Monika |
|
(14.2.2019 23:27:31) No, já to zkusila (už dřív), ale až na konci 4. třídy, což je přeci jen půl roku rozdíl. Zkušenosti opačné - synovi chyběla neprobraná látka v češtině (gramatické jevy), v matice měl výsledky dobré, ale potřeboval víc času - s některými úlohami neměl zkušenosti, tak to pracně vymýšlel a např. neuměl vzoreček na výpočet obsahu trojúhelníka, tak různě sčítal čtverečky a jejich části (zadání bylo nakresleno ve čtvercové síti, tak to šlo, ale trvalo to o dost dýl) ... Matika je hodně "logická", takže jestli to dceři nešlo, možná je slúabší v této oblasti a potřebuje se holt různé typy úloh víc "mechanicky" naučit, čehož se do určité míry dá dosáhnout přípravou. No, a taky jste zrovna v tom vašem testu nanečisto mohli mít smůlu na víc úkolů, které ještě fakt dcera "ve škole neměla" ...
|
Federika |
|
(14.2.2019 23:33:00) Byly to tyhle testy. Chytala se jakžtakž u slovních úloh, ty ji baví. Ale fakt občas vůbec netušila, co má s nějakým příkladem dělat Geometrie vůbec. (ilustrační testy 2019)
https://www.cermat.cz/testova-zadani-k-procvicovani-u-osmileta-gymnazia-matematika-1404035565.html
|
Monika |
|
(14.2.2019 23:41:10) No, zkoukla jsem to, ale já to neposoudím, fakt si nepamatuju, co se syn učil ve které třídě, navíc jsou asi rozdíly. Myslím teda, ale, že je to fakt cca "normální" test podobný všem jiným, co tak syn loni před zkouškami dělal, většinou tak mezi 40-46 body, ale byl prostě páťák. Na tvém místě bych se s tím nenervovala a zkusila znovu až tak v září ... Samozřejmě, jestli by dcera z toho nebyla znechucená, můžete pro "lepší matematiku" dělat něco už teď (syn třeba logické úlohy měl rád, bral to jako "výzvu", na rozdíl od "nudných" sloupečků s příklady), ale to záleží na ní ...
|
Federika |
|
(14.2.2019 23:44:24) Já to nechám až na příští rok, jen mě překvapil ten velkej rozdíl. Čeština ji i bavila, u matiky se podívala na zadání a prohlásila předem-nevim, těžký, nechápu A to by měla dělat ještě OSP, tam ale tolik tý matiky asi není..
|
Monika |
|
(14.2.2019 23:48:25) No, tak to byl spíš problém z psychikou než se znalostmi To se určitě postupně srovná, až se smíří s tím, že holt u zkoušek budou asi trochu jiné příklady než učebnici ...
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(14.2.2019 23:36:23) Moniko, čas je velký problém a děti nejsou automaty, vidím jako strašně demotivující, že se děti nedostanou ke všem úlohám. Ono se řekne, neumíš to, přeskoč to, ale stejně s tím ztratíš čas, musíš si to přečíst, zkusit počítat a když nevíš, jít na další příklad, o kterém ale taky nevíš, jesti to půjde. Když měl doma syn neomezený čas, tak toho většinu vyřešil už v té 4. třídě, teď v páté zjišťuje, že 70 minut nestačí.
|
Monika |
|
(14.2.2019 23:42:35) Ale jasně, to už se tu řešilo 100x. Jedná se o přijímací zkoušky a "rychlost řešení" je prostě jedním z kritérií. Kdo se nedostane na 8G gympl, ještě nemá zkažený život, ne?
|
Renka + 3 |
|
(14.2.2019 23:47:56) Život zkažený nemá, ale je to škoda, když dítě, které dokáže vyřešit prakticky všechny příklady se zasekne na tom, že na to nemá dostatek času. Stačí někde zaváhat, k tomu stres. A leckde třeba není úplně nejlepší zůstat na základce, u nás momentálně nejspíš zruší druhý stupeň, takže bychom rádi, aby se dostal, když už na tom gymplu má sestru, i z důvodu logistiky.
|
Monika |
|
(14.2.2019 23:51:30) Tak to by byl asi každý rád, aby se dítě dostalo, když už se tam hlásí. A když se jich hlásí víc, než mohou vzít, tak je musí nějak "seřadit" a k tomu jsou přijímací testy, kde hraje roli i čas. Ona určitá rychlost řešení je i docela důležitý studijní předpoklad. Ale zase nenervuj z jednoho nepovedeného testu, příště to bude nejspíš lepší ...
|
Renka + 3 |
|
(14.2.2019 23:57:50) My jsme se s manželem shodli, jak nás ve škole při písemkách čas stresoval. A to jsme oba úspěšně dělali matematické olympiády a vůbec byli úspěšní studenti. Jsou prostě lidi, kteří mají pracovní tempo pomalejší, já si radši všechno zkontroluji a ověřím, čemu to vadí? Rozhodně není rovnítko mezi rychlostí počítání a studijními předpoklady. Děti mají přesně 5 minut na to, vymyslet řešení a zapsat ho. To je opravdu málo, třeba příklad 3 (hlavně 3.3), kdy musíš zkoušet určité kombinace je docela těžký. A nevymyslíš to na první dobrou, musíš některá čísla vyloučit a některá prostě vyzkoušet, zda se tam hodí. Pět minut je na to sakra málo.
|
Federika |
|
(14.2.2019 23:59:48) Jenže Renko, ty přijatý děti to většinou zvládají. Takže pokud má škola si z čeho vybírat, vyberou ty chytrý, naučený, jak chceš, prostě ty, co mají nejlepší výsledek plus to stihly v daném časovém rozmezí. Tak to zkrátka je.
|
Renka + 3 |
|
(15.2.2019 0:04:28) Federiko, já to vím, taky doufám, že se syn poučil a prohlédne si všechny příklady. Dost času ztratil na té 3, i když měl pak všechno dobře. Pak taky na těch židlích v cukrárně, ale to už umí Za ty příklady od osmičky dál by body nasbíral, je to fakt škoda, že to nemají řazené dle obtížnosti, takhle není jasné, který příklad je lehčí a který těžší. Já doufám, že to nakonec dá dobře.
|
Federika |
|
(15.2.2019 0:08:33) židle v cukrárně dala, cukrárny miluje, asi v tom případě dobrá představivost Mince taky, jak se to týká peněz, je mistr světa Ale třeba krychle a ty podle mě brali, to mi rovnou řekla, že neví.
|
Renka + 3 |
|
(15.2.2019 0:11:44) Ty slovní úlohy jsou celkem fajn, třeba ten příklad 3 by byl lepší na konci, protože to je fakt žrout času. K té krychli se ani nedostal, přitom tu měl doma hned. Stejně jako ty válce, kouknul a viděl. Jenže až doma. Vlastně od té 8 nebyl problém. Asi docela dlouho dělal geometrii, v té není žádný rychlík, tu budeme trénovat. Jemu trvá i to obtažení propiskou. Ale měl aspoň ji dobře.
|
Federika |
|
(15.2.2019 0:12:49) Válce jsem nevěděla jáááá
|
Renka + 3 |
|
(15.2.2019 0:15:38)
Mě nejvíc nešel ten příklad 3.3. Válce a krychle v pohodě. A ty židle jsem řešila rovnicí o dvou neznámých, ale už mi tady poradili, jak to vysvětlit páťákovi, takže super, chápe to. Já na to nemohla přijít jinak než rovnicemi, už jsem holt taky sešněrovaná stereotypy.
|
Federika |
|
(15.2.2019 0:20:10) já sešněrovaná nejsem,jelikož jsem sice maturovala z matiky,ale byla to mezinárodní ostuda a stejně jsem všechno zapomněla, takže všechno řeším kupeckými počty a úvahou, to mi jde vcelku dobře a v životě si s tím i docela vystačím Takže úlohy pro páťáky většinou i docela chápu a řeším odvozováním a kreslením a dosazováním a tak, protože vlastně ani nevím, jak jinak to řešit
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(15.2.2019 0:11:26) počkej, Renko, trojka? Tu jedinou měla hotovou okamžitě, myslíš to dosazování čísel? Tak je vidět, že každý dítě na to má trochu jinej pohled
|
|
Alena |
|
(15.2.2019 1:32:33) Jak to chceš radit podle obtížnosti, vždyť pro každého je tezke něco jiného, cukrárnu třeba synove vůbec jako složitou nevnímají,mladší vůbec s časem nebojuje, dela ale zas ciselne chyby :) . Nicméně strategie co udělat, co přeskočit je součástí testu. Test je razeny stále stejne, ciselne operace na zacatKu, pak slovní úlohy, geometrie, atd, tak se daodhadnout s čim zacit.
|
|
|
|
Alena |
|
(15.2.2019 1:59:10) Ale matematicka olympiáda je také na cas, Logicka ještě vic, čas je jeden ze studijních předpokladů, často to znamena, že dítě vymysli jine,lepsi reseni než "prumerne". Nicméně mi to podle popisu připadá spis jako nejaka panika a v důsledku toho chaos, protoze dělat jeden příklad deset minut je fakt hodne, čekala bych ze to bude priste o dost lepsi.
|
Renka + 3 |
|
(15.2.2019 6:28:46) No ale v matematické olympiádě měl 90 minut na 3 příklady, to v pohodě stihl, ještě mu zbylo hodně času a byl úspěšný řešitel, čtvrtý v okresním kole.
|
Alena |
|
(15.2.2019 7:32:49) Ano,to mi přišlo az moc, ale to je konecne okresní kolo z kterého se dal nepostupuje, tak to nemusí tak protridit :) u logicke je zase ten čas zásadní, nepočítá se ani,ze všechno stihnes. Ber to tak, ze státní testy jsou holt přijímačky pro celou republiku,coz je hodně rozptýlena skupina a musí oddelit deti i u těch nejnarvanejsich škol, padesátka je skutecne raritní a není třeba se s ni stresovat,bezne se dostávají deti "co nestihnou vsechno"", důležitější je místní zkusenost.
|
|
|
Federika |
|
(15.2.2019 7:39:44) V logický olympiádě kupodivu dopadla dcera dobře. Jinak ji ale matika moc nezajímá, max. nějaký zajímavý slovní úkoly.Když se nesoustředí, je schopná zvorat i odčítání pod sebou No jsem zvědavá, jako se to vyvine, do příštího roku, třeba udělá skok
|
K_at |
|
(15.2.2019 7:47:04) Fed, rozhodne zase o kus dozraje. Coz muze hrat velkou roli.
|
|
|
|
Alena |
|
(15.2.2019 2:54:37) Ale zrovna 3.3 je ukázka toho,jak hraje čas ve prospěch logicky uvažujícím a zabere to mnohem méně casu než to prostě "zkouset" doplnit. Na první pohled je zrejme, že ve výsledku musí byť první dvě číslice 1 a 2, cimz jsme spotrebovalimALa Čísla, pod 9 nemůže byt 0, ta musí byť za 2 a zbývá rozhodit tři cislice.
|
Renka + 3 |
|
(15.2.2019 6:24:44) Tak tohle je jasné, takhle syn (i já ) jsme uvažovali taky, přesto i ty 3 číslice musíš zkusit a zabere to nějaký čas. Já si prostě myslím, že 5 minut na celý příklad v podmínkách příjímaček (určitý stres) je málo. Věc názoru.
A zajímavé s tou cukrárnou, jak všichni píší, že jejich děti to v pohodě vypočítaly,syn byl teď v týdnu na prvních kurzu přípravy a tenhle příklad tam počítali a uměl ho vypočítat jako jediný z té třídy plné dětí, dokonce ho to učitelka nechala vysvětlit ostatním. Já mu ho vysvětlila díky některým radám, které tady padly.
|
Vítr z hor |
|
(15.2.2019 6:36:03) Můžeš dát, prosím, odkaz, kde jsou ty tipy? Já to furt vidím jako soustavu rovnic o dvou neznámých...
|
Alena |
|
(15.2.2019 6:58:26) Už nevím, v ktere debatě to bylo, navrhovala jsem třeba: od 9200 odečíst 7800 a získat tak cenu 1 stolku a 2 židli. Z prvního údaje lze pak zjistit kolik stoji 1 stul a 5 židli (proste 9200 vydelit ctyrmi). Porovnáním 1stolu +5z a 1s+2z spocitam židli a pak stul.
|
Vítr z hor |
|
(15.2.2019 8:58:15) Jasne, tak to vidim taky. Spis mi jde o to, jak vysvetlit PROC zrovna takhle...
|
Alena |
|
(15.2.2019 9:05:07) Tomu nerozumim, jak PROC zrovna takhle? Nemusi to byt takhle, reseni jsou ruzna -nekdo navrhoval odecitat balik 1st+2zidle od 7800 az zbydou jen zidle, lze i pres castku 9200,-, jde to i odhadem, i tim systemem dvou rovnic.
|
Vítr z hor |
|
(15.2.2019 9:10:48) V podstate jsou vsechno 2 rovnice - jde o likvidaci prekazejiciho prvku, v tomto pripade se na obou stranach snaze likviduji stoly. Co zbyde, podeli se poctem zidli. Ja se proste jen tezko vymanuji z nastroju, ktere jsem v minulosti stastne zvladla - rovnice, mnoziny apod. Tim padem to tezce vysvetluji tem, kteri dotycnymi nastroji nevladnou.
|
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(15.2.2019 7:05:46) Dělal ty z Cermatu, najdeš je v ilustračních testech 2019. Teď používá ten způsob, jak psala Alena, při těch zkouškách nanečisto se zasekl na výpočtu ceny jedné židle. On tam nějak experimentoval a počítal, nicméně výsledek měl špatně. Ale teď, když mu dám podobný příklad, tak už to umí, tak Rodina pomohla
|
|
|
Alena |
|
(15.2.2019 7:22:57) S tou cukrárnu: podobny příklady (nějakých cen kumulovanych skupin) uvádi ve sve prastare učebnici (takový kalendar) Husar, mam pocit, že tohle myšlení podporuje i Hejny,takze řadu deti,(tam kde začínají kurzy drive) to na konci ledna už nezaskočí (i když si nepamatuji, že by "všichni psali, že to jejich deti v pohodě vypocitaly":), přípravy začínají v ruznych městech v ruznou dobu a s ruznou intenzitou.
|
|
|
|
|
|
|
|
|