karina1 |
|
(6.10.2017 7:25:33) Nejsem učitel, ale vidím kolem sebe, že každá generace je hloupější než ta předchozí. Co dřív museli zvládnout středoškoláci, se dnes učí na VŠ šest let.Takže se ptám - ZA CO???? by chtěli víc peněz, výsledky jejich práce tomu moc neodpovídají. ...a ze svého okolí neznám ani jednoho nespokojeného učitele. Určitě nepracují 8 hodin denně a školy mají v průběhu roku spoustu prázdnin. Naopak si ti mí známí libují. A je těžké místo ve škole sehnat, aspoň ve městech ano. ...a ještě - dřív i vedli odpoledne různé kroužky, doučování - to si myslím, že dobrovolně a zdarma dnes nikdo z nich nepodstoupí. Ano, je to zaměstnání jako každé druhé a ne POVOLÁNÍ. ....A teď do mě...
|
Manka+Cipísek |
|
(6.10.2017 8:23:49) Karino, já s tebou souhlasím. Už tu párkrát byla diskuze o očitelích a vždycky jsem dostala virtuálně přes čumák, co si to vůbec dovoluju kritizovat PÁNA učitele a chtí po nich, aby byli odměňováni tak, jako v každém jiném zaměstnání. Částečně souhlasím s tím, co psala Delete, že tzv. "výkon" je těžko měřitelný. Ale to je, troufám si tvrdit ve většině prací. Ale určité znaky špatně či dobře odvedené práce vysledovat lze. Jako fakt nedokážu pochopit, jak je možné, že v předmětu, který mají 3x týdně má syn v sešitě popsaných 5, ano slovy PĚT stránek za celý školní rok. Ne, není to tím, že by se víc učili z "jiných" materiálů. On se opravu za celý rok naučil v jazyku pozdravit, vyjmenovat barvy a nějaká jídla. V podstatě výuka na úrovni kroužku v mš. Co celý ten školní rok dělali? Kdo chce, aby jeho dítě něco umělo, platí mu kroužky, či různá doučování. To má takhle vypadat? A vyšší fixní plat bude jako tu učitelku motivovat k tomu se víc snažit? Spíš naopak. V každé normální práci je běžné mít fixní plat a odměny za výkony, fakt nechápu, proč by to ve školství jít nemělo. Vadí mi velmi, že mám suplovat práci učitele a ještě je chápat a "hladit po hlavičce". Syn je už na třetí škole a všechny školy mají jedno společné. Děti se toho učí strašně málo! Nároky jsou čím dál nižší. Dokonce jsem i zaslechla názor, že škola vlastně není od toho, aby se dítě něco naučilo.
|
Dana |
|
(6.10.2017 8:53:37) Manko, ty jsi to vystihla naprosto přesně. Není, co dodat.
|
Manka+Cipísek |
|
(6.10.2017 9:23:04) Jako jo, všude jsou lidi míň snaživí, víc snaživí, já nepíšu, že jsou takoví všichni. V dalším ročníku už má jinou němčinářku a upřímně doufám, že ta předchozí byla odejita. Ano, syn "držkuje", protože tahle "úča" po nich chce i nějaká ta slovíčka či gramatiku a není divu, že když dosud vládla anarchie, tak se to dětem nelíbí. Ale věřím, že časem si to sedne a děti si zvyknou na to, že musí občas otevřít učebnici a něco si zapamatovat. A i když je to teď považováno za zastaralé a nemoderní, tak si myslím, že smyslem výuky a povinné školní docházky je v prvé řadě vzdělání. Když to vezmu trochu ze široka, tak se nemůžu ubránit dojmu, že současná snaha dětem umetat cestičky, usnadňovat co to jde, je spíš kontraproduktivní a víc jim škodí než pomáhá.
|
Zd a tři |
|
(6.10.2017 10:00:19) Aby ses nedivila a nezačali si rodiče stěžovat. Že děti s novou učitelkou nestíhají, že mají něco dělat doma, že to není jen hrou, že to není dostatečně individuálně (protože jinak by se dítě naučilo hned všechno úplně lehce). a TAK.
|
Manka+Cipísek |
|
(6.10.2017 10:10:11) No právě. Vůbec bych se tomu nedivila.
Na jedné straně se většina shoduje na klesající úrovni vzdělanosti lidí, na druhé straně, jak je patrno i z dřívějších diskuzí tady na rodině, rodiče nechtějí, aby se děti moc učily, drilovaly atd. Tak se snižují nároky a důsledky, že půlka dětí v sedmé třídě nezvládá vyjmenovaná slova, neumí zlomky apod.je jen přirozený důsledek trendu "hlavně nadměrně nezatěžovat zbytečným drilem".
|
Zd a tři |
|
(6.10.2017 10:15:09) Ale to je jiná písnička . Nějak jsme si zvykly, že máme samá práva, ale jen minimum povinností. A hlavně, že většina věcí (znalostí, dovedností, ale i zdraví atd.) přece lze získat lehce a je na to naprostý nárok.
|
|
|
|
|
|
Termix |
|
(6.10.2017 9:20:42) A ptala ses v té škole? Víš, já když jsem nespokojená, tak píšu mail učitelce, ředitelce, jdu do školy. A už jsem zvládla výměnu dvou učitelů mého syna ku prospěchu celé třídy. Vždy byly moje stížnosti oprávněné a dokonce se s oběma vyučujícími rozloučili.
A ano. Učitelé by měli mít více. Na základní školu bych učit momentálně nešla. Jako jazykář OSVČ mám více o přes to,že si klienty musím hledat sama. Pracuju hodně, ale kromě učení nemusím řešit dozory, žáky, co se učit nechtějí, zapomenuté učebnice a já nevím co všechno.
|
Manka+Cipísek |
|
(6.10.2017 9:40:31) Termix, to máš těžký, já fakt nemám kapacitu na to, abych sledovala každý předmět, každého učitele. Navíc si ani nejsem jistá, jestli fakt by s tím souhlasili i ostatní rodiče, neznám osnovy pro výuku jednostlivých předmětů v jednodnotlivých ročnících... Navíc, jak čtu i tady na rodině, hodně rodičů souhlasí s hoooodně malými nároky kladnenými na děti, většina by mi i tady odpověděla, že jestli se mi nelíbí, kolik se toho za rok naučili, tak je to "můj" problém a "moje zkreslená" představa a jestli chci, aby kluk uměl jazyk, mám mu zaplatit soukromou výuku a ne vnucovat svou zvrácenou představu drilu ostatním. Nejsem si jistá, jestli ostatní rodiče u nás nejsou podobného ražení a nakonec bych jenom já udělala dusno ještě by kluk měl ve škole zle.
Já vůbec nechci učitele hanit, já jim přeju vyšší mzdy, ale ne automaticky všem bez ohledu na to, co děti naučí.
Snažit se vymýšlet a dělat věci nad rámec svých základních povinností, když to stejně nikdo neocení, plat bude pořád stejný, bez ohledu na to, kolik toho v reálu naučí, to by asi dělal málokdo.
|
Tante Bante |
|
(6.10.2017 9:44:31) Lidi celkově ztratili povědomí o tom, CO je vlastně vzdělání. Částečně ztratili a částečně ze změnil společenský diskurs.
|
|
Termix |
|
(6.10.2017 9:49:45) Tak pak ti nerozumím, na co si stěžuješ? Na jednu stranu ti vadí mít popsaných 5 stránek a na druhou stranu zjišťovat nic nechceš, protože je to vlastně pohodlné. Pro mě třeba popsané stránky nejsou žádným vodítkem. Ostatní rodiče fakt neřeším. škola je služba, kterou si platím ze svých daní. Já mám času fakt málo, přesto přehled o výuce mám. A v okamžiku, kdy cítím u dítěte nejasnosti nebo nepochopení nebo vidím nějaké kraviny v sešitě, prostě si o tom povídáme.
A ano, naše škola bohužel taky razí žádné úkoly a jiné nesmysly. Takže je nás několik rodičů, jejichž děti v tomto školním roce budou dělat příjmačky na víceletá gymnázia, a my ty úkoly navíc chceme. A děti je dostávají. A ano, platím přípravu na zkoušky z češtiny. Školní znalosti by nestačily ani omylem. V té třídě je kromě mého syna dalších 32 dětí, z nichž některé mají dodnes problém přečíst text. Natož ho pochopit. Tak se všichni přizpůsobíme. Některým nevadí pomalé tempo, které je stále rychlejší, než by nejslabší potřebovali, a jiní to řeší prací navíc, protože jinak by tam ty děti prospaly 6-8 hodin denně.
|
Manka+Cipísek |
|
(6.10.2017 10:01:07) Stěžuju si na to, že já mám hlídat kvalitu výuky a popř. doučovat, na co se učitelka vykašlala. Naivně považuju za samozřejmé, že se děti ve škole především mají UČIT. Ale naštěstí už ji nemají.
Ono celkově tahle škola v rámci možností současného trendu (ne)výuky je nejlepší zatím, na které je. Němčinářka na baterky byla výjimkou. Doufám jen, že to vydží než dodělá devítku, že se snad něco naučí a že k nám snad do tý doby nedorazí trend "hlavně zbytečně nezatěžovat nesmysly jako je gramatika apod." Předřít se rozhodně nejdou, celkově by ty nároky na děti mohly být vyšší, ale v "rámci možností" současného trendu "osvobozování dětí od zbytečných povinností" si tahle škola vede celkem obstojně.
|
Termix |
|
(6.10.2017 10:08:20) A co bys poradila těm učitelů, na které tlačí rodiče, že úkoly s dětmi prostě dělat nebudou. Teda, že děti úkoly dělat nebudou, protože učit se mají děti pouze ve škole. Představ si třeba, že v naší třídě je armáda matek, které dokonce psaly na zřizovatele, že děti mají neohlášené desetiminutovky. Co teda mají ti učitelé dělat? Každý rodič si totiž myslí, že jejich práci rozumí. Takže ne díky, do státní školy bych nešla. Každá škola, která dnes po dětech chce, aby se učily, se dnes už nazývá prestižní.
|
Manka+Cipísek |
|
(6.10.2017 10:34:17) Termix, já nevím. Taky proto nejsem učitelka, asi bych ty lepmly psychicky nedala a skončilo by to trestným činem ublížení na zdraví z mojí strany. A teď bez legrace.
Já přece vím, že tenhle trend nevymysleli učitelé, ten prostě nějak přišel. To je tak se vším, vždycky se po nějaké době začne popírat a hanit to, co tu bylo a vymýšlí se něco nového. Nezbývá než doufat, že tohle zase odejde, tak jak to přišlo a lidi zase začnou víc věřit tomu, že v životě je potřeba něco opravdu umět, nestačí jen na to mít "štempl". Ať už jedničky na základce, pak maturitu a vš diplom. Jedno na jaké škole, jedno, co to dalo, hlavně mít ten DIPLOM.
A s domácími úkoly je to taky těžké, já sama proti nim vcelku nic nemám, ale pokud je to tak, že učitelka je lajdák, často chybí, děti nenaučí to co má a potom sepíše seznam úkolů, které mají děti udělat doma, tak mi to vadí velmi.
Při úrovni současné výuky by průměrně inteligentnímu dítěti bez poruch učení či chování mělo stačit to, co pochytí ve škole s opakováním učiva doma pouze před písemkou. Pokud to někomu nestačí, jeho dítě je pomalejší, má poruchu učení a rodič požaduje, aby se jeho tempu přizpůsobili všichni ostatní, tak je rodič sobec a holt by se měl smířit s tím, že jeho dítku holt "nebylo dáno" a potřebuje větší přípravu.
|
Termix |
|
(6.10.2017 10:45:15) A byla ses někdy podívat na tu výuku? Já totiž jo. Pepíček vylil pití, polil Mařenku, jejíž maminka je spisovatelka na zřizovatele. Do toho Anička křičí, že jí Tonda píchá. Kružítkem. Záchvat smíchu v celé třídě. Otevřít učebnice. Iks děti ji zapomnělo, nenachystalo, čeká se. Než se začalo něco dělat, uběhlo 15 minut. Pak někdo že musí na záchod. Nemůžeš nepustit. A pak zase něco. Do toho pubertální šesťačky žvaní, protože fyzika je nudná. Ale ona by nudná nebyla, jenže už ten název jim přišel nudný. Já jen zírala. A když učitel zakřičí, armáda stěžovatelek so postěžuje maminkám a ty naběhnou do školy a stěžují si, že to je hrozný učitel. Syna fyzika moc baví. Ale sám říká, že ho ruší všechno tohle okolo. Ve třídě jich je 33. To je strašně obrovský počet dětí. Všech možných zázemí, úrovní .... prostě je to státní škola, která je pro všechny. Máme žáky integrované, s různými IVP, poruchami učení, ADHD a nevím co všechno. Ten učitel musí naučit všechny něco. Jsou tam děti, jejichž rodiče se zajímají, tahají děti do muzeí, na výstavy, "učí" je doma. A pak i děti, které mají oba rodiče ve vězení. Takže jo, pak musí dodělávat doma. A učitelé poslouchají, že nic nenaučí. Jak říkám, mě by na státní školu nedostali ani za milion.
|
Manka+Cipísek |
|
(6.10.2017 10:54:39) 33 No jo no, to je průser. Kluk má ve třídě spolužáků 18, vedle jich je ještě míň tuším 16... Asi máme velkou výhodu, že škola je v menším městě cca 5 km od domova, cca. 15 km od nás je krajské město, a cca 6 km na druhou stranu je další menší město rovněž s devítiletou základkou po dalších cca. pěti kilometrech je malinká obec o cca. 1000 obyvatelích a i tam funguje devítiletá základka. A Co vím, tak ve všech třech školách v menších městech nepřesahuje počet žáků ve třídách 20 a i u nás na vsi o cca 500 obyvatelích funguje malotřídka. Já teda doufám, že nejsme zase až taková rarita v rámci republiky.
|
|
Manka+Cipísek |
|
(6.10.2017 11:04:25) Zase na druhou stranu si myslím, že být učitel musí být tomu člověku tak nějak "dáno" od boha, mít nějakou přirozenou autoritu, charizma, být vůdčí typ... Takové ty charakterové vlastnosti, které se při nejlepší vůli nedají naučit, ty musí mít člověk tak nějak v sobě... Není to o řvaní na děti, ale ani o tom, že na ně bude hodný a nenáročný, aby ho měly rády a nezlobily... Děti dokáží vycítit a poznat "slabší" povahu a využít toho... A nezáleží na věku učitele, ani na tom, nakolik má v malíku psychologii.
Syn je v sedmé třídě, takže těžká puberta u všech spolužáků, mají učitelku, která je mladá, je jí kolem třiceti, malá na výšku, takže se mezi nimi ztratí, ale neřve na ně, ale ani jim moc "nedovoluje", i přes zdánlivě "křehkou" vizáž je z ní cítit určitá sebejistota, nadhled, rozhodnost, autorita... A ty děti to také cítí a berou jí, sama říkala, že v jejích hodinách binec nedělají, chválila si je...
|
|
K_at |
|
(6.10.2017 15:34:09) Termix, musim se tlemit to je presny! To je detskej kolektiv v kostce.
|
|
|
|
|
|
|
jak |
|
(6.10.2017 13:43:38) manko, tak s nim jazyk trenuj. Ja s detma doma obcas neco potrenuju, casto slysi, ze telfonuju a tak. Stejne tak trenujeme nasobilku s prckem. Ale napsat jen, ze hrozna skola, hm, taky dobty. V Tvem synovi to byt nemuze?
|
|
,.,.,, |
|
(6.10.2017 14:40:17) Všichni to vědí a nikdo s tím nic nedělá. Věřím, že jazykářů je málo a že se jim za ty peníze učit nechce, tak mi jaksi uniká, proč právě oni nemohou dostat víc peněz... škola se musí přizpůsobit pracovnímu trhu, ne učitelé škole. Navíc ono je o dost těžší se naučit a učit jazyky než třeba zeměpis.
Ale co by mě zajímalo, proč školy, které o této své slabině jistě ví, ty jazyky všude cpou od první třídy. Bylo by mnohem lepší začít později s kvalitní učitelkou. Děti se totiž těch chyb zbavují docela blbě.
|
|
Delete |
|
(6.10.2017 15:50:52) Dajo,
u nás to vyžaduje nejspíš obec, tu angličtinu od 1. třídy, protože ač jsme všichni proti (krom jiného to ubírá hodiny češtině), tak vedení stále trvá na tom, že tu ta angličtina od 1. třídy bude, přitom nevím o rodičích, kteří by to vyžadovali nebo že by jich bylo nějaké významné množství. A ano, je to k ničemu, akorát si fixují chyby. A těm prvňákům taky úplně neprospívá, že se jim během dne změní učitelka, protože já AJ neučím, právě proto, abych jim nekazila výslovnost. Mají ještě jednu učitelku na HV, ale to mají poslední hodinu, pak jdou do družiny a mají čas do druhého dne zase přepnout na mě, ale po angličtině jsou ty další hodiny dost rozhození a nějakou dobu trvá, než to zase začne šlapat.
|
Delete |
|
(6.10.2017 16:46:39) Báro,
reagovala jsem na dotaz, proč když škola NEMÁ kvalitní jazykáře, tak cpe angličtinu od první třídy. Obecně mi nevadí a vím, že jde dělat dobře, i když do toho aktivně sama nejdu, zažilo to jedno moje dítě v rámci školky (prostě to tam zavedli všem) a efekt to mělo, tak proč ne v té první třídě. Ale jestliže tu není nikdo, kdo by ty malé děti kvalitně učil, je to nejen zbytečné, ale právě kontraproduktivní.
A tady nikdo takový není, ne, že by nebyly některé jazykářky dobré, to i jsou, ale není jich dost na to, aby pokryly i ty první a druhé třídy. Takže buď si to učí třídní, bez ohledu na to, jestli to umí, nebo to dopadne jako u mě ve třídě, kde já to učit odmítla (abych děti nekazila, ne že bych nezvládla výuku obsahově), tak tu hodinu doplnili jiné učitelce do úvazku a v srpnu se najednou ukázalo, že ona anglicky neumí vůbec. Takže jsem lítala po škole a zařizovala výměny a učí to učitelka, která asi mluví lépe než já, ale metodicky to není úplně OK (podle ní samotné) a není moc za kým jít. O tom, že nemá k dispozici ani rozumnou techniku (na IT mi nejde zvuk a nemám ve třídě ani CD přehrávač, svůj mít nesmím, ona také ve třídě nemá, aby si ho nosila, angličtinářky mají každá svůj v permanenci) a prostor, má naráz celou třídu ani nemluvím...Ve výsledku ztracená hodina .
|
|
|
|
|
|
klikli |
|
(6.10.2017 15:27:34) Divá Báro, důležitá věc, obzvlášť u jazyků, je očekávání rodičů. Co vlastně rodič čeká, že bude umět třeťák z angličtiny? Na mě jednou vletěly dvě matky. Jedna mě sprdla, že syn nepřekládá ve 4. třídě věty, které mu vymyslí, tudíž že v hodinách nic neděláme. To, že na to nebyl zvyklý, protože touto metodou fakt nejedeme, je jedna věc, ale kluk byl mimoň, doma nedělal nic, v hodině byl velmi pasivní. Druhá matka byla naštvaná, že jí dítě po 3. třídě nebylo schopné na dovolené v cizině vyřídit na recepci to a to. Sama vím, jaká je úroveň s výukou jazyků a jaké jsou pro to vlastně podmínky, ale druhá věc je to, že rodiče mají možná přehnaná očekávání a tuto situaci svými kritikami ještě dál "živí".
|
K_at |
|
(6.10.2017 15:36:47) Klikli, to je vtipny. Me dojima, ze nase cizojazycne deti zasadne chodi na AJ. Rodice se moc zajimaji o to, jak jim ti v CJ jde ve tridr, ale kdyz navrhnu treba kurzy CJ, tak okamzite ztraci zajem.
|
|
daba+holčička |
|
(6.10.2017 15:44:21) Klikli,mě přijde málo, že až ve 4. třídě začínají pomalu mluvit v jednoduchých větách. 3 roky se učili jen slovíčka, který moje dítě po najetí na nový téma okamžitě zapomnělo, protože je nepoužívá. Nemám kapacitu jí někam vozit a kurz u nás na sídlišti nebyl pro nezájem otevřen, budu se s ní muset učit sama, ale jsem produktem toho stejného školství, takže mám strach, že jí naučím nějaký chyby
|
daba+holčička |
|
(6.10.2017 15:51:29) no a nejlepší je, že jim do týhle bídy přibude v 6. další jazyk, nejlépe němčina, aby se to pěkně pomotalo.
|
|
|
Vítr z hor |
|
(6.10.2017 15:47:41) Hlavně se už rodiče dávno rozdělili na dvě skupiny. Jedna řeší angličtinu po vlastní ose (platí soukromou výuku a skřípe zubama, že dítě si ty 3 hodiny ve škole prostě odsedí, protože se nic nového nenaučí), druhá neřeší nic, dítě přece chodí do školy, ta je zadarmo, tak co. Druhá skupina zčásti očekává, že se děti ve škole "něco" naučí, zčásti ne, protože oni sami anglicky neumí, nepotřebují to a stejně nemají talent (od dětí očekávají stejnou jazykovou kariéru).
Spokojen je málokdo, první jsou naštvaní, ale platí dál, protože z toho cesta nevede, posledním je to fuk.
Mně by třeba stačilo, kdyby se děti naučily aspoň NĚCO, ale ve škole zatím vůbec nic, jen se nudí. Jako začínající třeťáci byly schopné se představit, objednat jídlo, zazpívat, něco si koupit, pokecat s vrstevníky, základ i s dospělými. Jako začínající čtvrťáci vydrží za celý den neříct ani slovo česky, jakž takž přečtou časopis určený pro věk 6–11 let, komiksy zcela běžně, zvládají celovečerní filmy, podle pokynů uvařit nějakou blbost, sice mydlí chyby, ale domluví se takřka na čemkoliv. Maji za sebou soukromou angličtinu 1x hodinu týdně cca 4–5 let, už nevím, každý rok cca 8 měsíců. Takových dětí je ve třídě cca 5, takže už by se s nimi dalo něco dělat, ovšem učitelka je zdárně ignoruje.
|
Kristiána. |
|
(6.10.2017 16:02:26) Mám to štěstí, že bydlíme v tzv. dobré čtvrti s dobrýma spádovýma ZŠ a jazykovkou, která byla klasickou jazykovkou, kdy ji navštěvovaly mé děti (nyní je z ní klasická spádová škola). 70% děti končilo školu s certifikátem FCE a zbytek měl alespoň PET. Aby se děti naučily na tuto úroveň musela také fungovat nadstandartní komunikace učitel x rodič x dítě. Na stránkách třídy bylo co v dané hodině probíraly, na co se zaměřit, fungovala i e-mailová komunikace, když bylo potřeba vyřešit něco soukromě. Od 7. třídy jedna hodina aj s rodilým mluvčím a od 1. třídy bylo možné si připlatit soukromou výuku (dvouhodinovka týdně)v jazykové škole, která fungovala přímo ve škole a navazovala po obědě na výuku. V jazykovce bylo skvělé, že 1. - 5. třída měla v rámci vyučování jak rodilého mluvčího tak českého učitele. Pravidelná slovní hodnocení byla běžnou záležitostí. Děti také skládaly postupně Cambridge zkoušky tak, jak postupovaly ve výuce. Dle mého i jazyk se na ZŠ učit kvalitně a nemusí se čekat na 8G jako na spásu, ale chce to vzájemnou komunikaci.
|
Kristiána. |
|
(6.10.2017 16:24:43) Jsem toho názoru, že jazyk lze kvalitně učit jen v homogenní skupině. Snad by šlo i na spádových ZŠ rozdělit děti do jazykových skupin. Já bych měla takovou představu, že např. když jsou tři paralelky tak by bylo možné děti poskládat na tři různé skupiny a každá by měla jiný výstup, jedna by končila devátou třídu na úrovni B2, další B1 a třetí A2. Skupiny by nebyly striktně dané po celých 9 let, ale záleželo by na každém dítěti zda se další rok posune výš či spadne dolů. Jestliže se během roku nikam neposune, tak přeci nevadí, že další rok bude probírat to samé, co se měl naučit rok minulý. V jazyku je dle mého lepší si zopakovat co pořádně neumím, než jít dál s tím, že nebudu ničemu rozumět a už se vlastně nikdy nechytnu.
|
HelenaPa |
|
(6.10.2017 16:30:45) Nápad pěkný, ale narazíš na inspekci. INKLUZE je zaklínadlo hatící spoustu dobrých úmyslů. My máme jednu třídu dělenou na děti "papírové" a "nepapírové" na jazyk. A v podstatě na děti vyžadující větší péči a víc času a na děti rychlejší. Mám tu menší (12 ks), "papírovou" skupinu. A tolik věcí, co dokážou, jsem vůbec nedoufala. Když vidí, že jsou každou chvíli v něčem dobří, naopak nevidí, že Lojzík je hotovej za minutu, zatímco oni se s tím moří minut 10, tak mají mnohem větší chuť pracovat a výsledky jsou vidět. Srovnávat můžu, protože část těchto dětí jsem měla loni v náhodně dělené skupině a viděla jsem jejich práci i výsledky. Jenže mi nezbývá než se modlit, aby si někdo nestěžoval (zatím není důvod, děti sjou spokojené a mají lepší výsledky než loni). Pokud by přišla inspekce, jsem v průšvihu. Pokud by se mi ji tedy nepodařilo přesvědčit, že to byl náhodný los.
|
|
|
HelenaPa |
|
(6.10.2017 16:39:47) Báro, tohle bych ráda někdy viděla v praxi. Chtěla bych umět takhle diferencovat práci pro heterogenní skupiny. Udělala jsem několik pokusů, ale pak to vzdala. Měla jsem pocit, že děti na to nejsou zvyklé odjinud a je to pro ně hodně náročné. Fakt bych přivítala stáž u někoho, kdo to dobře umí a dá praktické rady, jak na to. Byla jsem asi na dvou školeních diferencované výuky a skončilo to přednáškou na téma inkluze a krátkým výčtem aktivit, které sa dají nechat žáky dělat samostatně, abych se mohla věnovat těm, co mě víc potřebují. Ale praktických rad mnoho nebylo.
|
Kristiána. |
|
(6.10.2017 16:57:28) Báro, mě by jako laika zajímalo jak na takovou skupinu mluvíš. Používáš pouze jednoduchou angličtinu nebo i mluvíš složitěji, s tím, že ti třeba 30% dětí nerozumí? Pro posun v jazyku je dle mě hrozně důležité rozumět mluvenému textu. Nebo vše také překládáš do češtiny? Přeci ti se znalostí na úrovni A1 ti nemohou rozumět, a když člověk nerozumí tak má jen dvě možnosti a to buď dělat, že všechno pochopil ( o to jsem se snažila na gymnáziu celé 4 roky) nebo blbě koukat.
|
Kristiána. |
|
(6.10.2017 17:14:51) Děkuji za informaci. Naštěstí nepracuji ve školství. Zvýšení platů Vám dle mého náleží právem, já bych učit nemohla, asi bych hlavně nevydýchala rodiče.
|
|
Kristiána. |
|
(6.10.2017 17:43:52) Jediný co jsem Vám kdy záviděla, byly prázdniny a to jenom v době, když jsem měla malé děti a já pracovala v nadnárodní společnosti na vedoucí pozici, v outlooku jsem měla samostatný kalendář, kde jsem koordinovala děti a jejich hlídání a přesuny na kroužky. Teď jsem nadmíru spokojená OSVČ a volno si vybírám, kdy chci a jak chci. No, ale už mám děti dospělé (17 a 20 let) a prázdniny nepotřebuji.
|
Kristiána. |
|
(6.10.2017 18:03:55) Jo, jo, zahraniční dovolená v červenci nebo srpnu mě děsí, nejen, že cena je dvojnásobná, navíc všude jsou rodiny s malými dětmi. O prázdninách si užívám na chalupě, pracuji z domova jen cca 2x v týdnu vyjedu za klienty do civilizace.
|
|
..mira.. |
|
(6.10.2017 18:10:00) To máš pravdu, možnost vybrat si dovolenou mimo hlavní sezónu je skvělá a já toho často využívám. Trochu se to omezí nástupem dětí k povinné docházce, s tím počítám. Na druhou stranu je potřeba říci, že většina povolání má o 3 týdny dovolené, kterou si mohou teda vybrat různě, méně, pár povolání má o 2 týdny méně a pořád ještě jsou zaměstnání, které mají dovolené jen 4 týdny, a tam už si nejsem úplně jistá jestli je lepší 8 týdnů převážně o letních prázdninách, nebo jen 4 týdny kdykoli. S malými dětmi je to asi jasné, ale i s dospělými bych osobně brala to delší volno bez možnsoti volby, pokud by mi v mém současném zaměstnání dali mezi těmito variantami zvolit. Edit: Zamyslela jsem se nad tím a vyšlo mi tohle: 4 týdny volně, nebo 8 týdnů převážně červenec a srpen - tak bych určitě brala 8 týdnů v sezóně. 6 týdnů volně, nebo 8 týdnů převážně v červenci a srpnu - beru 6 týdnů volně. 5 týdnů volně, nebo 8 v létě - jsem hodně na vážkách, asi by to nakonec rozhodly možnosti hlídání dětí přes léto a nakolik by byla "nutnost" být doma a hlídat.
|
..mira.. |
|
(6.10.2017 18:35:14) Přesně to píšu, ne?
|
|
|
Žžena |
|
(6.10.2017 20:24:56) Těch 8 týdnů fakt nezávidím, když vidím, jak jsou po 10 měsících děcka i učitelé vycuclí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|