Lefff |
|
(5.5.2017 8:45:39) MM, placená příprava, resp. hromadné přípravné kurzy nejsou všechno. Spousta rodičů přesvědčených o tom, že stačí zaplatit od podzimu přípravu a zkoušky nanečisto a bude to v suchu, musí teď být dost rozčarovaná. Dcera na žádnou přípravu nechodila, jen jsem jí zaplatila Scio "Učí mě to" a "Testuje mě to", koupila učebnice testů, 6 týdnů před PZ jsme spolu začaly přípravu a skoro každý den jely jak dráha jedno téma za druhým (češtinu, z matiky jsem s ní dělala jen geometrii). O víkendech dělala s hodinkami na stole Cermat testy. Bylo to o nervy, protože dcera je střívko na češtinu (byť má na vysvědčení samé jedničky - ČJ není její parketa). Ale nakonec to s odřenýma ušima dala (M 41 bodů, ČJ 38 bodů). Ze spolužáků se nedostal nikdo, ani ti, u kterých se předpokládalo, že to dají levou zadní. Jsem přesvědčena o tom, že domácí dril jí dal víc, než by jí byly daly ty kurzy, a to přestože nejsem profesionál a neumím učit (sice vysvětluju, ale taky ztrácím nervy a ječím).
|
Z+2 |
|
(5.5.2017 8:48:23) Leff jo takhle nějak si představuji nadrilované dítě. Tak doufám, že se k něčemu podobnému manželka nesníží.
|
Lefff |
|
(5.5.2017 8:55:24) Z+2, ono těžko nedrilovat, když ostatní ze třídy a děti známých na ty placené kurzy chodí, a když ve škole nestíhají probrat a pořádně procvičit všechno to, co je pak u přijímaček. A to zase já se k domácí přípravě klidně "snížím". Problém nevidím tentokrát u sebe, ale v systému.
|
Lefff |
|
(5.5.2017 9:07:05) Eeko, přesně tak. A nechápu, co někomu může vadit na "domácím drilu". Kdyby ve škole měli denně doplňovačky, diktáty a pravopisná cvičení, jako to bylo za nás, bylo by to v pořádku? Proč má tolik lidí pocit, že domácí dril = dítě na to nemá, má to vydřené? To jako fakt musí dítě zvládat češtinu nebo matiku jen z hodin (a rozdíl ve výuce na jednotlivých školách setřeme?) a s prstem v nose, aby bylo ostatními hodnoceno jako pro studium se hodící? Jsem přesvědčena o tom, že dcera hlavu na 8G má. Je dobrá v matice a má vlohy na vytváření prostorových objektů (plus miluje výtvarku) - prostorovou představivost, od cca 7 let kreslí v perspektivě. Uvidíme, jak si s 8G poradí.
|
Anni&Annika |
|
(5.5.2017 9:39:02) Lefff...ona na to ma urcite. Byla chytra uz jako predskolak. Kdyz te teda tak ctu, zjistuju, ze je jak pres kopirak s tou moji u toho co jmenujes, ze ji jde. Ta tva ma jeste jednu vyhodu pro studium. 6 tydnu se s tebou den co den pripravovala. To by to me dite asi nedalo. V tom mame doma problem. Me dite si chce delat vsechno samo. Jako...pripravuje se a maka kdyz je treba, ale vyhradne bez maminky a 6 tydnu v kuse by teda asi nedala ani sama.
|
Lefff |
|
(5.5.2017 9:50:13) Anni, máš obrovskou výhodu v tom, že A. je tak svědomitá, že se připravuje sama. S. je prokrastinátor, navíc od přípravy utíkala k bloku, tužkám a fixám. Spočítala stránku příkladů a vrhla se na kreslení figur, místo aby šla na nenáviděnou češtinu. Ze dvou gymplů je jí sympatičtější ten, jehož budova je lépe vsazena do okolní zástavby, má pro ni zajímavější tvar a barvu budovy, chodby, barevné ladění a lepší výtvarnou učebnu . Těší se na matiku a na to, jak bude tvořit z hlíny (chodí léta na keramiku) a jaké bude dělat koláže. Největší zážitek z přijímaček pro ni byla malby na zdech představující planety. Myslím, že zvládat bude vše, jen s češtinou bude mít problémy (paradox, když já jsem dělávala olympiády z čj...). Uvidíme, jak moc velké.
|
Anni&Annika |
|
(5.5.2017 10:09:42) Lefff...nasi taky nemcina nebere...ale prikladam to hodne ucitelce. Jinak slohy pise skvostne. Co se tyce S... z popisu aspon vis, jakym smerem by se mela S ubirat. To jsou zvlastni postrehy a je treba jich vyuzit. A pokud ji bavi matika/nase je i dost technicka/, tak uz nase mala vymyslela co s tim...technicky design..jen jsem teda doporucila nechat se zamestnast u Porsche, at aspon taky neco vydela.
Nase se momentalne zajima jen o to, jak sladit obleceni /v posledni dobe je to na ranu/. Ale mozna, ze je to i tim, ze mam doma atelier vybaveny nejen barvama, ale vsim na tvoreni, a ona ma svuj malirsky stojan a prijde ji to asi jako neco zcela bezneho, tudiz z toho neni ani nijak nadsena. Takze chvile mezi ucenim travi hrou na klavir. Pry je to taktez vyborny relax.
|
Lefff |
|
(5.5.2017 10:18:15) Porsche rozhodně nezní špatně S těmi technickými věcmi jsou na tom holky asi dost podobně. S. miluje přetváření věcí. Zaleze si mezi papírové krabice, kusy plastů, papírů, lepidla, nůžky... a půl dne o ní člověk neví. S. oblékání nebere. A "Bárbíny", jak nazývá spolužačky řešící módu, jí jsou cizí. Zatím.
|
Anni&Annika |
|
(5.5.2017 10:46:28) Lefff...pockej az bude S na gymplu...nasi ve 4. tride moda taky nebrala. Ale prvni rok na gymplu udedal sve Nase mala montuje a programuje s tatinkem kde co, i si stavela robota, ktereho si i programovala. S tim vytvarnym talentem to pak fakt neni spatny smer...ale kdo vi. jeste ma cas, treba bude jednou uplne neco jineho. Na to je ten gympl fajn
|
|
|
Anni&Annika |
|
(5.5.2017 11:02:34) Danulu...jo, puberta dokaze byt zaludna. Ale da se prezit. Mam uz ji u te starsi za sebou No ja jsem nakonec rada, ze je mala od 5. na gymplu. /ted prvnim rokem/. Potkat ji puberta nez by tam sla, treba bychom si jeste uzili
|
|
|
|
|
|
|
|
MM, 2 kluci |
|
(5.5.2017 9:05:32) Leff, no to jsem myslela tím businessem, který může výsledky i zkreslit, málokdo si už dovolí nejít tam vůbec... OK, je rozdíl jít tam 2krát nebo 30krát,to jo. Ale ti co to provozují, se snaží vyvolat dohem, že vy měl být standard tam chodit co nejdéle, spousta rodičů zřejmě podlehne avje z toho ten blázinec co dnes vidíme...
Synkovi který am byl jednou (brácha dvakrát,má věrší sklon zmatkovat nebo se zaseknoutč) napsal ten učitel pod jeho test "Super,to je bomba,takivý výsledek napoorvé!" - jakoby automaticky vycházel z toho,že bzde následovat i "podruhé, potřetí...po desáté" (i když tolik času už ani nebylo ;-) ...
|
X__X |
|
(5.5.2017 13:29:49) jinak ad kurzy. chodila na ně moje starší holka v páté třídě, když se chtěla hlásit na 8G. respektive její nejlepší kamarádka na ně chtěla chodit, moje holka byla ve vleku, na druhou stranu jako matce mi ani trochu nevadilo, že se konečně holka chce aspoň trochu věnovat učení. z hlediska přijímaček na 8G byla příprava nad rámec vyučování naprostá nevyhnetulenost, upozorňovala nás na to i její třídní učitelka. protože ředitel základky si nepřál, aby mu děti odcházely, takže učivo v páté třídě bylo postavené tak, že do přijímaček se jelo pozvolna, klídek, procvičování - a po přijímačkách se na to šláplo a v rychlosti se učily podstatné věci, které byly potřeba do konce školnío roku probrat.
na 8G se holka nedostala, placenou přípravu si pak zopakovala loni v devítce. to chodila na zmiňované zkoušky nanečisto na Zatlanku a byla spokojená. procvičila si učivo ze základky, díky testům přišla na věci, kterým tak úplně nerozumí, ale ve škole na ně v poslední době nenarazila a mohla si je tam nechat vysvětlit a to, že se učila, jí rozhodně neuškodilo. nevím, kde se bere ten předsudek, že kdo se doma učí, je něco jako neinteligentní šprt, to mi přijde jak zastydnutí v pubertě mladší holka bude v devítce za rok, i ji bych ráda přihlásila na nějaký pro změnus píš ucelený doučovací kurz. ve škole má jedničky, ale má je zadarmo, co se ve škole zrovna učí, to naposlouchá a umí, napíše z toho test... a vypustí to z hlavy. a ve škole už se k tomu nevrací, takže potřebuje něco, co by ji donutilo to opakovat, opakovat a opakovat, dokud to nevstřebá. a mmch není to žádná novinka, já dělala přijímačky na střední za minulého režimu a i tehdy jsme na základce měly nepovinné hodiny pro zájemce o maturitní obory, kde do nás rok před zkouškami taky učitelé nalejvali moudra horem dolem
|
|
|
MM, 2 kluci |
|
(5.5.2017 9:58:41) ...zní taky docela jako dril,akorát domácí... ;-) Nemyslím to zle,gratuluji k přijetí. Jen mě to trochu překvapuje,my jsne to takhke rozhodně nehrotili. Měli jsne 4 Scio sady, z webu staré Cermat testy nějakou knížku s testama. Párkrát si to doma kluci nasimulovali, stopli jsme jim čas, pak to spolu vyhodnotili. Nabzkouškách nanečisto byli jednou resp. 2X. Takže nějaká příprava byla, ale ne 6 týdnů v kuse, a rozhodně ne se mnou za zadkem - to by stávkovali! ;-) Dostali se oba na gymply kam chtěli.
|
Lefff |
|
(5.5.2017 10:04:03) MM, děkuju za gratulaci. On to taky dril byl - ta Scio příprava měla jen v češtině 63 témat. Prostě jsme je všechny spolu za těch 6 týdnů prošly. Opáčko. Od spodoby znělosti přes vyjmenovaná slova, slovní druhy, shodu podmětu s přísudkem až po literární druhy. Nezdá se to, ale fakt je toho k opakování před PZ dost.
|
|
Alena |
|
(5.5.2017 10:06:25) :) Tohle jsou ale jen takove "nemeritelne" reci. Nelze porovnavat jinou dobu a ruzna gymnazia. Ano, neco takoveho rikala kamaradka taky, jenze jeji deti delali prijimacky o 5 let driv. Pohledem do letosnich vysledku jsme pak zjistili, ze tam kde okolni gymnazia konci s prijetim, tak u nich se prijimat zacina. Ano, jindy jinde treba stacilo prijit, chytre dite si s radou prikladu poradi a ze nekde udela chybu nevadi, konkurence je slabsi. A pak takove dite prijde v jine dobe na jine gymnazium a uz to nestaci, protoze konkurence chyby tolik nedela.
|
|
|
* Liv |
|
(5.5.2017 10:36:13) ....v jiné době, ono stačí na jiném gymplu, v jiném městě
moje dítě je na prestižním pražským gymplu 5. pod čarou (65.), na gymplu v okresním městě, kam se dostal náš soused z chalupy by s tímto výsledkem testů bylo 2. v pořadí....
Dle mého názoru pokud někdo tvrdí že dal letos v Praze 8G bez jakékoliv přípravy, tak A/měl fakt výjimečnou základku, kde se dětem věnovali nad rámec osnov B/je genius a ještě o něm hodně uslyšíme C/kecá
|
Termix |
|
(5.5.2017 11:52:23) Ono to podobně bylo i vloni. Tady se syn nedostal, skončil na 68.místě, brali 30, ale na druhou stranu měla jsem být chytřejší a zkusit i nějaký "záložní" gympl. V okresním městě, kam nastoupila dcera mojí kamarádky, by se dostal z 5.místa. Oba dělali Cermatové testy, takže porovnání máme.
|
|
|
MM, 2 kluci |
|
(5.5.2017 12:10:43) ... ale nějak jsem nepochopila, kam míříš (pardon).
Nevím jak ostatní, ale já jsem tu nemluvila o dřívějších přijímačkách a přípravě, ale o zcela aktuální situaci.
Je to pár týdnů, snad měsíc a něco, co jsem poprvé viděla ten "blázinec" na Zatlance, fronty až na chodník atd. a začal mi docházet celý rozměr toho. Nebylo úplně lehké se tím nenechat zpanikařit, ale nakonec jsme se tomu, podobně jak píše Sedmikráska, začali smát a dělat si legraci. Příprava byla, ale tak nějak úměrně, řekla bych.
A @Lefff, rozhodně jsem nic nemyslela ve zlém nebo že by mi něco vadilo (jak píšeš, komu může vadit "domácí dril").
Já jaksi jen tak napůl obdivně, fascinovaně, ale i trochu zděšeně si představuju to 6týdenní drcení každý den... a nějak si to nedokážu moc představit v reálu. Jak to prakticky mohlo fungovat? To nemá dítě odpoledne žádné kroužky, sport, hudbu, či jiné zájmové činnosti...?
Naši kluci mají plavecký trénink, hudební školu, modelářský kroužek... a rozhodně by se toho nechtěli na tak dlouhou dobu vzdávat a jen se šprtat. Navíc nejsou zvyklí se učit tím stylem, že nad nimi někdo stojí (nebo vedle nich sedí). To jsme nedělali ani když byli malí, a teď by mě už teprve hnali...
Jasně že trochu jsem je někdy dokopávat musela , aby se o volném odpoledni či někdy i o víkendu do těch cvičných testů pustili - pak už to ale dělali sami, my jsme potom s nimi probrali případné chyby či nejasnosti.
Proto to moje slovo "dril", protože mi to přišlo jako dost "drsný" a jaksi výjimečný režim po dobu 6 týdnů. Toť vše.
|
Alena |
|
(5.5.2017 12:46:24) Ale to ze nekdo neco dela kazdy den, co to znamena? Dite muze mit krouzek denodenne a stejne hodinu na uceni na prijimacky najde (ostatne bezne se tu diskutuje, ze nekteri prvnaci delai hodinove ukoly a nekdo nema skoror zadne). JE to drceni? Neni vetsi dril travit soboty na Zatlance? Intenzita dost zalezi na zvolenem gymnaziu, to jsem myslela jako nemeritelne. Treba dite by s lehkym treninkem udelalo na 79 bodu, coz je hodne ale na nekterych gymnaziich to proste nestaci, s vetsim treninkem by treba dal o sest vic, coz uz staci skoro vsude...
|
|
Lefff |
|
(5.5.2017 13:02:12) "Já jaksi jen tak napůl obdivně, fascinovaně, ale i trochu zděšeně si představuju to 6týdenní drcení každý den... a nějak si to nedokážu moc představit v reálu. Jak to prakticky mohlo fungovat? To nemá dítě odpoledne žádné kroužky, sport, hudbu, či jiné zájmové činnosti...? "
MM, to víš, že má - sportuje, chodí do ZUŠky, lítá venku s kamarády. Učila se večer. Je to sova s nízkou potřebou spánku (od narození). Seděla nad tím tak, jako jiní sedí nad úkoly nebo přípravou do školy. Dcera domácí úkoly běžně nedostává (a tedy procvičuje méně než třeba její vrstevníci na jiných školách). Takže o to víc jsem chtěla, aby se procvičovala a na PZ připravovala. Jen tu češtinu, tedy. Z matiky jsem s ní udělala jen pár úloh na geometrii, jinak nedělala nic - a pak to dala na 41 bodů v pohodě. Češtinu by bez přípravy podle mě neudělala ani na 35 bodů, tam fakt plavala.
|
Marta. |
|
(5.5.2017 15:05:28) Lefff, gratuluji k přijetí.
|
Lefff |
|
(5.5.2017 15:33:42) Marto, děkuju a taky gratuluju!
|
Marta. |
|
(5.5.2017 15:43:16) Lefff, děkuji.
|
|
|
|
|
|
|