.,.,. |
|
(23.1.2018 0:35:37) Prosím o radu, v širší rodině řešíme následující: Žena vystudovala VŠE a doktorát tamtéž, poté pracovala v soukromé firmě a k tomu učila na VŠE (1 - 2 hodiny za semestr). Je na mateřské a o návratu do původní práce neuvažuje (náročná práce, časově nezvladatená s dětmi 9-18, spíš 9-20 hod.), na VŠ učí stále, ale plný úvazek tam nezíská. Ráda by se stala kvalifikovanou učitelkou pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Nejraději obojí, ale preferuje 2. stupeň ZŠ, očekává tam nedostatek pedagogů. Už několik dní studuji zákony a zdejší témata, co by měla vystudovat, ale pochopit to nedokážu. Nejjednodušší se zdá celoživotní vzdělávání DPS na VŠE, ale jestli správně chápu, z toho lze učit jen na SŠ ekonomce - nepokryje to třeba i finanční gramotnost na ZŠ? U obyčejného pedagogického minima mám obavu, jaké předměty by jí uznali - to by asi záleželo na velkorysosti ředitele, IMHO šla by ta finanční gramotnost, dějepis, zeměpis, občanka a opět, kdy se vztahuje na ZŠ/SŠ... Ještě přemýšlím, jestli by nešlo zkusit magisterské studium na pedáku - že by za 2 roky měla plnohodnotnou kvalifikaci, kterou by šlo snadněji rozšířit o další předmět. Učit umí, jde hlavně o ten papír...
|
.,.,. |
|
(23.1.2018 1:28:58) Děkuji moc.
DPS by se nejlépe hodilo na VŠE, je to toto http://kdep.vse.cz/dps/soucasna-uprava/ , ale je tam uvedeno, že je pro SŠ a VOŠ, tak to pro ZŠ stačit nebude?
Navazující Mgr. jsou snad všechny předměty na PF UK, otázkou je, nakolik jsou přijímačky postavené pro absolventy Bc. tamtéž. A hlavně nevím o nikom, kdo by tak kdy studoval.
Obory - nejlépe matika, fyzika, zeměpis, dějepis, přírodopis, jazyky umí, ale učit je nechce a hlavně ne žádné výchovy a češtinu. Taky by bylo dobré vědět, o jaké předměty je zájem a kde je naopak učitelů dostatek.
Nějaký ten rok ještě bude doma, takže oslovovat ředitele je předčasné.
K poslednímu odstavci - ano, představuje si, že nejpozději ve čtyři ze školy vypadne a děti přes týden uvidí a nebude řešit, co s nimi o prázdninách.
|
.,.,. |
|
(23.1.2018 2:52:55) Díky moc. Učí na té VŠ spoustu let a myslím, že ví, o čem učitelství je, ale ty praktické věci tam svou roli hrajou - návrat do původní práce je nemyslitelný (pokud chce být i matka...), tvou připomínku samozřejmě chápu. Ale ta praktická realizace mi uniká. Nejjednodušší by bylo to DPS na VŠE a jít učit na střední ekonomku a na základku se vykašlat, ale to se jí moc nechce... Původní kvalifikaci odpovídá na ZŠ finanční gramotnost, v podstatě by stačil papír jen na to a další předmět vystudovat přes celoživotní vzdělávání. Ale prostě nemůžu přijít na to, jak získat správný papír pro tu ZŠ. Mohla by učit asi zeměpis (ale zná ho hlavně z hospodářského pohledu) a dějepis (ale zase, umí skutečně dobře až ty novější dějiny), to nevím, jak by kdo posoudil. Do pětiletého denního studia se jí pochopitelně nechce... a ten původní obor je prostě blbý.
|
HelenaPa |
|
(23.1.2018 6:26:00) Bohužel neporadím, co studovat. Ale doporučím k zamyšlení pár věcí:
Finanční gramotnost se jako samostatný předmět na základkách většinou nevyskytuje. Vyučuje se v rámci matematiky a občanky / rodinky (a všech dalších variant na toto téma RVP) Navíc tyhle předměty nejsou pro školy až tak stěžejní, takže často slouží na "doplnění" úvazku. Málokde budou hledat kvalifikovaného "občankáře".
S tím, že budou volná místa na základkách - hodně záleží na oblasti. Třeba v Brně a okolí je spíš nedostatek míst pro učitele než učitelů.
Teď učí na VŠ, ale chce na ZŠ - to je úplně jiná práce. Nějakou představu možná má, ale 2. stupeň ZŠ je dost specifický a od VŠ vzdálený na úplný konec pedagogického vesmíru. Bude zvládat žáky, kteří naprosto nemají zájem, ale které nemůže "prostě nechat vyletět od zkoušky, však ono je to donutí se příště naučit"?
|
|
Jahala. |
|
(23.1.2018 8:00:53) Pokud přednáší na VŠ tak o učení neví vůbec nic. To je totiž úplně jiný sport ne vyšší liga, ale jiný sport. Co to je učit na ZŠ bohužel neví ani většina přednášejících ž pes. Fakult natož pak ž VŠE. ZŠ chce víc proč, protože by tam časem měla děti a bylo to ještě jednodušší? Na zakladce by ji s a DPS mohli nechat učit tu matiku, finanční gramotnost se učí nejvíc v rámci Výchovy k občanství. Pokud má studium VŠ už přes Bc tak díky zarucitelné prostupnosti vzdělání by měla mít možnost jít studovat jakékoli v navazující Mgr. Ve skutečnosti to je třeba ověřit loni se známé stalo, že přijímací zkoušky udělala, ale nepřijali ji pro nenalezení shody. A to zkoušelanavazující v rámci ped oboru. Jen její obor nemá oficiální navazující obor na žádné fakultě.
|
|
.,.,. |
|
(23.1.2018 8:20:14) Ano má VŠ před Bc. K tomu nalezení shody - asi kontaktovat pedagogickou fakultu?
|
|
|
žiraf |
|
(23.1.2018 18:44:17) Rozdíl mezi odučením několika hodin na VŠ a standardního úvazku na SŠ, nebo ještě lépe na ZŠ, je nebetyčný. Obávám se, že pokud to bere jen podle toho, že ji baví výuka na VŠ, budou všichni zúčastnění jednou dost nešťastní.
|
.,.,. |
|
(23.1.2018 21:23:44) Takhle to nemůžeš brát - musíš srovnat její současnou práci a prací ZŠ/SŠ učitelky. Nějaké výraznější navýšení úvazku na VŠ nehrozí, tam je učitelů dost.
|
|
|
|
|