. . |
|
(18.4.2018 18:30:37) Monty, logicky chybí všem.
|
Monty |
|
(18.4.2018 18:32:47) Všem ne, mimořádně nadaní matematici to samozřejmě stihnou s prstem v nose.
|
|
Alena |
|
(18.4.2018 18:36:53) Tak to je snad i ucelem? Proc je z nejakeho duvodu dulezite stihnout cely test ? OSP od SCIA, ktere se ti zdaji ok,byly (a jsou) zalozene na tom, ze je stihne malokdo, proc by to tady mel byt problem?
|
Monty |
|
(18.4.2018 18:41:35) Aleno, ufff, že by proto, že to dítě, které to umí a nestihne přichází o body?
|
Monty |
|
(18.4.2018 18:51:01) Fajn, takže cílem je co? Aby to stihlo co nejméně dětí? Při neexistenci stanoveného minima je to dobré k čemu? Psala jsem to tu včera. Na školy, kde není převis se dostanou děti, co budou mít třeba jen jeden bod a na školy, kde převis je, budou děti nucené dřít ještě víc, aby stíhaly a byly ve výhodě. To je přijímací řízení zn. ideál.
|
|
High Five |
|
(18.4.2018 18:54:22) Cílem je to, aby se nestalo, že bude mít 100 dětí hlásící se na jeden gympl plný počet
|
High Five |
|
(18.4.2018 18:55:21) A hlavně to tvoje naříkání tady je vtipné v kontrastu s údivem ve vedlejší diskusi, kde se divíš, k čemu je dobré naučit dítě rychle, mechanicky počítat
|
Monty |
|
(18.4.2018 18:56:12) High Five, ono s něčím nesouhlasit znamená naříkat? A to odkdy?
Kromě toho, když už se odvoláváš na vedlejší diskuzi, tak tam píšu, že nechápu jaký je rozdíl mezi rychlostí v řádu desítek vteřin, nikoli o tom, že má někdo sčítat dvě dvouciferná čísla půl hodiny.
|
High Five |
|
(18.4.2018 18:57:32) Ne, to co ty tady převádíš není nesouhlas, to je naříkání
|
Monty |
|
(18.4.2018 18:59:45) High Five, určitě, když není argument, poslouží stejně tak dobře pocit nebo prostá antipatie.
|
|
|
High Five |
|
(18.4.2018 18:59:46) A mimochodem, zažila jsem s dětmi i nejednotné přijímačky a taky to nebyla procházka růžovým sadem. A na většině gymplů byl i tak byl test z matematiky.
|
High Five |
|
(18.4.2018 19:08:34) Ano Šuplíku, také se mi to zdálo mnohem náročnější. Sice jsem zezačátku také nebyla z jednotných přijímaček nadšená, ale po vlastní zkušenosti musím uznat, že ta příprava na ně byla mnohem lehčí a daleko víc proveditelnější i jen samotnými dětmi (v deváté třídě určitě)
|
|
|
|
Monty |
|
(18.4.2018 19:02:24) Šuplíku, ale já tu o něm napsala úplně stejně jako kdokoli jiný o svých dětech. Pouze se hodí ho použít, jako ostatně v 99 % podobných případů. Je úplně jedno, že to tu psalo x jiných lidí. Odskáče si to vždycky Monty.
|
Monty |
|
(18.4.2018 19:07:46) Šuplíku, psala. X lidí tu psalo TOTÉŽ a ve stejném nebo i větším rozsahu. Jediný rozdíl je v tom, že jejich děti nikdo nevytahoval a neomlacoval jim to o hubu, ono to pak ten počet navýší. Ale za to už já nenesu odpovědnost.
|
High Five |
|
(18.4.2018 19:12:26) Ne skutečně Monty, nepíšeš tu stejným stylem jako ostatní o svých dětech a o jejich přijímačkách. Asi to ani nevnímáš.
|
|
|
libik |
|
(18.4.2018 20:42:08) Šuplíku a spol., doprdele, Monty a další mají děti v přijímacím řízení, na jehož výsledku jim a jejich dětem záleží, proč musíte být v takové situaci zlé?
Nemůžete počkat na květen a pak chytnout Monty za slovo?
|
libik |
|
(18.4.2018 20:48:37) Jo, je to zlý, zbytečný, kousavý, nelogický..¨
Pokud vím, že někdo je v nejistotě a nemusím ho, držím hubu , jinak ho podpořím.
Výsledky zatím nejsou známé, fakt se nasměju, pokud jim nevyhoví předpokládaný počet adeptů díky časové tísni. Ale jak říkám, nejde o to, jde o nějakou normální komunikaci s člověkem, který má nějaký zájem či starost. U učitelky bych to čekala 2x, ale smolík..
|
|
K_at |
|
(18.4.2018 20:52:47) Libiku, nesleduju diskusi, ale sakra nevim, proc si deti maji hrat na dostihovy kone. Kolik dospelych ma strach a tremu pred pohovorem, hospitaci, nejakou prezentaci atd? Jasne, nemuze to byt davajka, musi se selektovat. Ale co deti s nadanim, ale krehci nervovou soustavou? Maji smulu? Proc?
|
|
. . |
|
(18.4.2018 20:53:25) libiku, ovšem podstata příspěvků je právě v podporování. To, že na test bylo méně času, nesnižuje nikomu šanci na přijetí. Pokud se nám to podaří vysvětlit, měla by být Monty klidnější. Nervuje se víc, než je potřeba.
|
Monty |
|
(18.4.2018 20:55:29) Slupko, jenže já se nenervuju vůbec. V podstatě jediný, co dělám je, že se ve zdejších diskuzích nestačím divit.
|
. . |
|
(18.4.2018 21:01:51) Monty, tvoje příspěvky nepůsobí klidně. Bylo tu cosi o mytí hlavy a máchání pr...
Ale ok. Jsi v klidu, jen se divíš. Dobrá, tak se div, že držím palce k přijetí, a znovu si dovolím zopakovat, že přísnější časový limit pouze posunul VŠECHNY o pár bodů níže, takže nehraje roli.
|
Monty |
|
(18.4.2018 21:03:59) Slupko, tak mně dlouhodobě přijde jako ubohý se neustále strefovat do mého syna. Ale už jsem to tu psala. X lidí včetně zakladatelky napíše to samé, ale prdel se umyje mně. To není nic o "nervech", to je prosté znechucení.
|
|
High Five |
|
(18.4.2018 21:15:11) Já jsem třeba o tvém synovi vůbec nemluvila, to že tu ty dle mého "fňukáš", za to on přeci nemůže.
Já jsem tě hned v prvním příšpěvku směřovaném k tobě naopak utěšovala, že těžké ty testy byly pro všechny stejně a popřála všem mnoho úspěchů. Pak jsme jen debatovaly o jednotných přijímacích zkouškách
|
|
|
Citronove koliesko |
|
(18.4.2018 21:27:25) Len som diskusiu prebehla ale nemyslim si ze "...přísnější časový limit pouze posunul VŠECHNY o pár bodů níže..." prave naopak...menej casu zvyhodnuje deti ktore zakladne operacie maju natrenovane a jedine co im zaberie cas je podstata riesenia prikladu. Proste chcu mat.nadane deti ktore sa nebudu zasekavat u zlomkov a nasobilky.
Dcera bola pred 4 rokmi na prijimackach na prestiznom gym. kde zo 400 deti brali 25. Z matiky urobila 2/3, v 1/3 nacrtla postup ale pocitat uz nestihla a tak sme v prijatie nedufali. Zobrali ju a bola dokonca v prvej polovici z 25. Proste matika bola fakt tazka.
|
Monty |
|
(18.4.2018 22:17:07) Koliesko, a fakt chtějí všechny školy stejné typy dětí? Navíc vybrané státem určenou organizací? Pokud ano, tak jsme na tom ještě hůř, než jsem si myslela.
|
High Five |
|
(18.4.2018 22:22:23) Ano, s tím by se dalo souhlasit. V době nejednotných přijímaček většina gymplů (co já znám tak všechny) stejně chtěly mimo jiné i tu matematiku a češtinu.
A ostatní školy v té době většinově zase braly děti podle vysvědčení, či všechny... Takže asi tak.
|
|
Monty |
|
(18.4.2018 22:22:46) mandelinko, ony jsou všechny stejné?
|
|
High Five |
|
(18.4.2018 22:28:06) Gymply nejsou všechny stejné, ale pořád je to obor se všeobecným vzděláním. Tam se prostě s jistou úrovní ČJ a M počítá. Natož s ČJ a M na úrovni deváté třídy ZŚ, s tou by žák z gymplu neměl mít problém.
|
Monty |
|
(18.4.2018 22:29:52) "Natož s ČJ a M na úrovni deváté třídy ZŚ, s tou by žák z gymplu neměl mít problém."
To ovšem jen podle výsledků přijímaček nepoznáš.
|
High Five |
|
(18.4.2018 22:30:47) A jak to chceš poznat? Podle vysvědčení také ne, tak jak?
|
Monty |
|
(18.4.2018 22:33:34) High Five, jediný spolehlivý způsob je to zkusit. Jako v některých jiných státech. Vezmeš všechny a ti, co nezvládají požadavky školy prostě odejdou. U nás je to sice nereálné, ale nic spravedlivějšího nevymyslíš.
|
High Five |
|
(18.4.2018 22:35:31) A ty školy nafoukneš? Sama říkáš nakolik ambiciózní rodiče tu máme.
|
Monty |
|
(18.4.2018 22:36:09) High Five, vždyť píšu, že to u nás nejde. Tohle je jeden z hlavních důvodů proč.
|
High Five |
|
(18.4.2018 22:40:12) Pak je ale zbytečné plakat nad něčím (a to myslím obrazně), co tu prostě není možné a co je reálné po nějaké dlouhodobé reformě (a to nejen školství ale i vnímání nás rodičů) Ačkoliv přiznám se, že pro mě tohle ideál není, jak už jsem psala z příkladu matfyzu, pokud je to dítě motivované na studium na těžké škole, myslím, že by mělo být i schopné se připravit na testy. Ta píle se v něm nástupem na vysněnou školu najednou sama neprobudí. Zřejmě jsem jeden z rodičů, který by potřebovat tu reformu vnímání školství, ale mám to tak
|
|
. . |
|
(18.4.2018 22:46:47) Monty, takže co? To, co bys chtěla, u nás nejde. Momentálně je tu nějaký systém PZ a školství obecně. Ten není moc dobrý. Myslíš, že s tím můžeme něco dělat? Co? Chtít něco od jednotlivých škol, od politiků? Založit nějaký spolek? Kudy na to?
Přiznám se, že jsme s dětmi prostě kličkovali systémem tak, abychom v něm našli něco vyhovujícího nám, nesnažila jsem se ho měnit, ani jsem se nad ním nijak zvlášť nedivila (jako ty tu). Možná je to příliš klidný přístup, rezignovaný...
Co ty bys navrhovala, co dělat?
|
Monty |
|
(18.4.2018 22:51:37) Slupko, nějaká forma, jak dát najevo nesouhlas se vždycky najde. Ovšem v situaci, kdy to většina lidí přijme a max. se snaží kličkovat nemá smysl se o nic pokoušet. A jak se zdá, většině to takhle vyhovuje nebo je minimálně ochotná se s tím smířit.
|
. . |
|
(18.4.2018 22:54:57) Monty, a co tedy děláš ty? My jsme prostě vybrali nestandardní základku. Dle mého již volbou alternativy dáváme najevo, že tu klasiku nechceme. Jak dáváš najevo nesouhlas ty? Nebo co bys "našla"?
Mně to tedy není jasné, co by se našlo. Hodně mě to zajímalo, když byly děti malé, a hledali jsme, co s tím. Teď už jen teoretizuji, ale reálně fakt nevím, jak s tím máme-můžeme hýbat. Co nemohu změnit, s tím se tedy smířím. Je to tak
Ale jestli založíš nějakou... nevím co, ráda se přidám, pomohu v cestě k lepšímu školství. Fakt.
|
Monty |
|
(18.4.2018 22:59:31) Slupko, no, já se podílela na návrhu reformy školství pro jednu politickou stranu. Bohužel volby dopadly tak, jak dopadly.
|
. . |
|
(18.4.2018 23:03:51) Monty, takže přes politiku? Tak to jo, to dělám :)
|
. . |
|
(18.4.2018 23:04:27) Ale přijde mi to tak nějak zdlouhavé, až marné.
|
Monty |
|
(18.4.2018 23:06:49) Slupko, to mně bohužel taky.
|
|
|
|
Kaipa |
|
(18.4.2018 23:23:57) Monty, takže ty jsi takový soudce z lidu...Ti také nemají právnické vzdělání, a soudí. Nebo ty máš nějakou kvalifikaci, která by tě předurčovala k tvorbě reformy školství?
|
Monty |
|
(18.4.2018 23:27:57) Kaipo, pokud člověk, který prošel vzdělávacím systémem nechápe rozdíl mezi "podílet se" a "tvořit", jasně z toho vyplývá, že bychom tu reformu potřebovali jako prase drbání.
|
Kudla2 |
|
(18.4.2018 23:34:36) Monty,
ale já myslím, že tomu nijak zvlášť nerozumíš a ani Tvé připomínky ohledně zkoušek mi nepřipadají nijak k věci (vlastně za celou tu dlouhatánskou debatu nemám pocit, že bys dala nějaký KONKRÉTNÍ návrh, jenom jsi říkala, co všechno je špatně), asi bych chtěla, aby se na tom podíleli spíš odborníci než naštvaní laici.
|
|
|
Kaipa |
|
(19.4.2018 7:45:40) Ok, Monty, takže to mám chápat tak, že jsi třeba těm, co tvořili, vařila kafe? Protože jinak mi to tvoje "podílení se" evokuje pejska a kočička - každý z nich se na tom dortu podílel, a jaká to byla "dobrota".
|
Monty |
|
(19.4.2018 8:16:42) Kaipo, chápej to jak chceš, fantazii se meze nekladou. Nejsem povinna v tomto směru cokoli upřesňovat nebo vysvětlovat, pouze jsem odpovídala Slupce na otázku. Jak si to kdo vyloží, v co to překroutí nebo jak si nad tím vybije nějakou svou frustraci už je čistě na něm.
|
|
Kaipa |
|
(19.4.2018 9:25:53) Mandelinko, tebe to neděsí, že školství by měl reformovat někdo, kdo nemá žádné odborné znalosti? Asi se tak děje, proto to vypadá tak, jak to vypadá.
|
Kaipa |
|
(19.4.2018 9:33:09) Psala, že se nějak podílela na reformě školství, kterou připravovala strana, která nakonec ve volbách tak úplně neuspěla. Snad jsem blbě nečetla. A to mě upřímně děsí (nejen ve vztahu k Monty samozřejmě).
|
Kaipa |
|
(19.4.2018 9:38:28) Je mi jasné, že ten návrh je jen začátek, ale neměl by to dělat odborník?
|
Kaipa |
|
(19.4.2018 9:44:11) Tak v tomhle se neshodne. Přijde mi, že se nechá vařit svíčková někoho,kdo to neumí,jen ví, jaká mu chutná, a pak přijde kuchař, který vařit umí, a snaží se tu omáčku učinit poživatelnou.
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(19.4.2018 10:53:05) Ale proč vidíš jen známé Pepíčky? Ony jsou i děti, které nejsou ničí známí, jen jsou výrazně profilované jedním směrem. Včera jsem použila příklad ředitele jazykového gymnázia. Pokud nemůžu vzít mimořádně nadaného jazykáře, který by sice z matiky prolézal se čtyřkou, ale jeho úspěchy v jazykových soutěžích by pro moji školu byly jednoznačný přínos, budu se cítit znevýhodněná, protože místo něj musím vzít někoho, kdo není nadaný mimořádně, ale zato je vyváženě chytrej a bude ve všem stejně průměrnej.
|
Monty |
|
(19.4.2018 14:47:28) Zefýr, to taky netvrdím, použila jsem to v konkrétním příkladu, kdy je ten jednostranně nadaný znevýhodněn, nikoli jako definici obecného jevu, který nemůže být nikdy jinak.
|
Monty |
|
(19.4.2018 14:55:39) zefýr, ne, to jsi mě špatně pochopila. Nicméně většina lidí fakt nejsou géniové renesančního typu, aby někdo vynikal ve všem na co sáhne je hodně menšinový jev. Nehledě na to, že to sice může zvládnout na úrovni požadované školou, protože je "chytrý", ale když k tomu nemá vztah a nemá ani to nadání, tak samotná chytrost ještě pořád není výjimečnost.
|
Monty |
|
(19.4.2018 15:01:00) zefýr, ano, může a nemusí, ale já psala o konkrétním případu jednostranného nadání, kde ten předpoklad je od začátku a v hodnocení toto dítě předběhne několik "průměrných" (tzn. bez výjimečného nadání, bez ohledu na to, jak jsou nebo nejsou chytré), takže se na školu nedostane a vedení školy to nemá moc jak obejít. Legálně tedy.
|
Sam01 |
|
(19.4.2018 15:04:24) Otázkou je , kdo je cílovým studentem těch gymplů. Zda dítě,které je jednostranně nadané třeba na tu biologii a nebo děti,které mají všeobecný přehled a ničím nijak zvlášť nevynikají a nejsou vyprofilované.
|
Monty |
|
(19.4.2018 15:05:39) Sam, jistě, proto by si o tom měly rozhodovat ty gymply (a další odborné školy se zaměřením) a ne CERMAT.
|
|
Sam01 |
|
(19.4.2018 15:11:18) Monty, ano to by bylo možné,ale ne za předpokladu,že ten výstup ze studia má stejnou hodnotu!
Pokud chceš maturitu,tak holt musíš obsáhnout určité znalosti,které umíš na konci studia prodat.
Navíc se tu dohadujeme zbytečně,protože každá škola a není to jen gympl si raději vezme bezproblémové, nadané žáky,než lemply.
|
Monty |
|
(19.4.2018 15:14:35) Sam, kde jsi zase vzala lemply?
|
Sam01 |
|
(19.4.2018 15:20:58) Monty, lempl byl použit jen jako kontrast. Pokud tedy chceš,tak nestudijní typ.
|
Monty |
|
(19.4.2018 15:21:48) Sam, proboha ne, další debatu o studijních typech už nedám.
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(19.4.2018 15:10:40) Sam, hlavne se na ten gympl pri dnesnich podminkach dostane jak ten jednostrane nadanej tak i ten chytrej nevyprofilovanej, takze je to fuk.
|
|
|
Monty |
|
(19.4.2018 15:07:06) Šuplíku, ano, znám pár dětí, co jsou výrazně nadané na matematiku a s češtinou mají velké problémy prakticky od první třídy. A "podmínky pro přijetí" nejsou tím testem projít na XY bodů, ale být mezi nejlepšími. Což tyto děti s velkou pravděpodobností v českém jazyce nebudou.
|
|
Monty |
|
(19.4.2018 15:13:03) Zefýr, a kam myslíš, že má jít jednostranně nadaný dítě třeba na tu matematiku? Na ekonomku?
|
Alena |
|
(19.4.2018 15:17:51) Nezlob se Monty, ja proste neverim, ze zdravý matematicky vyhraneny dite, co opravdu chce studovat gymnazium neni schopne zvladnout cesky jazyk aspon na polovinu bodu.
|
Monty |
|
(19.4.2018 15:20:08) Aleno, co máš pořád s těmi polovinami bodů? Prolezla jsem dost výsledkových listin a že by se někde vyskytovaly děti s polovinou bodů v češtině/matice, který se bez problémů dostaly, tak to možná někde v Jihlavě, ale v Praze (Brně, Plzni...) fakt ne.
|
Alena |
|
(19.4.2018 15:33:35) Monty, ale ty to porad tahas k tem jednostranne zamerenejm. Takovych lidi je ve skutecnosti hodne malo, proto je ve vysledkovych listinach nenachazis, ale samozrejme by se mezi prijate vesli. koukala jsem na nacpane prazske gymply na 4G v soucasnosti,s jednim i hur jak polovicnim oborem (pri vytecnem zbytku zkousky) by vsude prosli. Proste neni pravda, ze jednostrane zamerene dite ma (v soucasnosti) nejaky obri hendikep u prijimacek na gympl a rapidne se snizuji jeho sance.
|
|
Monty |
|
(19.4.2018 15:38:14) zefýr, no vidíš, to je fakt vtipný.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(19.4.2018 15:17:53) Šuplíku, přesně tak, o tom tu psala třeba Termix. U syna je velký předpoklad, že půjde na matfyz, tak kam by asi měl jít jinam než na gympl? Moje máma chodila na gympl, kde byly dvě třídy - matematická a humanitní. Ona byla v humanitní, i když je dobrá na matiku, a dodnes vzpomíná, jak se značná část humanitně orientovaných spolužáků s matikou trápila. Prolezli všichni. Nikoho netrápilo, že má někdo z matiky čtyřku a tudíž "nepatří na gymnázium".
|
High Five |
|
(19.4.2018 17:36:04) Počkej Monty, teď budu asi za hnusnýho rejpala, ale jen reaguji na tebe, jinak bych do toho tvého syna nezatáhla - kde jsi přišla k tomu, že je u syna velký předpoklad, že půjde na Matfyz? Já právě myslela, že ty přijímačky z matiky byl pro syna problém kvůli kterému se tady rozčiluješ?
Jinak jsem tedy vyhledala synovy přijímačky, protože on je taky takový matematik, kterému dělaly jazyky problém. A na jeden gympl se dostal bez odvolání s percentilem - 99 a 65 a na druhý na odvolání s percentilem 95 a z češtiny 52. Ještě tam navíc měly test studijních předpokladů, ten dal taky nijak slavně na 77 percentil. A to je osmiletý gympl. V Praze. Ty čtyřletý na tom budou o dost líp.
|
Monty |
|
(19.4.2018 17:41:56) High Five, o matfyzu v souvislosti se svým synem psala Termix, čteš nepozorně. Já to pouze zopakovala, jako příklad nadaného matematika, který má problém s češtinou. Mého syna do této debaty tahají jiní, byť tak docela nechápu proč.
|
High Five |
|
(19.4.2018 17:43:29) Aha, tak to se omlouvám, mně to bylo divný
|
High Five |
|
(19.4.2018 17:47:08) Každopádně ty percentily nevypadají tak děsivě. Když už sem tedy napůl tvého syna do debaty zatáhla, tak myslím, že ten gympl určitě v pohodě dal (tedy zatím ty přijímačky myslím )
|
|
|
libik |
|
(19.4.2018 18:01:14) Monty a nechtěl by jít na matfyz, když už se to říká na Rodině
|
Monty |
|
(19.4.2018 18:10:07) Libiku, tak je to mnohem pravděpodobnější než že by někdy chtěl jít na fildu.
|
High Five |
|
(19.4.2018 18:16:30) Tak třeba jsem mu nevědomky předpověděla budoucnost
|
|
|
|
Termix |
|
(19.4.2018 18:35:47) Jen nakukuju a koukám, že se tu píše o mém synovi. No matematicky šikovný opravdu je. Naštěstí i angličtina mu jde velmi dobře. Rád čte. Chápe text. Jen teda i/y mně/ mě...by asi nejraději zrušil. Mmch on je schopný napsat diktát na jedničku. Ale i na pětku. Na 8G byl první nepřijaté dítě po odvolání. Mmch v matice tehdy ztratil půl bodu kvůli nepřesnému rýsování. Psal už tehdy cermat. No když teď nevyjde 6G,tak 4G je pořád šance.
|
|
Žžena |
|
(19.4.2018 18:44:05) Jsem si nevšimla, že by zde někdo zaměnil Montysyna za malýho Termixe. Myslím, že všichni věděli, o koho se jedná s matikou a o koho s biologií.
|
|
Termix |
|
(19.4.2018 18:45:18) Já bohužel hodně pracuju a nemám čas tady diskutovat. Nicméně Monty je normální rozumná žena, která mi pomohla nedávno naživo. Setkala jsem se s jejím synem, který je velmi rozumný mladý muž.
Jo Monty, pomůcek na čj máme tolik .... Já bych pomalu mohla napsat manuál češtiny pro matfyzáky. Manžel je totéž jako syn. Taky to je matfyzák. Manažer, co používá jako pracovní jazyk angličtinu. A kupodivu tam chyb tolik jako v češtině nedělá.
|
Lassiesevrací |
|
(19.4.2018 18:56:03) Termix, taky držím palce.
|
|
Cimbur |
|
(19.4.2018 20:03:23) Já bohužel hodně pracuju taky. Dneska jsem se sem koukla před pátou ranní a pak až teď a jsem ráda, že na mě vykoukl aspoň růžoý Termix v tom pleveli. Byla bych ráda, kdyby další přijímačková diskuze byla rýpání do Monty prosta a přehlednější.
|
|
Kudla2 |
|
(19.4.2018 22:10:29) Cimbur a Buchli,
nic proti vám, ale skutečně nevidíte, že Monty v tom "rýpání" rozhodně není žádná oběť, a že ona sama velmi často rýpe mnohem citelněji (viz různé pomyslné obracení očí v sloup nad "nemožnými" názory druhých, přičemž ona sama nejen žádnou kloudnou alternativu nenabídne, ale skoro nic neřekne jasně a mluví jen v náznacích (které pak jdou velmi snadno stočit na tu či onu stranu, aby bylo možné říct "ale já jsem nic takového nikdy netvrdila", když to nějak pochopíš a reaguješ na to? ) Myslím, že málokomu by tu "prošlo" takový rýpání jako jí ve smyslu, že ostatní jsou úplně blbí, když nesdílejí nějakej absurdní názor. A stran toho odvádění hovoru od tématu - v tom je Monty taky mistr, v zájmu spravedlnosti ovšem musím dodat, že my ostatní jí v tom zdatně sekundujem, takže odklon od tématu by bylo nespravedlivý vyčítat ostatním a Monty z toho zcela vynechat, podílej se na tom všichni.
Pokud jde o její názory na školství, pokládám je často za značně bizarní, pokud jsou ovšem uchopitelné, což velmi často nebývají a mění se podle nálady, a v tomto duchu nevidím jediný důvod, proč by s nimi neměl kdokoli polemizovat.
Pokud jde o její aktuální situaci (dítě dělá zkoušky), tak myslím, že všichni do jednoho mu držej palce, ať se mu to povede, protože to je po úplně jiný lajně. Stejně tak nikdo nezpochybňuje Montyinu morální a lidskou integritu, protože to je taky o něčem jiným a s NÁZORAMA to nesouvisí.
A do třetice - myslím, že ti, jejichž děti dělaly zkoušky, jsou přirozeně nervózní a případný pindání okolo jim pomůže aspoň něčím se zabavit při čekání na výsledky, takže i kdyby hovor "nikam neved", tak v tomhle směru má nespornej přínos.
|
Kudla2 |
|
(20.4.2018 6:06:03) Buchli,
hele, ale Ty neměříš všem stejným metrem. Ani zdaleka.
Dle mě je to debata, kde nikdo nikoho rozhodně "neutiskuje". Pokud jde o konkrétní děcka, byla jim opakovaně vyjádřena bezvýhradní podpora v tom, že se všem držej palce.
Pak tu jede paralelně řeč o tom, jestli jsou jednotný přijímačky dobře nebo špatně, a tam holt každej vyjadřuje svůj názor. Proč by měl bejt někdo v tomhle směru nějak privilegovanej nebo chráněnej s tím, že by on druhým mohl říkat, že si myslej blbosti, ale jemu by se nesmělo říct nic?
|
|
|
Z+2 |
|
(20.4.2018 6:53:49) Kudlo, ale Monty je oběť, ikdyž se do té role sama dostává. Těžko to popřít. Jen si myslím, že ji to vyhovuje.
|
|
|
|
Termix |
|
(19.4.2018 21:33:09) Děkuji moc, Šuplíku.
|
|
|
|
High Five |
|
(19.4.2018 18:45:42) Tak za prvý to nebyly ženský, ale jedna ženská, tedy já. A za druhý to bylo poprvý, co jsem v téhle debatě konkrétně o Monty synovi mluvila. Napsalo se toho tady hodně a stejně jako můj starší syn jsem spíš na tu matiku a dlouhé texty mi dělaji problémy, když jsem to dočítala
Ty šikano jedna
|
|
|
Alena |
|
(19.4.2018 20:25:41) Buchli, delas si srandu? Muzes mi rict, co tady kdo Monty vycital? Nesouhlas s necim nazorem je vycitani? Promin pripadasmi trochu mimo.
|
Monty |
|
(19.4.2018 20:30:11) Aleno, nejde o nesouhlas. Jde o posouvání, co tím myslím, proč si to myslím a že se to týká mého syna, o kterém jsem nenapsala o nic víc než ostatní, co zde vyjádřili názor, že byly letošní přijímačky těžké a nedaly se stihnout.
|
Alena |
|
(19.4.2018 21:10:42) neda se nic delat, vidim to jinak :)
|
|
Z+2 |
|
(20.4.2018 6:52:05) Monty, ale to je tvůj dojem. Já tu nečetl od nikoho jiného než od tebe, že se přijmačky nedaly stihnout. on to ani nikdo soudný napsat nemůže, protože i tady je několik rodičů dětí co to v pohodě stihly. Takže to evidentně šlo. Ano jsou tu i rodiče jejíchž děti to nestihli. Na tom nevidím nic překvapivého a ani zvláštního. na gymnáziích se má pracovat rychle a tak je rychlost přemýšlení součástí přijmacího řízení. Proč by nemělo být. Jinak ty zníš strašně ukřivděně a pak je debata složitá.
|
X__X |
|
(20.4.2018 7:11:14) Já tu nečetl od nikoho jiného než od tebe, že se přijmačky nedaly stihnout.
já to tu psala taky. a psala jsem to jednak proto, že to říkala dcera, jednak že to říkaly skříplé děti rodičům bezprostředně po přijímačkách, jedna slečna se div nerozbrečela. nejspíš proto, že se jednalo o obyčejné děti, nikoli adepty na gymply, ale na běžnou odbornou školu a že jejich předchozí zkušenosti se staršími testy nenasvědčovaly tomu, že by nestíhaly. (i když naopak, v pohodě vypadala slečna, jejíž maminka už předem říkala, že matika je její slabá stránka, takže byla smířená s tím, že nebude nic moc, ale která díky svým úspěchům v češtinářských soutěžích doufala nahnat body na češtině).
a mám takový mlhavý pocit, že to tu psal i kdosi, komu dítě na základace chodí do matematické třídy, ale přijímačky z matiky ho taky zarazily. teď si tedy nejsem jista, určitě jsem to četla jako reakci na diskuzi školy, kam chce moje holka, ale myslím, že to padlo i tady.
takže jo, že se přijímačky z matiky nedaly stihnout, se běžně píše po netu a i tady to psala nejenom Monty.
|
Z+2 |
|
(20.4.2018 7:35:31) Šuplíku, a já se nedivím, že děti matek co tohle nechápou mají problém se stíháním. Vždyť by bylo divné , kdyby neměli.
|
|
|
JaninaH |
|
(20.4.2018 7:22:28) X_X, a v tom druhém termínu to bylo lepší?
|
X__X |
|
(20.4.2018 8:03:59) Janino, po druhém termínu si holka nestěžovala (byla to škola v místě bydliště, takže tam jsem s ní až do konce nečekala, takže nevím, jak se na to tvářily ostatní děti). jako určitě nemá z druhého termínu celou matiku dobře a dokonce ani nevypracovala všechny úlohy (obvykle dělala testy na 33-39 bodů), ale oproti prvnímu termínu jí to přišlo časově lépe zvládnutelné.
ale tak o to zas až tak nejde. já to psala zetkovi jako reakci na to, že Monty je jediná, kdo to tu píše. není.
|
|
|
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 7:20:35) Tak si to přečti i ode mě - letošní matematika pro 9.třídy byla nepřiměřená. Ví se na tom i na jiných místech (nemůžu být konkrétní, ale opravdu to není názor jen matek zahleděných do svých geniálních dětí, možná se budou podnikat i nějaké oficiální kroky). Ale jestli se to bude nakonec opravdu nějak řešit, je mi úplně jedno, protože letošním dětem už to nepomůže. Už mám plné zuby toho, jak se s dětmi neustále experimentuje. A obhájci názoru, že děti se přece musí nějak roztřídit, ujišťuju, že pokud test z češtiny zvládne většina dětí v polovičním čase, tak se roztřídí tak akorát prd. Pro mě je to už uzavřené, všechny děti letos měly stejně blbé podmínky, tak to prostě nějak dopadne.
|
JaninaH |
|
(20.4.2018 7:29:11) Supermatko, tohle mě opravdu zajímá a věřím, že to bude zanalyzováno, až budou známé výsledky. K čemu jsou testy nepŕiméŕené? Ke cvičným testům? K loňským testům? Ke stavu a způsobu výuky matematiky na základních školách?
|
Klauri |
|
(20.4.2018 7:39:02) Ke stavu a způsobu výuky matematiky na základních školách?
Tak k tomuto nejvíc.
|
leoks |
|
(4.5.2018 21:56:40) S timto souhlasim, byla jsem v soku na zacatku pripravy na prijmacky. Rozdil mezi skolni pripravou a ukoly na prijmackach je obrovsky. A to syn ma jednicku z matematiky.
|
|
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 7:39:27) Janino, omlouvám se, nemůžu být úplně konkrétní, jsou to interní informace ze ZŠ (a komunikuje mezi sebou ohledně toho více ZŠ). Ale jak jsem psala, mně už je to jedno. Asi to zní sobecky, ale jak jsem tak sledovala tuhle diskuzi, tak pár maminek by potřebovala zkusit si to se svým dítětem na vlastní kůži.
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 7:49:58) Šuplíku, to nepředpokládám. Jinak traktor byl triviální a je škoda, že ho všude vytahují, protože ten byl v pohodě, i když stupidní.
|
Z+2 |
|
(20.4.2018 7:51:29) Supermatko, a co je na něm stupidního? mně přijde naprosto přesně ta rozumný druh úlohy nutící děti přemýšlet. Za mně velké plus zadavateli.
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 7:54:33) Můj nick je "Supermanka", nikoliv "Supermatka". Je zajímavé, kolik lidí s tím má problém.
|
|
|
Alena |
|
(20.4.2018 7:51:47) proc je to stupidni?
|
|
X__X |
|
(20.4.2018 8:14:50) mně se traktor líbil navzdory tomu, že zrovna moje dítě ho nevypočítalo - jako holka šla na výpočet správným postupem, ale pak se zamotala v prostých počtech. její problém, nebrala maminku vážně, když jí se snažila vysvětlit, že myslet logicky je hezké, ale navzdory v současnosti omílaným moderním trendům učení je některé věci nutné drilovat a drilovat ;-)
|
|
|
|
Alena |
|
(20.4.2018 7:45:35) "Asi to zní sobecky, ale jak jsem tak sledovala tuhle diskuzi, tak pár maminek by potřebovala zkusit si to se svým dítětem na vlastní kůži." kolik osob, co zde diskutuje nemelo deti u prijimacich zkousek? rekla bych ze velmi mala cast.
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 7:52:58) Aleno, mě momentálně zajímají jen názory maminek a dětí, které dělaly přijímačky letos. Ještě vidím zdravý zájem od těch, které to čeká za rok. Ostatní se jen ohánějí tím, že jejich děti to měly také těžké, ale geniálně si s tím poradily Ale jinak se nechci nechat do téhle diskuze o ho... zatáhnout, kdybych chtěla, už jsem tu diskutovala včera, ale nemám na to čas ani náladu, přijímačky už jsou pro mě minulost a je lepší řešit současnost/budoucnost.
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 8:06:04) Buchli, Ty určitě ne!!! A děkuju moc.
|
|
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 7:59:36) Děkuji Šuplíku! Zájem ostatních je zaujatý proti názorům maminek, jejichž děti ty přijímačky skutečně dělaly. Přirovnala bych to k tomu, že řeknu, že mě strašně bolí noha a ostatní bez bolavé nohy mi budou pořád dokola vysvětlovat, že mě nemůže bolet až tak moc, jak si myslím.
|
Alena |
|
(20.4.2018 8:03:20) "Zájem ostatních je zaujatý proti názorům maminek, jejichž děti ty přijímačky skutečně dělaly. " zaujaty zajem? Co to znamena? Proc by nekdo byl zaujaty proti nazorum "maminek" deti, co delaly letos zkousky?
|
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 8:04:46) Mandelinko, tohle bylo 4G.
|
|
|
Žžena |
|
(20.4.2018 8:04:46) Supermanko, já nevím. Tady se to furt točí na "dítě X nevědělo/nestihlo příklad Y, tak jsou z gruntu špatné celé přijímačky".
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 8:08:37) Žženo, já to naštěstí tak moc neprožívám, protože všechny děti měly stejné podmínky. Ale chápu, že někdo to má jinak.
|
Alena |
|
(20.4.2018 8:15:10) Ano, deti mely stejne podminky, dokonce se jim pocita ten lepsi vysledek...nevim na co jsou stiznosti, nechapu to. Kupodivu tu nikdo nezminoval - a to mi na jednotynch prijimacich zkouskach pripada nejvic "diskriminacni" - je oborova zkouska konkretni skoly. Ta je zhusta vtlacena do pauzy mezi cestinu a matiku. Coz znamena, ze nektere dite pred cestinou odpociva a nektere maka, ve vysledku jdou na cestinu ruzne unavene deti a to pro deti z horsim soustredenim (obdivuju zejmena jedenactilete, ze to vydrzi ) muze byt problem.
|
|
|
Monty |
|
(20.4.2018 8:13:52) Žženo, to tu fakt nikdo nepsal. Psalo se o tom, že přijímačky, které nestihne ani velká část uchazečů o 4G jsou pro učební obory s maturitou nepřiměřeně těžké a demotivační. Že by nebyly fér kvůli nějakému konkrétnímu dítěti X tu píšeš leda teď ty.
|
Alena |
|
(20.4.2018 8:15:49) "které nestihne ani velká část uchazečů o 4G " ale to prave nevime jestli to tak je. To se teprve dozvime.
|
Monty |
|
(20.4.2018 8:18:25) Aleno, už jsem na to téma četla nejméně dva články v novinách, takže to očividně "řeší" více lidí a tato myšlenka se neurodila jen zde v hlavě několika jednotlivců.
|
Kudla2 |
|
(20.4.2018 8:38:10) Tak ale ať je to jak chce, tak si myslím, že je zcela bezpředmětné stěžovat si na DISKRIMINACI, protože měli všichni STEJNÉ podmínky.
Takže pokud se to fakt "nedalo stihnout" (což teď neposoudím), tak by to nestih nikdo a pořád by to bylo vyrovnaný
Ten příklad s tím traktorem by navíc dle mého názoru dobře vytřídil lidi, kteří jsou "jen" navrčení, od těch, kteří jsou schopni zapojit mozek a myslet v souvislostech.
|
Žžena |
|
(20.4.2018 8:50:14) Mimochodem, příklady typu traktor (nebo typu Klokan) míval 8g, na který jsem chodila, jako těžiště přijímaček. Protože škola cíleně chtěla vybírat typ studentů, co se zamyslí. S centrálními testy si už taky nevyberou.
|
Monty |
|
(20.4.2018 8:53:56) Žženo, to lze pochopit. Problém je v tom, že škola dostane jen výsledky a silně pochybuji, že se tam někdo probírá testy a dívá se, kdo se zamyslel nad traktorem a kdo ne. Navíc i kdyby to dělal, je to už k ničemu, rozhodující jsou pouze ty body.
|
Žžena |
|
(20.4.2018 8:56:32) Monty, dnes jeden traktor v centrálních přijímačkách hraje fakt jen roli "toho jednoho bodu". O kterej má někdo míň, jinej víc.
|
Monty |
|
(20.4.2018 8:59:59) Žženo, to jistě, ale tři dny tu píšu, že dostat od CERMATU body a nevidět test je z mého hlediska ta horší varianta, než sestavit si test dle vlastních kritérií, osobně ho vyhodnotit a vidět na vlastní oči, jak které to dítě uvažuje. Jasně, na všech školách by se s tím jistě nesrali, ale u těch "výběrových" bych to třeba předpokládala.
|
Žžena |
|
(20.4.2018 9:03:12) Monty, a já jsem Ti psala, že diskusi nad tím, jestli by nebyly vlastní zkoušky lepší než Cermatí, považuju za zbytečnou, pro sebe odpověď mám a nejsem ochotna zahodit tři dny plkáním o tom.
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(20.4.2018 9:02:14) Monty,
ale ono není podstatný, aby se někdo při hodnocení zamýšlel konkrétně nad "traktorem", protože pokud ten člověk přemejšlí, tak to přeci daleko spíš vyřeší správně, než ti "jen navrčení", proti kterým tu občas dost brojíš. A podstatnej (v tu chvíli) bude ten výsledek, protože se obávám, že žádnej gympl na světě nemá prostor pro to, aby se každým z těch 450 studentů, ze kterejch můžou přijmout 60, zabýval v době přijímaček jako individualitou.
|
|
Kudla2 |
|
(20.4.2018 9:02:14) Monty,
ale ono není podstatný, aby se někdo při hodnocení zamýšlel konkrétně nad "traktorem", protože pokud ten člověk přemejšlí, tak to přeci daleko spíš vyřeší správně, než ti "jen navrčení", proti kterým tu občas dost brojíš. A podstatnej (v tu chvíli) bude ten výsledek, protože se obávám, že žádnej gympl na světě nemá prostor pro to, aby se každým z těch 450 studentů, ze kterejch můžou přijmout 60, zabýval v době přijímaček jako individualitou.
|
|
Kudla2 |
|
(20.4.2018 9:02:14) Monty,
ale ono není podstatný, aby se někdo při hodnocení zamýšlel konkrétně nad "traktorem", protože pokud ten člověk přemejšlí, tak to přeci daleko spíš vyřeší správně, než ti "jen navrčení", proti kterým tu občas dost brojíš. A podstatnej (v tu chvíli) bude ten výsledek, protože se obávám, že žádnej gympl na světě nemá prostor pro to, aby se každým z těch 450 studentů, ze kterejch můžou přijmout 60, zabýval v době přijímaček jako individualitou.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(20.4.2018 9:05:37) Šuplíku, no, není, ale pokud budeš mít test, kde je převážná většina správně a pak něco chybí, lze spíš předpokládat, že to dítě nestihlo než u testu, kde chybí stejná část, ale většina zbytku je špatně.
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(20.4.2018 8:17:10) Monty, o tom, jak VELKÁ část uchazečů to OPRAVDU nestihla, zde NIKDO nemá relevantní informace. Pouze střípky od pár dětí. Relevantní data k tomu mohou poskytnout až celkové výsledky toho dne od Cermatu.
|
|
|
|
|
|
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 9:00:00) Šuplíku, stejné pro všechny - naprosto souhlasím podobné těm předchozím - nesouhlasím (např. procenta: než žáci letos mohli počítat procenta, museli nejdřív spočítat to, co bylo v minulých testech jako samostatný příklad = dřív to bylo za 2+2 body, teď to bylo za 2 a časově mnohem náročnější + pokud žák špatně spočítal první část, má nulu rovnou) nebyly lehké - souhlasím a připadá mi v pořádku, že přijímačky nejsou lehké, ale musí být zdravě těžké
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 9:00:29) Na výsledky se samozřejmě těším.
|
|
X__X |
|
(20.4.2018 9:10:16) Supermanko, až takhle? já do přijímaček nekoukala, abych se zbytečně nerozličovala (na holku, jak je blbá... já to opravování jejích testů vždycky špatně psychicky dávala, protože jsem nechápala, jak může dělat tak triviální chyby). ale pravda je, že mě překvapila její informace, že ten zmiňovaný traktor byl jenom na výsledek, zrovna u něj bych čekala i bodování postupu.
|
Monty |
|
(20.4.2018 9:12:53) X_X, na hodnocení jsem se taky nedívala, ale čtvrteční test jsem si sehnala ještě ten den a syn ho pak v pátek počítal znova. Nevěděl jak řešit jeden jedinej příklad, paradoxně ten, kterej já jako jedinej dala z hlavy asi za 20 vteřin.
|
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 9:27:48) X_X, mně právě dcera taky tvrdila, že to bylo těžké, tak jsem testy vytiskla a sama spočítala (matika mě vždycky bavila + baví mě vrtat se v tom, dcera je zase na jazyky) s tím, že jí vysvětlím, že to těžké nebylo. Těžké se mi to ale opravdu zdálo + hlavně já, když se mi něco nezdálo, jsem se mohla vrátit na začátek a zkontrolovat si to, kdežto oni na to neměli časový prostor. Pak dcera přišla s tím, že 2.test byl lehčí (a nahnala tam určitě víc bodů), ale já to pak počítala a připadalo mi to ještě těžší. Loňské testy a i ty předešlé jsem taky počítala. V práci jsem se zmínila, že mi matika letos přišla těžká a dva kolegové (studovali matfyz) to chtěli vidět a nezávisle na sobě přišli s tím, že je to hodně těžké (včetně té geometrie), ale co doslova řekli, to je nepublikovatelné
|
leoks |
|
(4.5.2018 22:33:02) S timto uplne souhlasim, resila jsem vsechny ulohy z testu. Asi 5% nebyla schopna vyresit ani ja. Obdivuji te deti, ktere udelaly test z matematiky za 50 bodu. A to jsou pataci!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(20.4.2018 15:40:34) Díky náčelníku, že ses nás zastal :) Ono až by jim bobánci po půlroční poctivé přípravě došli domů s brekem na krajíčku, tak by je přešly ty moudré kecy... Syn se třeba fakt hecnul, takhle makat jsem ho dlouho neviděla, loňskou i dřívější matiku dával na 35 - 39 bodů. No a z letoška čekáme tak 25. je nám smutno, no.Češtinu má až na jeden úkol snad celou správně... to ale má hodně dětí.
|
High Five |
|
(20.4.2018 16:53:13) Katko, nevím čím si vysloužily naše děti pejorativně označit jako "bobánci", fakt za to, že se někomu nevydařily přijímací testy nemůžou. A znovu opakuji, pokud to bylo skutečně tak těžké, bylo to těžké pro všechny a menší bodový zisk pak bude stačit. Chápu, že s nervy to zatočí - hlavně to dlouhé čekání na výsledky je fakt naprd, ale netřeba panikařit předem.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(20.4.2018 7:42:06) Šuplíku, asi jo. Na matice se ukáže jek kvalitní ta škola je a zda něco ty děti neučila nebo ne. Hlavně teda přemýšlet.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(20.4.2018 7:33:55) Letošní matematika byla naprosto v pořádku. takhle má vypadat matematika na přijmačkách. Teda za mně. Ukoly s rozdílnou tíhou. Potřeba přemýšlet. A stihnout se nepochybně dala. Už protože ji spousta dětí stihla. A že byla obtížná nevadí. Pokud někdo nestihne tři příklady, tak je prostě bez bodů za ně. Je to stejné jako by v nich udělal chybu. Takový je život. podmínky měli všichni stejné. Na odborných školách je to skoro jedno. Tam stejně vezmou každého.
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 7:40:35) Z+2, no fakt máš "přehled". Na odborné škole, kam se hlásí dcera, berou každého šestého.
|
|
Žžena |
|
(20.4.2018 7:56:29) Jak to bylo reálně s obtížností ale neposoudí jeden člověk nad papíry, to může vylézt akorát Cermatu ze srovnání kompletních dat a toho, jaké škály jim z toho vypadnou. Tady je to jen plácání o ničem.
|
|
Alena |
|
(20.4.2018 7:58:28) "pro osmileté gymnázium jsou opravdu pro jedenáctileté dítě hodně těžké" tam ale pry CERMAT zvedl obtiznost na zaklade stiznosti reditelu 8g, ze potrebuji deti vice rozdelit.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(20.4.2018 7:42:15) zetko, ale obtiznou matematiku konstatovalo vice lidi.Nicmene souhlasim s tou ukrivdenosti. Pobavilo me tohle: " Zmiňovanou úlohu s traktorem, kterou řešili deváťáci, považuje sám Zíka za triviální. Jde jen o to, uvědomit si, že traktor kreslí kružnici a žák má vypočítat její poloměr. Pak už to jde jako po másle – stačí přece dosadit do vzorečku. „Problém je, že podobné typy úloh v učebnici matematiky nenajdete. Úlohy Cermatu jsou vytvářeny s matematickým vtipem a jsou docela zábavné. Děti na ně ale nejsou připravené,“ říká k tomu Petr Husar,
Takze problem prijimacek je, ze jsou logicke a zabavne :)
|
Z+2 |
|
(20.4.2018 7:50:17) Aleno, ale já o tom zda byla matematika těžká nebo lehká vůbec nepolemizoval. Já polemizuji s myšlenkou, že se nedala stihnout, když i tady ji cca padesát procent dotčených dětí stihlo. Z toho se lehce vyvodí, že se stihnout dala.
|
|
Alena |
|
(20.4.2018 7:55:56) Supliku, ano, ja to tam dala, protoze to uvozovalo Husarovu rec o tom, ze vlastne prijimacky jsou zabavne, ale vyuka ve skole ne. Jinak na prijimacky jsem se divala, take mi to prislo ruznorode. Ze to nekdo nemusel stihnout, to asi nemusel, je tam toho dost, ale nenapadlo by me, ze to necemu vadi. Nepamatujes si, kdyz se psali zkousky za nas - 80.leta (take jednotne), psaly vsechny obory ty same?
|
|
X__X |
|
(20.4.2018 8:20:09) Nepamatujes si, kdyz se psali zkousky za nas - 80.leta (take jednotne), psaly vsechny obory ty same?
já jsem přesvědčená, že ano, i se snad vyhlašovaly rozhlasem (jako v rádiu). a pamatuji si, jak na naší škole (zdrávka) měli vyučující radost, že konečně tahle jednodná stupidita končí a mohou si dělat přijímačky, které lépe odráží zaměření školy.
|
|
|
|
Klauri |
|
(20.4.2018 7:56:02) V Bělounovi je spousta slovních úloh, které jsou podobné.
Např. a) Kolo těžní věže má průměr 1,5 m. O kolik metrů se spustí klec, když se kolo výtahu otočí 25krát?
b) Poloměr kola je 50 cm. Kolikrát se otočí za 5 minut, jestliže ujede 12 km za hodinu?
c) Pás plechu 40 cm široký je stočen do tvaru roury a svařen. Jaký je průměr roury, je-li tloušťka plechu zanedbatelná ?
d) Kolo lokomotivy má vnější průměr 1,13 m. Kolik otáček vykoná na trati dlouhé 10 km?
e) Hnací kotouč pásové pily s průměrem 36 cm vykoná za minutu 940 otáček. Jakou řeznou rychlostí se pila pohybuje ?
ještě tam jsou podobné příklady
|
Klauri |
|
(20.4.2018 8:08:02) Máte pravdu, ale je stále triviální. Problém je, že další rok traktor nebude a bude jiná slovní úloha a bude to stejný průser.
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 8:09:42) No právě že všude se vytahuje ten triviální traktor, takže každý si řekne - co na tom bylo těžkého? Ale tohle nebylo to těžké
|
JaninaH |
|
(20.4.2018 8:38:44) Supermanko, omlouvám se za zkomolení jména, nebylo to schválně. :) Proti maminkam nic nemám, mám to jako Lucka, překvapilo mě, že jsou tyhle testy pokládány za výjimečně těžké. Zajímá mě příčina.
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 8:47:28) Jani, to je v pohodě, ono mi to tady napsalo víc lidí a nejen dnes, nebylo to konkrétně na nikoho myšlené. Do supermanky mám stejně daleko jako do supermatky, jen jsem chtěla nick, který nezapadne a skoro všechno už bylo obsazené, až z toho vzniklo tohle
|
|
|
|
Žžena |
|
(20.4.2018 8:09:46) Lucko, a v čem je traktor konkrétně průser?
|
Klauri |
|
(20.4.2018 8:13:01) V tom, že dětičky po PZ byly z toho na větvi. Uváděly, že to byl těžký příklad.
|
Alena |
|
(20.4.2018 8:16:24) no jo, ale to neni vec tech prijimacek. TO je tristni obraz vyuky matematiky.
|
|
Klauri |
|
(20.4.2018 8:16:35) Jen ukázka jak těžké(lehké) byly PZ v roce 1991 do primy.
http://www.gvid.cz/rocenka-1990-1991/ (strana 25)
a v roce 1987 do prvního ročníku http://www.gvid.cz/rocenka-1986-1987/
ta prima mi přijde těžká
|
|
Žžena |
|
(20.4.2018 8:20:28) Lucko, to je snad v pořádku. Na přijímačky patří i těžší příklady, se kterými si neporadí všichni. To je účel.
|
Monty |
|
(20.4.2018 8:32:47) Žženo, otázka je, jestli těmi příklady testovat děti, u kterých se dá předem odhadnout, že to nedaj. To je podstata problému. Včera to tu velmi přesně popsala Libik. Já třeba vím o dítěti, co rok chodilo poctivě na doučování, hlásí se na odbornou školu, stihlo asi 4 příklady. Naprosto zbytečné trápení.
|
Kudla2 |
|
(20.4.2018 8:38:47) no a stačej mu ty čtyři příklady na tu odbornou školu?
|
Monty |
|
(20.4.2018 8:50:57) Kudlo, to já nevím, jestli to stačí, ale v každém případě se takové dítě cítí docela blbě, když mu celoroční příprava stačila na vypočítání čtyř příkladů. A nejsem si jistá, jestli by někdo chtěl být v jeho kůži.
|
Kudla2 |
|
(20.4.2018 8:58:44) Monty,
ale přece pokud je někdo soukromě frustrovanej z toho, že nestih všechno/stih toho málo, a myslí si, že je kvůli tomu "blbej" tak to je asi problém, kterej mu žádný zkoušky na světě nevyřešej (stejně tak by moh úkorně vnímat, že je "blbej", když má "jen" na odbornou školu a ne na gympl, pokud to bude mít tak v hlavě nastavený, ať budou přijímačky jakýkoliv).
|
Monty |
|
(20.4.2018 9:02:21) Kudlo, tak znova. Když dáš deváťákovi testy určené pro VŠ, tak si jich bude blbých připadat většina. Jednotný test, který je obtížný i pro část uchazečů o gympl je pro dítě, co se hlásí na čtyřletý učňák s maturitou něco hodně podobného. Frustrovat část žactva tím, že nejsou schopný spočítat "ani pitomý přijímačky" je naprosto zbytečné a nepřináší to nikomu nic.
|
Kudla2 |
|
(20.4.2018 9:11:21) Monnty,
a já si myslím, že je to nesmysl.
Pokud dáš deváťákovi testy určené pro VŠ A ŘEKNEŠ MU, ŽE JSOU URČENÉ PRO VŠ (a tudíž se neočekává, že to splní všecko, naopak pokud se mu toho povede víc, bude to příjemné překvapení), tak se vsadím, že ta konstrukce, kterou uvádíš, prakticky nikoho krom chorobných ctižádostivců vůbec ani nenapadne. Naopak bude mít radost, pokud zvládne něco, co bylo "nad jeho laťkou".
Jakej by byl teda problém říct "Pepo, já vím, že matika a čeština nejsou zrovna tvoje parketa, ale jsi ohromně šikovnej na ruce a na tom učňáku je to pro tebe jak dělaný, ty zkoušky jsou postavený tak, že jsou stejný i pro ty, co se pak budou hlásit na vejšku, takže si vůbec nedělej hlavu s tím, že to nestihneš celý, stačí ti jen dejme tomu 10 procent a to dáš"?
Navíc teda nevím jak teď, ale na některý střední školy se před pár lety přijímačky nedělaly vůbec.
|
Monty |
|
(20.4.2018 9:15:31) Kudlo, ale těm dětem nikdo neřekne, že je to o úroveň výš. Dokonce to ani o úroveň výš být nemá. Je to prostě učivo základní školy a jeho aplikace. Když končíš devítku a z učiva základní školy stihneš dejme tomu ty čtyři příklady, a to i přesto, že se fakt rok snažíš a matematice se věnuješ, nevím kolik je mezi patnáctiletými ranařů, kteří by to nesli tak uvědoměle jako ty.
|
|
Monty |
|
(20.4.2018 9:26:03) Šuplíku, třeba nepatří, ale za mizerně fungující školství s upadající prestiží učňovských oborů ten Pepík nemůže, ten jen nese následky. Psala jsem to včera Libikovi v diskuzi o učňácích. Když bydlíš v díře, kde je nejbližší město se slušnou nabídkou učilišť 80 kilometrů a v dojezdové vzdálenosti jsou jen odborné školy, které mají málo zájemců, tak to prostě zkusíš. Dokud se tohle nevyřeší a školství tou zásadní reformou neprojde, budou z Pepíků pořád jen boxovací pytle. A nejen z těch, co se hlásí na odborné školy.
|
Monty |
|
(20.4.2018 9:37:59) jentak, ale ty pořád operuješ nějakým dlabáním. Všichni Pepíci na to nedlabou. Psala jsem tu, že můj syn v tom prvním termínu nestihl 1/3 přijímaček, protože s takovou časovou náročností prostě nepočítal, předešlé testy na čas tak náročné nebyly. Teprve když věděl, s čím může počítat pro druhý termín a připravit se na to minimálně psychicky, tak to časově dal až na poslední příklad. On sice není geniální matematik, ale počítá něco pořád, nejen v matice, ale i ve fyzice a v chemii, takže úplně blbej na matiku asi nebude. A na geometrii je vysloveně nadanej, v testu prostorový představivosti byl snad na 99 percentilu. A myslím, že nejsem jediná, kdo tu psal, že to ve čtvrtek děti nestíhaly, přestože s předešlými testy tento problém neměly.
|
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 9:54:34) jentakj, nejsem Monty, ale to je přesně jasné, že víc v klidu to bere ten, kdo je v tom předmětu slabší + kdo tomu věnoval míň času a energie.
(Dcera to taky okomentovala s tím, že je ráda, že se na tu matematiku nepřipravovala víc než to dělala, protože by jí to bylo stejně na nic.)
|
X__X |
|
(20.4.2018 10:07:07) jentakj, samozřejmě, že si ředitelé některých gymplů stěžovali, že jsou přijímačky moc lehké a na jejich základě se tudíž nedají vybrat kvalitní uchazeči. na druhou stranu - ty přijímačky se nedělají jenom na gymply, ale i na odborné školy. proč tedy upřednostňovat zájmy jedné skupiny škol nad zájmy jiných skupin škol? ideální rozřazovací test pro studium na gymplu z logiky věci nemůže být stejně ideální pro rozřazování zájemců pro studium na různé odborné školy.
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 10:16:12) No nevím, na odbornou školu, kterou si vybrala dcera, byl doporučovaný průměr do 1,3 a mají totální převis (5-6 dětí na každé místo)
|
|
X__X |
|
(20.4.2018 10:19:07) no tak asi kolik půjde nadaných matematiků na odbornou školu s maturitou?
no, vždyť ale přesně kolem toho se to všechno motá. proč tedy ten řebříček uchazečů o odbornou školu sestavovat zrovna podle úspěchů v matematice? když už tedy stát trvá na jednotných přijímačkách, neměl by je uzpůsobit tak, aby odrážely nejenom potřeby gymnázií, ale i těch odborných škol? jenže jasně, různé odborné školy učí různé obory, tedy od uchazečů požadují různé znalosti, asi těžko to vtěsnat do univerzálních zkoušek. třeba některé školy s oborem, kam chce holka, dřív dělaly zkoušky ve smyslu třeba poznávaček zvířat nebo vůbec znalostí ze zoologie a biologie. ale proč by takovou zkoušku měl mít třeba zájemce o potravinářskou průmyslovku, že jo
klidně se může říct - tak ať si odborné školy přidají vlastní přijímačky, k těm státním, to mohou. ale zase - na gymply se hlásí děti spíše studijně nadané, budoucí studenti vysokých škol, a těm by k přijetí měla stačit jedna těžká státní zkouška. a ti méně studijně nadaní by kromě té jedné těžké státní zkoušky měly dělat ještě další zkoušky navíc na škole? není to trochu divné? neměly by ty zkoušky navíc být spíš na ty prestižní obory, kde se očekávají vyšší studijní předpoklady?
|
|
|
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 10:11:16) jentakj, já to taky tak beru. Dcera ze sebe vyždímala, co mohla, a pevně věřím, že to bylo víc než ze sebe vyždímali ti ostatní Jinak že by si nějaký ředitel gymnázia prosadil, že potřebuje těžké přijímačky z matiky a lehoučké z češtiny, to se mi moc nezdá.
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 10:19:34) No tak to je přesný, jentakj! Naprosto souhlasím.
|
|
Klauri |
|
(20.4.2018 10:50:59) LoraX ve všech velkých městech jsou ty výsledky PZ lepší. Ani v Brně, Olomouci, Ostravě není lehké se dostat.
|
Klauri |
|
(20.4.2018 10:57:51) Našla jsem například Rýmařov, ke brali každého.
http://www.matematickaberuska.cz/vysledky/2017/Moravskoslezsk%C3%BD%20kraj/R%C3%BDma%C5%99ov/www.gymsosrym.cz/vysledky_8G_2017.pdf
brali i toho co měl 14 bodů z M+Čj ze 100
ač tady je jasné, že děti žádnou přípravu ani nemají
|
|
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(20.4.2018 11:04:50) LoraX, a jak bys od těch dat odfiltrovala vliv Prahy coby aglomerace lidí, místa s vyšší koncentrací ambiciozních rodičů, konkurenčním tlakem atd? Tohle bude data hrozně zkreslovat. Já jsem třeby vystudovala gympl 200km od Prahy. Nikdo ho nezná, zájemců nemá desetinásobný přetlak, protože je celkem v Prdelákově a tedy ne v dosahu pohodlného dojíždění velkého množství lidí, ale třeba v celostátních srovnáních (namátkou v žebříčku státní maturity) byl v první desítce, tj. PŘED většinou těch pražských suprškol, kam se tlačej desítky studentů na každý vypsaný místečko.
|
Žžena |
|
(20.4.2018 11:14:32) Šuplíku, to jo. Ale v krajích/okresech je ta dynamika výrazně jiná, než v té Praze, protože to, zda dítě o škole bude uvažovat, určuje velmi výrazně otázka dostupnosti. To velmi limituje výběr škol rodinám, i příliv uchazečů školám, dost to formuje konkurenčnost prostředí. Ten rádius uchazečů je spíš geografický, nezápasej o místo na škole "všude všichni se všema", tj. ty přijímací zkoušky mimo Prahy celý třeba nejsou tolik vyhrocený, není takovej důraz na urputnej nácvik a přípravu, abych obstál "proti všem", z toho jsou pak i jiný průměrný výsledky. Není to nutně líp/hůř, je to prostě úplně jinak.
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(20.4.2018 11:07:37) lorax a navíc vzdělanější rodiče jsou i chytřejší a mají chytřejší děti. Tak to je. Přestože se to může jevit jako nekorektní tvrzení. Genetika funguje.
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(20.4.2018 11:09:11) LoroX, ale to je tím drilem. Co mám známé v Praze, tak je to až hysterie. Kdo nejde na 8G, jako by byl podřadný. Tam, kde děti musejí složitě dojíždět se na gymnázium tolik dětí nehlásí, od nás ze školy vždy jen 1 dítě v ročníku. Nějaké zkoušky nanečisto neexistují a jezdit kvůli nim kdovíkam? Maximálně děti absolvují nějakou tu přípravu, náš gympl pořádá od ledna 6 lekcí po 45 minutách a to je vše.
Ono se dá důkladnou přípravou výsledek hodně vylepšit. Ty testy jsou si podobné, dítě si zvykne, na co si dát pozor. Ale tady to nikdo nehrotí, často jdou děti ke zkouškám jen tak, bez přípravy a pak to nějak dopadne. Pak jsou ty výsledky bodově samozřejmě nižší než v Praze, kde příprava ke zkouškám je výborný byznys.
|
Supermanka |
|
(20.4.2018 11:13:11) My z Prahy jsme a můžu to potvrdit - některé děti nechodily v dubnu do školy, protože se připravovaly na přijímačky. To je už teda nad moje chápání.
|
|
Žžena |
|
(20.4.2018 11:22:21) Renko, ano, v Praze prakticky na každé škole uchazeč soutěží "proti dětem z celé Prahy". V Šumperku jen proti dětem ze Šumperka. To je úplně jinej konkurenční boj.
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(20.4.2018 10:22:32) "pokud to fakt bylo těžký, objektivně těžký, no tak přece pro všechny, tudíž asi bude minimum těch, kteří to mají všechno a správně a víc bude těch, kteří ty body ztratili. Nevím, ale možná proto někdo ty přijímačky vymyslel těžké. Protože třeba - na nějaký ten tzv. prestižní gympl se hlásí 300 děti, oni chtějí přijmout 60 děti, jenže když byly přijímačky lehčí, tak třeba 80 dětí mělo přijímačky na plný počet a pak rozhodovaly takový ty věci jako vysvědčení a víme, že na některé škole mít samý jedničky prostě možný není."
Přesně tak.
A mám pocit, že právě Monty tady hodně intenzivně brojila proti situaci, kdy se při přijímačkách klade moc velkej důraz na průměr známek na té "původní" škole (protože to zvýhodňuje jedničkáře, ale že ty školy maj různou úroveň a jednička z jedný může být na úrovni trojky z jiný).
Ty těžký zkoušky by toto umožnily do dost velké míry kompenzovat - a zase je to špatně?
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(20.4.2018 10:30:04) Kudlo, ale ty známky se počítají stejně, i u jednotných přijímaček.
|
|
|
|
|
X__X |
|
(20.4.2018 9:58:39) jentakj, moje holka taky přijímačky bere v klidu. jednak se s matikou moc nekamarádí, takže sice nestíhala, což je sice pro ni novinka, ale co už, že jo, vždyť je to přece MATIKA... jednak ví, že kdyby dělala přijímačky loni, stačilo by jí nějakých 25 bodů z každého testu a za body se známkami by byla jednoznačně přijatá (byla při přijatá i s míň body, ale já jí tu hranici pošoupla trochu výš). no a jednak ví, že každoročně některé děti neodevzdají zápisový lístek, takže škola pak vyhlašuje druhé kolo a v něm se dostanou i ti uchazeči, kteří v prvním kole přijaté nebyly.
takže psychicky je v úplně jiné situaci než dítě, kterému matika běžně jde a najednou z ničeho nic selže. navíc pokud má obavy, že se špatným výsledkem se na vybranou školu nedostane (a je jedno, jestli obavy jsou oprávněné nebo ne).
|
X__X |
|
(20.4.2018 10:12:56) jentakj, ale to víš, že alespoň u holky ve škole se testy s matikáři probírají. otázka zní, k čemu to povede. možná příští rok se deváťáci budou míň věnovat matice a víc nácviku přijímaček? zrovna včera jsem pod jedním článkem náhodně narazila na rozhovor s jakousi češtinářkou (fakt jsem nepostřehla, kdo to byl) o státních maturitách. a v nich zaznělo, že literární část maturit si kladla za cíl přitáhnout děti ke čtení literatury, ale z její zkušenosti je to spíš naopak - že postupně klesá počet dětí, které čtou literaturu, protože ty děti čtou spíš rozbory děl, které u maturity budou, aby se našrotily odpovědi na otázky tak, aby úspěšně prošly. no, obávám se, aby to časem nedopadlo i na základce stejně i s matikou
|
Alena |
|
(20.4.2018 10:19:34) Ta maturita výuku předmětů fakt huntuje...ale zrovna u tehle matiky druhého stupně by to mohlo mít na výuku pozitivní vliv.
|
|
X__X |
|
(20.4.2018 14:00:47) jentakj, ale mně je to vcelku jedno. holka si vybrala školu, na kterou se s největší pravděpodobností dostane a i kdyby nějakou čirou náhodou ne, tak na vybraný obor se dostane na jiné škole. já se jenom zapojila do diskuze o přijímačkách, na který mám dost nelichotivý názor téma je to aktuální a do výsledků daleko, tak si krátím dlouhou chvíli.
|
|
|
|
|
|
|