magrata1 |
|
(26.5.2019 20:43:01) Podala jsem si přihlášku na dálkové studium učitelství estetické výchovy pro ZŠ a SŠ. Mám 15 let od ukončení studia Bc, takže jsem toho už spoustu zapomněla. Na přijmačkách by měl být pedagogicko-psychologický test a oborová zkouška. Nevíte někdo, co si pod tím mám představit? Moc nevěřím, že se dostanu, ale aspoň to zkusím a chtěla bych zvýšit šance. Díky za informace.
|
zvířevdíře |
|
(26.5.2019 21:15:48) Pod pedagogicko-psychologickkým testem si představuji test předpokladů pro pedagogickou činnost - psychotest + vlohy k učení - podle toho, jak tě znám odsud, bys mohla mít slušnou šanci. Oborová zkouška - asi nějaká teorie, dějiny umění, techniky, těžko říct, nejsem z oboru. Teoreticky by to mohla být i talentovka, ale to by asi řekli jasně. Každopádně bych pořádně propátrala web - ne fakulty,ale přímo té katedry, někde mají i vzorové testy. Případně bych napsala mail na sekretariát katedry. Přeju hodně štěstí, myslím, že by to mohlo vyjít.
|
|
magrata1 |
|
(26.5.2019 21:31:20) Zapomněla jsem napsat, že je to na fildě
|
zvířevdíře |
|
(26.5.2019 21:36:27) Magráto, tak úplně podrobné informace najdeš zde: https://www.muni.cz/uchazeci/navazujici-magisterske-studium/vyberte-si-obor/9911-ucitelstvi-esteticke-vychovy-pro-stredni-skoly#prijimaci-rizeni S tím pedag.-psych. testem jsem se sekla, je to taky teoretické, základy pedagogiky a psychologie.
|
magrata1 |
|
(26.5.2019 22:08:15) Jo, na ten pedagogicko-psychologický test jsem našla nějakou ukázku. Nemůžu dohledat, kolik se v něm musí získat bodů. Zajímal by mě ten oborový test a to marně hledám.
|
zvířevdíře |
|
(26.5.2019 22:37:14) Tu jsem našla pod tím odkazem, doslova kopíruji zde: Předmět oborové přijímací zkoušky: Písemná zkouška formou testu. Přijímací test je složen ze třiceti otázek, které vycházejí z požadavků k bakalářské zkoušce oboru Sdružená uměnovědná studia (odkaz komisionální zkoušky na stránkách Ústavu hudební vědy). Velká pozornost je věnována testování přehledu aktuálního kulturního dění, definicím základních směrů estetického myšlení 19. a 20. století (hegelianismus, pozitivizmus, marxismus, psychologické směry, fenomenologie, formalismus, strukturalismus, postmoderní estetika, tzv. empirická či experimentální estetika), stručným charakteristikám jednotlivých směrů, časovému zařazení a hlavním představitelům. Dále: Osobnosti české estetiky od Palackého po současnost. Charakteristika estetického názoru, hlavních myšlenek, časové zařazení, hlavní díla. Základní přehled dějin výtvarného umění, architektury, hudby, divadla, literatury a filmu a schopnost jejich zařazení do daného časového období. Zařazení jmen do slohu, stylu či období, stručná definice a časové zařazení. Instituce a management ve sféře umělecké kultury. Instituce sloužící prezentaci umění (muzea, galerie, koncertní síně) a sféra zprostředkovatelská. Orientace v současném kulturním prostředí. Délka oborové zkoušky je 60 min.
|
|
zvířevdíře |
|
(26.5.2019 22:41:00) Ještě body: Hranice úspěšnosti odborné přijímací zkoušky: 40 bodů (maximální počet bodů 100).
A ten druhý: PPT obsahuje 10 otázek. Maximálně je možné získat 20 bodů (jedna otázka – 2 body), přičemž hranice úspěšnosti v testu je stanovena na 6 bodů. Délka trvání testu činí 15 minut.
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(27.5.2019 6:42:05) Zkus se obrátit na katedru – budou mít doporučenou literaturu, ideálně i na aktuální studenty. Ff chce obvykle lidi, kteří už obor zčásti ovládají, ovšem nikoli na nějaké abstraktní všeobecné úrovni, nýbrž v souladu s tím, co tenhle konkrétní obor (tedy katedra) skutečně aktuálně učí. Tedy tak to bylo v minulosti, kdy měla ff natřískáno, teď už zájem hodně polevil, tak možná není tak důležité se trefit do "vzoru".
|
|
|
Kudla2 |
|
(26.5.2019 21:32:56) to netuším, ale budu ti držet palce
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.5.2019 6:28:20) co s takovým oborem pak chceš dělat?
|
Jahala. |
|
(27.5.2019 6:49:05) Při dnešním nedostatku učitelů s tim pak bude učit cokoliv, třeba fyziku a chemii...
|
|
magrata1 |
|
(27.5.2019 7:47:50) Učit výtvarku, estetickou výchovu, dějiny umění, pracovky. Co myslíš, že bych s tím měla chtít dělat?
|
byvala radka |
|
(27.5.2019 10:24:41) přeji hodně štěstí myslím, že zkušenosti s učením už máš, psala jsi, že připravuješ děcka k talentovkám
|
|
Vivien* |
|
(27.5.2019 23:34:45) No, já právě nevím. Na velké ZŠ je potřeba jeden výtvarkář, na klasickém gymnáziu také jeden profesor, který učí výtvarku, estetickou výchovu i dějiny umění. Zkus raději nějaké "nedostatkové předměty".
|
|
magrata1 |
|
(28.5.2019 5:44:47) Je mi 45 let, mám 3 děti, hypotéku a VŠ mám celkem z ruky. Mám na výběr studovat 5 let třeba učitelství matematiky nebo dva roky učitelství estetické výchovy či učitelství odborných předmětů ma středních školách, přičemž učňáky i střední školy v mém oboru byly zrušeny. To bych mohla učit na jedné SUPŠ, kde je to jediné místo obsazené mladou holkou. 5let studovat nehodlám. Když nenajdu místo, nebudu učit (jako doposud). S tímto oborem mám možnost učit na ZUŠ, ZŠ a SŠ.
|
|
wer |
|
(28.5.2019 23:04:18) Může učit i na ZUŠ, na odborné škole, a i těm základkám by dobrý pedagog VV a estetiky prospěl, docela se to podceňuje. FF těch absolventů taky nevyplivne stovku ročně jako pedagogické školy z těch běžnějších oborů, ani desítky ne, tak jedna Magrata se uživí.
|
|
|
|
|