajímá - a dál drtily teoretické definice).
Závěr - pokud něco není připraveno ani v minimálním procentu, nelze to uzákonit, ať se s tím každý popere, jak umí. (tedy bohužel lze - jako s inkluzí)
Ovšem pokud bys to chtěla brát jako adrenalin, tak jo, to je v pohodě - kdyby třeba nešlo o tolik peněz, což především sestrám a učitelkám docela vadí
|
|
|
Z+2 |
|
(5.5.2016 10:03:08) To je tvůj problém, že smysl odborových organizací nechápeš a uniká ti. Odbory opravdu nejsou hornický výmysl a není chybou nikoho jiného, než učitelů, že jejich oborová organizace nefunguje. Smyslem odborů po celém světě je bránit požadavkům zaměstnavatelů, které jsou pro ně nevýhodné nebo nesmyslné. Protože to za ně nikdo jiný než oni neudělá a ani udělat nemůže.
|
|
|
Ema | •
|
(5.5.2016 15:08:01) Z+2, ja osobne bych byla pro, aby si ti politici, co rozhoduji kraviny podle ruzne nepochopenych jinych kravin "ze zapadu", vubec dodelali nejake vzdelani, aby rozumeli, do ceho kafraji.
Ne ze by to "u nas" bylo lepsi. U nas je treba navrh zvyseni duchodoveho veku, prozatim na 70 let. Kdyz ruzne odbory, kde je velka cast nezamestnanych prislusniku, odporuji, politici jim poradi, aby se dotycnej po te padesatce preskolil na jiny obor. Kdyz treba ta pomocna zdravotni sestra z duchodaku, nebo uklizecka nebo tak nekdo, kdo dela praci cely zivot z urcitych duvodu (treba ze na nejaka studia nema hlavu) je telesne znicenej a je v nemocenske urcitou dobu, (opet vylepsovani zdravotniho pojisteni, ktere ji po urcite dobe vyprsi, coz je taky nove vymyslena novinka), nezamestnanecka podpora vyprsi, tak proste dle novych pravidel se ma preskolit na novy obor - kdo chce, tak pracuje, ze jo).
Takze treba pomocna sestra ma jit do toho duchodaku uklizet po absolvovani kurzu (ano, mame kurzy pro uklizecky), uklizecka muze vystuvoad 2 roky na VS na zdravotni sestru (je jich sice nedostatek, ale nemocnice na ne nemaji finance, tak je stejne propousteji), a tak podobne. Nebot politici maji nazor, ze za zivot clovek nemuze pocitat s tim, ze zustane dneska na jednom miste, ale ze musi studovat, chca nechca, a menit mista. Takze je to jako skatule hejbejte se z mista na misto (ale mista nejsou a to je problem).
|
Z+2 |
|
(5.5.2016 15:32:24) V Česku je nejnižší nezaměstannost v EU a veskrze i na světě. Navíc i nejnižší v historii. Místa jsou.
|
Ema | •
|
(5.5.2016 15:40:36) Jiste, Z+2. Jak v jakem oboru. A jinak, je statistika a statistika.
|
|
Ema | •
|
(5.5.2016 15:40:36) Jiste, Z+2. Jak v jakem oboru. A jinak, je statistika a statistika.
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(5.5.2016 9:43:33) Kudla, tady má dobrý filosofický ronměr termín, že je něco k hovnu.
Jestli ses ptala na to, má-li 30 let kvalitně praktikující pedagog o víkendech jezdit do školy a psát seminárky na pofiderní témata, je to otázka..
Ale podle mě je prostě nová informace radost.
Moje kamarádka si založila školící firmu s vizí, že bude školit ve firmách, jimž to zaplatí EU. Jde o takové ty kurzy měkkých komunikačních dovedností, sebereflexe, asertivity.. Na první pohled velká blbost jak pro zaměstnavatele tak pro zaměstnance, navíc mrhání veřejnými prostředky.
Ale není pěkné, když si i skladník ze šroubárny přečte Vergilia v originále?
|
Binturongg |
|
(5.5.2016 9:53:41) Libik - jistěže je pěkná každá nová informace. Jde jen o to, jestli to musí trvat 2-5 let s přijímačkami, zkouškami, dojížděním a hlavně s 28-50000 ročně z učitelského platu...
|
libik |
|
(5.5.2016 9:58:04) Počkej, jakých 50 tisíc?
Pokud vím, tak máš 10 semestrů státní vysoké školy zdarma.
Kdysi jsem se bavila na VŠ, kterou jsem dělala pro info, chodili tam lidi z úřadů a taky vojáci z mezinárodních misí, bylo to vzájemně velmi obohacující a veselé, byť některým bylo kolem padesáti let.
|
Binturongg |
|
(5.5.2016 10:11:00) libik - jaké vzdělání zdarma?
Nevím, jak to bylo u sester, ale učitelé, jichž se týká ten nesmysl s tím, že musí mít nutně, ausgerechnet pajdu, už VŠ pochopitelně MAJÍ! Takže žádný zadarmo! A po 26 roce veku už se Ti ty finanční výhody taky jaksi zkrouhnou...
Možná to je pro Tebe prkotina - koneckonců i já si můžu dovolit studovat a baví mě to, ale kdybych žila fakt jen z učitelského platu, zdrtí mi to studium rozpočet možná i na léta (dle rodinn situace).
Cos myslela? Že učí absolventi pomocných škol? Ono to někdy tak vypadá, já vím
|
Z+2 |
|
(5.5.2016 10:14:55) A přesně tady je funce odborů ve školství, argumentovat, bránit se, bojovat. Nenechat to tak a doufat, že se termín zase posune.
|
|
|
magrata1 |
|
(5.5.2016 10:12:32) libik, 50 by to možná nebylo, ale já mám VŠ 50 nebo 70km daleko. Obojí dostupné buď busem s přestupem, takže jedna cesta 2-4 hod., podle toho, jak budou navazovat spoje. cestovné 150-250Kč. Dálkové studium je placené, stát platí jen prezenční. Takže jezdit třeba 6 hod. denně, abych se do školy dostala, projedu 200,-, nevydělám, musím nějak zabezpečit děcka.... No tak jsem se na učení vys.ala. Kdybych žila v univerzitním městě, problém by se zmenšil na poloviční a to už by radost z učení vyvážila jisté komplikace.
|
Jahala. |
|
(5.5.2016 10:22:09) Studuji dálkově nic neplatím. Nejbližší VŠ mám hodinu 2O minut vlakem auto nemám,projedu 300 Kč vypadá to, že 46 budu studovat 600 km daleko. Jediné co mám jinak je, že nemám už malé dítě.
|
magrata1 |
|
(5.5.2016 10:25:07) A toho, že studuješ dálkově a nic neplatíš se zařizuje jak? (já mám 2 malé děti)
|
Jahala. |
|
(5.5.2016 10:27:42) Studuji normálně na státní VŠ školné neplatí nikdo z mých spolužáků. Dvě malé děti, ano to vidím jako velkou překážku, to bych do toho nešla.
|
|
|
magrata1 |
|
(5.5.2016 10:27:28) navíc škola, kde by mi stačili tebou zmiňované 2 roky dodělání Mg, není možno studovat dálkově. Takže buď 2 roky prezenčně + 1/2 roku pedagogické minimum nebo 5 let dálkově.
|
Jahala. |
|
(5.5.2016 10:29:02) Jde si domluvit na denním IVP. pak to máš v podstatě dálkově
|
magrata1 |
|
(5.5.2016 10:34:44) ne, je to vpodstatě samostudium s kontrolou a zkouškami. Na některých školách to třeba jde jinak, ale na této ne. Např. zapsat si předměty, jak mi vyhovuje, nelze, rozvrh je daný. Takže si napsat důležité předměty do jednoho dne nelze. Tudíž samostudium a plnění úkolů.
|
|
|
|
Binturongg |
|
(5.5.2016 10:35:34) Jahalo - a jak jsi toho, prosímtě, docílila? Co je to za školu? Já platím od 26 let jak mourovatá...
|
Jahala. |
|
(5.5.2016 10:39:08) Ty máš už jinou VŠ tak proto asi platíš.Moje je to první, tak neplatím nic. Nijak jsem nemusela usilovat abych nic neplatila.
|
Binturongg |
|
(5.5.2016 10:40:17) Jahala - jo tak poprvé - no ale to je jiná, že? Většina učitelů, jichž se problém týká, už jednu nebo dvě VŠ má
|
Jahala. |
|
(5.5.2016 10:46:54) Psala jsem to Margátě ta má titul BcA tak by Mgr dělala zadara, pokud teda už někdy nevzdala těsně před koncem.
|
wer |
|
(5.5.2016 13:00:39) Jenže Margatina škola nejde studovat dálkově.
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(5.5.2016 15:35:19) .libiku,
protože už mám jednu VŠ, musím si další studium platit. Už jsem si zaplatila 3x 30 tisíc za ped. minimum a 2 rozšiřující studia. A stejně musím dodělat celou VŠ, každý semestr za cca 17 tisíc. To jsme při pětiletém, ale spíš šestiletém, protože prezenční nedám, na nějakých 200 000 Kč.
|
Z+2 |
|
(5.5.2016 15:37:53) Zaměstnavatel by se mohl podílet.
|
Delete |
|
(5.5.2016 17:47:42) Z+2,
to bych nějakého musela mít.
Ze školy musím odejít, protože se vrací učitelky z mateřské a pro mě není místo. Nové nezískám, protože už nemám kvalifikaci.
|
Jahala. |
|
(5.5.2016 17:53:33) Delete Scio škola? Štefl netrvá pro průvodce na ped. vzdělání. Opravdu když už jsi Ing nejde něco studovat jen navazující Mgr.? zjišťovala sis to?
|
Delete |
|
(5.5.2016 18:31:27) Jahalo,
právě jsem našla, že by mi nejspíš prošlo jedno navazující studium na Teologické fakultě JCU.
Jenže já fakt nemůžu studovat na Teologické fakultě.
Studium na Teologické fakultě Jihočeské univerzity umožňuje studentům vnímat proces výchovy jako integrální proces, tedy jako rozvoj jedince nejen po stránce fyzické a sociální, ale také po stránce etické a spirituální. Studenti se v rámci studia seznamují s tím, jak vnímá člověka židovsko-křesťanská tradice. Současně se učí být vnímaví k náboženské dimenzi člověka, jejíž zušlechtění (uvědomění si a kultivace) je jednou z často opomíjených povinností vychovatele. Vychovatel, který tuto dimenzi ignoruje, může nevědomky nahrávat rozvoji scestné náboženské orientace (fanatismus, sekty).
Tohle nedám .
|
|
|
|
Z+2 |
|
(5.5.2016 17:57:15) A chceš učit? A nestačí Ti druhý stupeň? Tvůj přístup se mi líbí, byla by škoda toho nechat.
|
Delete |
|
(5.5.2016 18:36:43) Z+2,
učit chci, ale na druhém stupni moc ne. Zkušenost už mám, těžko tam začínat s mým přístupem, když děti v tom nejvnímavějším období prošly něčím úplně jiným. Na druhém stupni se jakákoliv alternativa prosazuje ještě mnohem hůř než na prvním.
|
tante | •
|
(5.5.2016 18:55:01) Hůř, ale dá se. Chce to hodně trpělivosti a nervy ze železa. Začala jsem v osmičce v listopadu na pracovním vyučování (!), první výsledky jsou teď. Příští rok už je učit nebudu. To je totiž podle mě daleko horší frustrace, že tu práci ne uděláš nadarmo, oni si to odnesou, ale nezúročíš. Nesklidíš úrodu, občas zplaní úplně, občas ji s velkými fanfárami sveze někdo jiný. A někdy je těch lekcí pokory na běžného obyčejňáka moc.
|
Delete |
|
(5.5.2016 19:09:41) tante,
já už jsem pro tento boj vysílená. Plus je v tom i to, že jsem prostě nastavená na ty menší děti, s velkými to tak moc neumím .
|
tante | •
|
(5.5.2016 19:36:52) Jako jo. Každý učitel má svou věkovou skupinu a je zoufale kontraproduktivní to, co se děje teď a zřejmě postihlo i tebe (a mě to třeba taky nakonec postihne, protože taky papíry z pajdy mít nebudu a nebudu je mít z principu, klidně bud radši trpět jako Jan Hus :-D). Ale fakt se to dá, bojem ne, resp. ne ofenzivou. Je to staré dobré držení pozic, což mi ale přijde, že s malými dětmi není o tolik jiné. Je pravda, že puberta je vysilující záležitost. Taky to tak mám, ale nějak jsem si zvykla. Výhoda na druhém stupni je to, že rodiče už děti nevodí ráno až do třídy.
|
Delete |
|
(5.5.2016 19:48:19) tante,
to mi nevodí ani na prvním...a hlavně, já se s nimi potkávám ráda....právě i tohle patří k tomu, co mě táhne spíš na ten první stupeň...a co jsem čichla k prvňákům, tak ještě víc než dřív...
|
tante | •
|
(5.5.2016 19:55:42) Jestli tě u nich nenechají, jsou kosmírně hloupí. Co na to jiného říct. Člověk by brečel.
|
Delete |
|
(5.5.2016 20:10:14) Na téhle škole nenechají a jinam nepřijmou.
Už jsem našla obor, kam by mě třeba i mohli přijmout a který bych při patřičném úsilí mohla za neznámo kolik let dokončit.
Teď ještě najít sílu tam napsat, zjistit možnosti přijetí, finance....
A v padesáti se mohu ucházet o zaměstnání...jenže oni to do té doby stejně zase změní, očekávám, že minimálně na PhD...
|
tante | •
|
(5.5.2016 20:21:38) Na PhD to nezmění, panč by pak víceméně nikoho neměli do sborovny, ale změní to na jiné placené papíry z pajdy a u prvního stupně teď budou několik let dělat extraofuky, kvůli boji o koryta. Já víceméně počítám s tím, že jdu ze školy pryč, minimálně ze základky veřejné, akorát mám výhodu, že nemusím urgentně letos a teoreticky bych mohla na gympl. Ovšem teoreticky to neživí. Na pajdu fakt nepůjdu. Mám zarážku a opatruju si ji.
|
Delete |
|
(5.5.2016 20:30:43) tante,
mě to v Budějkách na peďáku bavilo, i Hradec se celkem dal. Ale já nejsem až tak náročná.
No a ten obor jsem našla na jiné než pedagogické fakultě...
|
Jahala. |
|
(5.5.2016 20:39:27) Jsem hledala poplatky za další studium a to by mělo být letos max 3217.- tak to není tak likvidační. Delete co jsi našla? Snad ne tu Teologii?
|
Delete |
|
(5.5.2016 20:48:10) Jahalo,
ne, tu ne.
Speciální pedagogika - Vychovatelství, bakalářské, má to i navazující magisterské. Je to na Zdravotně sociální fakultě JCU.
Jo a ten poplatek jsem také našla, těch 17 tisíc, které mám zafixované, ani netuším, odkud mám...Tak za necelé 4 tisíce za semestr by se to dalo.
|
Jahala. |
|
(5.5.2016 21:00:43) S tím by jsi mohla učit? Když je to vychovatelstvi?
|
Delete |
|
(5.5.2016 21:05:08) Jahalo,
ano, je úplně jedno, jaký pedagogický obor vystuduju, hlavně, když bude magisterský. Na učitelství mám ta rozšíření, tedy ped. minimum a učitelství pro 1. stupeň. A specku jako bonus a možnost učit i na praktických a speciálních školách.
Jde prostě o to, že nemám
odbornou kvalifikaci vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů druhého stupně základní školy nebo na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů druhého stupně základní školy a všeobecně-vzdělávacích předmětů střední školy
to "a", které k tomu odstavci patří (vzdělání v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy), mám....
|
Jahala. |
|
(5.5.2016 21:06:11) Tak super.
|
|
|
tante | •
|
(5.5.2016 21:09:01) To snad ani není možné... nezkoušela jsi napsat ministryni? Udělala bych to. I jen kvůli duševní hygieně.
|
Delete |
|
(5.5.2016 21:17:28) tante,
já ne. Ale jedna zdejší diskutérka....díky ní jsem přišla na to, že už tu kvalifikaci nemám. Ona to totiž zkoušela jako já, ale nepřijali ji na to CŽV, tak psala na MŠMT a dostala odpověď, že musí mít to magisterské studium, jinak má smůlu. Pak jsem koukla do zákona a zjistila, že je to tam fakt jinak, protože já si to tehdy ověřovala několikrát, že mi to CŽV stačí, navíc mně to studium umožnili i nechali dokončit....Myslím, že se to změnilo teď v lednu...
|
tante | •
|
(5.5.2016 21:24:30) Jo. Jenže na rozdíl od diskutérky ty máš všechnu kvalifikaci, kterou máš, a kterou jsi absolvovala jako "ne zmateční" nebo jak to říct, plus úspěšnou praxi. To není totéž. Ty zjevně NEMÁŠ nedostatečnou kvalifikaci pro práci ve škole. Je to jasné jako den. Napsala bych jí to. Jí osobně s kopií pro Eduína nebo někoho podobného.
|
|
|
|
|
|
|
|
tante | •
|
(5.5.2016 20:48:36) Njn.. tak třeba jsem pyšná. Vyloučit to nemůžu. Ale být tebou, pokud tomu hodláš věnovat další roky a peníze a všechno ostatní... tak prostě holt první stupeň. U nás teď jedna kolegyně hodně 40+ aprobovaná na druhý stupeň příští rok končí. Není to těžké v tom smyslu, že by to bylo intelektuálně nebo vědomostně náročné. Je to jen hodně přiblbé, ponižující a dlouhé, cenu nevím, mám i dojem, že financoval zřizovatel.
|
tante | •
|
(5.5.2016 20:56:40) Já bych třeba vyloženě chtěla dělat třeťáky až šesťáky, už jsem tak pracovala a kdybych mohla i nadále, tak by mě nic ze základky nedostalo, asi ani různé vypruzování ne, protože to je super práce, která všechno ostatní zahojí. Ale už nemůžu, no. Mají jinou pančelku a taky si pochvalujou, zpívají "K životu na zámku, mám jednu poznámku, je tu neveselo, je tu truchlivo..." a ze sklepa se line Freudův řehot.
|
|
Delete |
|
(5.5.2016 21:02:51) tante,
já nemusím studovat učitelství pro 1. stupeň. Na to mám to rozšíření, které mi ale začne znovu platit, až získám titul Mgr. v oboru pedagogických věd....mohu vystudovat jakýkoliv pedagogický obor na jakékoliv fakultě.
Problém je, že já už dávno nemám ten přehled, co jsem měla po maturitě. Rozhodně bych nesplnila tvé požadavky, jak to tak čtu. Nejen na přehled, ale možná ani na IQ.
Od maturity jsem se už hodně specializovala a strašně moc toho zapomněla. I proto nemůžu jít dělat třeba matiku, byť by mě bavila, protože bych se tu středoškolskou musela znovu učit už k přijímačkám. O jiných oborech radši ani neuvažuju.
Speciální pedagogice se věnuju posledních asi 6 let, tak tam bych měla šanci uspět. Snad. Proto koukám spíš tímto směrem.
|
tante | •
|
(5.5.2016 21:06:33) Delete, že to nemáš v operační paměti, to neznamená, že to nemáš, žejo. Jinak tomu ale úplně nerozumím. Máš první stupeň, máš Mgr. Problém je, že pro první stupeň vyžadují Mgr. z pajdy a to z pajdy pro první stupeň a nic jiného neplatí?
|
JaninaH |
|
(5.5.2016 21:10:59) Tante, podle mě ne, mám dojem, že jsem to konečně pochopila, Delete pptřebuje ještě Mgr. z jakékoli pajdy, úplně jedno z jaké. To je fakt hrozná pakárna.
|
tante | •
|
(5.5.2016 21:16:09) Myslím, že by bylo dobré, kdyby to pí Valachová věděla. A kdo ví, jestli to není lidsko-právní téma.
|
|
|
Delete |
|
(5.5.2016 21:14:06) tante,
ale já nemám Mgr. V tom je právě ten problém.
Mohu se stát kvalifikovaným učitelem pro 1. stupeň i jiným způsobem, ale ten jiný způsob zahrnuje magisterský titul v jakémkoliv oboru pedagogických věd. Dříve tam bylo, že stačí mít kvalifikaci pro výuku všeobecně vzdělávacích předmětů na 2. stupni, což jsem měla a mám (VŠ + ped. minimum) a k tomu to CŽV pro 1. stupeň. Teď je tam místo toho to o tom magisterském pedagogickém studiu.
|
tente | •
|
(5.5.2016 21:20:03) Já nevím... je to ode mě jen teoretizování, ale osobně bych se bránila nebo šla od toho. Myslím. JAk je možné, že naše říďa je Ing plus DPS druhý stupeň? Může být říďa, ale nesmí jít učit na první stupeň?
|
Delete |
|
(5.5.2016 21:28:20) tante,
ano. Nebo může, ale jen když má část úvazku na druhém a ten první má jen na doplnění úvazku, což u ředitele asi moc nehrozí, když učí asi jen 4 hodiny týdně...nebo vlastně hrozí, náš říďa takhle učí informatiku...na obou stupních.
|
|
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(5.5.2016 21:29:06) Delete, z Tvého projevu bych řekla, že požadavkům Tante vyhovuješ bez problémů.
|
tante | •
|
(5.5.2016 21:32:58) Samozřejmě. Je to celkem dost zjevné.
|
|
Delete |
|
(5.5.2016 21:35:59) daso,
dík za poklonu, ale o Trockém např. nevím vůbec nic . A našlo by se toho hoooodně moc, o čem nemám tucha.
|
tante | •
|
(5.5.2016 21:41:10) Nevěřím ti to. A i kdyby jo, tak stejně pořád víš, že víš málo o Trockém a kde tak něco o něm bude a až to budeš číst, tak tomu budeš rozumět. Když na tebe padne suplování o Trockém, budeš v obraze během velké přestávky. A o to jde. Kromě toho, kdybys věděla, že půjdeš na zkoušku, kde bude T. tématem, tak se na ni budeš umět připravit. Kdybys to udělala, tak ho pak budeš mít nějakou dobu v operační. Mělo by to víc smyslu, než CŽV.
|
tante | •
|
(5.5.2016 21:45:19) Udělala bys líp, kdyby ses soustředila na to, co víš. Možná by sis potřebovala líp zmapovat, kolik toho je. Upejpání už není pro naši životní etapu funkční. Myslím.
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(5.5.2016 21:49:30) Delete nebuď skromná, navíc Trockij byl určitě jen příklad, a kdybych nebyla straší ročník, z generace která zrovna v této oblasti byla "důkladně vzdělána" a kdyby neměla ráda dějepis (tedy ráda mám spíš ten starší, ale i z těch novějších dějinách cosi tuším) , asi bych se taky nechytala. , Tante to v píše dobře, všeobecný přehled není v tom, že znáš každý detail.
|
tante | •
|
(5.5.2016 21:56:29) Samo že byl a myslím si, že Delete ví, že byl. Kromě toho Delete v zásadě ví, kdy byl Trocký, možná neví hned a bez přemejšlení celý životopis od narození do smrti, jenže o to nejde. Jde o to povědomí a jak pevně je ukotvené. Vlastně ani není potřeba to přezkušovat, když nějakou dobu čteš řekněme diskusní příspěvky na internetu. Přezkušovnání je takové pěkně prušácké, u nás má tradici a oblibu. A je svým způsobem praktické. Než by komis složitě něco vyhledávala, přezkouší. Lidi v tom běžně vidí i "spravedlnost"... a tak vůbec.
|
|
Z+2 |
|
(5.5.2016 22:04:22) Co máte zrovna s timhle druhořadým Srbským tenistou. Jako chápu, že je ostuda nemít přehled o sportu, ale zrovna u něj si myslím, že stačí tušit, že existuje.
|
|
Z+2 |
|
(5.5.2016 22:04:27) Co máte zrovna s timhle druhořadým Srbským tenistou. Jako chápu, že je ostuda nemít přehled o sportu, ale zrovna u něj si myslím, že stačí tušit, že existuje.
|
|
|
Kudla2 |
|
(5.5.2016 22:09:18) "dík za poklonu, ale o Trockém např. nevím vůbec nic . A našlo by se toho hoooodně moc, o čem nemám tucha."
Hele, Delete, nebudeš Ty něco podobnýho jako profesor Matulka ze Študáků a kantorů (ten, jak si furt myslí, že nic neví o motýlech, až ho pak studenti "podvodem" dotlačej ke zkoušce, kterou s naprostým přehledem udělá(?
|
Delete |
|
(5.5.2016 22:28:10) Kudlo,
ani omylem. Dějepis je mi cizí od prvního setkání, plavu v něm dokonale, až na velmi krátká období novodobých dějin...a tam mám taky přehled spíš o technice než o lidech .
|
|
|
Kudla2 |
|
(5.5.2016 22:09:46) "dík za poklonu, ale o Trockém např. nevím vůbec nic . A našlo by se toho hoooodně moc, o čem nemám tucha."
Hele, Delete, nebudeš Ty něco podobnýho jako profesor Matulka ze Študáků a kantorů (ten, jak si furt myslí, že nic neví o motýlech, až ho pak studenti "podvodem" dotlačej ke zkoušce, kterou s naprostým přehledem udělá(?
|
|
Kudla2 |
|
(5.5.2016 22:15:12) Já vím, že ho propíchnul nějakej agent otráveným deštníkem.
A že byl nejdřív velkej kámoš s Leninem, a pak největší revizionista.
|
Monty |
|
(5.5.2016 22:24:14) Ty jo, o Trockém toho vím fůru, ale nikdy se mne na to nikdo neptal. Pravda, nejsem učitelka. Ale pokud nejde o učitelku dějepisu nebo občanky, asi by stačilo vědět, že existoval a kdo to tak zhruba byl, ne?
|
tante | •
|
(5.5.2016 22:39:14) Jasně že jo. Stačí, když víš, že je to člověk a ne druh lva :-D, co je mají v SSSR dva.
|
|
|
|
JaninaH |
|
(5.5.2016 22:16:48) Ne, praštil ho cepínem.
|
JaninaH |
|
(5.5.2016 22:17:30) V Mexiku, kde měl techtle s Fridou.
|
JaninaH |
|
(5.5.2016 22:19:06) Aha, koukám, že Šuplík taky viděla film.
|
|
|
|
|
tante | •
|
(5.5.2016 22:37:34) Řekla bych, že přesně TOHLE je to, co stačí. Protože když bys měla jít o něm nečekaně vyučovat osazenstvo základní školy, tak zbytek najdeš během pěti minut o přestávce. A protože už jsi to jednou uměla, tak jak se na to podíváš, krásně se to znovu otevře v operační. Kdybys měla jít suplovat řekněme do maturitního semináře z dějepisu na gymnáziu, tak je to málo. Ale tam za prvé nejspíš nepůjdeš, protože to odpadne, a když jo, tak normálně řekneš: "Milí studenti, Trocký není můj obor, proto budeme muset improvizovat, ale třeba se stejně něčeho dopátráme. Kdo něco ví popř. navrhuje zdroj? Kdo viděl Fridu? Víte, že sovětský režim v rámci důsledků jeho činnosti mu vyvraždil děti? On sám je přežil?" (To bylo ve Fridě, která je jednou ročně minimum v tv.) "Co myslíte, jaké to je? Zkuste si to představit?" A máš na celou hodinu vystaráno, nebo i na dvouhodinovku. Neodejdete s tím, že jste jen promarnili čas a fakt dotlačí dějepisář, až přijde.
|
tante | •
|
(5.5.2016 22:40:54) Fakta. A mně by mohl někdo dotlačit češtin a spát.
|
|
Delete |
|
(5.5.2016 22:52:56) tante,
pořád příliš mnoho optimismu v představě, čeho jsem schopná .
Naštěstí supl v maturitním ročníku nehrozí.
Nehrozí ale ani příprava o přestávce.
Jsem schopná poměrně rychle vymyslet, co by měli dělat žáci, aby jim to něco dalo, a přitom nebylo vůbec potřeba, abych já o tématu něco věděla.
Dneska se 10 šesťáků zabavilo 45 minut 10 slovíčky z angličtiny .
|
tante | •
|
(5.5.2016 23:01:28) Divné je, že ti to připadá málo. Je to přesně naopak, žejo, tohle je ojedinělá schopnost, kterou má na české základce tak jeden učitel z deseti, když to nadhodnotím. Zbytek bude vyplašeně kvičet, že chtějí přípravu a nebo se počuraji.
|
Delete |
|
(5.5.2016 23:05:45) Mně to nepřipadá málo pro to, co dělám.
Jen to nesplňuje požadavky na dostatečný všeobecný přehled . V tomto směru jsem fakt zapomněla i to, co zapomenout nejde .
|
tante | •
|
(5.5.2016 23:11:56) Nezapomněla. Kdybys musela, zjistila bys to. Kdybys fakt zapomněla, jinak bys psala. A taky by tě ta řešení nenapadala. Napadaly by tě povětšinou "skvělé nápady", které ty nevděčné děti zase nepochopily....
|
|
|
|
tante | •
|
(5.5.2016 23:09:08) Ad 10 slovíček... takhle to přesně je. A klidně vsadím boty, že ta slovíčka si budou pamatovat někteří na furt a někteří rekordně dlouho (třeba do příštího týdne). Až tam půjdeš příště, tak se tě zeptají, proč je nemáš na AJ a ty pěkně řekneš: "Protože, milé děti, nemám kvalifikaci. Vlastně letos kvůli tomu končím." Oni to řeknou doma a rodiče to řeknou říďovi....a.... a říďa se vyprudí a půjdeš na koberec :-D. Měla by ses bránit, fakt. Štefl by tě tutově bral (rychle a bez přemejšlení).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(5.5.2016 18:38:07) Šuplíku,
oni to nevypustili, oni změnili znění...
Muž už taky zkoumá, ale zatím jinou cestu fakt nenacházíme .
|
|
|
|
|