Delete |
|
(17.1.2017 21:13:50) Jak kde.
Na škole, kam chodily moje holky, se to dělo a děje běžně. Když byla dvojčata v páté třídě, tak ve třídě jedné z nich mělo dvojku z chování za zapomínání 5 dětí z celkového počtu 16 žáků ve třídě. To považuju za totální selhání školy a třídní učitelky, i když vím, že se s tou třídou nadřela hodně. Ale podle mě je to právě důsledek toho systému, že sice existuje dokonalý systém trestů, ale nikdo se nenamáhal těm dětem nějak pomoct to řešit. Zažila jsem to i na jedné z dvojčat, ta byla v paralelce. Za první čtyři roky měla snad pět zapomínáků dohromady. V pětce chytla několik hned z kraje, něco bylo i za chybějící podpisy rodičů...a ona prostě rezignovala, protože naznala, že není v jejích silách to zvládnout. A ne že bychom se nesnažili i my, já jsem dost systematik, denně jsem prohlížela sešity, žákovskou, ale vždy se našlo něco, co chybělo. Takže se holka dopracovala k třídní důtce a já byla ráda, že jen k ní... O rok později tento systém dolehl na nejmladší, její třídní to dotáhla k dokonalosti, jednak snížila počet možných zapomenutí, a pak když dítě po první poznámce za 10 zapomenutí (z toho 6x náš podpis v notýsku na čtení, na který se nám úspěšně dařilo zapomínat, i když dítě poctivě četlo) vydrželo šest týdnů úplně bez zapomenutí a jiného prohřešku, tak následovalo napomenutí třídního učitele....to byla pro mě poslední kapka. Domluvit se tam nedalo na ničem.
Na škole, kde učím, byl vytvořen takzvaný sankční řád, který ale už po půl roce byl změněn alespoň natolik, aby se za čistě zapomínání bez dalších kázeňských prohřešků ta dvojka z chování dát nedala. Plus se navýšila tolerance pro děti s SPU (zejména s poruchou pozornosti). A v prvních dvou třídách se to vlastně neřeší, ve třetí "si zvykáme", od čtyřky se zapisuje vše kromě zapomenutých domácích úkolů. To i na doporučení inspekce, protože domácí úkoly jsou tak nějak nevymahatelné. Takže třídní si to většinou eviduje, ale do součtu zapomenutí se to nepočítá.
Já teď zpřísňuju, protože se začíná objevovat klasické lajdačení. Přesto jedno zapomenutí týdně prostě nebudu počítat. Také sem tam zapomenu učebnici, v tomhle to mám jak děti, vše pořád nosím domů a do školy a sem tam to doma při přípravě položím na nesprávnou hromádku a tedy nevezmu. A obecně doufám, že k žádným kázeňským opatřením nebudu muset sáhnout, jelikož stále nejsem přesvědčená o jejich správnosti.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.1.2017 21:26:51) Delete, v každé škole, kde jsme byla já nebo kluci, jsme zažila sankční řád, ať se tomu říkalo jakkoliv Za zapomenutí puntík, za tři puntíky poznámka, za zapomenutou úlohu čárka, za tři čárky poznámka
jednou jsme se zepotala, jestli jde toto odčinit a nebo jestli existuje i něco jako opak, řád odměn
učitelka se na mě dívala, jako bych spadla z višně, odměny přece do školy nepatří
na jedné škoel jsme zažívala neustálý poznámky do žk, děck neskutečně zlobivý, priotivný
já jsme si dovolila jít proti proudu, dala jsme jednou pochvalu za lepší chování - logika věci vlatně úplně stejná, místo trestu za (pořád stejný) šopatný chování dostal pochvalu za fakt klid v hodině, velká změna kluk spokojený, od té doby u mě neprudil
kolegyně to nemohly rozdýchat. toto se prostě nedělá, pochvala, fuj
|
Delete |
|
(17.1.2017 21:35:33) Yuki,
jo, jo, pochvala třídního učitele jen za zcela výjimečné, nejlépe už i jinak oceněné záležitosti, a ještě jen se schválením vedení.
Já mám tedy problém obecně s cukrem a bičem, ale u některých dětí se necukám, vím, že jinak fungovat neumí, ale také tedy upřednostňuju ten cukr, když už.
Jinak když jsem na tuhle školu nastoupila, sankční řád tam nebyl, to až nové vedení se inspirovalo v jiných školách.....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.1.2017 21:40:17) já jsme si dovolila tu pochvalu dát do žk, nebyla jsem třídní, kolegyně, zvlášť jedna, by mě za to nejradši sežrala :)))
ony ty naše školy fungujou jak před 50 lety, možná ještě hůř, sankce a presumce viny, u dětí i učitelů,
vedení si pamatuje, jak se chovali, dokud nebyli ve vedení a podezřívá učitele, že se snaží flákat a buzerují učitelé si pamatují, jak se oni flákali coby žáci a tak buzerují žáky, aby jim to stejný zatrhli
vlastně je to sranda, když to člověk vidí z vnějšku
|
|
Tante Bante |
|
(17.1.2017 21:48:30) Delete, cukr bez biče nefunguje... přece..jo, jsou děti, které jako by "chápaly" jen vnější motivaci, minimálně jen s jejím použitím ve škole pracují. Nikdy to ale není bez biče, je jen více nebo méně skrytý, samotný návyk na cukr je bič, který řeže víc než pruda z poznámek. Je to velmi ošemetná metoda a dá se nepoužívat, ale ne v realitě české základní školy. Tam se fakt vždycky dobereš v každé třídě minimálně k jednomu dítěti, se kterým to jinak nejde, resp. s jeho rodiči to jinak nejde. A může to být klidně celá třída, když je dlouhodobě zpruzelá, demotivovaná nebo přímo zvlčilá. Vedle sebe mám takovou (paralelku). Třeťáci a jungle před tabulí jak vyšitá. Na velkou přestávku už mi chodí emigrace.
|
Delete |
|
(17.1.2017 22:08:21) Tante,
já ale nepíšu nic o používání cukru bez biče. Jen že se v případě, že se k této metodě uchýlím, snažím, aby toho cukru bylo víc. Většinou jsou děti ve škole navyklé jen na ten bič bez cukru .
|
|
|
Jahala. |
|
(17.1.2017 22:02:00) Je zajímavý jak z toho někdo dokáže vybruslit vždy. Vaření den předem donesu ten co nakupují seznam a peníze. I tak se najde sem tam někdo kdo se na to vykasle. Odnese to celé třída. Pokud je to základní potravina vařit se nedá. No zajímavé je, ze někdy si to třída umí ohlídat a když ví, že je to někdo nespolehlivý odvlecou ho na nákup po škole a jedno si dokonce vyzvedávám doma aby to nakoupené nezapomněl.
|
|
|
Tante Bante |
|
(17.1.2017 21:40:23) My řád odměn máme a jsme pravidelně sledováni a hodnoceni i na penězích, abychom dávali více pochval než poznámek.
|
|
Hanka 75 |
|
(18.1.2017 12:20:42) naši paní učitelku tedy musím pochválit neřešila zapomínání v první třídě, vůbec, naopak děti podpořila, že to nevadí a že úkol, sešit přinesou další den a neřeší to ani v druhé.. i když musím říct, že naše děti, když něco zapomenou, tak jim to vadí (takže možná je to též její reakce na reakci dětí, jinak možná přistupuje k dětem, kterým je to šumák a neřeší to...) na naši děti je to ale reakce výborná, zvláště v první třídě jsem jí za to byla vděčná, protože moje děti by se z toho jinak sesypali-to je silné slovo, ale dobré by to pro ně nebylo, být sankcionován a ve stresu z toho, že něco zapomněli, zapomenou. myslím, že teď v druhé tedy přitvrdila, což si myslím, že je dobře a např. při zapomenuté učebnici jednou footila stránku, po druhé nechala dopsat školní práci doma.. což si myslím, je dobře a asi i tolerance k zapomínání je nižší, myslím, třeba slovní. Ale zrovna v pondělí zapomněli něco donést a bylo jen řečeno, že nevadí, že tedy zítra. Žádná poznámka apod. Moje děti tedy následně donesou, nevím, kdyby nenosily celý týden, zda by něco nebylo, mohu se jich zeptat.
|
|
|
|