Lenka a dva kluci |
|
(25.3.2020 13:16:38) chtěla jsem se zeptat, volali mi z CK, že ruší hotel naší dovolenou v zahraničí(vlastní doprava) a CK nám nabízí bud přebukovat na jiný termín či vracení peněz v podobě poukazu. Navrhla jsem jim, zda mi půlku nemužou vratit v hotovosti /10t./ a pulku ve forme poukazu jako pomoc držet CK a nechtít po ní vše, chápu situaci, že každy bojuje o přežití.
Bohužel nechtějí přistoupit na toto řešení. Můžu se zeptat mám nárok na vrácení v hotovosti či ne?
|
zerat |
|
(25.3.2020 13:58:22) Doporučila bych Ti zavolat si na ČOI. Už x-krát mi pomohli vyřešit problém. Skoro bych si myslela, že by Ti měli vrátit všechny peníze a neměli by Tě nutit do poukazu. Něco podobného na mě před lety zkoušeli u Daichmana. Reklamovala jsem u nich drahé kožené kozačky. Závěr reklamace byl, že mi mají dát nové boty, jenže v mojí velikosti žádné neměli a tato velikost už nebyla ani skladem. Nechtěli mi vrátit peníze, ale chtěli mi je vrátit formou poukazu. Volala jsem na ČOI a tam mi řekli přesně na co se odvolat a že toto je opravdu protiprávní. Dosáhla jsem tenkrát svého a peníze mi dali na ruku, ale přehazovali si mě jak horký brambor a zabralo až to, že jsem řekla, že jsem volala na ČOI a že si tam mají zavolat, jestli mi nevěří...
|
|
Monika |
|
(25.3.2020 14:10:55) Jestli to oni ruší kvůli souasné situaci, máš nárok na vrácení celé ceny do 14 dnů.
|
Lenka a dva kluci |
|
(25.3.2020 14:16:36) tak na ČOI ce mi řekli že to zaleží na tom, jaký mají stav v zemi kde je hotel a jak oni vuci čr maji podmínky a právník řekl, že bych měla narok ale každa ck to děla jinak a nikdo nic neví
mrzí mě , že nepřistoupili na moji fer nabídku si myslím půl na půl ja podržím je a oni mě
pravníkm řekl , že se nemam dát a já přemýšlím co s tím
|
Cate+3 |
|
(25.3.2020 15:15:51) Řeším úplně to samé. Nám dali pouze možnost, že si máme vybrat náhradní dovolenou letos v létě nebo příští zimní sezóna. CK jezdí jen zahraničí, takže přijde mi to úplně mimo - nevíme, jak to bude vypadat, co se týká otevření hranic. Napiš, jak jsi to nakonec vyřešila, budu to zde sledovat.
|
|
Fern |
|
(25.3.2020 15:34:43) nemáš koho co rádobydržet,dostanou satisfakci od státu
|
|
monam |
|
(26.3.2020 0:21:24) POkud to ruší oni, tak by měli dát peníze zpět. Ale je mi jasné, že dnes to bdue složité.
|
|
|
|
rodiny Přítel |
|
(25.3.2020 15:42:54) Také řeším to samé. Odlet na poznávací zájezd na konci června do jižní Itálie - zájezd pro dva. Cestovka mi napsala: "k zájezdu již byly koupeny letenky a zaplacena záloha za ubytování v ceně 2x9569 Kč. Při zrušení smlouvy bychom postupovali podle bodu 6.5. našich všeobecných podmínek: skutečně vzniklé náklady, nejméně však 10 % z celkové ceny zájezdu a 20 % u leteckých zájezdů na pravidelných linkách, dojde-li k odstoupení od smlouvy v době od podpisu smlouvy do 60 kalendářních dnů před stanoveným termínem zahájení zájezdu. Při stornu smlouvy z Vaší strany bychom postupovali podle ustanovení o skutečných nákladech a stornopoplatek by měl být v celkové výši 19138 Kč"
|
Lenka a dva kluci |
|
(25.3.2020 15:59:48) řeším to i s pojistovnou jelikož tam dokonce mám pojistení na to, že se zajezd neuskuteční
pojistovna se ik tomu nemá čeká co cestovka, s cestovkou ta, že se na tohle to nevztahuje
takže poznatek : když o něco jde každý nakonec kope sam za sebe nic na tohle se to nvztahuje nevíme atd
smutný, ale pro příšt+ si dám pozor kde to budu zařizovat, jelikož jedna cestovka může další ne bojí se dát hotovost pryč chápu, ale proč oni nechápou nás co jsme zustali bez přijmu s detma doma a v ruce poukaz na zajezd na někdy????? ach jo
vůbec nevim co s tím a dávají mi lhutzu pry do zítra nechapu proč mi davají jeden den jen na rozmyšlenou
|
Pavla ... |
|
(25.3.2020 23:08:08) dobrý den, ad zájezd pořízený prostřednictvím cestovní agentury - agentura s tím nic nenadělá, lze se obrátit pouze přímo na CK, ta jediná by teoreticky něco změnit mohla, cestovní agentury jsou pouze zprostředkovatel, nijak podmínky dané CK neovlivní. cestovní agentury ani cestovní kanceláře vůbec neví, co mají dělat, zavřením hranic jim zcela zamrzl trh, zrušila se jim možnost podnikat. Vaše prostředky jsou s největší pravděpodobností už deponovány u dopravce nebo u ubytovatele, CK by je musela vracet ze svého, a to jistě tušíte, že jaksi nemá z čeho. CK řeší pouze samá storna, nic se neprodává. Rozumím Vám, že se situací nejste spokojena, ale to CK a cestovní agentury a celý turistický ruch taky ne. CK ani cestovní agentura žádnou satisfakci od státu nedostane :(, tu možná dostanou klienti.
|
libik |
|
(26.3.2020 0:07:42) Je pravda ,že jim zmizel trh (na čas), ale to je přesně to, čemu se říká riziko podnikání. Cestovní ruch je jedno z mála odvětví, kde se platí všechno předem (nikdo neodletí bez plné platby)
Také lituji OSVČ, co jsou u ledu skrze závazky, co mají (nájmy, zásoby), ale asi nepůjdu poslat své kadeřnici platby za to, co mi na hlavě nevytvoří, ale bez pandemie by mohla.
|
Lenka a dva kluci |
|
(26.3.2020 7:31:58) všechno chápu, ale kdo chápe nás ??? ze dne na den OSVČ nejde dělat dvě děti doma, chtěla jsem se domluvit půl na půl , ale ani to nikdo nebral.
S...e mě to to prostě,
|
Pavla ... |
|
(26.3.2020 7:41:48) Lenko, zkuste se domluvit primo s CK, agentura Vam opravdu nepomuze. Vase penize ma v lepsim pripade CK, agentura urcite ne. Vase penuze poslala hned pri Vasi platbe CK - proste ty penize nema a nema Vam je z ceho vratit. Ano, vsichni jsou na tom spatne. Hodne subjektu zkrachuje, mezi jinymi ani CK a agentury nemohou vykonavat svou cinnost. Ano, je to riziko podnikani.
ad kadernice - na IG jsou opravdu skupiny lidi, ktere posilaji svym kadernicim, maserkam, trenerum platby dopredu. Jako podporu. Maji to velmi tezke. Strjne jako restaurace, eshopy ...
|
Lenka a dva kluci |
|
(26.3.2020 11:37:42) ja , ale mam zaplacený jen hotel dvacet tisíc s polopenzi doprava vlastní tam není žadna CK jen CA
|
Pavla ... |
|
(26.3.2020 11:58:45) Lenko, věř mi, je tam cestovní kancelář, cestovní agentura zájezdy sama vůbec prodávat nesmí, je to zprostředkovat, a je jedno, zda zprostředkuje jen ubytování (pak je to zájezd s vlastní dopravou) nebo ubytování a dopravu. Na smlouvě budete mít, se kterou CK jedete = která CK zájezd (i když s vlastní dopravou). podrobný rozdíl mezi CK a agenturou je popsán tady https://www.euro.cz/byznys/rozdil-mezi-ck-a-ca-1476335 Kopíruju z toho článku jednu důležitou větu "Právní vztah tudíž nevzniká mezi agenturou a zákazníkem, nýbrž mezi zákazníkem a samotnou cestovní kanceláří." Proto i smlouvu máte uzavřenu ne s cestovní agenturou, se kterou jste jednala, a která uzavření smlouvy jen zprostředkovala, ale s cestovní kanceláří. já vím, že to je těžký se v tom orientovat ...
|
Lenka a dva kluci |
|
(26.3.2020 13:17:46) máš pravdu je tam sice hodně slabym písmem , ale je je na te CK strankach napsamo
Uhrazené zálohy si dovolíme převést na peněžitou poukázku a prostředky ihned po pominutí nepříznivých podmínek jsme připraveni napárovat na aktualizovaný pobyt. Peněžní prostředky vracíme ve formě peněžního poukazu, jehož platnost je min. 12 měsíců.
takže asi s tím nic neudelam, i když u jineho zajezdu u jne CK nam bylo vraceno vše a bez okolku
|
Lenka a dva kluci |
|
(26.3.2020 13:19:43) ještě se zeptam pokud mohu proč píšou minimálně 12 měsícu? Nějak se bojím slova minimálně pročnenapsat dokud si proste nevycerpame to co tam máme?
|
Pavla ... |
|
(27.3.2020 0:03:21) Lenko, "proč píšou minimálně 12 měsícu" - píší to proto, že kdyby situace byla dobrá třeba za 10 měsíců, klidně všechny státy otevřené, ale vy byste se stáli mohli být něco si objednat, tak není nutno poukaz do těch 12 měsíců uplatnit, ale je možno ho uplatnit později, až se bát nebudete. Pro vás by bylo asi lepší, kdyby vám tam CK přímo napsala, že je poukaz platný třeba 18 měsíců nebo 2 roky. Jak z nich dostat peníze netuším, pravděpodobně to nelze, protože je nejspíše nemají, jejich peníze jsou někde v cizině jako záloha hotelu.
|
|
|
|
Stáňa * |
|
(26.3.2020 14:55:25) Pawlo,
zdá se, že do této problematiky vidíš. Mohla bych mít taky dotaz?
Jsou obecně dovolené u moře brány jako let na pravidelných linkách nebo ne? Exim má totiž výrazně rozdílné podmínky pro odstoupení od smlouvy v závislosti na tomto faktoru.
...zákazník povinen zaplatit cestovní kanceláři EXIM TOURS odstupné ve výši (neplatí pro lety na pravidelných linkách): – do 65. dne před odletem – 1 500 Kč za osobu
Pro lety na pravidelných linkách je to do 21. dne před odletem nejméně 50 %.
Obávám se, že to pro letošní dovolenou budu řešit, tak abych byla připravená. Klidně bych si ale místo peněz vzala nějaký poukaz pro čerpání v budoucnosti.
|
Lenka a dva kluci |
|
(26.3.2020 22:25:03) jsem v situaci, že já požaduji peníze , o ni požadují tten poukaz a obě strany čekají co bude)))oba subjekty ví co by mělo následovat, ale já vám, že to z nich nedostanu v hotovosti a oni ví že ja s tím nehnu
skončím s poukazem v ruce , už to vidím a ted by se ty peníze tak hodily No jo no.
|
|
Pavla ... |
|
(27.3.2020 0:05:55) To se takto nedá říct, zpravidla CK používají chartery (nepravidelné lety) do Středomoří, Egypta, na Kanáry, jinde po Evropě a mimo Evropu linky. Asi je nejlepší si přímo na Exim zavolat.
|
Stáňa * |
|
(27.3.2020 6:47:21) Díky za, odpověď Pavli.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stará husa |
|
(26.3.2020 22:45:44) Máme objednaný zájezd a zaplacenou první část zálohy. Do 31. března máme zaplatit druhou část a do konce května zbytek Paní u cestovky nám řekla, že kdybychom to stornování, museli bych uhradit storno poplatky. Máme prý to celé zaplatit a počkat až zájezd zruší cestovka. Pak by mám prý vrátili peníze Jenže když jsem se podívala do všeobecmych podmínek, psalo se tam jen o poukazu na zájezd v jiném termínu
|
|
Fern |
|
(27.3.2020 11:16:05) Zákon mluví jasně - § 2535 občanského zákoníku, který říká “zákazník má právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu. V takovém případě má zákazník právo na vrácení veškerých uhrazených plateb za zájezd, nemá však právo na náhradu škody“. To znamená jen vrácení toho,co jsme cestovce zaplatili. Takže nemilosrdně požadovat peníze zpět i soudně.Kdo dnes může spolehlivě říci, že se pojede za rok? A bude ještě "účastník zájezdu" schopen cestovat?
|
Lenka a dva kluci |
|
(27.3.2020 12:43:24) Dekuji všem za rady a info zkusím bojovat a uvidíme dam sem potom vědět prinejhorsim s poukazem v ruce 😀😀😀hezky den všem a držte se všichni Dame to😀👍
|
|
Pavla ... |
|
(27.3.2020 13:15:10) To je jistě pravda, ale jen v případě, že situace v cílové destinace bude taková pár dnů před odjezdem. Ovšem pak je otázka je, zda se také CK nezprostí odpovědnosti z důvodu "vyšší moci" a po letech souzení nezjistí člověk, že měl žalovat stát. Soudní spory rozhodně nejsou otázka týdnů ...
V každém případě, pokud je v destinaci problém, tak ten problém tam musí být i těsně před odjezdem (ne teď), třeba týden před odjezdem, nelze rušit s tímto argumentem zájezd dlouho dopředu, když nidko neví, co bude.
|
Fern |
|
(27.3.2020 13:57:53) nejlepší soudní spory jsou takové,které nevzniknou,říká náš advokát.
s ck jsme byli naposl v r.017 na poznavačce/pobyt ve španělsku,bylo to moc fajn,měli jsme asi víc štěstí než rozumu,ale tohle nemohl nikdo předpokládat,no uvidíme,komu zůstane ten černý petr,ale klienti by to být neměli. já bych snad ted rdsi stornovala např za 1500/os,než mít nakonec v ruce jen car papíru s nazvem poukaz,protože opět - nikdo nevíme,jak a co bude dál.
|
Lenka a dva kluci |
|
(27.3.2020 14:27:56) jj hlavně ta CA/CK muže do konce roku zavřít či zkrachovat a nám všem zbyde car papiru. Každý se nějak musí bránit, ja z toho mám tak debilní pocit, že je jako nechápu, ale já zas musím chránit sama sebe a rodinu, kde by nyní peníze fakt pomohly. Je to děsnej stav.
|
Pavla ... |
|
(27.3.2020 15:36:44) jestli zkrachuje / zavře CA je jedno, pokud zkrachuje CK, je to pro vás paradoxně lepší, protože CK musí být pojištěny proti úpadku, pak škody hradí pojišťovny, zpravidla jsou to některý velký pojišťovny, takže klienti něco dostanou. A ano, z poukazu teoreticky může být cár papíru. Ale taky nemusí. Hodně záleží i na tom, jak se k tomu postaví cílová destinace, Itálie třeba svým hoteliérům řekla, ženemají zálohy vracet :(, to pak jsou naše CK dost v čudu ... My jsme měli zaplacenu zálohu na pobyt v Rakousku, který se měl realizovat teď o víkendu, přímo u hotelu - hotel nás prosil, zda to můžeme převést do dalšího roku, nakonec jsme se rozhodli, že ano. věříme, že chatky snad nezkrachují ... taky záleží, co to je za destinace, věřím, že Rakousko snad otevřou :)
|
Fern |
|
(27.3.2020 16:35:09) mě už by se pak asi ani na takovou dovču honem vůbec nechtělo - do takové zeměkde si sprostě nechaj moje peníze za nic-viz ta itálie,takže fakt mi to storno začíná vycházet nejlépe i co se vl.zdraví/nervů týká.
K pojištění ck - když krachne ck a i když je pojištěna,tak poj.uhradí cca 1/3 ceny.žádná ck není pojištěná na vrácení plné ceny v takovém velkém rozsahu jako nyní.
|
Pavla ... |
|
(27.3.2020 17:01:31) rozumím. Ale storno taky může být celá zaplacená záloha, nebo skoro celá - řešila kamarádka. Takže pak je lepší vyčkat na CK. Asi / snad taky všechny nezkrachují ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|