Monty |
|
(26.5.2017 8:52:02) Eeko, to ale záleží na spoustě faktorů, ne jen na škole. Navíc ani ta úroveň výuky není všude stejná. Na střední škole se sejdou děti z různých škol a rozhodně nebudou umět všechny totéž - v devítce se žádný výstup z AJ plošně nedělá. Spoléhat se jen na jedničky ze školy a na to, že si dítě na dovolené u moře objedná zmrzlinu je poněkud krátkozraké, to s tebou souhlasím, ale u cizího jazyka je mnohem víc než škola (a nejen u něj, i když třeba u české gramatiky je málo pravděpodobné, že by se jí žáci běžně věnovali ve volném čase nad rámec výuky) důležité, jak moc s tím jazykem dítě "žije" mimo školu. To vidím doma na dítěti, které se učí dva jazyky - v tom, kterým se mimo školu nezabývá je ve znalostech jen na úrovni používané učebnice. Taky to stačí na jedničku. Ale oproti druhému, ve kterém čte odborné texty, sleduje filmy a plyně konverzuje umí celkem prd.
|
Monty |
|
(26.5.2017 9:47:09) Eeko, no jistě, jenže ve škole prostě nemáš homogenní skupinu dětí a zvlášť na základce jsou ty parametry nastavené tak, aby je mohl zvládnout i ten, kdo žádný "support" nemá. Rodiče ani nikdo z okolí jazyk neumí, na zahraniční výlety nejsou peníze, dítě samo taky nemá možnost srovnání a ani žádný extra zájem se jazyk učit nad rámec školy. Diskriminovat to dítě nastavením vyšší laťky není úplně OK. A maturitu musí zvládnout taky jak gymnazista, tak absolvent učebního oboru s maturitou. Takže ta maturita může být pro gymnazistu lehká a pro "negymnazistu" těžká. Nevypovídá to nic o tom, jak reálně kdo umí. Je to jen další důkaz toho, že jsou státní jednotné maturity hovadina.
|
Monty |
|
(26.5.2017 9:50:32) Eeko, ano, to je přesná definice. Doufám, že to zase zrušej. Včera bylo pozdě. Stejně jako jednotné přijímačky.
|
|
|
Monty |
|
(26.5.2017 10:10:54) maargitt, jenže ten tlak je dneska tak velký, že na maturitní obory chodí spousta dětí, co by ještě před 20 lety neměly šanci odmaturovat ani s podporou rodičů. My jsme ten model "za komančů" převrátili do opačné absurdity. Ochotu se učit na základce - já ti nevím, fakt si myslím, že v reálu těch samostatně ochotných dětí (zvlášť "nad rámec" školy) je dost málo. Jsou to děti a vědí obvykle houby o tom, co chtějí jednou dělat. Jenže základka je nebo má být nastavená tak, že ji dítě byť jen s průměrným intelektem a snahou projde bez toho, aby mělo denně doučování a rodič nad ním stál jako dráb.
|
|
Monty |
|
(26.5.2017 10:22:00) maargitt, to se snad ani nedá předpokládat, AJ je přece povinná na všech školách. Ale ta úroveň bude různá a podle mne s tím školy počítají, třeba na stránkách školy, kam se chce hlásit syn vyloženě píšou, že AJ mají po skupinách podle znalostí a rozřazuje se to na začátku prvního ročníku.
|
|
|