| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Vysoký účet za telefon

 Celkem 16 názorů.
 sovice 


Téma: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 15:00:33)
POtřebuji praktickou radu. Kamarádce A. se rozbil její obyčejný mobil, jiná kamarádka B. jí půjčila svůj starší "chytrý", než si A. obstará nový. Nicméně na tom chytrém nebyla vypnutá mobilní data, A. - zhola neinternetový a netechnický typ - netušila, že je třeba něco takového kontrolovat nebo nastavovat. Po třech týdnech si pořídila mobil nový (klasický tlačítkový) a dotykáč vrátila. Po dalších 14 dnech dorazila faktura na víc než 3500 a je z ní patrné, že největší položkou - asi 3000 vč. DPH, jsou mobilní data, a to cca 60 MB. (Ano, MB, ne GB). Přemýšlely jsme spolu (B. je služebně mimo), jak se to mohlo stát, a došly jsme k názoru, že v telefonu byla odblokovaná data a A. ťukla na nějakou ikonku aplikace typu "sudoku", která měla spojení na internet, a denně posílala nějaká drobná data, tudíž se aktivoval nějaký jednodenní datový balíček vícekrát... Kamarádka si není vědoma, že by přišla nějaká sms o aktivaci datových služeb, ale úplně jistá si není, ona v podstatě jen telefonuje, má nějaký mini tarif a smsky na tom chytrém telefonu ani neuměla obsluhovat (a nenamáhala se učit, s tím, že to má jen dočasně); zkontrolovat to teď nemůžeme.

Myslíte, že má smysl pokoušet se o reklamaci?
 Alraune 


Re: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 15:04:54)
Řekla bych, že s reklamací neuspěje. Je možné, že se telefonu stáhly aktualizace, atd. Každopádně na faktuře by mělo být jasné, jaký to byl tarif, a za co vlastně.
 sovice 


Re: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 15:18:48)
Na faktuře je vidět, že je to malý tarif, jehož součástí žádná data nejsou, za volání a sms je tam v rámci jejího běžného účtu prý, a pak tam je ta položka "Datové služby" - mobilní internet cca 60 MB a cca 2500 bez DPH.

Je dost možné, že poslali nějakou sms o aktivaci nějakého datového balíčku, kterou ona přehlédla, ten mobil bohužel není k dispozici.

No, je to pro ni nadělení ~:(
 Alraune 


Re: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 15:36:29)
Ono to může účtovat i po minutách, když se připojíš. Spíš, jak se nevyznala v tom telefonu, tak si toho nevšimla.
 nekázanka 


Re: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 15:33:15)
Kamarádce se stalo totéž, s reklamací uspěla, ale na několikáté. Chce to se nedat.
 sovice 


Re: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 16:03:38)
Půjdu s ní, ona by neuspěla určitě. Ale po pravdě, ani sobě moc šancí nedávám, jsem sice drsnější, ale bojím se, že ne dost.
 Renka + 3 


Re: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 18:40:28)
Na druhou stranu data stejně byla spotřebovaná, i když nevědomky, tak co reklamovat? To je jako když necháš svítit elektřinu nebo téct vodu, zaplatit to musíš. Moc šancí bych tomu nedávala.
 jů 


Re: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 18:46:47)
Proč drsnější? Něco snad využila a to musí zaplatit
 sovice 


Re: Vysoký účet za telefon 

(15.12.2016 11:37:22)
No jo, spotřebovala, ale podle mě by jí měly přijít informace o aktivaci dat, což asi nepřišly. Nevím, uvidíme, co nám poví, jakým způsobem se ta spotřeba načetla. Nemluvě o tom, že 60 MB za 3000 je naprosto šílená výsledná cena.
 Z+2 


Re: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 18:50:17)
Určitě se to vyreklamovat při vhodném jednání dá.
 jů 


Re: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 19:34:11)
Tak možná ano. My kdysi takhle přišli o několik tisíc taky
 Memory 


Re: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 19:10:44)
Zdravím,
určitě to zkus na ČTÚ reklamovat, ale pozor na lhůtu. Současně je třeba napsat, že reklamace nemá odkladný účinek. Pokud nebude s operátorem řeč, je potřeba to zaplatit za probíhající reklamace. Je tam oddělení zabývající se ochranou spotřebitele. Za zkoušku by i stálo aktivně se ozvat přímo u operátora, tam je tuším lhůta jeden měsíc, takže na to dát taky pozor.
Já osobně jsem jednou tohle řešila u O2, měla jsem vysoký účet za datové služby, ohradila jsem se hned, jak přišla faktura, a smázli mi to.
Dělám na ČTÚ, takže vím, že se tam řeší různé věci. Snaží se vyjít spotřebitelům vstříc.
 Balbína 


Re: Vysoký účet za telefon 

(14.12.2016 19:15:24)
Ma to cenu. Stalo se nam neco podobneho, jen castka asi 14 tis Kc. Prepocitali nam "normalnim" tarifem a byla z toho normalni cena. Obcas se jim to pry stava u starych tarifu. Slo o Tmobile.
 Paradox 


Re: Vysoký účet za telefon 

(15.12.2016 8:43:22)
Reklamovali jsme něco podobného u T-Mobile a uspěli jsme.
Dítě odjelo na tábor, hrálo na mobilu nějaké hry, bohužel bylo v pohraničí a mobil chytal signál ze slovenské strany. Ona si toho samozřejmě nevšimla, že se jí změnil operátor.
Vzhledem k tomu, že to bylo poprvé, co jsme po nich něco takového chtěli, reklamaci nám uznali a poslali opravené vyúčtování.
Vyúčtování ale raději zaplaťte v termínu, abyste se vyhnuli penále, reklamace nemá odkladný účinek.
 Marika Letní 


Re: Vysoký účet za telefon 

(16.12.2016 11:22:36)
Určitě bych reklamaci zkusila. Připadá mi že ta cena, pokud je to opravdu za 60 MB odporuje dobrým mravům, nebo jak to říct. Ve chvíli kdy za giga se platí třeba stovka, je ta cena šílená.
 sovice 


Re: Vysoký účet za telefon 

(16.12.2016 13:58:31)
Tak jsme byly u operátora v obchodním centru, vylíčily jsme situaci, chlapík to sepsal a dají vědět, prý podobné reklamace obvykle uznávají. Tak jsem zvědavá.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.