Půlka psa |
|
(6.12.2019 15:24:26) No a když jsi s dětma třeba v divadle, tak to znamená odpadlou hodinu? To nějak nechápu.
|
HelenaPa |
|
(6.12.2019 16:16:07) Půlko, dohled nad dětmi v divadle není přímá pedagogická činnost. Takže pokud jdeš někdy ten týden suplovat, je to většinou náhradou za to neodučené divadlo.
|
Půlka psa |
|
(6.12.2019 16:18:25) Aha. Ještě, že neučím. Kdybych měla jít s třídou smráďat do divadla, tak bych za to naopak chtěla hutný příplatek a sebou aspoň jednu flašku rumu.
|
Ikula |
|
(6.12.2019 16:54:33) Nám to přijde taky padlé na hlavu. S každou akcí je spousta práce s organizací, odpadne mi nejen výuka, ale i volné hodiny, kdybych si mohla něco připravit a opravit, navíc chystám podklady pro kolegyně, co budou suplovat za mě a ve finále si to ještě napracovávám.
|
Ikula |
|
(6.12.2019 16:55:30) To je o tom, že ta pravidla vytváří někdo, kdo ve školství v životě nepracoval.
|
|
Tante Bante |
|
(6.12.2019 18:03:33) Jistě. Pro mě tohle byl jeden z důvodů, proč jsem ze školy odešla a proč jsem ale dodnes alergická na pindy, jaký mají učitelky veget a že když jedou s dětmi MHD do panoptika, tak jsou vlastně na dovolené. NEMUSÍ PRACOVAT. Hahaha. Práce ve škole je ničivá otročina, která dělá nevratné změny v mozku a v duši a ne že ti to nikdo nezaplatí, jako se třeba dřív platilo horníkům, ale ještě si o tebe každý jouda opucuje boty. Učitelé sami si ale za to, bohužel, opravdu do značné míry mohou, když jsou ochotní to dělat. Brát zadarmo cizí děti na rekreace (a riskovat kriminál), převlékat se za strašidla, rozdávat dětem prezenty, plazit se po břiše před drzými a často i nevzdělanými lidmi, neustále se obhajovat, táhnout jak mezci v žentouru a říct: "Mě to baví." To je ta prokletá věta.
|
Půlka psa |
|
(6.12.2019 18:22:53) Jednou jsem slyšela maminku, která si po školce v přírodě vyzvedávala synka u autobusu, říkat: Tak Vám děkujeme paní učitelko, snad jste si v těch Krkonoších krááááásně odpočinula".
|
K_at |
|
(6.12.2019 18:24:46) Půlko, ano. Věřím! Klasika.
|
|
Tante Bante |
|
(6.12.2019 20:37:22) Učitelky v MŠ to mají ještě neporovnatelně horší než ZŠ. Sice obvykle jejich svěřenci na ŠVP nejspíš nekouří a nepijí alkohol, jenže zas nemají sebeobslužné návyky, každého jednoho musejí obléknout, svléknout, umýt, některé krmit a zažila jsem i matku velmi se podivující nad tím, že líné učitelky nejsou ochotné vzít na ŠVP dítě, co má pleny. Ale nejhorší je ten nepřetržitý hluk. Loni jsem vyzvedávala u autobusu předškoláka ("drsná" MŠ brala na ŠVP jen předškoláckou třídu) a když jsem viděla šedivé obličeje učitelek z posledních sil držících křečovité úsměvy a říkající: "Měli jsme se skvěle, myslíme, že děti si to hezky užily." bylo mi trapně. Tohle by mělo jednou pro vždy přestat, rodiče by si měli uvědomit, že škola není cestovní kancelář ani animační agentura. V poslední třídě, co jsem byla třídní, byl kvůli tomu velký konflikt, protože rodiče nezajímalo nic jiného víc, než kdy děti pojednou na ŠVP a na jak dlouho. Řekla jsem jim, že pojedu s jejich dětmi na pět dní na rekreaci a pak oni jedni po druhých si vezmou na pět dní moje pouze dvě děti a já jim zaplatím jídlo a ubytování, jestli chtějí. Mohl je trefit šlak, samozřejmě. Ale je to přesně takhle a řečičky o utužování kolektivu v době, kdy na prvním místě je respekt k jedinci jakkoliv nerespektujícímu cokoliv, jsou směšné.
|
Černá kronika |
|
(6.12.2019 22:19:45) Tante, já dělala jeden rok na plný úvazek ve školce AP a kdo nezažil, ten nepochopí. 8 hodin každý den, celý rok mezi malými školkovými dětmi včetně těch integrovaných, je na vyhoření, bohužel tohle zákonodárci nevidí a proto může AP dělat 40 hodin týdně jen samou přímou pedagogickou činnost. A přesně jak píšeš, ten nepřetržitý hluk a neustálá pozornost, oči i vzadu. Byla to malá školka, každý tam dělal všechno, aby se školka udržela, brali se dvouleťáci, co čurali a kakali do kalhot, neudrželi lžíci, nedokázali sedět u jídla, zřejmě z domova byli zvyklí u jídla pobíhat a nechat se krmit. Když mi končila pracovní doba, tak jsem často musela sedět chvíli jen tak v autě, než jsem byla schopná řídit. A ty akce - spaní ve školce, to jsem šla ráno do práce na sedmou a přišla druhý den domů v 5 hodin odpoledne, dvakrát za rok dílničky s dětmi až do večera, kdy rodiče si u stolků s výrobky mobilovali a my s dětmi vyráběli..., den otevřených dveří až do večera s výzdobou a zábavou pro děti i dospělý... A tohle všechno samozřejmě zadarmo. A co myslíš, dostala jsem od rodičů dítěte, u kterého jsem byla, aspoň kytku, když dítko ve školce končilo?
|
Tante Bante |
|
(6.12.2019 22:30:39) Je to tak. Vychovatelé ŠD a asistenti jsou vykořisťovaní ještě daleko brutálněji než učitelé, ale neřeknu už vůbec nic a vlastně to samé učitelky v MŠ. První krok ale je, že všichni tihle lidé to konečně nahlas řeknou. Práce učitele je, resp. měla by být, jiná než práce asistenta, jiná než vychovatele, práce v MŠ je jiná než v ZŠ atd. Místo toho učitelé suplují v družině, vychovatelé učí prvňáky, asistentem může být kdokoliv a za minimální mzdu dělat cokoliv libovolně dlouho. Hlavně když je výzdoba a tvořeníčko a výlety.
|
|
K_at |
|
(6.12.2019 23:13:36) Kroniko, já jsem vůbec nepochopila, jak jsi to vůbec přežila. Já bych to nezvládla! Položilo by mě to. Letos mě děsí, jak začínám bYt na ten hluk háklivá. Zaskočilo mě to. A to nejedu 5x 8 hodin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|