Mi+3 |
|
(22.2.2021 14:23:17) Předpokládám, že na učňáky chodí hlavně žáci, kteří nemají studijní předpoklady. Proto mě udivuje, že učitelé jen přeposílají látku co se mají naučit, on line výuka odborných předmětů u nás není. I když se jedná jen o desítky stránek, jak bez vysvětlení, co je a co není důležité lze nastudovat. Ráda bych si přečetla jak to chodí jinde. Začátkem prvního roku byla škola ráda, že studenti aspoň dorazí do školy a teď se mají chovat jak studenti vysoké školy. Začínám pochybovat, že lze dohnat výpadek 0,5-1 roku praxe, teoretická výuka je katastrofa. O nynější učně a studenty nebude asi poptávka po vystudování, při vysoké nezaměstnanosti si je nikdo nebude chtít dovzdělávat.
|
Stará Misule |
|
(22.2.2021 14:33:47) Dcera je na tříletém učňaku v prváku. Tyden škola, denně online sedm hodin, v pátek šest. Týden praxe se sejdou online třikrát týdně na dvě hodiny.Docela dost učení, ve škole by to bylo určitě lepší i na vysvětlení. Ale obdivuji takové instalatery, elektrikare, truhláře atd, kde ta praxe chybí. Její obor není až tak náročný na praxi.
|
Mi+3 |
|
(22.2.2021 14:45:25) No tak my v druhém ročníku, jedna hodina on line týdně, jak má někdo čas a kdy ho napadne. Místo praxe měli dvakrát navrhnout postup jak by vyráběli kovový výrobek. Občas pošlou nějaké materiály, aby se sami naučili. Jednou za čtrnáct dní pošlou rys k závěrečným zkouškám, ale opravený nedostanou, tak chyby nevidí. Měli on line angličtinu, ale asi tak dvakrát za měsíc a nejlepší mají matematiku, kde dostanou video na youtube a pak si mají něco vypočítat. Jako s tímto přístupem se nedivím, že někteří mohou na učitele nadávat.
|
Stará Misule |
|
(22.2.2021 14:56:15) No tak to je mazec. Tady to zatím dobře funguje, ale přesně chudáci ty, co to bez praxe nejde. Dcera kamarádky šla na uměleckého truhláře, a tam to teda chybí hodně. Tyhle děti nikdo nebude chtít zaměstnat.
|
Mi+3 |
|
(22.2.2021 15:04:44) Jelikož je syn dyslektik tak mu vyhovuje když něco slyší, to je schopen si zapamatovat, z praxe pochytí asi nejvíc. A teď je nucen aby si něco četl. Naštěstí se učí pro podnik a snad tedy práci bude mít, ale ostatní ne. Mám na školu vztek, ale budu ráda když ji dokončí.
|
|
|
MaMar |
|
(22.2.2021 16:09:58) Mi+3, už jsem se tady nad tím před časem rozčilovala, mám pěstounského syna v prváku na oboru zedník. Šel na tenhle obor proto, že fakt není studijní typ, ze začátku roku, když ještě běžela prezenční výuka, byl celkem spokojený, flákal to tak přiměřeně V říjnu, o víkendu před začátkem distanční výuky, jsem do něj hučela, jak musí v pondělí v 8 ráno sedět u počítače, že tam určitě budou mít online hodiny - houbelec, první den neměli vůbec nic, další dny tak dvacet minut v různou denní dobu, k tomu zadání samostatné práce - jenže tihle kluci si nevezmou učebnici, že by si ji aspoň celou od začátku přečetli a měli to v nějakých souvislostech. Syn pokaždé jen vypsal pár vět ze zadaných stránek, bez pochopení, bez souvislostí, a kupodivu, učitelům to stačilo V týdny, kdy by měli mít praxi, nemají online vůbec nic, každý den jim jen mistr zadá něco ve smyslu "vyjmenujte druhy tvárnic". V listopadu už jsem to nevydržela a psala jsem zástupci ředitele dotaz, proč mají tak málo výuky. No, naštvala jsem syna a asi i některé učitele, ale musím říct, že teď od začátku ledna, je to o trochu lepší. Nicméně synovo rozpoložení se pohybuje od totální pasivity a flákání až po zoufalství, že ještě ani jednou nedrželi v ruce nářadí a že nic nebudou umět.
|
Mi+3 |
|
(22.2.2021 17:24:45) No my máme učiliště spojené se střední školou, tak nevím jestli se aspoň středoškoláci učí víc, ale doopravdy si nepředstavuji, že příprava na výuku u učitelů spočívá v poslání okopírovaných pár stránek. Kdyby učni vše sami zvládali tak studují střední školu. Ještě,že aspoň v bakalářích posílají úkoly a jde to sledovat a kontrolovat. Byla bych ráda kdyby syn zvládal vše sám, ale bez dohledu na vše kašle. Asi si musím zvyknout, že buď budu honit ke škole nebo ji nedodělá. A jsem tedy ráda, že až na okecávání, aspoň něco dělá. Ideální to není, ale nechci čekat jestli dostane rozum a disciplínu. A asi teda ta výuka bude někde dobrá a někde žádná.
|
MaMar |
|
(22.2.2021 18:09:30) Mi+3, já také pořád dohlížím, mají Teamsy, tak se každý den dívám, jestli syn něco nepřehlédnul. Bohužel, on to má tak, že jede na minimální možný výkon, nemá žádnou ctižádost se něco pořádně naučit. Při praxi by to bylo jiné, je manuálně zručný, a není hloupý, jen má prostě vůči učení dlouholetý odpor, je ADHD, dysgrafik, a jeho život byl v minulosti hodně složitý. Já sama učím na ZŠ, s dětmi z prvního stupně toho dělám víc, než co má syn na učňáku. Někteří jeho učitelé už teď s nimi pracují docela dobře, ono i ze zástupce vypadlo, že původně čekali, že se žáci vrátí po pár týdnech do školy, a nějak to doženou. Ale někteří "učí", jak píšeš - matikářka pošle stránku příkladů se zadáním "procvičte si, pak vám z toho dám test", další učitel jen rozdělil témata referátů, NIC jiného s nimi nedělá...
|
|
|
daba+holčička |
|
(22.2.2021 18:49:33) to snad líp se vybodnout na školu a přihodit ho do nějaký party jao přidavače...
|
daba+holčička |
|
(22.2.2021 18:50:01) do školy se nesmí, ale makat se může
|
Mi+3 |
|
(22.2.2021 19:14:16) Marmar je dobře, že syn aspoň trochu fuguje. Mám starší děti a ti zvládali bez dohledu i střední školu. Ale některé děti bez kontroly nefungují. No a někteří učitelé nefungují taky.
|
MaMar |
|
(22.2.2021 20:21:03) Mi+3, jasně, každé dítě je jiné, já mám také i starší studenty, nejspokojenější je dcera na VŠ, té distanční výuka vyloženě vyhovuje. U těch učňů ale nechápu, proč aspoň praxe nemohla pokračovat, třeba v ještě menších skupinkách, než normálně, ale aby aspoň něco dělali. Je mi jasné, že teď je situace fakt špatná, takže se asi nic pouštět nebude, ale už je to opravdu dlouhé.
|
|
|
MaMar |
|
(22.2.2021 20:15:08) Dabo, já bych ráda, nějaké nárazové brigády občas má, ale nic pravidelného, doufám, že s jarem se rozběhnou stavební práce a něco sežene. Bohužel nemám moc známých mezi vhodnými profesemi, abych ho někam protlačila.
|
|
|
|
|
|
Bílá Masajka |
|
(22.2.2021 17:57:12) Misule, jaký obor dělá tvoje dcera ?
|
Stará Misule |
|
(22.2.2021 18:49:57) Masajko, prodavač specialista. Má určité problemy, na které měla na ZŠ IVP, ale na tuhle školu se rozhodla jít jak ona řekla s čistým štítem, a nemá žádná doporučení z PPP. Nechtěla být zaškatulkovana.
|
Bílá Masajka |
|
(23.2.2021 6:30:17) Dcera má IVP celou základní školu,teď je v devítce,jde na učiliště pro děti s poruchami učení,ale aby tam v září vůbec nastoupila 😁
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(22.2.2021 14:44:31) Včera jsem četla článek, ve kterém popisovali, jak odborná škola udělala rozpis na praxe 1:1, každému studentovi se mistr věnuje 3hod v kuse dopoledne a 3hod jiný mistr odpoledne. Zatím to zorganizovali pro závěrečné ročníky, ale plánují pak přidat i mladší...
|
Mariana +2 |
|
(22.2.2021 19:07:29) Tak tohle je super . Je vidno, že když se chce tak leccos jde. Je to prostě i na tom učňáku o učitelích.
Není to samozřejmě úplně totéž jako při osobní přítomnosti, ale při dnešních technologiích se dá alespoň nějak se snažit to vyřešit. Jen to asi chce víc než poslat pokyn naučte se strany x-y. Navíc existuje spousta zajímavých materiálů na netu, videí na youtube.
|
|
|
P.T. Cruiser |
|
(22.2.2021 14:48:59) Syn je na učňáku ve druháku, mají normální online vyučování, docela dost úkolů a na praxi dostávají zadání, výsledky vyfotí a odešlou. Není to ideální, ale neučí se ani elektrikářem, ani automechanikem, takže zatím praxe takto funguje. (Do Vánoc měli praxi normálně prezenčně, chodili do školy ob týden.) Syn je jeden z mála komu tahle výuka vyhovuje, protože má těžkou dysfázii a teď se konečně při online výuce dostane ke slovu. Jinak ho totiž normálně mluvící spolužáci předběhnou/předkřiknou, teď se jich vyučující ptají postupně aby se dostali všichni ke slovu - vyznamenání měl i loni, letos se dopracoval k samým jedničkám.
|
|
perko |
|
(22.2.2021 14:58:27) Zrovna mi píšou dvě kamarádky. Jejich děti jsou na učebním oboru elektrikář a druhý na automechanikovi. U jednoho probíhá online výuka, tak jak má. V týdnu praxe mají volno a nikoho to nezajímá. U druhého chlapce neprobíhá ani online výuka, nebo úplně minimálně, v týdnu o praxi taktéž nic. Tady se museli rodiče ozvat a občas se s třídou někdo ve výuce spojí. Katastrofa.
|
|
Mariana +2 |
|
(22.2.2021 19:28:37) Samozřejmě pro ten trénink v praxi je nynější doba těžká, ale zaměřila bych se prostě na to dokopat potomka, ten vyúční list získat. Mít to je prostě důležitý a velký rozdíl zůstat jen u "základky". S tou praxí v následném zaměstnaná bych si až takovou hlavu nedělala.
Nevím o jaký jde obor, ale u naprosté většiny firem co znám si pak lidi stejně zaškolují. Neznám nikoho kdo vezme absolventa po škole a očekává že bude fungovat na základě znalostí ze školy, vždy nejprv pracují pod někým zkušeným.
U nás za za nějakých 13 let jsme snad prakticky neměli nikoho vyučeného přímo v oboru, lidi si vycvičujeme sami. Jsou u nás z různých původních vzdělání. Nejdůležitější je zda dotyčný opravdu chce pracovat, chce se něco naučit, a zda má alespoň trochu má "v hlavě" a "v rukách". Nadějný lidi rádi zaškolíme.
Fakt bych se nebála že tohle budou zaměstnavatelé nějak řešit z jakého roku má kdo výuční list nebo maturitu. Záleží na tom že ten papír mají a na tom co pak předvedou ve smyslu snahy a aktivity. Navíc tedy nemám iluze že školy jsou nějak extra propojeny s realitou. V mnoha oborech je to jen nějaký začátek pro to co se pak naučí až v práci.
Jako problém tu absenci praxe asi vnímám nejvíc u zdravotníků. Tam ta praxe "naživo" je fakt nutná. Ale zas v nynějí nouzi o lidi ve zdravotnictví to i ty nemocnice budou nuceny vyřešit a prostě dovzdělávat. Tam si myslím že by měl stát to nějak vymyslet, jelikož ty lidi bude nutno do toho zdravotnictví prostě nějak "přitáhnout".
|
|
|