Federika |
|
(28.9.2015 12:10:26) Co si myslíte o nové škole zakladatele Ondřeje Šteffla? Máte tam někdo případně dítě? www.scioskola.cz
|
Tante Bante |
|
(28.9.2015 12:16:17) Za mě nedůvěra. Dítě tam nemám a nedala bych, koukala jsem celkem podrobně na podmínky náboru "průvodců", líbí se mi, že předem něco konkrétního chce, ale jinak mi to spíš zavání, už jen to názvosloví. Štefl je ďábelsky chytrý kujón. Ty jeho věci jsou -podle mého názoru a zkušenosti- dlouho pravda a zdravý rozum a pak, když přestaneš dávat pozor, je ostrá zatáčka do protisměru. Každopádně je to prvotřídní obchodník a na co sáhne, tam neprodělá.
|
Federika |
|
(28.9.2015 12:19:10) Je to zakladatel Porgu, sám tvrdí, že Porg byl na začátku hodně úspěšnej, až později se úplně odchýlil od jeho vize a dneska už jde o úplně jinou školu-už tím,že tam není ta "intelektuální elita" a pojetí je úplně jiný... Já vůbec nevím, myšlenka se mi líbí,ale samozřejmě myšlenka je vždycky jedna věc, realita druhá...
|
Tante Bante |
|
(28.9.2015 12:26:46) Já to řeknu hodně hnusně, je to jen můj soukromý názor, podle mě je Štefl velmi chytrý demagog, který ví, jak vydělat. To ale nemusí nutně znamenat, že v reálném provozu nebude třeba děcku ve škole dobře, školu jsem neviděla, nevím, jak tam pracují. Mně se princip sdružování intelektuálních elit už od první třídy nelíbí, mj. je to i tak, že vzhledem k výšce školného vlastně nejde ani tak o intelektuální jako o společenské elity. Původní PORG si myslím, že byl fakt dobrý, SCIO a ostatní věci přišly až pak...
|
Federika |
|
(28.9.2015 12:31:01) to školný ale není tak vysoký, navíc tvrdí, že se má snižovat.. Mě by ta realizace zajímala, ve svý hlavě si to ale tak nějak dokážu představit u menších dětí, ale třeba jsem už moc zkostnatělá a jde to..
|
Tante Bante |
|
(28.9.2015 12:36:42) Běž se tam podívat. Neměl by to být problém.
|
Federika |
|
(28.9.2015 12:40:59) jen nevím, kolik z toho tam poznám.. Můj páťák chce teď dělat zkoušky na víceletej gympl..Nemá celkem s ničím problémy, na rozdíl od staršího, kterej na gymplu už několik let je, je ale ještě takovej školstvím nezkaženej, dychtivej, poctivej, umí se nadchnout, rád dělá různý projekty, prožívá to..Trochu se bojím, že ten běžnej dril, většinou ne moc zajímavej, ho semele..Bude mít ty znalosti, ale jaksi,vytratí se nadšení.Docela by mě to u něj mrzelo. Čímž vůbec netvrdím, že právě tenhle typ školy by byl pro něj to nejlepší.jen mě ta myšlenka hodně zaujala..
|
kosatka2 |
|
(28.9.2015 15:21:19) znám lidi co tam děti dají, právě proto, že to jsou oba býv. štefflovi studenti a vzpomínají na něj a na tu výuku rádi.
|
|
Tante Bante |
|
(29.9.2015 0:39:01) Fede., poznáš hodně, když víš, co hledáš. Když chci dát dítě do nějaké školy, jdu tam nejdřív na DOD, to ti řekne, co chtějí, aby si lidé mysleli. Už jen to vypovídá hodně. Pak se objednám k šéfovi na schůzku, což využiju jako záminku trochu v baráku počmuchat za běžného provozu. V zásadě platí "jaký pán, takový krám", ne že by blbý šéf nemohl mít v kádru dobré lidi, ale nebudou v něm prosperovat a nejspíš se ani dlouho nezdrží. Koukám se vždycky, jakou má kancelář, co v ní vystavuje na odiv a co naopak spíš schovává, poslouchám, co říká a JAK to říká, jak mluví o lidech, kteří pro něj pracují... dá se poznat hodně. Pro mě by to, že někdo udělá z učitele "průvodce" už samo o sobě bylo velmi varující, i když je mi jasné, že marketingově je to vymyšlené dobře.
|
Federika |
|
(29.9.2015 7:55:23) Tante, ta škola se teprve teď otevřela. Předpokládám,že tam i ta kancelář bude tomu odpovídat Jinak jo,dělám to podobně..Ale všechno se vždycky odhadnout dopředu nedá.
|
Líza |
|
(29.9.2015 8:18:01) Fed, ta kancelář bude odpovídat osobnosti ředitele. Celkem je jedno, jestli je fungl nová, stejně toho hodně vypoví.
|
Federika |
|
(29.9.2015 8:20:34) tak to jsem zvědavá. Nikdy mě nějak nenapadlo dělat si úsudek podle kanceláře a třeba moje kancelář, ty jo, budu si muset dát pozor na bordel a sáčky z KFC
|
|
Festina lente |
|
(29.9.2015 10:00:44) Jak to tady pročítám - no, nejsem si jistá, jestli tam vůbec nějaká kancelář ředitele je Myslím, že spíš jen jedna nějaká společná místnosti pro průvodce, většina prostoru je určena pro děti.
Co se filtru týče - ano, školné je samo o sobě filtr, ale v Praze to podle mě není zas tak zásadní filtr. Jsou tam určitě děti z bohatých rodin, ale také děti, jejichž rodiče prostě oželí letní dovolenou u moře a raději za ty peníze zaplatí školu. Přijímací zkoušky se nekonaly, ale příjímací setkání ano - tam si průvodci děti lehce otestovali v komunikaci apod. A hlavně podle mě dělali přijímačky rodiče - při osobním pohovoru se zjišťovala motivace rodičů, jejich důvod, proč chtějí dát dítě do takové školy, jak si představují vhodnou školu pro jejich dítě apod. Věřím, že pokud se představy rodičů nesetkaly s pojetím školy, dítě prostě přijato nebylo.
Složení dětí - dle slov dětí jsou tam jak protivní fracci, kteří nechtějí nic moc dělat a jen se vezou, tak normální prima děti. A nevidím důvd, proč by to bylo špatně - v práci a v životě se také budou potkávat i s problémovými lidmi. Scio škola má být hodně o učení se reagovat na změnu, a spolupráce s nepříjemnými lidmi k tomu patří. A to, jestli se ty líné a nemotivované děti něco naučí, mě vážně nezajímá. Je to jejich věc. Od toho bude sloužit tripartitní setkání rodič-dítě-průvodce, které bude vždy zhruba po měsíci, a kde bude prostor pro řešení rozvoje dítěte a nastavení jeho osobních cílů.
Osoba zakladatele v provozu školy nijak významněji nefiguruje, nebo jsem to zatím nezaznamenala. Hlavní jsou dětim průvodci a ředitel. Výměna ředitele krátce před začátkem školy mě také zaskočila, ale v mých očích si to obhájili.
Diskutovala se tady angličtina - myslím, že jazyka mají dost. Mají tři hodiny angličtiny týdně, od příštího roku přibude další jazyk. Navíc mají odpolední aktivity v klubu s rodilým mluvčím, a některé projekty budou vypisované v angličtině. To je podle mě mnohem víc, než dá klasická základní škola.
|
|
|
|
|
|
|
|
Rodinová |
|
(28.9.2015 16:37:28) Tante, ja Steffla znam z prvnich roku Porgu. Mas celkem pravdu, je to chytry dabel Ja s nim mela problem v komunikaci, mela jsem dojem, ze neco hraje a chybi mu nejaky aspekt lidskosti. To je ale jen a jen muj dojem, kvality jeho projektu se to netyka. A zazit zacatek Porgu bylo neco, na co nikdy nezapomenu
|
|
Žžena |
|
(29.9.2015 8:45:58) Tak mně nevadí rané sdružování inteligentních dětí, vadí mi Štefflova demagogie, že "po jeho" se budou přirozeně a radostně učit všechny děti a on má recept pro celé školství, ačkoli on si v praxi vyzobává jen ty nadané a motivované. To se mu pak vykazujou výsledky, když pracuje s pečlivě vybraným perspektivním materiálem. Já bych ho brala, kdyby si do své scioškoly nabral děti integrované, sociálně znevýhodněné a pak se machr předvedl, všem nám vytřel zrak, jak se to dělá.
|
Federika |
|
(29.9.2015 8:48:56) Žženo, ale on si tam nevybírá děti, nebyly tam žádný přijímačky, nic..
|
Žžena |
|
(29.9.2015 8:55:04) Federiko, se školným, i když není závratné, je jasné, že většina znevýhodněných, které jsem jmenovala, si to nebude moct dovolit. Navíc aby rodič do jeho školy dítě umístit chtěl, musí mu "subjektivně vyhovovat" Štefflův způsob komunikace, což taky není samozřejmost. A nějaký výběr u zápisu se konal, kamarád u Šteffla dělá. Sečteno podtrženo: ne, na Scioškole opravdu není běžný vzorek populace.
|
Federika |
|
(29.9.2015 8:56:45) aha, o výběru nic nevím,ani na stránkách nic takovýho nemají.
|
|
Líza |
|
(29.9.2015 8:57:50) Žženo, to ale asi není tak docela jeho chyba. To by holt musel tu školu kompletně dotovat stát, a stát to nedělá. Dá rozum, že pokud chce ta škola přežít, bez školnýho to nepůjde.
|
Žžena |
|
(29.9.2015 9:01:41) Lízo, já nekritizuji školné, pouze uvádím, že je to jeden z faktorů, které PŘEDEM filtrují uchazeče a ve výsledku formují skladbu žactva. A já si na to konto dovoluji rozporovat obecnou platnost Štefflových výsledků získaných na takovém vzorku.
|
JaninaH |
|
(29.9.2015 9:25:55) Žženo, to bys ale mohla zpochybnit výsledky každé výběrové jazykové školy, každého osmiletého gymnázia, tam všude jsou děti "přefiltrované". Podle mě je důležitá ta "přidaná hodnota", tj. kdo z té školy vyleze. A to je individuální.
|
Žžena |
|
(29.9.2015 9:29:28) JaninoH, já ty výsledky výběrových škol nezpochybňuji, protože já narozdíl od Šteffla nezpochybňuji paušálně celý SYSTÉM vzdělávání u nás.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(1.10.2015 21:28:33) měl jsem děti na "vyfiltrované" škole a stálo to za starou belu.
|
Federika |
|
(1.10.2015 21:40:43) Ráchel, co to znamená "vyfiltrovaná" škola?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(1.10.2015 22:28:10) viz kontext předchozí diskuse - škola, která je nějakým způsobem výběrová. v našem případě to byla "jazykovka s dobrou pověstí"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La Pepa |
|
(29.9.2015 8:55:27) už to školné je filtr
|
Federika |
|
(29.9.2015 8:57:27) školný je sice určitej filtr, ale ne co se chytrosti a dokonalosti dítěte týče, ne?
|
Žžena |
|
(29.9.2015 8:59:43) O chytrosti a dokonalosti nikdo nepsal. Je to filtr finanční zajištěnosti a výrazného zájmu (minimálně ze strany rodičů, tj. s vysokou pravděpodobností i dítěte) o vzdělávání, popř. indikátor prahnutí po alternativě. To je něco, co velká část populace nemá, ba naopak, jsou rodiny, kde je to naopak. Bez ohledu na inteligenci.
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(29.9.2015 9:05:34) "Já bych ho brala, kdyby si do své scioškoly nabral děti integrované, sociálně znevýhodněné a pak se machr předvedl, všem nám vytřel zrak, jak se to dělá." ..tyhle ty demagogicke vykriky naprosto nechapu.To snad nemuze byt mysleno vazne. Nemyslim si, ze by melo SCIO nejak suplovat neschopnost statu, ani ze ma ambice v necem takovem soutezit a starat se o socialne znevyhodnene (to delaji nektere neziskovky).Ma ambice delat skolu jinak a to pro rodiny, kterym soucasne skolstvi nevyhovuje. Skola neco stoji a nevim, kde vzit penize jinym zpusoben bez od klientu ci sponzoru. Na tomto se vzdelavani samozrejme lame a vzdy bude lamat, protoze plati jen ten, kdo ma o takove vzdelavani zajem a pro koho je to dobra investice (to neznamena, ze je automaticky bohac,, spis je to otazka priorit), coz automaticky neznamena skupinu inteligentnich deti. Zadne prijimaci rizeni se - pokud vim od kamaradky - nekonalo,dite vzali na zaklade rozhovoru o tom, co rodice od skoly ocekavaji.
|
Žžena |
|
(29.9.2015 9:10:23) Aleno, já neříkám, že má scio suplovat neschopnost státu v péči o znevýhodněné, já říkám, že vzorek populace, se kterým Šteffl pracuje, je předem vyfiltrován a s výslednou skladbou žactva se docela jinak pracuje a dosahuje pěkných výsledků. Kritizuji zobecnitelnost jeho výstupů, nikoli to, že je jeho škola placená.
|
Alena | •
|
(29.9.2015 9:13:08) Tady se nekdo bavi o "zobecnitelnosti jeho vysledku"? Nebo je to pro neco podstatne? Nebo tim chces rict, ze pokud se SCIO skola povede, tak jenom proto, ze meli "lepsi" deti a nic to nerika o pouzivane metodice ?
|
Žžena |
|
(29.9.2015 9:18:26) Já se o zobecnitelnosti výsledků bavím, protože Šteffl, jak zde bylo zmíněno, se v prezentaci svého přístupu velmi vyžívá. To, jak si škola povede, vyplyne z mnoha faktorů. Jedním z nich je metodika, dalším z nich je skladba žáků, a pak je tam hafo dalších, od managersky zvládnutého řízení školy po kvality "průvodců"...
|
Federika |
|
(29.9.2015 9:21:25) tak...někteří lidi jsou povahově megalomani a jsem si jistá, že to může dost často lézt na nervy Ještě to pořád ale neříká nic o tom,že nejsou dostatečně schopní. Nehodnotím, nevím, ráda bych věděla...
|
Žžena |
|
(29.9.2015 9:25:19) Federiko, nezpochybňuji, že Šteffl je schopný. On je schopný, a to velmi. Neříkám, že směr jeho přemýšlení je a priori špatný, říkám, že postrádá určitou sebereflexi.
|
JaninaH |
|
(29.9.2015 9:27:21) Žženo, proč myslíš, že postrádá sebereflexi? Nerozumím přesně, co ti na tom člověku vadí.
|
Žžena |
|
(29.9.2015 9:30:34) JaninoH, sleduješ ho? Jeho přednášky a publikace? Souhlasíš se vším, co říká?
|
Alena | •
|
(29.9.2015 9:35:34) Zzeno, muzes se vyjadrit nejak srozumitelne? zatim vrsis jen radu emocionalnich vykriku. Janina se te normalne pta "proč myslíš, že postrádá sebereflexi? Nerozumím přesně, co ti na tom člověku vadí. " ? Proc ji odpovidas nesouvisejicimi otazkami?
|
Žžena |
|
(29.9.2015 9:39:09) Aleno, tak jinak: Jelikož se o systém vzdělávání celkem do hloubky zajímám, sleduji dění v mnoha jeho oblastech. A jedním z lidí, jejichž činnost sleduji, je i Šteffl. Tj. např. čtu i jeho články (tak jako články mnoha dalších), sleduji jeho výstupy. Jsou věci, ve kterých s ním souhlasím, jsou věci, ve kterých s ním nesouhlasím. Co z toho je pro Tebe nesrozumitelné?
|
|
|
JaninaH |
|
(29.9.2015 9:40:27) Žženo, musím sebekriticky přiznat, že ne. Ale napravím to. Zajímá mě, čím tak irituje. Asi jsem teda předpojatá já, protože ho pořád vnímám jako "otce zakladatele" nejlepší školy v republice (i když syn tam chodil v době, kdy už tam Šteffl nebyl, takže to byla i zásluha VK, ale pár lidí, co tam Š. přivedl, tam pořád bylo). A SCIO testy jsou skvělé, ne? Mě vysloveně baví.
|
Žžena |
|
(29.9.2015 9:42:35) Janino, úspěch PORGu a testování SCIO nerozporuji.
|
JaninaH |
|
(29.9.2015 9:45:32) A co tedy ti třeba vadí? Vždyť to můžeš napsat, ne? Ten argument o předvýběru je hodně slabý.
|
Žžena |
|
(29.9.2015 9:53:22) Janino, upřímně, Šteffl pro mne není tak podstatné téma, abych s ním chtěla strávit více času než pauzu u hrnku čaje. Nemám opravdu potřebu ho nějak osobně hanět, že jsou věci, ve kterých s ním souhlasím, a ve kterých ne, jsem už konstatovala, tohle ostatně není téma o něm osobně. Doporučím Ti přečíst si něco od něj, můžeš se třeba napojit na jeho FB, tam je hodně aktivní, a obrázek si udělej sama pro sebe a za sebe, klidně opačný než mám já
|
JaninaH |
|
(29.9.2015 9:59:15) OK, Žženo, dík za tip. Teď jsem si vzpomněla, že jsem s ním nesouhlasila v jednom rozhovoru, kde říkal, že kompetence jsou mnohem důležitější než znalosti. V tom jsem konzervativní, u mě je to tak 50:50.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(29.9.2015 9:22:32) "To, jak si škola povede, vyplyne z mnoha faktorů. Jedním z nich je metodika, dalším z nich je skladba žáků, a pak je tam hafo dalších, od managersky zvládnutého řízení školy po kvality "průvodců"... " priznam se, ze nechapu, co tim chces rict.
|
Žžena |
|
(29.9.2015 9:26:25) Tak si přečti, na co jsem reagovala
|
Alena | •
|
(29.9.2015 9:31:02) Ja jenom vnimam, ze ti Stefl z nejakeho duvodu nesmirne lezi v zaludku, ale nijak mi z toho nejsem schopna poznat, jak to souvisi s tim, jeslti nova skola bude fungovat dobre nebo ne.
|
Žžena |
|
(29.9.2015 9:33:54) Aleno, tím, že zbožně nehltám vše, co říká, a nesouhlasím nutně s každým jeho postulátem, mi musí ležet v žaludku? Existuje jen bezmezný souhlas se vším nebo předpojatá nenávist? Nic mezi tím? Člověk má automaticky pravdu ve všem, nebo vůbec v ničem?
|
Alena | •
|
(29.9.2015 9:37:51) TO je jeden exaltovynz projev za druhym. Prece kdyby ti ten clovek vyznamne nevadil, dokazala by ses o nem bavit (ale spise o te skole, o te je rec) bez emoci.
|
Alena | •
|
(29.9.2015 9:38:27) "exaltovynz" = exaltovany, pardon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(29.9.2015 9:08:43) " ačkoli on si v praxi vyzobává jen ty nadané a motivované." to je nesmysl. Soukrome skoly casto vyhledavaji rodice deti, ktere nejsou jednoduche a ve skole maji problemy - tj. treba deti, ktere jsou velmi obtizne motivovatelne nebo ktere jsou treba prave nenadane.
|
|
JaninaH |
|
(29.9.2015 9:21:09) Žženo, naprosto s tebou nesouhlasím, myslím si, že jsi bezdůvodně a zbytečně předpojatá.
|
|
|
|
|
|