Z+2 |
|
(12.3.2018 15:31:03) Známkování se přikládá naprosto neadekvátní váha. Je třeba ho nebrat vážně. Ale mně se to říká, když i dvojka je u nás překvapivá vyjímka.
|
Z+2 |
|
(12.3.2018 15:48:41) Chápu, jak to myslíš, a lze. Samozřjmě je kruté jak známky ovlivní další studium, ale život se odvýjí bez ohledu na ně. Opravdu. Chápu, jak těžké to je v 9 po nespravedlivém hodnocení vnímat.
|
Z+2 |
|
(12.3.2018 16:04:28) Hledání chyb, je obecně demotivující. S tím naprosto souhlasím.
|
Kaipa |
|
(12.3.2018 16:24:37) Jitys, to zní opravdu drsně.
|
|
TaJ |
|
(12.3.2018 18:22:58) Jitys, to je teda děs, fakt..., chudák dítě....já fakt děkuju osudu za naší školu a hlavně lidi v ní, syn jde zítra do školy, byl teď dva týdny doma s chřipkou, paní učitelka sice průběžně posílala, co zrovna dělají, ale zároveň mi psala, že chápe, že jestli mu nebylo dobře, tak že to nebude dělat úplně všechno...a loni měli jinou učitelku a když jsem jí psala o učení, které máme během nemoci doplnit, tak mi psala, ať hlavně odpočívá, že to potom stihne dodělat i tak... Je to všechno hlavně o lidech...
|
white |
|
(13.3.2018 7:03:13) Deváťák není "chudák dítě", je to skoro dospělý člověk s občankou, kterého by neubylo, kdyby projevil trochu snahy a aspoň se dejme tomu naučil za 14 dní tu báseň.
|
Z+2 |
|
(13.3.2018 7:25:49) Je to svým způsobem schválnost. To nepochybně. Navíc smysl básniček zpaměti v deváté třídě se mi taky hledá jen velmi těžko.
|
Lída+2 |
|
(13.3.2018 7:44:49) Z+2, oba kluci potřebují 1x básničku za pololetí i na 8G i v maturitním ročníku....je to pro nácvik projevu před veřejností....
Básničku si vyberou podle svého. Nahlásí profesorovi na začátku pololetí, aby neříkali stejnou 2 lidi. Pak ten zmíněný rozbor. Ten posílají 2dny před přednesem e.mailem češtináři. Z něj mají udělanou prezentaci na inter. tabuli.pokud jim to vrátí přednes se odkládá. Musí to umět odříkat tak nějak sami, jak si to sepsali....prezentace je za jejich zády....max. papírek v ruce.... 7x7cm ten žlutý nalepovací....to zhoršuje známku.
|
Z+2 |
|
(13.3.2018 7:53:17) Lido, A? Co z toho, že někdo má nějaké požadavky. Na gymnáziu jsou sice o dost pochopitelnější než v 9. třídě na základce. Přestože jsem přesvědčený, že v našem školství se výuka schopností prezentovat se na veřejnosti trestuhodně podceňuje, tak si nemyslím, že naučit se báseň nazpaměť ji nahrazuje. To má samozřejmě smysl pokud se z dítěte má stát komediant nebo rosnička. To snad cílem gymnazijních studentů není. Ale proti podobné formě požadvaku jako je u Vás na Gymnáziu vlastně nic nemám. Je to úkol s dlouhodobým termínem, který si dítě volí dle vlastních preferencí. Z mého pohledu v pořádku.
|
Lída+2 |
|
(13.3.2018 8:26:59) Z+2, no jenže první 4 roky 8G jede dost podobně jako 6-9. třída Zš....neříkám úplně....
To co chceš nahrazuje ta přednáška rozboru básně a prezentace....odříkat tu básničku opravdu stačí na možná 4....tu máš jako doplněk.
Podobnou prezentaci tvoří do mluvnice...o nějaké zajímavosti, takže třeba namátkou kluci zpracovávali historii abecedy, comenia písmo, a podobně,....hůř a hůř se to vymýšlí loni docházela inspirace....letos od toho upustil u staršího....nejhorší je najít námět, někdy ze zoufalství přišli a když už něco padlo, tak syn kouknul do seznamu a už to tam bylo.....takže třeba 14dní trvá vůbec vymyslet o čem. Mladší má výhodu, starší mu nahází témata co měli jeho spolužáci.
A pak podobnou prezentaci dělají ještě do ZSP(základy společenských věd), vše se hlásí na začátku pololetí. Třeba o víkendu syn dodělával něco o zbraních....měl to rozpracované od listopadu. (To prý hned nahlásil o čem bude psát). 1x psal o FBI a telefonech už nevím v jaké suvislosti.....
první roky měli problém si to sepsat tak, aby si to pamatovali s tím co jim jde za zády.....
|
|
|
|
|
Jahala. |
|
(13.3.2018 7:32:41) Jitis, to mě zajímá, fakt mu celých 14 dnů byli tak zle. A pak se jeden den probudil byl náhle zdráv a tak šel do školy? , ano zkoušet někoho nebo nechat psát písemku v den návratu po nemoci je podle mě svinarna největší a nejtěžší a za mé totalitní školní docházky to nedělal žádný učitel, vždy nám dali týden na rozkoukání a to u nás fungovalo takové to Petr marodi kdo mu odnese úkoly? Prostě týden na dopsani sešitů rozkoukání a až pak zkoušení a písmenky. A tak to bylo i na střední škole. Musel se teda člověk řádně omluvit na začátku hodiny.
|
|
TaJ |
|
(13.3.2018 9:29:28) Jahalo, syn byl teď doma 14 dní s chřipkou, zkrouhlo ho to pořádně, v podstatě až poslední dva dny trochu ožil, jinak předtím měl nejdřív x dní vysoké horečky a pak byl tak unavený, že napsal 3 slova a měl dost... Ale nám teda paní učitelka průběžně posílala maily, co zrovna probírají a co dělají v pracovních sešitech, takže jsme to teď za ty 3 dny tak nějak dodělali...a sama nám psala, že chápe, že jestli mu nebylo dobře, tak to nebude dělat úplně všechno...kdyby měli básničku, tak bychom se to určitě dozvěděli od ní...a předpokládám, že dneska ho nikdo z ničeho zkoušet ani hodnotit nebude... Ale je to první stupeň, takže chápu, že ve vyšších třídách už to asi chodí jinak...
|
Jahala. |
|
(13.3.2018 9:39:23) Tino, ja ti nevím nepřijde mi že zdravotního dlouhodobého hlediska po týdnu a víc horáček jít hned dva dny po té do práce či školy. Jinak za nás byli opravdu běžné omluvit se po nemoci na celé zakladce i na střední škole. U dcery to už běžné nebylo a nelíbilo se mi to a i jsem to učitelce nakonec i ředitelce řekla. Učitelka byla překvapená, v den návratu po dvouměsíční absenci ji vyzkoušela z fyziky pro úkoly jsme chodili učebnici neměla co se učit neřekla. Její argumet, ale já ji řekla ať si vybere z čeho chce vyzkoušet mě poslal do ředitelny...
|
TaJ |
|
(13.3.2018 9:53:58) Jahalo, tak dva dny po skončení horeček bych ho taky do školy neposlala...náš měl horečky ten první týden, koncem týdne už byl bez teploty, pak den klid a další den znovu 39, další den to spadlo a pak už ten druhý týden byl prakticky celý bez teplot, ale hrozně unavený, učení jsme dodělávali až teď o víkendu, než šel do školy...původně měl jít už včera, ale měli nějakou akci venku na celé dopoledne, takže mi paní učitelka psala, ať to zvážíme, jestli to zvládne...což jsem i s ohledem na předpověď počasí zavrhla, takže šel až dneska a i tak si myslím, že toho po těch 6 hodinách bude mít až dost...i když půlka těch hodin je taková odpočinková - poslední tři hodiny hudebka, výtvarka, pracovní činnosti...ale myslím, že když si všimnou, že už má dost, tak ho nechají odpočinout, mají ve třídě vzadu takový odpočinkový koutek, kde se můžou i natáhnout...
|
TaJ |
|
(13.3.2018 12:14:01) Jitys, jo, já jsem našeho taky nikdy ještě neviděla tak unaveného a přešlého...několik dní vylézal z postele jenom na WC a hned zase zalézal, jenom ležel a koukal na TV, nebo spal, mobil mi po chvilce vracel a u PC sedět - to ani náhodou...fakt jsem ho takhle ještě nezažila...párkrát měl angínu s horečkama kolem 39 a vždycky byl v pohodě, normálně si hrál, spíš jsme ho museli krotit, aby nelítal apod...i normálně jedl...ale teď jenom ležel, nejedl prakticky nic...až teď po těch 2 týdnech to jídlo trochu dohání, je jak kostřička, kalhoty mu padají, hodinky jsme museli utahovat o jednu dírku víc, než jindy
|
TaJ |
|
(13.3.2018 12:38:21) Jitys, tak 6 kg, to je dost, to náš naštěstí asi tolik nezhubnul, to si neumím představit...už teď má v 10 letech s bídou 26 kg - nebo teda měl před nemocí, teď bude mít určitě o něco míň...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|