Federika |
|
(22.3.2021 11:50:56) Já vím, že už se to tady probíralo-ale opravdu není v Praze žádné šestileté gymnázium, kde by byly předměty v angličtině, kde by bylo mnohem víc angličtiny než jinde a které by bylo zároveň kvalitní přípravou na VŠ? Státní nebo soukromé, ale s přijatelnou cenou, ne English college. Koukám, ale fakt to vypadá, že jiné jazyky ano, angličtina ne.
|
Janinka a dvě princezny |
|
(22.3.2021 12:22:07) soukromé gymnázium na Stodůlkách? angličtinu mají dost, i přijímačky z aj cena teda pěkná není
|
Federika |
|
(22.3.2021 12:29:38) Ty myslíš to "mezinárodních vztahů"? To ale asi není šestiletý a taky to úplně není gymnázium, myslím i úrovní. nebo se pletu?
|
Janinka a dvě princezny |
|
(22.3.2021 12:34:46) no my tam byli na DOD na 8 leté a probíralo se to dohromady. Ano není to úplně všeobecné gymnázium, je zaměřené humanitně/ji, maturuje se třeba běžně z biologie a hodně dětí se pak hlásí třeba na medicínu, větší důraz na např. komunikaci, prezentování před lidmi, cestování apod. ale zas až takový odklon od běžného gymnázia jsem neviděla dcera k nim chodila na přípravku a neměla jsem pocit, že by matika byla okrajový předmět, jen nemají mezi top 3 vš po maturitě strojárnu no
|
Federika |
|
(22.3.2021 12:53:22) Aha, tak to zas nezní špatně.
|
Alena |
|
(22.3.2021 15:42:40) Ja nevim, Federiko, jestli je to, co hledas. Hlad po sestiletem gymnazium s anglictinou je v Praze obrovsky (i za cenu rozumneho skolneho) a kdyby tu takovy funkcni ustav byl, byl by o nej obrovsky zajem. Stodulky jsou tu leta a az do lonska poradali druhe kolo prijimacek. Loni uz ne, ale trochu vybirat si mohli jen u osmileteho (a to slo temer o nejsilnejsi rocnik), jinak vzali prakticky kazdeho. Treba ten nepatrne zvedajici zajem svedci o stoupajici kvalite, ale nevim jestli bych to na vlastnim diteti testovala.
|
Federika |
|
(22.3.2021 15:51:11) Hmm, já bych tam stejně měla zájem jen o osmiletý, ale jak jsem se dozvěděla, šlo by to, ale až poté, co by byla na šestiletém. Dcera má teď poměrně jasnou představu, co by chtěla nebo spíš nechtěla. Jednou z variant je počkat ve své škole do devítky a pokračovat na jejich novém čtyřletém gymplu, kde taky budu mít daleko větší nabídku jazyků, jazykové pobyty v zahraničí, učitele zná, má je ráda. To gymnázium ale bude nový, sice víme, jak pracujou, ale teprve po pár letech je možný vidět, jak to bude fungovat. Chtěla by ty jazyky a chtěla by daleko víc angličtiny. Nejlíp přímo ve škole, je mi jasný, že se tomu může věnovat i mimo školu.
|
1kulička |
|
(22.3.2021 16:24:12) Federiko, to jsme měli podobně, dcera chodila na soukromou základku a ta pak zřídila lyceum. Já jsem holku přemlouvala, ať tam nechodí, právě protože jsem se bála o tu kvalitu výuky, hlavně o jazyky. Oni totiž i na té základce toho spoustu naslibovali, ale skutek utek (s výlety do Anglie a rodilými mluvčími, nakonec se to dalo sotva srovnat se státní jazykovkou). No na gevu mají rodilé mluvčí na všechny jazyky, dcera má španělštinu, ta ji moc baví, no a asi 6 předmětů jen v AJ. A už mlčím, ať ti tu neplevelím.
|
Federika |
|
(22.3.2021 16:26:57) Klidně plevel. No to je to, co nevím, protože to teprve bude začínat. A těžko se to pozná po prvním půlroce.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1kulička |
|
(22.3.2021 14:29:42) Gevo neznáš? Nebo nemáš dobré reference? Mám tam dceru na 4letém, neteř je na 6letém tamtéž a jsme moc spokojení. Než tam holky šly, tak jsme sháněli reference, hodně známých tam mělo děti (no tak 3 rodiny) a ti byli taky moc spokojení.
|
|
ivaxx |
|
(22.3.2021 14:30:47) Frederiko, nevím, co je "přijatelná hladina", ale co rozdílové zkoušky do 8G Altis (70 000 Kč ročně). Ona se výuka v primě a sekundě tolik od výuky na ZŠ neliši, nebo lze celkem ještě snadno dohnat. Tam výuka v angličtině je.
|
Federika |
|
(22.3.2021 14:32:22) Děkuju, Altis i Gevo znám, ale není to ten typ gymplu, který by chtěla.
|
1kulička |
|
(22.3.2021 14:45:50) Pak ještě Educanet, ale ti asi nemají šestiletý obor. Můžu se zeptat, co je myšleno tím "typem"? Já když četla reference na netu na Gevo poprvé, kdysi ještě pro nejstarší, tak jsem to taky zavrhla. Ale pak jsem zjistila, že je to naprosto super škola, hodně předmětů v angličtině, důraz na samostatné myšlení, na všem se lze domluvit, na vše se lze zeptat, nic není problém. Ano, škola je dobrá i pro flinky, jako je moje prostřední dcera, ale právě i pro snaživé a ambiciózní děti. Učitelé jsou skvělí, velmi motivovaní a mají svou práci rádi, výuka i materiály na vysoké úrovni. Teď dokonce plánují zařazení distančního vzdělávání do běžného režimu - na jeden den v týdnu. Protože jsou v tom hodně dobří. Děti mají hodně možností zájmových aktivit a vlastně mohou strávit ve škole celý den. Jinak třeba reference z netu byly skvělé na státní gympl, kam chodí moje snaživá, ale ta moc spokojená není. I tam mi přijdou profesoři dobří a motivovaní, ale na Gevo to zdaleka nemá a ty jazyky se vůbec nedají srovnávat.
|
Federika |
|
(22.3.2021 14:53:38) Kuličko, asi mám předsudky, ale jsou o prostě gymnázia (všechny tři), na který se dostane každej a třeba ti deváťáci, který učím, je mají jako záložní školu, kdyby prostě neklapla ta, na kterou chtějí. Angličtiny je tam sice víc, ale ty nároky jsou poměrně nízký. Já vím, že tam ty děti jsou spokojený, taky mám známou, která tam (GEVO) odešla z náročnýho státního gymnázia, kde fakt nezvládala, téměř propadala a tady se jí líbilo.Na Educanet vezmou fakt všechny, kdo se hlásí (netvrdím, že to musí nutně souviset s nízkou úrovní výuky) a na Altis šly ze školy syna všechny děti, které se nedostaly nikam. Já vím, že to teď asi schytám, ale nemyslím to zle. Prostě tyhle školy bych volila, kdybych chtěla hezčí přístup a menší nároky.
|
Termix |
|
(22.3.2021 15:19:23) Federiko, taky mám asi předsudky vůči těmto školám. Znám děti jak z Geva, tak z Bankovní akademie, tak z Altisu ... no odtamtud už teda utekli na státní, ... vzali tam bohužel i děti s méně než 30 body, což by na žádný státní gympl nestačilo ani náhodou.
|
Federika |
|
(22.3.2021 15:28:22) na Educanet i se 14, v jednom testu. Ale je fakt, že to ještě nic nevypovídá o výuce samotný, ta nemusí bejt špatná, já nevím. Každopádně ta jedna holčina tam rozkvetla, ale ona byla na škole, která jí vůbec nesedla nároky, biflováním, ničím. A dnes už je pryč, ale na školu má hezký vzpomínky a VŠ si už vybrala podle toho, co ji baví.
|
1kulička |
|
(22.3.2021 15:51:09) Na educanet jsou přísnější podmínky, než na gevo. Loni se tam hodně dětí nedostalo a i vypisovali druhé kolo. Přesně si to nepamatuju, je tam dané minimum bodů z celostátních testů, kdo to nedá, nemůže se ani odvolat. Vím to, protože jsem uvažovala, že tam půjde na druhé kolo, ale nemohla, protože nějak o 1 nebo 2 body nesplnila to jejich minimum. Na Gevu holt to bylo o něco lepší, hlavně kvůli eseji, co byl součástí přijímaček. Na tom našem favorizovaném by jí sice vzali s tím počtem bodů za testy, ale zase neprošla pohovorem. Loni mi tu tuším Hrouda psala, že její dítě se dostalo s dost tristním výsledkem testů nakonec snad na oba státní gymply, na odvolání, ale prostě mimo Prahu (měla to o málo horší, než moje holka). Nicméně to vypovídá spíš o tlaku v Praze, než o dětech, to se na mne holky nezlobte, já byla premiantkou na vyhlášeném gymplu, ale s Gevem se ta výuka nedá srovnat, moje jedno dítě je flink, díky tomu jsme na to narazily, protože reference z netu jdou právě tímto směrem, jak píšete, ale ten přístup profesorů i ředitele, je prostě sám o sobě motivační. A jsem ráda, že jsme dostaly šanci tam holku dát, protože na klasický gympl to není (rozhodně ne v Praze), ale jiné školy jako alternativa tu nejsou, přitom je to dítě inteligentní a schopný, jen bez přirozené motivace.
|
Federika |
|
(22.3.2021 15:54:31) Kuličko, je možný se na to kouknout na Matematické berušce, jsou tam výsledky. Chtěli minimum 40 bodů, za oba testy, takže třeba šlo mít 14 bodů z jednoho, když z druhého bylo víc. A na 14 bodů, i na těch dvacet, to dá i necvičenej šimpanz. Já vím, jsem hnusná, ale podívej se na ty výsledky, na žádnej gympl v Praze by s takovým výsledkem nikoho nevzali.A druhý kolo vyhlásili, protože jim ty děti chyběly. Na druhou stranu fakt netvrdím, že tam ta výuka musí bejt špatná, to netuším.Možná to spolu až tolik nesouvisí, nevím.
|
1kulička |
|
(22.3.2021 16:13:18) Federiko, o educanetu se nechci dohadovat, ona mi ta škola moc není sympatická, jen jsem psala, že vyhlásili druhé kolo, protože hodně dětí neprošlo tím sítem. Ne, že by byl nedostatek zájemců v prvním kole (tudíž neberou každého). A 40 bodů určitě neudělá cvičená opice, to se zase nezlob ty. Praha a asi i Brno jsou v tomto specifické. Moje dcera se teda na ty testy ani nepodívala, a 40 bodů neměla. Starší se podívala a měla 82 bodů. A byla jedna z nejlepších tehdy. Loni už to pomalu nestačilo na přijetí ani ne ten gekom. Ale jako je to jedno no. Vy holt jedete na výkon (a nemít takovou dceru, jakou mám, jela bych stejně), jen za mě já bych sama dala 10x přednost systému, který je na gevu, než co bylo na mém gymplu, byť jsem byla premiant a neměla větší problémy s ničím, tak ten prázdný dril a tlak na výkon je prostě zbytečně ubíjející.
|
Federika |
|
(22.3.2021 16:16:13) Kuličko, 40 bodů za oba testy udělá i necvičená opice. Za tím si celkem stojím. To snad můžeš i tipovat. A navíc jde o součet, klidně můžou mít z jednoho testu i 12 b.
|
1kulička |
|
(22.3.2021 16:31:40) Takže podle tohoto tvého výroku nedosahuje moje dítě ani inteligence necvičené opice? A ta spousta dětí, co na gympl nejdou, by to na 40b udělala?
|
Federika |
|
(22.3.2021 16:34:31) Kuličko, kdyby si to párkrát prošly, tak nejspíš jo. Mám teď jednoho hodně slabýho kluka (připravuju deváťáky na přijímačky),ale i ten to po pár testech přes dvacet dává. A to má fakt obrovský mezery ze školy, spoustu věcí se vůbec neučili. Nebo to tvrdí,aspoň
|
|
|
Alena |
|
(22.3.2021 16:45:01) "40 bodů za oba testy udělá i necvičená opice." Ja nevim, proc mas potrebu vynaset takovehle soudy. Je to strasne prezirave vuci detem, ktere nemaji tak dobre zazemi jako tve deti ( i kdyz inteligenci mohou mit stejnou). Az budes zakem skoly zapomenute obce Karlovarskeho kraje s jednim pretizenym rodicem, ktery na tebe nema cas, tak neco vykladej.
|
Federika |
|
(22.3.2021 16:47:25) Aleno, dobře, mně přijde že i kdyby to člověk tipoval, tak se na číslo kolem tý dvacítky dostane. A proč zrovna na Karlovarsku?
|
Alena |
|
(22.3.2021 16:52:46) Karlovarsko nema nijak uzasne skolsti, kdyz clvoek nechce pouzivat otrepany priklad Usteckeho kraje :)
" i kdyby to člověk tipoval, tak se na číslo kolem tý dvacítky dostane" v matematice se moc s uspechem tipovat neda. A jake myslis prijimacky - je velky rozdil mezi osmiletymi a ctyrletymi cykly. Nebo vlastne v cestine minimalni, coz tu narocnost definuje. Kazdopadne znam deti, co by to bez nacviku na 20 nedaly (uplne zanedbani skolou) a na osmilete prijaty byly. Dovedu si to predstavit i na ctyrelete.
|
Federika |
|
(22.3.2021 16:54:12) Vyrůstala jsem kousek pod Karlovarskem, tak proto
|
Alena |
|
(22.3.2021 16:59:20) Tak pri posledni PISE se pry Karlovaraci zvedli :).
|
Federika |
|
(22.3.2021 17:02:25) Naše miniškolička,kdysi , byť v zapadlé vísce pod Karlovarskem-no,trochu níž byla náhodou skvělá. Kde dneska najít školu o 9 dětech ve třídě Ale lidi se dneska brzy stěhujou jinam, počty obyvatel v zapadlých vískách klesají a tyhle školy byly už dávno zrušený.
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(22.3.2021 16:20:35) Jen tak na okraj (nudím se v čekárně plný lidí, protože mě bez testu nepustí do kanclu), mohl by mi někdo vysvětlit, k čemu je dobry tlak na výkon a co přesně si od toho slibujete? Když jste se tu sešly hned dvě?
|
Federika |
|
(22.3.2021 16:22:27) Nevím, Monty, moje dcera je ve škole, která je absolutně žádnej tlak na výkon nemá, dokonce spíš naopak, navíc má přímo v svém plánu, že neporovnává děti, vůbec. Ničím.
|
Monty |
|
(22.3.2021 16:27:50) Federiko, a je tam spokojená, ne? Aspoň to píšeš. Tak k čemu "tlak na výkon"?
|
Federika |
|
(22.3.2021 16:31:34) Je. Jen by chtěla výuku v angličtině, kdyby to šlo. A nejpozději po devítce to i tak bude muset řešit.
|
|
|
|
1kulička |
|
(22.3.2021 17:29:52) Monty, jestli tou druhou myslíš mě, že jsem spala, že bych to dělala stejně, jako Federika, tak to je právě myšleno jinak. Já bych to tak dělala, protože nic jiného neznám. Sama jsem celý život byla spíš premiantka, v práci slušný, jsem kolegy celkem vážená a člověk si pak zvykne na ten systém, že to tak "má být". Respektive moje děti mají být stejné. A kdo má špatný výsledek u přijímaček, ten na to nemá, kdo má trojky na zš tak na gympl nepatří atd. Prostě proto, že se to říká (říkalo), a protože já s tím nikdy problém neměla. No ale když pak máš děti, co ten tlak a očekávání nesou blbě, spousta věcí jim nejde sama od sebe, jak šla mě, tak pak ten svůj pohled musíš přehodnotit ( a ano, byla jsem blbá). Za mě: velký tlak neprospívá nikomu, lehký tlak prospívá většině dětí, žádný tlak prospívá menšině. Existuje skupina dětí, které tlak nepotřebují nebo je u nich dokonce kontraproduktivní a pak jsou zase děti, co by bez správné míry tlaku nedělaly vůbec nic. Není to lehké, jen mi na gymplu přijde spousta látky zbytečná, studenti se naučí na test a pak to s klidem zapomenou, co v životě potřebuješ, a to i když děláš práci VŠ, je naprostý minimum toho, co se bralo na gymplu. M2 by se líbil systém formou kreditů, splnit si základ a pak jet jen obor zájmu, ne biflovat všechno.
|
Federika |
|
(22.3.2021 17:35:11) Hmmm, ten poslední odstavec, úplně souhlas. Ale já poslední dobou, vlastně hlavně od začátku distanční výuky,vůbec najednou nevím, ja by to mělo nebo nemělo bejt dobře. Dokázala bych pomoct s výběrem snad jen sobě, ani svým dětem ne. snažím s ejim to takhle vysvětlit, aby byly schopný si samy vybrat, co chtějí a co ne. Můj mladší syn, který je na "prestižním" gymplu , chce bejt najednou farmářem a chvat kozy A poučuje mě o štěstí a blaženosti a životních cílech
|
1kulička |
|
(22.3.2021 17:43:18) Federiko, synovi rozumím. Já bych byla spokojená, že aspoň ví, co chce. Ty moje děti nevědí, nemají jasný obor nebo zájem (teda mají spisovatelské ambice, ale to zas kdo v jejich věku ne). Ale kdyby byly spisovatelky, potřebují umět derivovat?
|
Federika |
|
(22.3.2021 17:46:24) Ono ho to ještě desetkrát přejde. Nedávno tvrdil, že bude chirurg a aby si odpočinul, bude několik měsíců v roce animátorem v Egyptě Teď tedy ty kozy,no. A filozofuje o "štěstí". Což mě ale docela baví
|
|
Alena |
|
(22.3.2021 17:46:46) "Ale kdyby byly spisovatelky, potřebují umět derivovat? " Ne, ale meli by se s tim potkat. Souhlasim s Monty, gympl ti dava rozhled a orientaci. Opravdu muzes ric, ze se budou vzdy zivit psanim? Jedno zamestanni na cely zivot skoncilo s revoluci.
|
1kulička |
|
(22.3.2021 18:06:24) Aleno, to máš úplně jedno, čím se budou živit, derivace užijí pouze v případě, že se budou živit matematikou. V běžném životě z matematiky využiješ jen jednoduché počty, malou násobilku a trojčlenku (na složitější počty použiješ kalkulačku). Ano, můžeme si číst Ovidia v originále, ale .... Rozhled ti dá i mnohem jednodušeji pojatý předmět, aspoň ti z něj v hlavě něco zůstane. Já si nepamatuju už skoro nic v VŠ, natož z gymplu - učení se stylem rychle se nadrtit na zkoušku a pak to rychle zapomenout mi nepřipadá dobrý ani pro získání rozhledu. Ale naštěstí to není na mě, tak mě nemusíš brát tak vážně.
|
Monty |
|
(22.3.2021 18:11:48) Kuličko, já ti nevím... Syn je ve třeťáku na gymplu a že by se něco drtil...
|
Federika |
|
(22.3.2021 18:17:54) Tak teď se nedrtí nikdo Mně se líbí, že často gymply přecházejí k tomu,že poslední roky mají výběrový semináře, kterým se můžou víc věnovat a z toho, co dělat nechtějí, mají prostě základy. Vybavuju si,že mi fakt ve čtvrťáku na gymplu vadilo to, že jsem musela spoustu času trávit nad předměty, který jsem nesnášela,už jsem jasně věděla, co dělat nebudu a naopak -měla jsem málo času na to, co by mě fakt bavilo a co by mi pomohlo dál. Jinak mi daleko víc vyhovoval systém na VŠ. Jednak vybranej obor a jednak-na něco si připravit a v dohodnutej termín přijít udělat zkoušku. Na gymplu bylo zákeřný zkoušení, kdykoli , zákeřný testy-a dv známky za pololetí,z toho průměr. To už ale snad dneska ani není.
|
Monty |
|
(22.3.2021 18:23:07) Federiko, myslím obecně, ne jen "teď". Přece jen část školy si odchodil i prezenčně.
|
|
|
leli |
|
(22.3.2021 18:42:18) Monty, co se týče drcení, tak to se na našem gymplu týká především zájemců o medicínu, ti většinu řeší průměry už od 1. ročníku. A tam se fakt většinou o hodně ctižádostivé studenty i rodiče. A je fakt, že ti pak mají úspěšnost velkou a převládají teda výrazně holky.
|
Federika |
|
(22.3.2021 18:43:05) A už to od 1. ročníku ví? To teda obdivuju.
|
leli |
|
(22.3.2021 18:52:51) Nechápu to, ale ví. Hlavně ve třídě nejstarší dcery se dostala na medicínu v podstatě třetina třídy. Ale někteří uspěli i v přijímačkách, náš gympl zrovna budoucí mediky hodně podporuje, mají na ně zaměřené semináře, které se nikdy nekryjí. Ostatní děcka nadávají, protože u humanitních oborů, už taková vstřícnost není. Jinak na venkově máme menší výběr gymplů a pak se osvědčují spíš ty větší s více nabízenými semináři.
|
|
|
Monty |
|
(22.3.2021 18:48:16) Leli, tak na medicínu chce jít od syna ze třídy snad půlka ročníku. Zrovna teď nedávno říkal, když si vybíral maturitní předměty, jak ho překvapilo, že na medicínu chtějí i ti, do kterých by to nikdy neřekl.
|
|
|
|
Okolík |
|
(22.3.2021 19:53:18) Tak oni už se na všech gymplech běžně nederivuje. Děti to měly jenom v seminářích.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(22.3.2021 17:42:48) Kuličko, ale smysl gymplu není v tom, aby si z něj člověk bůhví co zapamatoval, ale aby si "našel" něco svého, co pak bude chtít studovat dál. Je to všeobecné vzdělání, nikoli odborné. Spousta dětí neví, co by chtěla přesně dělat ani když ten gympl končí, natož když na něj nastupují.
|
1kulička |
|
(22.3.2021 17:53:25) Monty, to je dobrá poznámka, nicméně i tady se dá celkem rychle zjistit, co mě rozhodně nebaví/nebude mým zájmem. A co by mě možná bavilo. Proto jsem pro povinný základ (právě jak píšeš, poznat jak ten obor asi vypadá) a pak pro možnost rozšíření v předmětech, co mě zajímají.
|
Monty |
|
(22.3.2021 17:56:47) Kuličko, no někdo to pozná už na základce a někdo to třeba nepozná ani na tom gymplu. Lidé jsou různí. A ono těch "nějak zaměřených středních škol" zas není tolik, aby měl každý na výběr jen z toho, co ho baví nebo o čem si myslí, že by to chtěl studovat/živit se tím.
|
Federika |
|
(22.3.2021 17:58:03) Já to věděla už ve 12. Ale žádnej takovej gympl, kterej by mě ušetřil chemie, fyziky, zemáku a nejlépe i matiky,prostě nikde nebyl
|
Okolík |
|
(22.3.2021 19:55:24) Federiko, stejně jako gympl, kterej by někoho ušetřil cizích jazyků...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(22.3.2021 18:29:48) Cestinu, matematiku a anglictinu (ci jine jazyky) ve smyslu vystupu muzes porovnat na strankach CERMATU - jsou tam vysledky maturit. Ne vzdy je jasna korelace urovne vstupu (body u prijimacek) a vystupu (vysledky maturit). Nektere skoly dokazou nabrat studenty i s malo body a vysypat je u maturity se slusnymi vysledky. Jinde naberou vyborne a vysypou vyborne - a nevis, jestli to je skolou, vysoce angazovanymi rodici nebo vyrazovaci strategii skoky (vyhodime vsechny, kdo maji hur nez dvojky).
|
Federika |
|
(22.3.2021 18:33:24) Když mně nejde primárně o ty známky, maturitní vysvědčení a tak. Občas slyším ty hodiny u syna a vidím, jak se zapojuje, diskutuje a mně se to fakt hodě líbí, docela lituju.,že taky ještě nemůžu chodit do školy Ani mě nevezmou do party při online hodině
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(22.3.2021 16:12:41) Termix obecne to predsudek vuci soukromym skolam je :). Kvalitu skoly prece nedela jen "kvalita" uchazecu v matematice a cestine. Kvalitni soukroma skola ma vetsi pridanou hodnotu nez skola statni. A je jich stale vice.
|
|
Alena |
|
(22.3.2021 16:37:52) Pro me je treba GEVO Sazavska (co se tyce prijimacek, tam loni nemuselo stacit ani osmdesat bodu) a Bankovni akademie jina dimenze, i kdyz oboji lze shrnout pod pojem "soukrome gymnazium". Mezi soukromými gymply je mnohem vetsi rozdil nez mezi statnimi.
|
Federika |
|
(22.3.2021 16:39:18) A Gevo Sázavská a Gevo na Praze 4 je stejná instituce?
|
Federika |
|
(22.3.2021 16:40:24) Už koukám, asi je, teda jeden zřizovatel, myslím.
|
|
Alena |
|
(22.3.2021 16:41:10) Stejna spolecnost, jini reditele.
|
Federika |
|
(22.3.2021 16:43:32) Aha, na té Sázavské jsem kdysi byla se synem, mám pocit, že tam částečně výuku v angličtině mají. Jen to je v centru, takovej tmavej barák bez zázemí, synovi se tam nelíbilo, ale on je takovej specifickej
|
Federika |
|
(22.3.2021 17:12:11) Každý to Gevo stojí jinak? U nás to teda trochu hapruje i s tou dopravou. Já bych si přála hezkou školu, hned za rohem, s výukou angličtiny-a nemusela bych nic řešit.
|
1kulička |
|
(22.3.2021 17:35:19) Je to podobné, první ročník je dražší, protože platíš iPad a adaptační kurz, jinak je školné cca 77 tis za rok. Není to moc, ale jak vidíš, mnohým to i tak přijde hodně, takže proto ten zájem nezájem :) Kdo si může vybírat, jde na státní bez školného.
|
Federika |
|
(22.3.2021 17:37:07) Tak málo to není. Jde o to, jakou tu přidanou hodnotu za to dostaneš, že jo.
|
Lída+2 |
|
(23.3.2021 19:06:45) Federiko, tuhle jsem u šití poslouchala nějaké rozhovory.
A tam bylo, že společnost v CR, včetně státu je nastavena na to, že školy jsou výdaj. Který se vždycky seškrta co to jde. A to i v rodině, kde se škrtá třeba i ten čas na dojíždění a volí se to nejbližší. Natož stát, který desetiletí na nich šetří kde se dá.
A vůbec se to nebere jako investice do budoucna. Tak je to i podle mě dobře. Nebrat to jako nutný zlo, ale co tím člověk získá.
|
Federika |
|
(23.3.2021 20:01:10) Lído, teď jsem trošku vedle Co myslíš, že je dobře? Vzdělání jsou výdaje. U nás máme celkem štěstí, že je možný získat dobrý vzdělání i s minimálním finančním nasazením. Ale je prostě i spousta možností navíc. A člověk si může vybrat, nejen podle peněženky,ale právě hlavně podle dítěte. Mně se líbí ty možnosti. I když prvě s tím výběrem má člověk-i to dítě-často problém T už tak bejvá.
|
|
|
|
Alena |
|
(22.3.2021 17:43:06) "Kdo si může vybírat, jde na státní bez školného." Kdo si opravdu muze vybirat (cili je krome inteligence movity) jde na soukromou skolu. Protoze zadna ze statnich skol nedosahuje kvalitou na instituce typu OpenGate ci PORG.
|
1kulička |
|
(22.3.2021 17:46:24) Aleno, to je taky fakt, já to brala vzhledem k těm výsledkům přijímaček - že ten, kdo je dá na 100 bodů a je z běžných finančních poměrů, jde na ten státní, aby nemusel platit školné (leda by dostal stýpko na PORGu).
|
Alena |
|
(22.3.2021 17:49:45) "že ten, kdo je dá na 100 bodů a je z běžných finančních poměrů, jde na ten státní, aby nemusel platit školné" (mmch sto bodu na PORG neda nikdo :). Ne tak uz to vetsinove neni, vzdelani je hodnota a rada rodicu chce pro deti, aby proziliy skolni zivot prinosnym zpusobem ne jen jako cekani na maturitu a radeji utahnou pasek.
|
Federika |
|
(22.3.2021 17:50:30) To byla nadsázka, Aleno, ne?
|
|
|
|
Federika |
|
(22.3.2021 17:49:12) Aleno, jo, možná. Zas tyhle školy (Open Gate nevím) nejsou prostě pro každýho, nemusí každýmu vyhovovat. A to školný, minimálně v tom druhým je fakt vysoký. Ale jinak asi souhlas.
|
Alena |
|
(22.3.2021 17:50:17) A ktery statni skoly jsou pro kazdyho? :)
|
Federika |
|
(22.3.2021 17:56:21) Takhle jsem to nemyslela, asi jsem to špatně napsala. Z těhle dvou znám jen tu jednu instituci a můj syn je tam sice jako ryba ve vodě, ale i tam se vyskytnou děti, který se tam sice dostaly a rodiče to mohly zaplatit, ale nejsou tak úplně nadšený. Už nevím, jak bylo to konstatování , ale prostě ne všichni,kdo si může vybírat, volí soukromou školu.
|
Alena |
|
(22.3.2021 18:04:56) jasne, ze kazda skola neni pro kazdeho. A soukroma skoly jsou ruzneho typu. Jen kdyz jsou penize, lepe se vybira.
|
Federika |
|
(22.3.2021 18:06:19) Tak to určitě.
|
|
Vítr z hor |
|
(22.3.2021 18:36:26) Zrovna ty dve skoly, co jsi tu zminovala, davaji stedra stipendia. Znam deti na obou skolach a fakt nevyhovuji kazdemu. Vetsinou to doklepou, protoze “je to sance” a rodice tlaci, ale taky znam dite, ktere z jedne z tech dvou skol odeslo po 4 letech kvuli psychice - chtelo chodit do skoly s kamarady a mit to za rohem.
Zvazovala jsem obe, ale jen jedna z nich by vyhovovala jen jednomu memu diteti a museli bychom se prestehovat.
|
Federika |
|
(22.3.2021 18:38:59) Větře, minimálně v té jedné instituci to až tak žhavý s tím stipendiem není. A není prospěchový.A i to sociální je podmíněný určitýma známkama a chováním.
|
Federika |
|
(23.3.2021 10:41:23) Romano, ty děti na Porgu absolutně nezajímá, kdo má nebo nemá stipendium.Nejen že nezajímá, většinou to nikdo ani neví, taky proč.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(23.3.2021 11:26:59) No nevím, kolegyně měla syna na PORGu a normálně se o tom bavili.
|
1kulička |
|
(23.3.2021 11:32:40) Inko, taky si myslím. Děti se baví o poměrech doma. Já v tom tedy nic dehonestujícího nevidím, že má někdo stipendium (spíš naopak). Moje dítě mělo/má za nejlepší kamarádky spolužačky z velmi bohatých rodin a nevím, že by to ona nebo ony řešily nějak negativně, to by spolu asi doteď nekamarádily.
|
Federika |
|
(23.3.2021 11:38:34) V životě jsem doma neslyšela jakoukoli debatu o poměrech, stipendiu a podobných věcech. Jo,slyšela jsem obdivnej povzdech,když k nám šel kamarád, starší, kterej byl první v nějaký celosvětový soutěži a měl několik let nejlepší prospěch a dostal za to prospěchový stipendium, to se běžně nestává. Jinak tam absolutní nezájem o "poměry v rodině", mobily-ty stejně v celým areálu nemůžou ani vytáhnout, natož nějaký hadry apod.
|
|
Federika |
|
(24.3.2021 10:29:16) Romano,tak to máš trochu zkreslený. Právě naopak, my jsme z těch "chudých" školné splácíme na splátky a opravdu se tam nikdo v tomhle směru nijak "necítí",všem je to fuk, dokonce i kdyby to věděli. Pokud vím, tak jedno v primě se jedna holka velmi bohatých rodičů nějak při hodině zmínila a víceméně sklidila pohrdání, od dětí i učitele. Ne za to, že má bohaté rodiče,ale že to vůbec vytahuje. Od té doby se to prý nestalo. Prostě peníze,stipendium, postavení-nikdo to neřeší, řeší jen věci, který se týkají dětí samotných.
|
Alena |
|
(24.3.2021 11:44:01) "o škole, která selektuje podle výsledků bych neuvažovala nikdy už z principu. Každé dítě má právo nebýt někdy tak dobré, mít jinak náročné období atd." Tohle neni zadne selektovani, to je odmena za dobrou praci. Soukrome skoly casto nejsou pasti, kdy se snazi nekoho nachytat na neznalosti, praci si lze rozvrhnout a dosazeni prospechoveho stipendia je vetsinou vec priorit ditete.
|
Alena |
|
(24.3.2021 11:51:01) to je pochopitelne. Otazka je, zda by odklonu od vzdelavani doslo pri prezencni dochazce na takovy typ skoly. Rada deti si uvedomuje vyhody, chce na skole byt, ma pozitivni priklad a stipendium udrzi.
|
|
|
|
Federika |
|
(24.3.2021 11:48:01) Romano, škola má vysoké nároky. a rodičům i dětem je tohle známo na začátku. Nejsou tam přijaty děti, které by na to neměly. A ano, mají nárok občas "padnout\ů, s. tím se počítá, je jim nabídnuta pomoc, pokud ji ale nevyužijou a prospěch je nadále "špatný", tak se prostě řídí smlouvou, na tom není nic špatnýho.
|
Federika |
|
(24.3.2021 12:06:02) Tak na tomhle typu školy by mu to nedovolili A navíc by ses ty jako rodič o to nemusela vůbec starat.
|
Federika |
|
(25.3.2021 7:51:26) Romano, ono ale nejde o to, o co stojíš ty. Přece vybíráš školu s dítětem, jde o to dítě, ne o tebe. A děti jsou fakt různý. Pokusím se zkopírovat jeden příspěvek z "hodnocení středních škol". Obdivuju, že si s tím někdo dal takovou práci a jde samozřejmě jen o názor, nemusí to takhle cítit všechny děti a všichni rodiče,já třeba rozhodně o činnosti svého dítěte tolik nevím. Ale náplň práce souhlasí. Dát tohle přečíst při rozhodování o budoucí škole svému staršímu synovi,v páté třídě, tak mi řekne, že "tam rozhodně nechce". Dát to přečíst synovi mladšímu, tak se přetrhne, aby se tam dostal. Sám. Budeš mu to vymlouvat, když navíc budeš vědět, že to zvládne a bude s mu to líbit? Omlouvám se, je to dlouhý, pokus se to nezkopíruje, hodím jen odkaz.
Dobrý večer všem, odepisuji jako rodič dvou studentů NP. K posledním listopadovým komentářům a otázkám: Jídelna - skvělá, vaří výborně, výběr ze 3 jídel. Délka vyučování: prima max do dvou, sekunda do dvou, 1x týdně do čtyř, občas už může být nultá hodina od 7.50 - příprava na FCE - nechodí tam všichni...., kvarta 3x týdně do čtyř, ale třeba taková kvinta má do 6 hodin a 2x týdně do 5 + nulté hodiny 1-3 (upřímně, je to mazec, když dítě dorazí domů po celém dni v sedm večer a je úplně vyšťavené). Paní Marie má asi nadanější děti než máme my, což jí přeji. U nás je zapotřebí, zdá se, více úsilí. Co se týká FCE - prima-tercie - postupně se na to připravují, na konci tercie už se to musí udělat. Škola nabízí podporu v rámci English Corner (nultá hodina ráno), kde se věnují dětem, které pokulhávají. Avšak je potřeba na tom makat i doma. Od sekundy tvoří výsledek z FCE asi 30-35% známky z angličtiny (ESL). Jazyky: druhý jazyk je až od tercie (3.rok). Upřímně, angličtiny je tolik, že si ani nedokážete představit, že by jste něco navíc dělali. Škola nabízí 1x týdně kroužek španělštiny pro primu a sekundu (jiný jazyk nedávají, protože např. FR je náročná, nechtějí děti zatěžovat), ani jedno z mých dětí na ŠP kroužek nechodilo. Od tercie je na výběr: ŠP, FR,NJ a čínština. K čínštině - je to jazyk budoucnosti, jen si dovolím poznamenat, že IB maturita se z druhého jazyka (čínštiny) dělat na NP nedá, poslední 2 roky jí nenabízí, lze však řešit individuálně online na škole v zahraničí, kde ta možnost je, tudíž je to pro studenty, kteří toto dají. My jsme se na to nevrhli, momentálně budu raději, když v IB programu budou mít druhý jazyk ke zkoušce přímo ve škole. ŠP - mám srovnání úrovně - syn byl o prázdninách na jazykovém pobytu ve Španělsku a byl zařazen do skupiny teenagerů, kteří dělali španělštinu 4 roky a on jí měl jen 2 roky. Takže úroveň je asi taková, že co máte jinde za 2 roky, na Porgu dáte za rok. Toť ke kvalitě druhého cizího jazyka. Přijímačky na NP - angličtina - postačí PET + mít naposloucháno, rozumět. Syn říkal, že má ve třídě opravdu geniálního spolužáka na M, FY a IT = s češtinou, anglickou literaturou (ENG), Humanities a History tvrdě bojuje. ENG + History - hodně, opravdu hodně psaní, těžké testy, nutná příprava, rozsah, objem učiva, rozbor ang.básní. Čeština - aktuálně kvintu hodnotím tak, že úrovní přesáhla mojí maturitu v 90.letech. Na čtenářský deník zapomeňte. Jedná se o rozbor díla, kde jen zadání a požadavky jsou na 1-2 strany A4. Práce s textem je nesmírně důležitá. Není to o tom, že by z ČJ načetli hodně literatury, to ne. 1, vyjíměčně 2 knihy za měsíc. Před maturou asi načtou více, tam ještě nejsme. 3 roky nám trvalo, než se syn naučil toto psát. Kdo není dobrý v češtině, nemá načteno a nemiluje jí, ten to bude mít obrovsky těžké. Na literaturu se klade větší důraz než na gramatiku, známky z gramatiky mají nižší hodnotu. Ohledně matematiky - pro nadšence je otevřen fyzikálně astronomický kroužek. V matematice musí mít člověk napočítáno, písemky jsou těžké na logiku, přemýšlení a hloubkové znalosti probírané látky. Kolikrát ani Běloun nestačil a příklady v testu byli těžší, ale nic, co by se při pravidelném procvičování nedalo naučit. Jinak ohledně toho, zda se jedná o humanitní či přírodovědné zaměření - je to skutečně všeobecné, důraz se klade na všechno. Hodně absoloventů chodí studovat na školy se zaměřením na BIO, CH a FY. Což je co říct, to moc nebývá. Na biologii jsou zde opravdu skvělí. Poslední výsledky - nejlepší střední škola podle výsledků IB maturit v Evropě (mimo Anglii, kde je na tom srovnatelně s těmi TOP školami) - když jsem na to koukala, ujíždí PORG o parník..... Musím uznat,že pan Martin Roman ví, co dělá. Kéž by takových škol bylo u nás více a více studentů dostalo možnost takového studia. Je to škola, kam chodí děti rádi. Ale pozor na náročnost učiva. Je to hodně, hodně, hodně náročné a ne každý na to má (tím nemyslím finance, stipendijní program jim funguje). Nemohu říct, který předmět je nejnáročnější, v podstatě každý. Občas je to boj. Poslední dobou svádíme největší boj s časem, plánováním času a vše si rozložit tak, aby se to stihlo. My, rodiče, jsme alespoň ze začátku museli pomoci...... čtení s porozuměním,, plánování času, umět se učit....... možná je to prkotina, ale když na některé předměty nemáte učebnice a jedete podle toho, co ve škole slyšíte v rámci výuky, z prezentací a čerpáte jen z toho, co jste si napsali, tak pro 11.-12.letého kluka je to pohroma. Na něco takového nebyl zvyklý. Tak nás to občas stojí nějakou sladkost pro dobráka, který nám to pošle k naučení (většinou spolužačky jsou pečlivé), našemu je to totiž úplně fuk. Skvěle funguje WhatsApp.Takže prima - sekunda = není problém se naučit BIO, KEK, Z,Dějepis a OV, ale problém je z čeho se to naučit. Zvyknout si na nové metody výuky naprosto rozdílné od klasické školy může být pro někoho náročné. Oceňuji dějepis - pravěk -středověk - jen to nejdůležitější během 3-4 měsíců v primě, přes průmyslovou revoluci důraz na 1. a 2.světovou válku, které se braly celé pololetí. V sekundě od roku 1945 až po současnost - klade se opravdu důraz na moderní dějiny, na 20.století, tak, jak by se mělo podle posledních metod učit. Samozřejmě je těžké u 12.letého kluka, aby rozebral příčiny a důsledky pražského jara 1968....., ale k něčemu jim to bude. Nezkouší se před tabulí, nehrozí, že budete vyvoláni a zkoušeni před tabulí. Žádná individuální známka, vše je z testů, projektů, laborek a prezentací. Občas jde test opravit, ale třeba jen jednou za pololetí, ale třeba nelze opravit pololetní písemka. Učitelé jsou milí, vstřícní, komunikativní, děti vysloveně podporují. Myslím, že v podstatě jsem jen potvrdila, co psala paní Marie, kterou tímto zdravím a přeji jí mnoho úspěchů. A pro ostatní - snad jsem vám trochu pomohla svým názorem. Je to skvělá škola. Když slyším problémy jinde na gymplech, tak jsem za NP moc ráda. Je to progresivní škola, škola budoucnosti. Avšak velice, velice náročná. PS: A průměr známek je aktuálně 6,75, takže nároky na studijní výsledky jsou vyšší, než u starších ročníků. Takže studovat se musí na jedničky a dvojky (pokud to překlopím do českého klasického známkování) z hlavních předmětů (vše kromě ART, TV, music a drama). Omlouvám se za chyby, píši v rychlosti. Zdravím!
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(24.3.2021 10:37:19) "pokud si myslíte, že ekonomické poměry se ve školách neřeší, tak to je blbost, to jen jste z těch bohatých a neřeší je vaše děti." Tak to ale nefunguje. Dobre soukrome skoly jsou bohuzel selektivni podle vyse skolneho, u nizkeho zadne stipendia nejsou, deti pochazeji z prostredi podobneho (i hodnotove, vzdelani je staveno vysoko). Opravdova socialni stipendia ma treba Open gate a tam mas vedle sebe dite z detskeho domova a z milionarske domacnosti. Takove skoly s tim ale dokazou zachazat, deti to tam neresi. Rekla bych, ze ekonomicke pomery se vice probbiraji v statnim skolstvi.
|
Vítr z hor |
|
(24.3.2021 10:47:03) "Rekla bych, ze ekonomicke pomery se vice probbiraji v statnim skolstvi."
Tam je taky větší pestrost priorit. Na soukromých školách jsou často děti z homogenního prostředí (prioritou je buď vzdělání, přístup k dětem, rozvoj v určité oblasti, škola coby statusová záležitost...). Ve státních je od všeho něco, takže jedna rodina jezdí felicií, ale vydává raketu za sport, druhá řeší statusové předměty a snaží se na ně dosáhnout (bazén, auto, velkou televizi, mobil pro děti), další platí angličtinu, jiní nemají nic a škola je nezajímá. Takže je logické, že ve státním je menší shoda
|
Alena |
|
(24.3.2021 10:53:47) Ano, Vetre, tak jsem to myslela.
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(24.3.2021 10:39:57) Stipendium je většinou sociální a udílí se obvykle na rok. V jedné z uvedených škol je stipendistů snad dokonce většina (studují tam i děti z dětských domovů), v druhé sice většina platí školné sama, ale často na splátky. Jedna z oněch škol je však tzv. vylučovací, tedy vysokého průměru dosahuje mj. tím, že ti, kdo by ho kazili, jsou systémem jaksi eliminováni. Nevím, jestli je rozdíl v tlaku na odchod stejný u neprospívajících samoplátců i stipendistů. Jak se asi cítí dítě na stipendiu – ty děti, které znám, se teda na stipendiu cítí dobře
|
Federika |
|
(24.3.2021 10:44:49) Tlak na odchod..To zní strašně. Vím teda o jednom studentovi!znala jsem ho osobně,ne, že bych se to dozvěděla ze školy) který odešel, protože měl sociální stipendium a nedodržel podmínky smlouvy, jeho prospěch byl dlouhodobě špatný. To si ale nesmí dovolit nikdo, v té škole, není rozdíl mezi způsobem financování. A tahle podmínka je známa hned na začátku studia, před podpisem smlouvy. Pro všechny.
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(24.3.2021 10:43:56) Zrovna z PORGu syn známého se svěřoval, že na něj spolužáci maj kecy, že bydlí v paneláku. Jiný rodič zase schytal poznámky za levné auto. U nás taky měl nějaký spolužák kecy, že to máme pěkně blbej počítač co nic neutáhne (byl vypnutý). Těch keců, že nemáme televizi... Děcka tohle řeší úplně běžně i na státních školách a je na nás naučit ty děti s tím zacházet.
|
Federika |
|
(24.3.2021 10:47:57) Jsou vychováváni spíš k tomu, že těmahle řečma pohrdají.Pohrdají často i movitýma věcma, drahým oblečením, jsou vedeni k "záchraně planety", k solidaritě. Fakt jsem nikdy nezaznamenala jedinej náznak podobnýho chování, spíš naopak. Auta taky nikdy neřeší,u nás třeba ani není jak,syn jezdí autobusem,jako řada dalších Ale pravda, já se s tím nesetkala ani na státní škole. Maximálně v řečích rodičů.
|
|
Monty |
|
(24.3.2021 10:48:24) "Děcka tohle řeší úplně běžně i na státních školách a je na nás naučit ty děti s tím zacházet."
V životě jsem od dítěte nic takového neslyšela. Státní ZŠ, státní gympl.
|
Vítr z hor |
|
(24.3.2021 10:50:41) ""Děcka tohle řeší úplně běžně i na státních školách a je na nás naučit ty děti s tím zacházet."
V životě jsem od dítěte nic takového neslyšela. Státní ZŠ, státní gympl."
Většina dětí to totiž neřeší nikde. Jsou normálně vychované a drží se normálních dětí.
|
libik |
|
(24.3.2021 11:18:41) Hlásím za soukromou provinční školu, kam ovšem chodí například syn kapitána hokejového klubu extraligy, že děti neřešej, kdo bydlí v paneláku. Možná proto, že jejich škola je mezi paneláky postavemná z panelů?
|
Termix |
|
(24.3.2021 11:24:07) Já kdysi učila děti sportovního manažera toho vašeho extraligového týmu :-D.
|
libik |
|
(24.3.2021 11:31:20) Myslíš děti s veselým ptačím jménem?
Jééé, jejich táta je náš král
I když letos to dost pos*ali
|
Termix |
|
(24.3.2021 11:48:21) Spíše s chlupatým jménem :-D. Vlastně ani nevím, jestli tam ještě je.
|
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(24.3.2021 10:55:22) Já jsem se docela divila, jeden bobanek to říkal dokonce mně, no už jsme ho tu pak neviděli.
Jinej bobanek našel jedinou pilinu od dřeva mezi koleji dětského vláčku, a hned spustil: Co to tu máte za bordel? Nevím, proč si můj syn vybírá za kámoše takový paka...
|
kosatka2 |
|
(24.3.2021 10:57:12) Ale čím jsou děti starší, tím ty prachy podle mě řeší míň. Něco jako když se za nás v 1.tride řešilo, kdo má příbuzného policajta...
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(24.3.2021 10:49:28) "Děcka tohle řeší úplně běžně i na státních školách a je na nás naučit ty děti s tím zacházet."
Asi tak.
|
|
Renka + 3 |
|
(24.3.2021 10:54:50) Já měla dceru na soukromém gymnáziu. A ta říkala, že víc se řešily poměry a majetek na vesnické základce, kam chodila dřív. Ač na gymplu u některých ty peníze prostě byly vidět (nenosí se tam uniformy), děti tam běžně trávily prázdniny v USA apod., tak majetek nikdo neřešil. Pokud na něco mělo vliv, že tam byly děti z lépe situovaných rodin, tak to, jak říkala dcera, kdo nechal někde ležet ipod nebo peněženku, nikdy se tam nic neztratilo, že si zvykli, že si věci nemusejí hlídat, zamykat skříňky. Stipendium tam bylo jen prospěchové, takže kdo ho získal, byl na to pyšný.
Ale ani u dětí na státním gymplu neslyším nějaké srovnání, tam jsou, co se týká majetku větší výkyvy, pro jedno dítě jezdí řidič s limuzínou a jiné jede domů vlakem a o počítač se dělí se sourozencem, ale děti jsou v pohodě. Což neříkám, že někde není, záleží, jaký se sejde kolektiv, asi máme štěstí.
|
Federika |
|
(24.3.2021 10:59:38) Tak dneska to ani podle těch hadrů nepoznáš, chodí všichni pomalu jak bezdomovci Můj syn přestal po říchodu na primu konečně dostávat poznámky,že nemá věci na tělocvik, boty, kalhoty, tričko...On totiž všude všechno ztrácel apak chodil polonahej nebo bez bot, na tělák nemělo smysl mu něoc kupovat, během týdne neměl nic. A tady je obrovská bedna, kde jsou ztráty a nálezy, školní trička a mikiny, který dostávají na začátku roku, ztracený a zapomenutý tenisky, tepláky... Jen tam hrábne. a něco najde. Vůbec to neřeší, kus jako kus.
|
libik |
|
(24.3.2021 11:19:37) Federiko, moje dcera chodí jako bezdomovec i když někam chodí(do školy například). Taková hezká holčička
|
Federika |
|
(24.3.2021 11:37:19) Libík,no moje děti taky,dokonce i dcera tomu začíná přicházet na chuť
|
|
|
|
Begonie |
|
(24.3.2021 12:13:22) U syna na gymplu se naky majetek nebo oblikani vubec neresi. Kluci vesmes chodi v cernych dzinach, nakym triku a mikine z HaM, holky to samy, akorat maji misto trika tilko. Vsichni jsou furt v cernem, skolni fotka vypada jak z pohrbu. Syn v zime mikinu nikdy nesundava, je mu furt zima a triko ma vetsinou z metalovyho obchodu s nakou kapelou - to ale neni videt.
Na leto si vymyslel outfit triko a pres to rozepnutou kosili, kterych ma velke mnozstvi a peclive to ladi, takze ke kazdemu triku je samostatna kosile .
Meli spoluzaka, ktery desne jel ve znackach a spis z neho meli srandu, protoze je furt otravoval kydama typu - podivej jaky mam boty, ty tvoje kecky bych nikdy nevzal na nohu apod. Ale ten od nich sam odesel na nejakou jinou skolu se slovy, ze tam bude mezi svejma (lepsima a bohatsima) lidma. Ale jaka skola to je, to nevim, rekla bych, ze naka soukroma.
Hadry a majetky mnohem vic resi synovi mimoprazsti kamaradi. Ale to neni zadny vypovidajici vzorek, jsou asi 3.
|
Federika |
|
(24.3.2021 12:16:12) Blanko, řekla bych, že tomu "značkovýmu", kterej by to navíc takhle dával najevo,by se smáli všude, ve všech školách.
|
Begonie |
|
(24.3.2021 12:30:59) Ja nevim, me to skoro prislo jak karikatura, kdyz mi to syn vypravel. Jako, ze nikdo takovej v realu nemuze existovat. Prece jen tem "detem" uz je 16, to uz by to mohly mit v hlave trochu srovnany. Ale treba podle fotek na fb v tom fakt strasne jel. Porad vystavoval jaky tricko a boty si koupil a hlavne jaka je to znacka. Ale treba se nekde jinde fakt bude citit lip. On byl asi vlastne nestastny. Chtel kamarady a delal to blbe a ostatni z nej meli srandu.
|
|
|
|
|
Termix |
|
(24.3.2021 11:21:58) Já si myslím, že socioekonomické poměry řeší spíše rodiče než děti. Ale ve skutečnosti to nevím. Mně je to jedno, mezi obyčejné budeme patři kdekoliv. Moje děti, chodily na stejnou základku, ale na víceletých gymplech jsou každý jinde, a nikdy v životě se nesetkaly s tím, že by jimi někdo pohrdal. Dcera má tři blízké kamarádky a jako jediná z nich bydlí v paneláku a rozhodně se ostatní slečny neštítí k nám přijet na návštěvu. Teda teď tu kvůli kovidu nejezdí, ale to ani dcera tam, nicméně většinou to mají holky rozdělené tak, že k jedné z nich se jezdilo vždy po škole, když bylo teplo, protože mají bazén, velkou trampolínu a obří zahradu. A u nás zase byly raději v zimě a kdykoliv bylo horší počasí, protože bydlíme dvacet minut od školy.
|
kosatka2 |
|
(24.3.2021 11:38:57) Popravdě nejhorší drby v tomto smyslu jsem zažila v pedagogickém sboru na jedné malé problematické zš. Rychle jsem vzala nohy na ramena. Učitelky řešily prachy a oblečení svejch žáků i sebe navzájem - ta má milence v zahraničí a on jí posílá kožichy
Já jsem na tohle děsně háklivá, protože když jsem chodila na návštěvu za babičkou, furt řešila, kdo za co utrácí a kde ty prachy asi vzal.
Sama jsem chodila na jeden z top ten gymplů v Praze a tam zas učitelé řešili "vyvinutost" studentek (napráskala nám je angličtinářka). Ale mezi děckama se prachy neřešily. Jo jednou jsem si dovezla ze zahraničí "značkový" boty a pár holek mělo potřebu řešit, jestli to nejsou fejky a jestli se můžou mrknout na podrážku. Ale to je spíš humorný.
Dneska zase děcka řeší, kdo má jakej "merč".
|
kosatka2 |
|
(24.3.2021 11:46:53) Merč dle mých dětí: Třeba youtuberský triko, nebo jakákoliv blbost co se prodává od nějakýho youtobera.
"Hej kámo, XY má dobrej merč..."
třeba tady: https://www.realgeek.cz/
moje děti nemaj ani nechtěj nic z toho, cikánka Jolanda je naučila se za sebe nestydět :)
|
Rigel |
|
(24.3.2021 13:00:30) Nejedná se zdaleka jen o youtubery https://scribbler.cz/lifestyle/co-je-to-merch-propagace-ktera-se-nosi/
|
|
|
|
Federika |
|
(24.3.2021 12:04:05) Kosatko, ale tohle možná spíš u mladších dětí, ne? Teda já to taky ještě neslyšela,ale to nic neznamená
|
kosatka2 |
|
(24.3.2021 12:11:13) Věk neodhadnu, ale tipuju mladší II. st. ZŠ, byla jsem nucená poslouchat partičku na zastávce a pak si to nechala vysvětlit od vlastních dětí (I. st. ZŠ) a věděly, o co jde.
|
Federika |
|
(24.3.2021 12:13:16) Aha, no já jen občas reguluju dceru, když mi ukřivděně přijde říct, že je "vykopli ze streamu", protože zjistili, že jim ještě není 13 a tak. A je to hlavně teď, během prezenční školy tolik času nebylo. U kluků vůbec nevim, ti řeší bitcoiny
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(24.3.2021 11:43:10) Kosatko, co to je? Já vlastně nevím,co děti řeší, ale peníze, hadry a mobily, auta apod. to fakt nejsou a nikdy nebyly. U nás doma se momentálně řeší jen protein a posilovna a u dcery vlny a háčkování.
|
|
|
Termix |
|
(24.3.2021 11:51:15) No to určitě ano, my před pár lety koupili jeden byt navíc jen proto, že se prostě objevila příležitost a trochu jsme se báli, jestli jsme neudělali chybu, no neudělali. Cenu vzrostla na skoro dvojnásobek, až je to šílené.
A k tomu OT, já jsem ráda, že jsem to řešila, jenže jsem se záměrně vyhýbala některým věcem a na rovinu, kdo mohl čekat, že přijdou roušky ... noc co už.
|
|
|
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(23.3.2021 10:47:52) Ty děti to většinou vůbec netuší. A vzhledem k tomu, kolik času tráví ve škole, ani nemají moc šanci porovnávat, kdo co má nebo nemá. Obě zmíněné školy se naopak snaží ty rozdíly nijak nevypichovat, naopak, děti tam mají hezké vztahy. Open Gate má navíc uniformy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1kulička |
|
(23.3.2021 10:15:42) Romano, však jo, hlavně VŠ rodiče, co jsou ve vědě, jsou rádi, že jsou rádi a rozhodování o tom, jestli platit školné nebo jít na státní je jasný. Proto jsem to psala, znám několik takových rodin, co si takové školné prostě nemohou dovolit, i když je to spíš nižší, co se týká Prahy. Zejména, když má někdo víc dětí. Ale je v Praze i hodně rodin, které si to mohou dovolit a teď nastupují početné ročníky, tak je zájem větší. Třeba před 3 lety by to pro mě byl taky problém, takže tomu dost rozumím.
|
|
|