Kafe |
|
(16.9.2017 18:03:26) téma Monty ohledně nové paní učitelky na dějepis, mi připomnělo moji vlastní zkušenost s vyučujícími dějepisu. Na základce jsme měli jednoho učitele, který fakticky jen předčítal z učebnice a žáci z něho měli legraci; na gymplu nejdříve jednoho učitele, který vykládal z hlavy, ale se studenty nekomunikoval, prostě spustil a my si sotva stihli zapisovat. Jeho testy (ústně nezkoušel) pak byly známkované podle nejasných pravidel a po roce byl odejet (mnoho stížností rodičů). Nahrazen byl paní učitelkou, která měla krycí jméno "malá zmije" a byla to manželka ředitele školy. Měla takový zajímavý zvyk, že suchou kůži (hodně si barvila vlasy, tak se jí loupala kůže) si při hodině vydrbávala a pak střílela do třídy. Nikdo nechtěl sedět v první lavici, pochopitelně...Také si zasedla na několik studentek a ty měly extra těžký život. Já s ní naštěstí vycházela celkem dobře.
Tož jaké máte vy vzpomínky na dějepisáře?
|
Fren |
|
(16.9.2017 18:08:27) dějak nepatřil k mým oblíbeným předmětům,tak jsem se snažila nevyčuhovat nijak z řady - tedy z lavice, a ono to nějak šlo.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(16.9.2017 18:15:23) dějepis byl vždy mým oblíbeným předmětem, a to dokonce i na ZŠ, kde nás ho učil takovej pitomec. ale můj táta toho o historii vždycky hodně věděl, takže když mě to učil doma, tak jsem se toho od něho vždycky spoustu dozvěděla včetně různých souvislostí, i když pak do písemky mi to bylo na nic, ale pro život mi to dalo hodně.
na SŠ jsme měli skvělou učitelku, po revoluci se dokonce podílela na nějakých učebnicích. už za komančů nám dělala různé vlastní kopírované přehledy atd.
|
|
Monika |
|
(16.9.2017 18:15:49) Já mám s dějepisáři zkušenosti dobré, u všech bylo vidět, že to studovali, protože je historie zajímá (a pedagogické schopnosti taky měli minimálně průměrné). Mnohem horší zážitky mám snad se všemi zeměpisáři - tam jsem zpětně došla k přesvědčení, že je ten předmět ani nezajímal, že to byl buď druhý předmět do aprobace k jejich oblíbenému nebo možná někteří ani aprobovaní nebyli, na ZŠ jsem o tom neměla žádný přehled. Ale právě při zeměpisu jsem si mohla bohatě procvičovat to vybírání podstatného obsahu z textu - jak na ZŠ (od 7. třídy), tak na gymplu bylo u zeměpisářů oblíbené zadávat nám "samostatnou práci" v podobě toho, že jsme si během hodiny sami udělali výpisky z učebnice, oni zatím zkoušeli nebo si dělali něco svého a ke konci hodiny někoho vyzvali, aby "přednesl", o čem se v té učebnici poučil
|
magrata1 |
|
(16.9.2017 18:48:48) Mám stejnou zkušenost se zeměpisáři. Jen jedna byla dobrá, jinak to byli v první řadě tělocvikáři. I ty výpisky jsme dělali.
|
|
|
Stáňa * |
|
(16.9.2017 18:17:05) Měli jsme výbornou učitelku na základce a pak příšerného učitele na střední - otevřel učebnici a začal číst text. Ve čtení pokračoval po zbytek hodiny a končil se zvoněním. Naštěstí jsme měli dějepis pouze první rok. Významně se to vylepšilo učitelkou ČJ, která nám vysvětlovala historické souvislosti.
Ta mě ovlivnila natolik, že jsem z něj maturovala. Nejspíš jediná v historii místní Obchodní akademie
Dějepis se mi pak hodil na vejšce.
|
|
Cimbur |
|
(16.9.2017 18:20:41) Na základce třídní byla fajn. Ale na gymplu učitelka: tady je obrázek papyroveho sloupu, to je takovej rakos, to je zajímavý, že ten sloup tak dlouho vydržel...
|
Cimbur |
|
(16.9.2017 19:05:15) Ten mi nadrzoval. Od té doby, co jsme měli v pisemce napsat, proč u nás nebyla 1918 socialistická revoluce a zda mohla. Tak jsem napsala dva sloupce, jeden pro, jeden proti. A snažila se napsat více argumentu proč to jako nešlo. A pod to tři věty souhrn a měla jsem to u něj dozivotne dobrý.
|
Cimbur |
|
(16.9.2017 20:39:27) Hodně jsem toho napsala, asi jsem byla vzdělanější, než teď. Ale závěr byl, že u nás nebyla taková bída a třídní napětí a že vznik samostatné republiky byl prioritou.
|
|
|
|
|