| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník)

 Celkem 90 názorů.
 Gajka + 2 


Téma: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(21.10.2021 14:45:45)
Jak byste řešili tuto situaci: dítě je ve 2. ročníki poměrně speciální střední školy (v kraji jediná) i se spec. přijímacími zkouškami (CERMAT ale též), prvák strávili skoro doma, dítě proplouvalo s 1-2-3 (posílání úkolů se spolužáky atp.) napříč předměty (úsilí vyvíjelo jen ve "svých" speciálních předmětech). ALE nyní při prezenční výuce se začaly hromadit známky již ve stupních 3,4 a to v 80% předmětů, jen z "jeho" má vše ok. Dítě tu a tam vyvine snahu a učí se (podle mne málo, podle dítěte dost). Můj názor je, že by mělo změnit školu (za méně náročnou) a tu svou specializaci brát jen jako "koníček" navíc. Dítě cítí, že patří k nejslabším ve třídě (a i mu to vadí), minulý týden bylo i v lehké depresi, že to nezvládá. Na můj názor, že by bylo možno přestoupit, ale reaguje s tím, že to v žádném případě, že je to jako dezertovat z vojny. Už jsem z toho na nervy, protože se děsím, že se bude zhoršovat. Úplně se bojím otevírat el. žákovskou, co zase přijde. Dobré známky má jen ze "svých" 2-3 předmětů, ale jen 1 je maturitní. Více času učení předmětů, ze kterých má 3-4, zatím není schopné/ochotné (těžko říci) věnovat (tráví ho hodně tím svým zaměřením). Tlačili byste na přestup? Řešili to v té škole? Dítě nic řešit nechce, ale já se děsím vysvědčení se samými 3-4 a říkám si, co bude další rok ~e~
 adelaide k. 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 14:50:01)
První ročník byl ok a je teprve říjen, myslím že je ještě čas stahovat kalhoty.
 Monika 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 14:58:27)
Pokud dítě chce na té škole zůstat, rozhodně bych ho nenutila odcházet, dokud ho případně nevyhodí. Tady má alespoň motivaci se snažit, co by se dělo na nějaké "náhradní" škole??? Jestli mu vadí, že patří k nejhorším, tak je dobré ho co nejvíc podpořit, aby "se zmátořilo" a donutilo se dohnat případné mezery, případně vylepšit známky i v neoblíbených předmětech.
Pokud mu to až tak nevadí, tak co se stane, když bude prolézat se čtyřkami?
Proč jsi hned přesvědčená, že to bude zhoršovat? Neměla bys své dítě spíš podpořit a věřit ve zlepšení než ho srážet pesimistickými předpoklady?
Ve škole bych řešila, pokud by bylo co řešit (máš pocit, že ve škole je něco špatně?). Pokud důvodem potíží je špatná příprava dítěte, tak bych spíš sháněla doučování nebo sama pomohla atd ...
 DaVinci 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 15:03:28)
Můj syn studoval zdrávku. Z matematiky celou dobu 4, jentak tak to udržel. Z odborných předmětů max. dvojky. Nyní je v prváku na VŠ, opět zdravotnický obor. Nikdy jsem se známkami nestresovala. Důležité pro mě byl obor a angličtina. Loni to bylo všechno, jenom ne řádná výuka. Fakt to neměli lehké.
 K_at 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 15:12:26)
Propadá?? Nepropadá.... Neřeš. Jedině že by absolutně nezvládalo, ale to nevypadá na ten případ.
 Renka + 3 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 16:01:02)
Má 3-4, to je slovy dobrá a dostatečná a z oblíbenych předmětů je OK. Je nutné mít jedničky? Na škole chce zůstat, nabídla bych mu nějaké doučování. Změna školy ho může úplně demotivovat.
 Markéta 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 16:10:39)
Moje zkušenost - syn na šestiletém gymplu. Ve čtvrtém ročníku se rozhodl, že se nebude učit přírodní vědy, protože se jim nikdy nebude věnovat. Na vysvědčení měl potom čtyřky z matiky, biologie, fyziky, chemie. Z předmětů, které ho bavily, jedničky a dvojky. Já z toho šílela, syn byl v klidu. V páťáků jsem to vypustila, řekla jsem si, že třeba ví, co dělá, nepropadá, tak co. Odmaturoval za samé jedničky z předmětů, které ho těší a teď je v prváku na právech v Praze. Tak asi věděl, co dělal.

Tak zkus nevyšilovat.
 perko 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 16:19:22)
U nás to samé. Prvák celkem v pohodě, dítě mělo pár 3, online výuka byla. Teď ve druháku je samá 4 a 5. Učí se, chodí na doučování. Já šílím. Tvrdí, že to má takto půlka třídy.
 Aninabe 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 16:53:13)
Myslím, že to nebude vůbec řídký jev. Určitě bych netlačila na přestup. To zhoršení známek v současné prezenční výuce oproti distančce vidím všude kolem. Je spíš výjimka, když jdou předměty jako po másle. I naše celkem šprtací děti chytí občas za 3 (naposledy včera). Učitelé je podporují, trochu chlácholí, nabízejí náhradní testy, zkoušení. Když budete tlačit na lehči školu, jen dítěti podkopete ten zbytek sebevědomí, který ještě má. Nabídla bych mu pomoc s učením tam, kde je problém. A rozhodně bych vydržela, vždyť nepropadá...
 Pruhovaná 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 17:03:25)
V pohodě. Jestli z předmětů které chce dělat je ok, tak ty trojky a i čtyřky jsou taky ok. Některé deti se holt umí pragmaticky rozhodnout, čemu se chtějí věnovat, už docela brzy. Moje dcera to taky tak měla.
Jen si musí dát bacha, aby nepropadl. Ale ani taková 5 v pololetí není konec sveta 😉.
 Alena 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 17:21:14)
Priznam se ze vubec nechapu myslenku prestupu. Od toho si slibujes co? Ze ty neuvidis spatne znamky a nebude te to rozcilovat? Syn nepropada, ze skoly nechce. Pokud mu vadi , ze je mezi slabymi, potreboval by spise podporu. Jestli ty se neceho desis, des se o samote a nezatezuj tim syna.
 sally 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 18:17:55)
ber to tak,že dítě je vlastně v prváku - že si musí zvyknout na nový rytmus, systém atd. Ve škole je šest týdnů... Spíš si sedněte a popřemýšlejte, proč má špatné známky - konstatovat, že "se málo učí" je o ničem - třeba se učí špatně, třeba mu chybí nějaké zdroje, třeba potřebuje tu frontální výuku nějak zpestřit, třeba by naopak potřebovalo přednášky, třeba by naopak potřebovalo naučit se psát lépe zápisky, nebo mít nějaké vizuální podněty (např. já přednášky nedávám - jakmile je to jen mluvicí hlava, tak jsem v pr... a i po třiceti letech si pamatuju, jestli jsem určitou látku měla zapsanou na levé nebo pravé straně sešitu a jestli tam byl nějaký graf nebo obrázek a jaké barvy jsem používala). Zkuste vymyslet, jestli by chtěl třeba papírový diář, nástěnný kalendář, excelovou tabulku - kam si bude psát co kdy má mít hotovo a kdy je čeká písemka. Zkus mu s tím trošku pomoct, ne jen konstatovat, že se učí málo. A tou pomocí nemyslím, že mu budeš kontrolovat denně tašku do školy a diktovat úkoly, spíš ho vem jako partnera a zkuste si o tom promluvit. I s tím, že pokud školu fakt nezvládá a nebude zvládat ani vdalším pololetí, takbudete přemýšlet o přestupu.
 Karkulína 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 18:52:49)
Začátky jsou těžké. A ten prvák se skoro nedá počítat. Distanční výuka je úplně něco jiného než prezenční. Zvlášt na nové škole. Takže bych tomu dala čas. To, že syn sám cítí, že patří k nejslabším, vadí mu to a zároven to nechce vzdávat, považuji za dobrou kombinaci. Má motivaci, chce se zlepšit. Když bude makat, výsledky se dostaví. Možná ne hned, ale pololetí je daleko. Třeba jen potřebuje přijít na to, JAK se učit. Já jsem na to přišla až na VŠ...
Jinak, můj syn je ted v kvintě na 8G a těch trojek a čtyřek už stihl pochytat taky dost. Ale narozdíl od tvého syna je s tím v pohodě a vadí to jen mně. Ale je pravda, že se začal víc učit a už to nese ovoce.
Takže klid, tvůj syn to určitě dá ~;((
 Marika Letní 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 19:47:27)
I se 3 a 4 dojde k maturitě. ~;) Nabídla bych doučování. Hlavní je, že dítě na škole být chce. To pořád dává šanci, že ho to bude motivovat. Na jiné škole bez těch pár předmětů, které ho baví, to myslím bude spíš horší tou demotivací, i kdyby bylo učení objektivně snadnější.
 libik 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 19:50:14)
Gajko a kam chceš dítě dát? Na učňák? Do rozjetého kolektivu? Se znalostí jiných odborných předmětů?

Nevěřím na nezvládnutelnost jakékoliv střední školy
 Vranice 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 20:02:27)
Známky nejsou všechno. Zvykneš si, trojky-čtyřky nejsou žádná tragédie, až odmaturuje, nikdo se na vysvědčení z 2. ročníku ptát nebude. Po roce distančky je dost děcek mimo, nedokážou se dokopat k učení. Navíc kluci to mají jinak, nemají takovou potřebu učit se jako holky, spoléhají, že to nějak vymyslí, něco si pamatují z hodiny.

V první řadě musíš ty přijmout myšlenku, že když projde s těma čtyřkama z předmětů, které nejsou jeho zájmem, bude to tak v pořádku. Pak uklidni dítě, nechceš s ním kvůli stresu ze školy chodit na psychiatrii. A nakonec ho podpoř, nabídni doučování, třeba z jazyka anebo z předmětů, které jsou důležité anebo naopak v nich dost plave. Dá se najít hodně výukových videí na konkrétní témata, prezentace, myšlenkové mapy, hledejte cesty, jak se mu nejlíp učí. Udělejte společně plán co se dá zlepšit, kdy jsou ve škole jaké testy, ať se na to podívá, případně společně se spolužákem, třeba se jim ve dvou bude líp učit. Možnosti jsou, školu nevzdávej, ani moc ve škole nezasahuj.
 1kulička 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 21:37:15)
I když rozumím tvým obavám, tak pokud by nehrozilo propadnutí, tak bych se nestresovala. 3 vůbec nejsou špatné a je teprve říjen, spousta z nás se ještě "nerozkoukala"...ani mě, ani dětem se do škol vůbec nechtělo. Ne, že já bych teda chodila do školy, ale myslím tím školní starosti mých dětí.
Ale jak píšu, chápu tě, moje stejně stará dcera je taky ve druhém ročníku sš a má už zase migrénu, takže má zameškáno, nestíhá dodělávat, nějaké úkoly propásla a já se už děsím, že to zase budu muset nějak řešit s ředitelem......
 EvaMarie 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 21:39:54)
To ale není vůbec špatné, že ví, kterým předmětům se chce věnovat. Pokud by k tomu přidal nějaké specializované soutěže nebo jinak si prohoubil znalosti v těchto vybraných předmětech nad rámec učiva, zasloužil by si podpořit. Moje děti se učí velmi dobře, ale tohle mi přijde lepší.
 Girili 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 22:13:18)
Proč přestup? Dítě je ve svých předmětech dobré, na škole být chce a 3, 4 nejsou známky na propadnutí. Když navíc dítě projevuje občasnou snahu a nespokojenost s tím, že patří k slabším. Co ho přestupem naučíš? Že z boje se utíká? Tvoje dítě má víc rozumu. Nech ho zabrat.
Za nás bylo naprosto běžné, že děti nezvyklé se učit měly v prváku na gymplu najednou čtyřky. Postupem času to vytáhly na jedničky a dvojky, trojku třeba z nějakého svého neoblíbeného předmětu. U vás je to kvůli koroně holt až ve druháku. ~d~
 Slonisko 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(21.10.2021 23:06:03)
Nám na prvních třídních schůzkách na střední říkali, že máme očekávat zhoršení známek, že je to normální a nic to neznamená. Bylo to teda v prváku, ale tím že loni byla výuka distančně, tak bych řekla že letos to může postihnout i druháky.
Po středoškolácích jsem chtěla jen to aby nepropadli, starší syn měl dokonce z jednoho předmětu v pololetí pětku. Ale loni dost úspěšně odmaturoval a dostal se kam chtěl na vysokou.
Toho co bude příští rok bych se nebála, řekla bych že se v průběhu sš známky spíš zlepšují.
Na přestup, ani řešení ve škole bych netlačila, jako problém vidím spíš pocit dítěte že je nejhorší a nezvládá. Ale co s tím nevím, kromě toho že mu budu důvěřovat, že to zvládne, nabídnu obecnou radu jak se učit, případně zaplatím doučování. Mladší syn mi tu občas vzdychá že si vybral moc těžkou školu a že to nezvládne, je ve třeťáku a z jednoho (hlavního a maturitního) předmětu má zatím dvě pětky, ale už sám uznal že se to prostě bude muset naučit, tak doufám že je na dobré cestě :-)
 Renka + 3 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2.ročník) 

(22.10.2021 8:00:45)
Moje dcera měla kamaráda, co taktak ve škole proplouval a ten měl hlášku, já to beru tak, že každá čtyřka mě posune blíž k maturitě. Ve výsledku to byla pravda, nakonec odmaturoval a pracuje a nikdo jeho středoškolské výsledky neřeší. Holt každý nemůže být premiant.
 Federika 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(22.10.2021 8:38:10)
-Netlačila bych na přestup-proč, dítě nechce, přece.
-Neřešila bych nic ve škole.
Řešila bych jen to, jestli je jinak na škole spokojenej. A pokusila bych se s ním domluvit, jestli je možný,aby to ukočíroval do té míry, že by ty známky byly třeba do trojek, prostě trochu hlídat ty čtyřky. Nabídla bych mu pomoc, pokud mu něco nejde, nechápe. Jinak je to přece v pohodě.
 Vranice 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(22.10.2021 9:18:53)
Ještě jedna věc - děsíš se, že se bude zhoršovat a co bude příští rok. Střední školy obvykle směřují od všeobecnějších začátků k více specializovaným předmětům, které si student částečně může vybrat podle svých zájmů. Takže příští rok může mít víc předmětů, které ho budou bavit a tím pádem může mít lepší výsledky než ve druháku.

Když se bojíš otevírat e-žákovskou, tak to nedělej, pokud teda škola netrvá na podpisu známek, což bych se divila. Budeš víc v pohodě a to je důležitější.
 zerat 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(22.10.2021 9:58:14)
Gajko, to buď ráda. U nás je situace taková na SŠ, že někteří vyučující do el. žk. dávají jen pětky, takže to v některých předmětech ještě ke konci května vypadalo, že dítě propadne. Doma jsme dítě dusili, nutili k učení a moc přiznám se nevěřili, že by mohlo mít na vysvědčení lepší známku než 5. Opravu jsme se psychicky chystali na "super" letní prázdniny s reparátem u dítka na krku. A ono ejhle na začátku června najednou začaly pípat na mobilu jedničky, dvojky, trojky... a výsledek? Dítě nepropadlo a kupodivu se známky na poslední chvíli změnily na 2 někde na 3. Mezi tím naše dítě dosáhlo plnoletosti. Jeho známky už moc neřešíme, moc ani nekoukám na známky - v el. žk. Když mi to pípne, kouknu, ale moc to neřeším. Dítě měnit školu také rezolutně odmítlo, tak já se nervovat odmítám. Holt je toto jeho život a musí se snažit především dítko.
 Lenka Pražanda 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(22.10.2021 10:46:10)
Klid, nic se neděje :-) Sama píšeš, že se loni učil jen ty svoje předměty a zbytek odevzdával opsané od spolužáků. Je jen logické pokračování, že ty ostatní předměty neumí. To se doučí. Vždyť nejsou ve škole ani dva měsíce. A jak už se někdo zmínil, první dva roky jsou všeobecné. Od příštího roku se budou specializovat na ten svůj obor, takže mu některé z těch problémových a neoblíbených předmětů vypadnou. Teď bych se maturity opravdu neděsila ~6~
 Gajka + 2 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(22.10.2021 14:25:47)
Děkuji všem za názory....asi to moc hrotím. Asi jsem poznamenaná tím, že v naší rodině všichni tak nějak vždy prospívali na střední na "dvojky" a s občasným výkyvem něčeho, co fakt nešlo. Pomoc s doučováním a přípravou nabízíme stále, jsme samozřejmě ochotní to i platit externě, ale zatím "nechce", občas si jen nechá pomoci s matematikou, zopakovala jsem si soustavy o třech neznámých :) Říkám dítěti ať se hned ve škole ptá na to, co nechápe a teď mi říkalo, že se tedy ptalo, že něčemu nerozumí a učitelka odpověděla: no to se nedivím...takže asi už je dítě "zapsané", že tedy je "mimo"...no nějak se s tím musí popasovat. Děkuji ještě jednou, více názorů je vždy prospěšnýách :-)
 Vranice 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(22.10.2021 15:05:11)
Gajko, asi nikdo z vaší rodiny nezažil rok distančky, třeba by syn byl taky na dvojkách.

Přístup učitelky "to se nedivím" je trochu zvláštní, ale bez kontextu těžko soudit. Na některých školách mívají učitelé konzultační hodiny anebo jsou ochotni vysvětlit látku opakovaně, když tomu nerozumí víc studentů. Pokud jde o matiku, hezky vysvětluje Marek Valášek anebo isibalo na youtube.
 Občasný host 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(22.10.2021 21:25:09)
Dost špatně se odpovídá, když tu chybí některé info. Dost speciální sš - nesděleno, která. Pokud dítě bude třeba na konzervatoři, což je taky sš, aspoň první 4 ročníky, tak je otázka, nakolik je důležitá matematika, fyzika, chemie - pokud a vjaké míře se tam tedy učí. Asi je cennější být v něčem dobrý, třeba vynikající houslista a jinak být docela ignorant, než naopak, průměrný houslista, který se nějak nevalně uživí, ale zato má všeobecný přehled.

Mě třeba na sš nebavil předmět český jazyk a literatura. Ze zš jsem měl nadrilovaný pravopis a gramatiku, měl jsem slušný sloh. Literatura mě ale nezajímala. Jedna se učilo s výběrem určitých autorů, ti komunističtí měli přednost. Ale i bez toho balastu ideologie, v 15-18 letech na řadu věcí jsem nebyl lidsky zralý, takže mě nezajímaly. Nezájem tu bývá z různých důvodů. Vůbec učí se tak, že se děti mají co nejvíc faktů nabiflovat, pak se to už neprobírá, takže za pár týdnů se to zapomene. Takový průběžný systém, kde tu nezbydou trvale žádné znalosti. Zeměpis jsem třeba měl rád, jen o Sovětském svazu, to jsem měl to pololetí na zš dvojku, jinak vždy jedničku.

Školní systém je založený na tom, že se moc nepředpokládá zájem, naučit se musí všichni, co se jim předloží. Hlubší zájem se moc nepodporuje, takže tento styl docela odrazuje. Vynikají pak takové přičinlivé typy, častěji dívky, kde je to sice moc nezajímá, ale cílevědomě se to nabiflují. Obvykle pár let po škole z toho už nevědí nic, aby byly jedničky.

Všeobecný rozhled jistě cenu má, obávám se, že to povinné penzum ale velkou kvalitu nezaručí. Pokud má něco o více věcí zájem, zajímá se sám, tak je na tom celkově lépe. I když tu sš třeba v některých případech spíše jen prolezl.

Na vš se obejde bez řady předmětů, rozhodující jsou jen ty dle oboru. A ještě víc důležitý je skutečný zájem o obor a potom schopnosti věci chápat a naučit se. Velká většina toho, co se na sš učí, tak na vš potřebná není. Co je v rámci oboru, tak toho z té sš je zas žalostně málo.

Neznám konkrétní situaci, ale neviděl bych to tak černě.
 Federika 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(22.10.2021 21:42:52)
Občasný hoste,
docela mě to pobavilo, tvůj příspěvek.
V jádru je to vlastně pravda.
Mám pocit, že u každýho dalšího dítěte bych míň a míň řešila známky, výsledky, přístup-mít těch dětí třeba deset, tak to desátý už bude úplně ponecháno jen svým potřebám, zájmům, preferencím, svý snaze, svýmu výběru, nazdar.

 TaJ 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 0:28:43)
Romano, já mám třeba taky celkem pocit, že na těch známkách vlastně nezáleží...tedy záleží na nich třeba k přijímačkám na střední, ale jinak to pak už nikdo moc řešit nebude...jestli odmaturuješ se samými jedničkami, nebo sotva prolezeš...všude budou chtít jen maturitní vysvědčení...takže vlastně chápu, že třeba ve druháku na střední jim na známkách moc nezáleží, protože na školu se dostali, do maturity ještě daleko...
 77kraska 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:05:27)
za meho mladi (80.leta) na znamkach na SS zalezelo velmi....mohlo to ovlivnit prijeti na VS....ale system byl neprehledny, zadne bodovani, zadne zverejnovani seznamu prijatych (pod jejich cislem)

u nevlastniho syna (kolem roku 2010) na stejne skole na znamkach zalezelo potud, ze kdyby mel prumer u maturity do 1,5, tak by mu pridali body u prijimacek...stejne by mu pridali body za jazykove zkousky...ale to je vsechno...mohl body nahnat znalostmi, pokud se mu nepovedla maturita...u nej zrovna doslo k tomu, ze mu body za maturitu chybely, byl kousicek pod carou...sel studovat jinam a dalsi rok se prihlasil znovu, kde uz mel vic bodu za znalosti

na znamkach z VS zalezelo kvuli prospechovemu stupendiu, ktere za mych casu bylo pomerne vysoke (900 Kc pred rokem 89 za prumer do 1,25 nebo tak nejak)....900 Kc byla polovina bezne vyplaty (cloveka z kancelare) a pritom student jedl v menze obed za 2,60 Kc a platil kolejne 60 Kc mesicne, takze z toho se dalo velmi dobre vyzit.....v budouci praci chteli videt index a znamky u statnic....o 3 roky pozdeji si zahranicni VS v prijimacim rizeni vyzadala uredni preklad meho indexu - jak ja tehdy byla rada, ze jsem se jeste pred rokem 89 dobre ucila :-) a to jsem nemohla vedet, ze bude "revoluce" a kam se budu hlasit :-)

nicmene abych reagovala na zakladatelku - tam myslim, ze diteti staci prolezt...svoje dite taky nechavam jen prolezt, protoze jinak to s nim nejde
 77kraska 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:36:52)
Val proc se Ti zhorsil prospech behem SS?

ja jsem silene lina a nedisciplinovana....ve vsem krome uceni

 77kraska 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:43:17)
Val, mam to taky tak...naucila jsem se ucit az na konci VS, kdy to jinak neslo, uz toho uceni bylo moc

myslim, ze to je chyba systemu, ze neuci deti se ucit
 77kraska 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:38:32)
Val, jestli myslis tu tezkou skolu na 6 let, tak tam se nakonec prolezt dalo...v Praze byl spis problem se tam dostat...muj P a jeho spoluzaci opakovali zkousky a meli vselijake probemy, nicmene vsichni promovali
 libik 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:42:35)
Sedmi, vždycky se říkal vtip, že na medicíně nejsou jarní prázniny, aby si během nich medici neudělali práva~;)

Myslím si, že opakovat zkoušku na medicíně fakt neznamená mít problémy:-)
 77kraska 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:44:57)
libik, jeho parta tam ruzne zlobila, vynechavala prednasky, vselijak se ulejvala, nekdy se na to prislo....ale dneska je jim 50+, nekteri jsou primari a tak
 libik 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:40:41)
Valkýro, lidi, co se od nás dostali na medicínu (plus další, které znám) prostě tu medicínu dělat chtěli, ty jsi tu jistotu vysněného oboru neměla~d~

 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:44:18)
To jo, mně přišlo, že jsem přijímačky udělala, ale nevzali mě. Proč nevím. Pak se mi zalíbilo v práci a už jsem to nezkoušela.
 77kraska 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:46:06)
Inko, asi pro velky pocet uchazecu :-(

jo, to byl casty jev, ze se lidem libilo v praci a zalibily se jim penize a nechteli se uz ucit...a priste se uz neprihlasili
 libik 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:51:02)
Ono za našich mladých let nebylo běžné jít studovat VS třeba ve 22. Já jsem jedinou vážnou úvahu o studiu na vš, které by mě mělo živit, zapudila, když mi bylo pouhých 27 let, přišlo mi, že to už fakt nemá cenu~:-D
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:54:03)
Ani ne tak peníze, ale ta pohoda. Jenom chodit do práce a pak už zábava. Ani tam jsem se nepředřela a dělala co mě baví. Byl to veget.
 libik 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:53:32)
Inko, ale nelituješ, že?

Já nakonec taky ne, ale připouštím, že jsem mindrák z negramotnosti nějakou dobu potlačovala:-)
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:56:59)
Ani nelituji. Možná trochu kvůli penězům, u nás je tabulkový plat a vš má automaticky víc i když dělá to samý.
 libik 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 13:12:17)
V mém oboru je titul (nejlépe titul a penis) předpoklad o 2-3 levely respektovanějšího živobytí (včetně financi)

Když se řekne paní účetní, je to ta, co "dělá faktůry", když se řekne - inženýr Novák- účetní, je to ten, co je chytrej~:-D
 libik 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 13:24:35)
Valkýro, já vím, že účetní nedělá faktury, přibližuji, jak se na ni nazírá.:-)

Ve velkých firmách je senior účetní, to je kariera , na níž se pracuje jako na každé jiné, předpokládá dobré CV a 1-2 jazyky, tam asi na pohlaví až tolik nesejde.

Ale při normálních výběrkách nebo při získávání zákazníků to roli hraje.
 Občasný host 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 14:00:45)
Dnes středoškolák má za sebou asi 7 let studia jazyka ze zš, potom další 4 r. ze sš, tj. celem 11 let. Za tu dobu by měli ti lidé umět ten jazyk pozpátku, jak se říká. Něco umí, ale naprosto to neodpovídá objemu výuky a dlouhým letům, kdy se to učí.

Za totality se angličtina učila (pokud nebyla němčina) jen 4 r. na sš. Měl jsem jedničku, v té polovině třídy asi nejlepší, byly běžně i trojky, čtyřky, na dvojku se muselo už docela umět. Pak jsem se setkal s cizinci a úroveň konverzace byla bídná. Žalostně malý objem učiva, naučit se nějakých 1200 cizích slov a základní gramatiku nestačí, běžné konverzační fráze se moc neučily. Jednu knížku ze sš mám doma, takže to lze posoudit objektivně, že z takové knížky, i kdo by ji zvládl perfektně, tak se moc čekat nedalo. Přitom ani ta jednička neznamenala, že tu učebnici jsem znal dokonale, uměl jsem výrazně lépe než jiní spolužáci. Dnes je úroveň znalostí přeci jen jinde, tehdy jsme měli cizí jazyk taky jen 2x týdně, to je taky málo.
 Martina Bergerová 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 15:57:57)
Romano, to vůbec ne, syn v devítce má už opravdu těžší gramatické věci. Už začali pilovat všechny možné varianty minulého času...to se v páté lekci jazykovky fakt neřeší.
 Občasný host 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 16:40:23)
V angličtině je minulý a předpřítomný čas, prostá a průběhová forma, pak ještě předmilý čas. Pak tu je přítomný čas - prostý a průběhový a budoucí čas, resp předbudoucí čas, opět tu jsou průběhové formy. Budoucnost jde dále vyjádřit pomocí going to, v určitých větách ji vyjadřuje přítomný čas. Takto to vypadá složité, ale přítomný čas, to jsou tak 3 lekce, pak dát časy předpřítomný, minulý a budoucí. To nejsou tak složité věci. Myslím, že podle Nepustilovy metody se tu základní gramatiku naučí během několika lekcí, oproti tradičnímu stylu to šlo rychle. Navíc pokud nerodilý mluvčí použije čas špatně, např. místo předminulého minulý, tak rodilý mluvčí s tím problém nemá. Po 6 letech výuky bych předpokládal, že tyto věcí má každý v malíku.
 Občasný host 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 16:28:21)
Bohužel mám podobnou zkušenost, vlastně jsem něco podobného psal o angličtině na sš. Nějakých 1200 slovíče bez základních konverzačních obratů, mnohdy popisné texty, s tím se pak člověk opravdu nedomluví. Z té gramatiky jsem trochu věděl, ale i té bylo fakticky málo. Navíc ta slovíčka najednou jsem neznal asi ani já, ti slabší, což byli téměř všichni ve třídě, tak znali ještě méně. Pokud někdo po 4 letech výuky fakticky uměl třeba 600 slovíček, ne nejfrekventovanějších, ale spíš z té učebnice, tak to bylo zoufale málo. To je asi půl roku na běžné jazykové škole.
 77kraska 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 19:01:03)
myslim, ze za meho mladi se anglictinou nedomluvil ani ten, co mel na gymplu s prehledem jednicku...jako treba ja

jeste v prosinci 1989 jsem se nedomluvila, ani po 2 letech odborne AJ na VS....kdyz prijeli prvni turisti ze Zapadu, tak jsem neumela rict, jak se dostanou na Vaclavak ze Staromaku....ta vyuka byla naprosto k nicemu, pri vsi ucte k tehdejsim ucitelum jazyku

nastesti pak u v CSSR zacala vysilat CNN a zacali sem jezdit americti ucitele AJ
 Federika 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 20:15:44)
Sedmi,
ale pokud to někoho bavilo a rozvíjel to, co měl ze školy, tak uměl obstojně. Já jsem neměla angličtinu, jen ruštinu a němčinu. oběma jazyky jsem se domluvil po gymplu hodně dobře.
Dneska mají tý angličtiny už na základce hodně, ale jsou velký rozdíly mezi dětmi. Někdo je tou angličtinou sotva políbenej, jinej ji ovládá téměř jako češtinu a není to vždycky jen záležitost školy.
 Občasný host 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 22:34:06)
Pokud to někoho bavilo - to je skutečně klíčová otázka. Bohužel systém školství byl a asi je nastaven ne aby to lidi bavilo, ale aby se naučili, ať chtějí nebo ne. Nejlepší jsou pak ti, které to sice moc nebaví, ale nabiflují se.

U toho jazyka jde víc o mimoškolní zájem. Pokud někdo trošku odflákne do školy, ale např. v jazyce sleduje filmy, nebo si sám něco čte, tak možná dostane dvojku, ale ten jazyk se opravdu naučí, aspoň v oblastech, které dělá. Je otázka, jestli vůbec se jde naučit jazyk bez vlastního zájmu. Do určité míry ano, ale kde jsou meze, kam až jde takto dojít.

 Občasný host 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 22:24:19)
Já tu jedničku měl, nejen na vysvědčení, ale ať šlo o zkoušení nebo písemku, tak jsem po dobu min. 3 let nedostal jinou známku než jedničku. Ale jak jsem psal, slovíček k naučení bylo celkem asi 1200, ani nejlepší žák nebude stále umět vše, trošku zapomene, kdyby jen 10%, jsme na nějakých 1100 slovíček. Podobně se zapomene něco ze starší gramatiky. Ale chyběly hovorové fráze, v učebnicích vůbec nebyly texty typu zeptat se na cestu a jak se to vysvětlí a další věci, které jsou potřeba pro cizince. Za celé 3 roky bylo tohoto naprosté minimum. Takže jsem neuměl říci jeďte stále rovně a pod.Myslím, že soudruzi hlídali, aby když už se angličtina učí, tak aby to bylo spíše pro nějaké přečtení odborného textu, ale ne pro komunikaci na ulici, v hotelu ap. Když jsem se pak učil sám, z nových učebnic pro jazykové školy, tak tam kupodivu tyto obraty byly. Ne vše bylo asi nejlepší, ale šlo se s tím už domluvit. A taky tu byla slovní zásoba, kterou i s další učebnicí odhaduji celkem asi na 5 tisíc slov, což by tehdy asi stačilo na státnici, dnes zřejmě na zkoušku typu B2. S tímto se šlo už trochu domluvit, když začalo vysílání BBC po revoluci na VKV, nebo CNN v televizi, tak jsem docela slušně rozuměl. Přitom s tou svojí chabou znalostí ze školy jsem byl na vš (mff) opět mezi nejlepšími, ne-li zcela nejlepší, ze skupiny těch, kteří se angličtinu učili na sš. V druhé skupině s angličtinou začínali, tu učil asistent Bělíček.
 Půlka psa 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 16:49:18)
Romano, asi je to jak kde. Moje dítě umělo po ZŠ naprosto plynule. Vzhledem ke covidu tam ještě nešla, ale myslím, že bez přípravy dá C1 jazykovou zkoušku. Rozhodně je o míle dál než pár lekcí učebnice pro dospělé.
 Kaliope X 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 17:23:09)
Moje dítko bylo na CAE teď na začátku kvinty a zvládlo v pohodě A. Angličtinu nemá na gymplu jako první jazyk a mimoškolně ji dělalo spíš jen konverzačně, protože dlouho nechtělo anglicky mluvit.
 Občasný host 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 16:24:38)
Určitě je skvělé začít s jazyky brzo, ideální dvojjazyčná výuka v rodině, což bych ovšem viděl jako řešení u rodilých mluvčích, tj. rodiče každý jiné národnosti. Ne konverzovat s dítětem svojí angličtinou, i když třeba někdo si myslí, že umí. I dítě ve školce ale může sledovat nějaké anglické filmy, úměrné jeho věku a tomu bych se nebránil

U mladších dětí bývá problém, že gramatiku moc chápat nebudou. Ani v češtině neznají ty pojmy. U přímé metody, tak pak je otázka, jestli konverzují s českou paní učitelkou, která na 1. st. má hlavní specializaci jinou a agnličtina je vlastně vedlejší obor, pokud vůbec. Výuka tu bývá typicky dosti pomalá. Přitom je-li školní dítě dáno do cizojazyčného prostředí, tak se chytí a za rok v jazyce normálně konverzuje. Asi nezná vše, ale domluví se. Čím mladší dítě, tím lépe toto zvládne, to ponoření do prostředí.

Já zažil na zš 2 roky školní výuku němčiny. V lekci vždy kolem 10 slovíček, gramatika minimální. Celkově více slov, protože např. číslovky, to bylo v rámci gramatiky. Texty velmi krátké. V 8. třídě trošku gramatiky, které jsem tehdy moc nehověl, jiná učitelka, předtím ten učitel spíš zkoušel ta slovíčka. I když dnes bude asi lepší přístup, trošku více slovní zásoby i gramatiky, tak to nejspíš není taková sláva. Děti nesmíme přeci přetěžovat. Navíc, ta látka se obvykle probírala, co se učilo. Nezkoušelo se z celé učebnice, ale tak lekci, dvě dozadu. Průběžný systém, kdy se zapomíná to minulé. U málo intenzivní jazykové výuky je toto problém. Má svoji cenu u dětí, ve smyslu, že z dětství mnohdy si člověk pamatuje celý život. Pokud se tehdy ovšem naučil důkladně. Ale tímto tempem by se jazyk nenaučil nikdy, myslím na použitelnou úroveň. Děti by měly umět anglicky mluvit z každé zš a na sš se už učit další jazyk.
 Monty 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 19:07:02)
"Určitě jsem tehdy nepřemýšlela o svém výdělku, spíš o tom, že SŠ se málokdy dostane k práci, nad kterou by někdo nestál a on byl ten, kdo ji tvoří."

Sehr komisch.
Po maturitě jsem v první řadě přemýšlela o svém výdělku a protože jsem fakt nikdy neměla ambice pracovat ve státní správě, vůbec by mi nepřišlo na mysl, že by nade mnou měl celý život někdo stát a nebyla bych tím, kdo tu práci tvoří. ~;)
 A. Andrs 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 19:26:47)
nejvíc jsem vlastní práce s mým podpisem zrealizovala ve státní zprávě ~:-D, ale bylo to za mrzký peníz
 Federika 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 21:26:46)
Já jsem po maturitě určitě nepřemejšlela o výdělku, to mi bylo celkem fuk. Hlavně jsem nechtěla, abych musela dělat něco, co dělat nechci, co by mě nebavilo:-) Včetně ranního vstávání.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 21:55:04)
Já jsem to hlavně chtěla mít blízko, na pěší dojití, aby mě práce bavila a prima kolektiv. Splnilo se mi všechno.
Peníze jsem měla pocit, že maj za komoušů tak nějak všichni stejný.
 monam 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 21:58:58)
Mě zajímalo jedině, aby mě práce bavila. Abych neskončila někde v kanceláři. Vůbec jsem nepřemýšlela, zda zbohatnu (ale zpětně uznávám, že jsem nad tím asi trochu přemýšlet měla.. anebo jsem se měla lépe vdát nebo mít méně dětí :-)
 Monty 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 22:35:57)
Kdybych trvala na tom, aby mě práce bavila, umřela bych hlady. Tenhle luxus jsem si dovolit nemohla. Mohla jsem si to zařídit aspoň tak, aby mě práce za jakž takž přijatelné peníze nesrala zas tak moc. ~;)
 Federika 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 22:52:28)
Já na tom systematicky pracovala, tak od 12 let, Nejdřív teda jen psychicky, zato intenzívně~:-D
Věděla jsem, že musím mít razítko v občance, ale že jsou i cesty, jak nemít zaměstnání, kde bych musela bejt denně od-do. ještě ráno vstávat, pořád. To byla moje noční můra. Peníze mi byly v té době úplně ukradený.
 TaJ 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 23:02:48)
Federiko, ty jo, tak tohle já ve 12 ještě absolutně neřešila, to šlo nějak mimo mě...ani jsem v té době vlastně nevěděla, co bych chtěla jednou dělat...předtím jsem asi do 10 let chtěla být zdravotní sestřičkou, pak mě to nějak pustilo a pak už nic... Třeba u syna jsem ráda, že má ten svůj mega zájem a že kolem toho je víc možností, co by mohl jednou dělat...co to bude a na co bude v jeho možnostech, to se teprve ukáže...ale směr má jasný...teď se s ním chystám obejít dny otevřených dveří na vytipovaných středních školách, abych ho trochu namotivovala...poslední dobou ho škola moc nebere, sice zatím má v podstatě úplně bez učení dvojky a trojky, ale snažím se mu vysvětlit, že když bez učení to dává takhle, tak kdyby se na to aspoň občas podíval, tak by to mohlo být i lepší a měl by pak větší šanci dostat se na školu, co ho bude bavit...
 Federika 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 23:49:52)
TaJ,
já jsem taky úplně přesně nevěděla, co chci dělat. Jen jsem úplně přesně věděla, co bych dělat nechtěla. A toho bylo hodně:-)
 TaJ 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 23:55:29)
Federiko, já když o tom tak přemýšlím, tak okolo těch 12 jsem tohle asi vůbec neřešila - jako celkově nějakou práci, zaměstnání, co bude po základce...moje dítě to má dost podobně, i když on má ten svůj specifický zájem, takže by chtěl být určitě někde okolo vlaků, ale jinak je to pro něj taky astronomicky daleko a vůbec se tím nezabývá...natož aby řešil, jestli ho to uživí, nebo ne...
 K_at 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(25.10.2021 9:31:20)
No, tak já byla to úplně blbé dítě, které vědělo, že rozhodně ne zdrávka a rozhodně ne peďák. NIKDY!!!! ~t~ O budoucí práci jsem měla představu takovou - práce bude (fakt mě nebudou rodiče živit). Musím ji zvládnou fyzicky, a psychicky a kognitivně - jako mistr světa nejsem. Takže do zaměstnání jsem šla s velkou pokorou, že "hurá, mám nějakou práci!!" a hlavně nezklamat a každá zkušenost dobrá. Takže asi tak. Absolutně mě nenapadlo, že bych třeba nechtěla ráno vstávat (od 6 bych asi teda nerada pracovala). Makat na 3 směny bych nedala. A dělat na sebe - na to jsem moc srab.
 77kraska 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(25.10.2021 9:43:00)
Kat, ja jako dite vubec nemela predstavu o sve budouci praci...jen jsem vedela, ze budu neustale neco psat, at to bude cokoliv...a to se nakonec splnilo :-)

Kat u nas v kancelari uz bude dokoncena ta rekonstrukce, strasne se protahla....tak az to bude hotove, predame si TAMTO, vis co :-)
 K_at 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(25.10.2021 9:45:20)
77, super. Dej potom echo. ~t~~t~
 Federika 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(25.10.2021 10:24:25)
Já měla celkem jasnou představu. Přesně si vybavuju, jak jsme blbli na stohu, celá party, měli jsme tam "magič" a snili jsme, co jednou budeme dělat. Mně bylo nějakých těch 12.
Nechtěla jsem bejt zaměstnaná, nikdy.Nechtěla jsem dělat pořád to samý. Nechtěl a jsem ráno vstávat a mít stálou pracovní dobu. Nechtěla jsem dělat žádnou manuální práci, nechtěla jsem bejt učitelka, sekretářka, zdravotnice.Chtěla jsem cestovat a dělat něco s jazykama a protože to mě bavilo.Bavily mě i děti,ale ne moje, vlastně jsem děti vlastní vůbec nechtěla.
 Stará husa 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(25.10.2021 11:13:13)
Ve 12 letech jsem o budoucím povolání fakt nepřemýšlela. Žila jsem současností, četla jsem foglarovky a zabývala se tím, že jsem si představovala, že budu mít takový klub jako Rychlé šípy, chtěla jsem mít světle modrý bavlněný rolák a psa, ale to je tak všecko. Jasně, že jsem věděla, že jednou vyrostu a budu dospělá a budu muset chodit do nějaké práce, ale to ve 12 bylo ještě strašně daleko. Představovala jsem si, že budu chodit někam do kanceláře, protože naši taky pracovali v kanceláři, ale co konkrétně tam budu dělat, nad tím jsem vůbec nepřemýšlela. V 9. třídě jsem se přihlásila na gympl, ale třeba v osmičce jsem nad střední školou taky ještě nepřemýšlela. Nad VŠ jsem začala přemýšlet až ve čtvrťáku. Hlavně jsem ještě v 19 nechtěla jít do práce, připadala jsem si ještě moc mladá, dětská na takové dospělé starosti. Po VŠ jsem vůbec nevěděla, kam půjdu pracovat, první místo mi sehnala maminka přes svoje známé, kterým se náhodně svěřila, že končím VŠ a pán řekl, že někoho této kvalifikace hledají. Peníze tehdy byly všude stejné, pro absolventy 1750,- Kčs měsíčně, takže na peníze jsem opravdu nemyslela.
 Kaliope X 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(25.10.2021 13:52:31)
Tak to já sice věděla, čím chci být od mala, ale bylo mi to k ničemu, protože tehdy pro holky naprosto nemožné - pilot stíhačky.
 babi_ 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(25.10.2021 14:18:19)
Já byla relativně inteligentní dítě, které ovšem vůbec nevědělo, čím chce být. Vlastně to nevím dosud. Nějak to občas změním, vždy tak, aby mě to bavilo, a pohoda :-)
 77kraska 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(25.10.2021 9:00:31)
Federiko, mne desilo, kdyz jsem nastoupila do prace, ze takhle tam kazdy den (s pevnou pracovni dobou) budu chodit az do duchodu, bylo to na podzim 1989 - pritom ta prace mne bavila....nastesti pak odpadla pracovni povinnost a taky trestny cin prizivnictvi a uvazky se postupne rozvolnily a taky nastaly HO.....a uz jsem nezacinala rano v 7:30, nybrz v 9:00
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(25.10.2021 9:55:14)
Já jsem byla v klidu, řekla jsem si, že jak mě to omrzí, můžu jít na mateřskou. To jsem taky udělala.
 Martina Bergerová 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 23:04:14)
"Kdybych trvala na tom, aby mě práce bavila, umřela bych hlady."

Můj manžel dělá práci, která ho vysloveně baví, absolutně se našel, ale jelikož nejsme milionáři, stejně jeho nadšení/nadání naráží na určité limity (světonázor nadřízeného a majitele-miliardáře)~d~ Když se ten druhý zmíněný rozhodne v podstatě pro destrukci, je to na oprátku. Nestačí svoji práci jenom milovat~d~ Za určitých okolností to může být i cesta do pekel.
 libik 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(25.10.2021 9:21:05)
Monty, tak dejme tomu, že sis vybrala, jestli budeš dělat např. s izolačním materiálem nebo se slovem, že.

Za nebavení práce pokládám příběhy, kde dítko toužilo být pedagogem, ale rodiče ho přesvědčili, že jako bankovní úředník to bude mít lepší.
 monam 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(24.10.2021 21:59:56)
Přesně! Moje první práce byla od osmi ráno., Ve srovnání s mými rodiči, kteří občas chodili i na šestou to bylo terno, ale pro mě pořád brzy. Každý den jsem chodila pozdě.
 Monty 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(25.10.2021 8:48:11)
Romano,
řekněme, že je komické předpokládat, že to všude funguje stejně jako ve státním sektoru. ~;)

 A. Andrs 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 13:29:08)
Valkýro, já ti nevím, ale vystavit fakturu nemusí být úplně snadný. Hlavně pokud jsou v tom nějaký práce a speciálnosti. Doprava, různá sazba daně, zahraničí a tak.
 A. Andrs 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 13:52:11)
Valkýro, možná, že je to nějaký přežitek od totality, kdy fakturantku dělal někdo s dvouletou ekonomkou. Ale to v tom nebyly daně a mnoho dalšího.
 A. Andrs 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 13:56:33)
tak pokud firma prodává červený knoflíky a jednou je jich 30 na paletě a podruhý 45, tak to asi složitý nebude. Ale třeba stavební firma s materiálem jednou z Číny, jednou z EU, jednou s prací a miliony kombinací pak už šílený je.
 Martina Bergerová 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 14:00:48)
"V mém oboru je titul (nejlépe titul a penis) předpoklad o 2-3 levely respektovanějšího živobytí (včetně financi)"

to vidím snad jen jako rozdíl mezi účtařinou a controllingem~d~ A controlling dělají opravdu fakt ti lepší, jazykově vybavení s velkou zodpovědností a denodenním reportingem vedení - takovému tlaku v účtárně vystaveni nikdy nebyli...
 libik 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:37:17)
Sedmi, souhlasím, ale řekla bych, že za našeho mládí, byly jedničky a dvojky víc "předurčené" Makaví (zaškatulkovaní) se dostali, ostatní ne.
A nejdůležitější byl stejně kádrový profil.

Dneska je známkování a systém hodnocení transparentnější, za nás, kdo byl jednou premiant, tak se musel hodně snažit, aby třeba v třeťáku propadal, dneska i člen Mensy může dostat 2x po sobě kouli z testu a jaký byl.:-)
 77kraska 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:41:44)
libik, driv kdyz se nekdo zaskatulkoval jako premiant, tak mu to vydrzelo do maturity a kdyz dostal spatnou znamku z testu, tak se ho ptali "co se deje?" a nechali ho to treba opravit....dneska je to ucitelum jedno a proste sazeji znamky a nestaraji se
 libik 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:45:19)
Sedmi, já jsme zažila jako premiant z předmětu křížové zkoušení (ze znalostí) s propadlíkem. Věděla jsem toho tak 1/3 toho, co on. Já šla za 2 (opravdu jsem byla nepřipravená) a kolega za 4 mínus~d~

Myslím si, že dneska je to férovější, co je psáno, to je dáno, zkoušení přepadovkou se téměř neprovozuje.
 77kraska 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:48:01)
libik presne tak....propadlik se holt blbe zapsal

dcera na SS skoro nema ustni zkouseni u tabule....porad pisou pisemky nebo dostavaji body za aktivitu v hodine...za mych casu se neustale zkouselo ustne u tabule
 libik 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 12:55:49)
Sedmi, u dcery ve třídě je zlá matikářka, která skolila pětkou u tabule jednoho žáka, když procvičovali.

No a je z toho revoluce, petice ve schránce důvěry a řešení na nejvyšší úrovni~:-D

Chtěla bych bobánky vitět před 40 lety~t~
 Občasný host 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 13:54:28)
I za socialismu psali psychologové, kteří se zabývali problematikou (tj. pedagogicko-psychologické poradny ap.), tak uváděli, že mnohdy žáci s vysokou inteligencí (hodnout IQ) měli nevalné výsledky, kdežto žákyně s jedničkami nemuseli mít inteligenci nic moc. To se za socialismu psát smělo, ale systém se neměnil. Na kádrových materiálech rodičů hodně záleželo, ale šlo i o ten prospěch, ve většině případů.

Dnes může studovat téměř každý, každý, když si nevybírá, u některých oborů je tvrdá konkurence. Jednak tu je pokles kvality, ten je ovšem daný tou chybějící soutěží a tlakem, který tu tak není. Ale na druhou stranu se taky ukazuje, že dříve nevystudoval vš jen díky skvělým schopnostem, že totéž dnes zvládne velká část populace. Výběr byl jednak politický (kádrový) a potom dle známek, kde to neodráželo zpravidla ani tak nadání, ale spíše píli, zkrátka pečlivě se věci nabiflovat. Znám případy, kde třeba otec mého věku má sš, jeho syn dnes v tomtéž oboru (umělecký) má velký doktorát, ještě po 6leté vš. Ale i naopak, za socialismu absolvent vš a jeho děti dnes - s bídou sš.
 Občasný host 


Re: Zhoršující se prospěch na střední škole (2. ročník) 

(23.10.2021 11:52:59)
Určité encyklopedické znalosti potřeba jsou. Aby absolvování školy znamenalo určitý přehled a znalosti. Zpětně vidím, že je na místě znát i komunistické a levicové autory, třeba Bezruče, Vančuru a další. Za totality se naopak o některých autorech učit nesmělo, svého času byl vyřazen z výuky i Karel Čapek. Nějaký přehled ze světové literatury taky na místě je. Těžko chtít, aby studenti sš měli rozsáhlý čtenářský seznam. Něco by asi znát měli.

Obávám se, že aby literární dílo chápali, tak na to nejsou lidsky zralí ani vysokoškoláci ve věku 20-25 let. Kluci určitě ne, u holek to bude lepší, ale některé věci z knih člověk pochopí až když je starší. Teď myslím zejména "normální" literaturu, kde jde o vztahy lidí a různá témata a ne nějakou marxistickou agendu. Tam to skutečně člověk chápal i v té pubertě a adolescenci, ale byl k tomu odpor.

Nejsem moc nadšený, když vidím, jak píše hrubky nějaký inženýr (třeba z elektrofakulty, nemyslím ekonomy) nebo mladá lékařka, která jinak svému oboru velmi dobře rozumí a v něm přehled má. Ale ještě více by měla výuka čj jazyka lidi naučit se hezky vyjadřovat, dobrý sloh, umět se přesně vyjádřit, spíše mi tu chybí výuka rétorických dovedností. Encyklopedické znalosti o literatuře jsou něco trochu jiného.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.