Katka | •
|
(24.3.2006 0:21:07) Máte někdo zkušenosti se špatnými známkami svých dětí v první třídě? Dcera nosí trojky, přinesla i jednu 4. 3x týdně píšou diktát:-(( protože jí psaní moc nejde, tak zapomíná háčky, čárky a pak dostává špatný známky. Snažila jsem se promluvit s učitelkou, ale moc se jí to nelíbilo a na oplátku včera připsala poznámku.
|
1.3Magráta13 |
|
(24.3.2006 8:58:50) Jsme na tom úplně stejně. Dcera ja v první třídě, všechny předměty v pohodě, jen čeština, konkrétně psaní a opisování textu, je hodnocena v měsíci březnu 3,3,4,3,2,3,2,2,3,2,2,2 Když přinesla tu čtyřku, volala jsem paní učitelce. poslala mi školní sešit, kam píšou školní testy, abych se podívala, co konkrétně jí nejde. Takže: Zapomíná háčky, čárky, tečky, píše malá namísto velkých písmen a měkká i namýsto tvrdých y. Začali jsme doma trochu víc trénovat, dám jí opsat krátký text a pak jí nutím, aby si to přečetla a zkontrolovala a to tolikrát, až odstraní všechny chyby. mám pocit, že ve škole opíše a hotovo. Mám to, už nic nemusím. Teď se to trochu zlepšilo, už nosí 2, takže doufám, že se naučila kontrolovat po sobě text. Také je dost hrozné, že smějí používat zmizík. Ty sešity jsou podle mě zaprasené víc, než kdyby škrtli a napsali znovu. tak jí nutím, aby se snažila aspoň doma nemizíkovat.
|
Vítěnka | •
|
(24.3.2006 10:11:01) No já jen koukám... . Mám dcerku taky v 1. třídě, ale paní učitelka jim jako chubu při diktátu nepočítá i/y , vždyť se to děti ještě neučily. Dcerka píše - opisuje bezvadně, a v diktátu, když zapomeme někdy tečku nad i nebo j tak dostane maximálně 1- . Ani nevím, že by měkdo ve třídě měl takové 4 ze psaní. Vždyť se to ty děti teprve učí. Ještě ani neprobraly všechna písmena abecedy. V matematice berou hodně slovní úlohy a i sami si mají sl. úlohy vymýšlet a pak je grafisky znázornit a vytvořit příklad a napsat odpověď celou větou. To je myslím fajn na samostatné myšlení. Dcerka má jedničky, maximálně 1- , ale stejně , stále se nám nedaří, aby četla cizí text plynule. Mám pocit, že si to napřed sama přečte v duchu a pak to vysloví. Nemáte na toto někdo radu ? V.
|
Lída+2 |
|
(24.3.2006 10:58:16) Je to týden syn přišel s tím,že Zuzanka a Tomášek dostali 3 ze psaní. Prý to měli hodně naškrábaný.Tomášek,asi proto, že je takový roztěkaný a Zuzanka asi kvůli nedostatačně uvolněné ruce a tím pádem má problémy od začátku. Luk říkal,že 1 ještě nikdy nedostala,ale na výzu jo a to zas vadilo synovi,který má plný sešit jen jedniček a přišlo mu to nefér.
No a myslím,že opsat text bez chyby jim dělá problém. Já sma to se synem trénuju, protože to občas děsně zmastí. takže škrtá.
|
Alice + 3 |
|
(26.3.2006 16:46:00) Lído, já bych synovi vysvětlila, že je jedno, co dostali ostatní na výzo, hlavně že on má tu 1 zaslouženou a ví to sám :) přece se neučí jen kvůli známkám jako šprt :( To by bylo horší zklamání, kdyby si 1 zasloužil a nedostal.
|
Lída+2 |
|
(27.3.2006 9:03:21) Alice já mu to vysvětlila. Jen on je ten co musí být vše spravedlivě a to bude ten problém.Asi se mu nezdálo,že to úča tak udělal no....
Když dostane žvýkačku tak to měří pravítkem,aby měli s Danem stejně. Včera jsme jim dělila půl kila hollandie jogurtu a měl děsnou starost, aby měli stejně... skoro mě nutil to vážit. On je dost takovej, dle mě zvláštní. Pastelky má v penálu srovnaný podel barev a podle odstínů a to i když příjde ze školy.... Sešity vždy v těch deskách. Pohoršoval se skoro týden nad tím jak někdo přinesl rozmačkaný výzo... NO TO JE NÁŠ LUK....
|
Alice + 3 |
|
(27.3.2006 18:05:51) Já jsem měla Lído trošku strach, jak to vezmeš, co jsem napsala. Tohle mi připomíná naši nejstarší žárlivku - to měření, ale co se týče školy ne. Je šikovná, proto ji nic neusnaňuju, naopak, ale chválím..
Prostě ty děti, co mají nějaký "handicap" ať je to porucha pozornosti, horší grafomotorika apod. si určitě zaslouží nebýt hned v první třídě zašlapány do země.. to jsem jenom chtěla říct, že by bylo fajn kdyby i děti byly tolerantní, škoda že jsou v tomhle někdy horší než dospělí. Jenže to bude může být tím, že je k toleranci dospělí moc nevedou.
|
Lída+2 |
|
(27.3.2006 18:59:37) Alice já mu pořád říkám právě né každý dítě si maluje od 10měsíců jako on. A kreslí moc hezky. V 4 letech uvolněná ruka jako by měl jít do školy to se mu to píše.(chodí do lidušky druhým rokem, kvůli talentu přeřazen mezi o 2 roky starší) prostě on nemá problém. Taky jsme mu řekla,že měl z těláku jedničku a néé dvojku a že i Luk říká,že mu to nejde. Na to je levej jako nikdo. Takový střevo jste neviděli. čekám možná za rok 3 dýl to úča nevydrží jinak by potřebovala svatozář. Pořád mu to opakuju. :-(((((((((( Ale to víš někdy přece jen je to průšvih.
Třeba v lednu se pozvracel ve třídě. prej se mu všichni do jednoho smály,že smrdí.... úča jim to vysvětlila. A v pátek se pozvracela Darinka a nesmál se jen Luk... holt něco trvá asi dýl. Někdy si říkám sebelíp vedený sklouznou k něčemu co nechceme.....
a to si fakt říkám,že je na malý škole a že to určitě není taková hrůza. Ty úči je držej zkrátka. Být to nějaká obrovská jsme na tom hůř.......
|
Lída+2 |
|
(27.3.2006 19:02:48)
tohle jsem dneska koupila Lukovi jsou dobrý akorát pro ty děti.:-)
|
|
Alice + 3 |
|
(27.3.2006 20:04:40) Jé Lído, není narozený ve Vahách jako náš nejmladší? Četla jsem si horoskop.
|
|
|
|
|
Dana, Teri 11 let | •
|
(29.3.2006 12:45:46) Nejde o srovnávání, ale docela tě to znechutí, protože ty se snažíš a ostatní dostávají špatné známky, ale na vysvědčení mají všichni samé jedničky. Dcera sice už chodí do 5. třídy, ale jí nešlo zase čtení - strašně si vymýšlela text, ale četla plynule. Paní učitelka na tř. schůzce zase mě domlouvala, že máme doma více číst, jinak bude mít ze čtení za 2, tak ona četla, já kontrolovala text a zlepšila se. Nejvíce mě, ale naštvalo, když pí. učitelka chválila jejího kamaráda Michala, jak dobře čte a když jsme někde byli s ním, tak nedokázal přečíst jednu větu správně a když přijde k nám se učit, tak jeho čtení je hrůza i dnes.
|
Alice + 3 |
|
(29.3.2006 14:16:06) Dano, ale mluvily jsme o něčem trochu jiném.. V první třídě se teprve mapují různé poruchy učení, dysgrafie apod. Tyhle děti pak by měly mít individuální přístup, pokud jsou mentálně normální, mají nárok i ony na dobré známky, nebo ne? Samozřejmě pokud jsou některé děti jenom flákači, tak je může horší známka sama o sobě nakopnout k většímu snažení. Pořád je to ale první třída, špatné známky jo, ale na vysvědčení? ..ještě je přece nemusíme hned zahrabat.
|
perdita |
|
(29.3.2006 14:41:47) Holky, tuhle debatu pečlivě sleduju, ale nevyjadřuju se, protože ještě nemám školáka. Nemám vaše zkušenosti ze školy, ale čím víc to sleduju, tím lepší bych měla pocit, kdyby se děti hodnotily slovně, případně známkovány společně se slovním hodnocením. Nebo další varianta, známky by se vyjdadřovaly třeba v procentech, protože tam by byl lepší prostor pro spravedlivější přístup. Někdo má dysgrafii, ale opravdu se snaží a jeho přístup třeba otivuje ostatní a je třeba to nějak ocenit, ovšem čte hůř než jiné dítě, které takovou SPU nemá, no jak mezi nimi rozlišit?!?
|
Lída+2 |
|
(29.3.2006 15:17:25) Perdoto mi máme vlastně oboje.
Luk přinesl čtvrdletní hodnocení. ČJ-1- čtení dobré, někdy výrazné slabikování-nevyrážet tolik slabiky. Občas zaměnuje písmena. Psaní velmi pěkné. Ma-1 občasné chyby z nepozornosti, sčítání a odčítání bez velkých obtíží, pomalejší tempo.
Navíc jsme s účou mluvila včera v šatně takže pořád vím jak na tom je.Jsme ráda,ež nám to vždy sepíše.
navíc nevím jak mu mám vynadat,že moc spěchá v matice když jsme dělala stejně pitomé chyby ještě na prumce. :-)))))))))))))))Ale on od začátku roku spočítal po různu blbě jen asi 8příkladů takže fakt asi žádná hrůza.:-)
|
perdita |
|
(29.3.2006 15:25:49) Lído, když jsem se ještě rozhodovala o škole pro Adama, byla jsem na dnech otevřených dveří. Děcka tam každý měl nějaké příklady, nahlas je přečetli a spočítali. Jeden chlapec to pořádně zkopal a paní učitelka to ohodnotila tak, že to je jejich nejlepší počtář a má výpadek. To jsem strašně oceňovala, protože zrovna takovej je Adam. Má období, kdy mu jde strašně matika, období kdy vůbec, ale i v rámci těch "dobrých" období má výpadky, protože mu to zrovna "nesepíná". Bohužel se člověk nevyhne tomu, že pak chytré a šikovné děcko zvrže nějakou zásadní přijímačku, protože měl zdrovna "špatný den". Myslím, že tohle se nedá nacpat do nějaké jedničky nebo trojky.
|
Verera |
|
(29.3.2006 17:42:18) Jak moc kontrolujete prvňákům domácí úkoly, případně děláte je s nimi, kontrolujete, že všechno udělali nebo to necháváte na nich?
Kamarádky se na mě dívaly divně, když jsem jim tvrdila, že úkoly syna jsou jeho povinnost, je na něm, aby si je ohlídala pokud je nemá, je to jeho věc. Maximálně se večer optám, jestli má všechno. Ať se učí zodpovědnosti.
Neříkám, kdyby byl ten typ, co se úkolům snaží vyhnout, jak jen to jde, ale on je docela svědomitý , s učením problémy nemá a pokud jsem se snažila být u něj, když dělal úkol, vždycky mě nakonec raději poslal pryč. A navíc nemám moc šancí zjistit, co vlastně mají dělat, pokud mi to neřekne.
Učitelka chce, abychom úkoly podepisovali, což zatím úspěšně ignoruji. Jednou u úkolu udělala značku vynechaného podpisu, to mě docela naštvalo, chodím do školy já nebo syn? Nechce, abychom dětem opravovali úkoly, takže jsem smysl podepisování nepochopila. A pokud úkol zapomene (což se stane možná výjimečně)a udělá si ho ve škole? Proč ne, aspoň se naučí řešit krizové situace. Já jsem byla stejná, tak mu to můžu těžko vyčítat. Opsat nemá co, je to většinou nějaké psaní, básnička a podobně.
Co si o tom myslíte, připadá vám to divné?
|
Líza |
|
(29.3.2006 18:09:30) Věro, já ji pošlu, ať si je udělá a obvykle si je hotové nechám ukázat. Matiku teda nekontroluju, jestli je správně, spíš jen jestli jsou všechny označené příklady spočítané. Psaní už je trochu něco jiného, když vidím, že to je opravdu odbyté, tak jí řeknu, ať si to ve cvičné písance ještě procvičí, ale ani u toho nad ní nesedím. Podpisy po nás nikdy nikdo nechtěl, takže nepodepisuju nic.
|
|
Lída+2 |
|
(29.3.2006 18:29:50) My to musíme mít taky podepsané a je to jen o tom jestli to dítě pslalo opravdu doma a néé na lavičce v šatně. Nevidím na tom nic špatnýho,že my syn přinese ukoly a já na to naházím podpisy. Nic nekontroluju. Poslala jsem ho s chybou a fakt mě to ani nějak nevadilo. Přišel si na to pak sám ve škole když to kontrolovali. I čtení musej mít podepsaný. Já tu uču chápu když je tolik IGNORANtů rodičů co se ani jednou za týden nekoukli nejradši nikam.
|
|
Blanče |
|
(29.3.2006 18:37:32) Aktuálního prváka mám až od září 2006, ti větší jsou 16 a 12. První půl rok školy jsem s nimi úkoly dělala - syna jsem musela donutit k tomu, aby nevypouštěl, co ho "neba" (názorná historka - předškolák počítající do sta včetně násobilky, s encyklopedickými znalostmi o letadlech, neschopný zvládnout mláďata od zvířátek, protože to ho neba) a dcera trvala na tom, že musí mít vše bez chyby a byla schopná smolit DÚ i 3 hodiny. Tím jsem u obou dost skončila, taky zastávám názor, že tvorba DÚ je i výchovou k zodpovědnosti a taky si dcera stěžuje, že jedinou poznámku ve třetí třídě měla za to, že nemá půl roku podepsaný sešit s domácími úkoly a žákajdu - tedy poznámku za mé nevhodné chování - každý den poctivě hlásí co je ve škole, vysvědčení dostává a na třídní schůzky chodím, tak co? Je fakt, že z nadcházejícího září mám mindrák už teď, protože náš Lvíček nám dá předpokládám zabrat.
|
Monci |
|
(29.3.2006 22:29:04) Ahojky, sleduju vaše zkušenosti, ještě nemáme školáka, až od letošního září. Školu jsme vybrali po dlouhém přemýšlení, hodnocení je zde slovní a procentuální, jen někteří jedinci v našem okolí našeho chlapečka matou, protože mu vyhrožují školou a špatnými známkami apod. - takové to: No jen počkej, až budeš chodit do školy, tak budeš muset poslouchat. A když nebudeš poslouchat, když nebudeš dávat pozor, tak dostaneš pětku, poznámku...
Úkoly - tady docela tápu, i já jsem ráda, když mi někdo něco připomene a zkontroluje.
A podobně motivace - asi bych dovedla vysvětlit, proč se má učit češtinu, matematiku, cizí jazyk, dějepis, ale nejsem si jistá, zda budu schopna přesvědčivě vysvětlit, proč se má učit peckovice, malvice. Jestli to nebude tím, že sama už téměř nevím, co to je :-)))
|
Federika |
|
(29.3.2006 22:54:57) Já s Davidem od začátku roku úkoly nedělám. Sám si je jde udělat do svýho pokoje a a pak mi to přinese ukázat,psaní chce podepsat,dle dohody s učitelkou tím stvrzuju jen to, že to psal doma...Většinou mu úkolzabere tak5 minut. Večer ještě čteme, společně, protože to zatím má být nahlas. Mají asi stranu textu denně. Včera jsem byla na rodičáku, tak jsme se dozvěděli, žejsou v češtině na úrovni zač. druhé třídy,takže už jim zadala čtenářský deníky.Projeli už totiž dva slabikáře, na jíždějí na čítanku a v pátek si každý přináší svou knížku, z tý pak zapisuje několika větami, o čem četl...Docela jsem byla překvapená...
|
Verera |
|
(30.3.2006 12:06:28) Docela jste mě potěšili, já už jsem si připadala jako exot, že nesedím se synem denně u úkolů. On si je vážně dělá sám bez dohledu a pobízení. Jen nesmí mít pocit, že je pod dozorem nebo že mu do toho moc mluvím, to se pak naštve a odbyde to.
Blanče, možná dobrá zpráva, syn je taky Lev a poměrně typický.
|
Evka 73 |
|
(30.3.2006 12:35:16) Tak jsem tu zase na 14 dní u Vás si popovídat. Ode dneška jsem doma se spálovou anginou, tak budu mít čas na stránky rodinky.
U nás Janina nosí v první třídě i dvojky, trojky, hlavně ze čtení. V pondělí jdeme do PPP kvůli podezření na dysleksii tak uvidíme. To co se naučí číst tak čte celkem dobře, když jí dá učitelka neznámý text tak ten šte velmi špatně. Nedávno jsem se pobavila nad tím když se jí učitelka zeptala co jí nejvíc baví číst a ona odpověděla že televizní program :-))
Úkoly si píše sama, mě je dá jenom zkontrolovat a podepsat.
Evka
|
Líza |
|
(30.3.2006 12:59:44) Evo, to jako se spálovou angínou dítěte nebo se svojí vlastní? :-o
|
Evka 73 |
|
(30.3.2006 13:27:35) Lízo
naštěstí se svojí a pevně doufám, že to děti ode mě nechytnou. Ale doktorka říkala že po dvou dnech na antibiotikách už nebudu infekční, dětem zatím není vůbec nic, dokonce je ani v krku nebolí, proto to snad zvládnou. Evka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(29.3.2006 18:07:04) Alice, to, co říkáš, je pravda. Ale je taky pravda, co říká moje dcera - on a je z těch, kdo se koukají s pocitem určité křivdy na to, že měli všichni na vysvědčení jedničky. Přitom celá třída ví, jak si na tom stojí - tam je jasné, kdo se učí a kdo ne, komu jde dobře čtení, komu psaní a komu matika, ale když přinesla domů to vysvědčení, nemělo pro ni výpovědní hodnotu - no pro mě po pravdě řečeno taky ne. Když kouknu na ostatní děti ve třídě, tak si myslím, že na poměry první třídy si ty samé asi zasloužila, i když možná už na konci roku za to jak fláká psaní hrozí dvojka. Ale vlastně nevím, jestli to není jen moje zaslepenost. Možná si ani ona ty dobrý známky nezasloužila. Ona stejně jako já vnímáme vysvědčení jako takovou souhrnnou zpětnou vazbu o tom, jak se dítě učí. Ale tohle žádnou zpětnou vazbu nenese. Dokud byla jen jedna velká jednička, bylo to jiné - je logické, že ji měl každý, protože ve většině předmětů měli dobré známky. Ale když už se to podle předmětů rozdělilo bere to Verča jako takový falešný papír... Víc než z vysvědčení se toho člověk dozví z notýsku.
Možná to nevysvětluju srozumitelně. kdyby měli slovní hodnocení a jejich učitelka jim nakopírovala všem totéž, taky by mi to přišlo zvláštní. Slovní hodnocení nemáme, a tak je vlastně nakonec jedno, kdo co uměl, když mají všichni stejnou známku...chápeš?
Když jsem viděla ten její rozpačitý výraz, tak jsem si uvědomila, že by bývala asi líp skousla jednu dvě dvojky, ale s tím, že odpovídají skutečnosti, než ty uniformní samé pro celou třídu, kde jsou děti, které se učí dobře, které se učí špatně, a které se neučí vůbec - pak dostávají zpětnou vazbu, že je to stejně jedno...
|
Alice + 3 |
|
(29.3.2006 21:40:01) Lízo, teď jsi mě zmátla, ale dcera měla už teď v pololetí 1třídy - ne jednu "velkou" jedničku, ale více známek (jedniček) podle předmětů. Slovní hodnocení jsme dostávali na třídní schůzce ve čtvrtletí. No, já se přiznám, nechápu to.. a je mi z toho smutno, protože myslím, že to pořád nechápete vy. Moje dcera tenhle problém s vysvědčením naprosto neměla a já vím, že ona umí, zpětnou vazbu jsem měla v jednotlivých známkách po celé pololetí, proto mě vysvědčení nijak nepřekvapilo. Možná by to chtělo vysvětlení nějaké učitelky.
Moje první reakce byla na Lídu, ve třídě jejího syna dostávaly dvě děti špatné známky např. z diktátu apod., ale na vysvědčení měli 1.
|
Líza |
|
(30.3.2006 5:34:39) Proč jsem tě zmátla? Moje dcera měla taky známky z každého předmětu zvlášť. Ale ještě před dvěma lety byla v pololetí první třídy jen jedna známka - srovnávala jsem to proto, že tam je opravdu fakt, že můžou mít všichni ze třídy tu jedničku stejně zaslouženou. My slovní hodnocení nemáme, ve čtvrtletí ani v pololetí, v notýsku děti mají známky - někdo jedničky, ale jsou už i notoričtí trojkaři, jejichž trojky nejsou podmíněny dysgrafií nebo něčím takovým, ale tím, že na školu kašlou. Přesto se to na vysvědčení neprojevilo a všichni měli stejné.
Já chápu, co jsi psala předtím - že je to jen začátek, že je potřeba to hlavně dítěti nezkazit, že je potřeba v té první třídě hodně počítat s tím, že komu to nejde, může mít poruchu učení, známkovat tam především snahu - to všechno chápu a psala jsem že v tom máš pravdu.
Jen jsem ti psala pro doplnění ten opačný pohled - protože tenhle přístup, tak jak byl v pololetí u nás, byl bezpochyby motivační pro ty trojkaře, ale velmi demotivační pro ty, kteří mají dobré známky celý rok. Psala jsem ti příklad s tím, že to je jako by měli na vysvědčení slovní hodnocení místo známek, a učitelka by překopírovala všem totéž. Verča prostě měla pocit, že paní učitelka nevidí rozdíl mezi ní (a dalšími), kdo se snaží a fakt mají ty jedničky a občas dvojku, a mezi těma flákačema. Vzhledem k tomu, že to vysvědčení je souhrnem hodnocení práce za pololetí, prostě se fakt tomu pocitu určitý křivdy nedivím.
Mít slovní hodnocení, je to jiné - ale jak jsem psala, nemáme ho. Tam by pak Verča měla přesně popsáno, v čem je dobrá a co jí nejde, na co si má dát pozor a tak. Nemusela by mít ten pocit, že je amorfní součástí amorfního davu. (Přitom ve skutečnosti amorfním davem nejsou, učitelka je fajn, přizpůsobuje výuku individuálním schopnostem dětí.) Nebyl to bůhvíjak velký problém, to zas neříkám. Ale je fakt, že byla z toho vysvědčení zklamaná. A jak ti píšu, ona počítala s dvojkou ze psaní, byla by ji vzala, ale vadilo jí, že mají všichni stejné hodnocení, protože stejní nejsou. Nevím už, k čemu to přirovnat. Když budeš makat jak šroub a vedle tebe se v práci někdo fláká, kašle na to a nejde mu to, a šéf vás bude oba hodnotit stejně, je to v pořádku?
|
1.3Magráta13 |
|
(30.3.2006 7:34:53) Ono asi hlavně záleží na tom kterém dítěti... Naše dcera - prvňáček, je schopná si všechno zařídit sama, ale úkoly s ní děláme, protože nás prostě u toho chce mít. Většinou si matiku nebo psaní napíše v družině, ale chce, abychom jí na to doma mrkli a řekli jí, že to má dobře. když tam má chybu, řeknu jí :"Přečti si to po sobě ještě jednou, máš tam chybu." Když jí nenajde, popostrčím. Úkol podepisuju úplně samozřejmě, protože to beru tak, že dávám paní učitelce najevo, že mě zajímá práce dítěte a školy. Že vím, co probírají, příp. co jí jde/nejde. Jednička v pololetí první třídy pro všechny je možná trochu nespravedlivá, ale rozhodně s ní souhlasím. Přeci jen je to spíš ocenění toho, že vůbec zvládli najet na nový režim, než to, kolik se toho dokázali za ten půlrok naučit. Rozhodně nadělá míň škody v duších premiantů jednička u slabších spolužáků, než kdyby špatná známka u slabších žáků vzala těmto chuť do dalšího učení...
|
|
Lída+2 |
|
(30.3.2006 8:50:34) Lízo souhlas já čekala v pololetí 2 z tělocviku. MYslím,že i Luk a že měl jedničku byl překvapenej.
A stejněj šok měl z toho co jsme psala. Tak jsem mu řekla co jsme řekla a myslím,že je to přesně jak píšeš.
Ale v tomhle státě maj flákači pořád nějaký ulevy....jak v práci tak ve škole a je to i skoro po 30letech.
A pokud má někdo DYS má přece úlevy a hodnocení nemá.... a v tý první třídě bych asi taky brala hodnocení podle pravdy.To je výchova na celej život.. nabydou dojmu,že i když se dřou tak maj 1 a když to neudělaj mají jí taky.....
|
Lída+2 |
|
(30.3.2006 8:53:51) A taky se nebudu na úču zlobit pokud mu dá za 3. prostě vím,že si jí zaslouží. A rozhodně mu nebudu vyběhávat úlevy.Prostě je nešikovnej a s tím nic neudělám.
|
|
jana | •
|
(30.3.2006 9:27:32) Lído-jenže když je někdo nešikovnej,tak třeba při běhu na dvě stě metrů se nadře tak moc,že ten co to má v malíku se nenadře ani z poloviny-prostě si jen tak běží...proč by nemohli mít oba jedničky?
|
Lída+2 |
|
(30.3.2006 9:41:02) Jano já osobně bych tělák, výtvarku a hudebku nehodnotila.Bohužel Buzkový a spol to zatím nedocvaklo.
|
|
|
Alice + 3 |
|
(30.3.2006 17:02:18) Lído, bylo nám řečeno, že dys se projeví až v první třídě, u někoho ve druhé. Samozřejmě určité věci, které tu možnost připouštějí jde vystopovat už předem, třeba porucha pozornosti, hyperaktivita, problémy se zrakovým vnímáním, horší koordinace ruky, zkřížená lateralita apod.
|
|
|
Lidka | •
|
(30.3.2006 9:32:36) Lízo-ono taky záleží dost na učitelce...náš mladý je dys...a když dostal jedničku,tak učitelka v první třídě zdůraznila,že to je jednička speciálně pro něho...protože mi říkala,děcka nejsou blbý,začali by srovnávat,že on má jedničku za něco,za co ostatní dostanou dvojku!Jenže na něho to byl úctyhodný výkon a snažil se!Chápu,že je to pro ty jedničkáře demotivující,ale stejně tak je to demotivující i pro něho,když třeba v diktátu dostane stejně pětku,a´t má tři chyby nebo deset!A míň jak tři chyby prostě coby dysortografik nedá..../tak dobře,za tři chyby má třeba i tu čtverku/...ale nemá důvod se do té češtiny učit,protože to fakt nemá smysl!
|
Líza |
|
(30.3.2006 9:38:38) Lidko, ale - nevím, jestli jsem to dost nezdůraznila. Mně nejde o to, že mírnější klasifikaci mají dys děti - to je v naprostým pořádku. Mně jde o to, že (když budu konkrétní) má Verča ve třídě kluka, kterej prostě úkoly ze zásady nepíše, na školu s prominutím prdí, vůbec není blbej, ale je línej a rodiče ho k tomu nedokopou (nebo nekopou). To je on s těma špatnejma známkama. Vysvědčení měl stejný jako všichni. A od února začínám s verčou zažívat scénky, který do tý doby nebyly vůbec na pořadu dne, ve stylu "mně se ten úkol psát nechce, já ho psát nebudu, proč ho mám psát" a vidím ji, že víc věcí než dřív odflákne. No taky proč ne, žejo, musela by bejt blbá, kdyby se dál učila stejně jak dřív, když to je stejně jedno.
Já nevím, v tomhle je asi opravdu jedině to slovní hodnocení řešením. Protože ty známky v první třídě - každej má svůj kus pravdy - špatná známka odradí toho trojkaře, ale stejné známky pro všecky odradí toho, kdo má na víc. Tak potom, pokud se ty známky nezakládaj na realitě, tak je snad radši nedávat.
|
lidka | •
|
(30.3.2006 11:58:51) Lízo-O.K.-i když si myslím,že pokud klučina nedělá úlohy v první třídě,tak je to spíš chyba rodičů...Děcka v tomto věku /teda většina/ ještě nemají zažité ty povinnosti s úkolama a tak...Syn měl taky takového ve třídě,který ty úlohy nedělal-vůbec.Dostával pětky,učitelka si zvala jeho maminku /která ale stejně většinou nepřišla/-takže to byl spíš chudák kluk.Byla to taková "sociální" rodina...ale musím podotknout,že synátor je taky ten týpek co na školu prdí...Pokud bych ho nedokopala,tak by nedělal vůbec nic-maximálně by si opsal ty úkoly od někoho ve škole.Každý den ho musím zkoušet,protože řekne,že se to naučil a ani se na to nepodíval-a to je už v šesté třídě!
|
|
|
|
Alice + 3 |
|
(30.3.2006 16:42:18) Lízo, jsi hodná, dík, ale mám pocit, že jsem tady za dementa. Když jsem původně reagovala, tak o flákačích to myslím nebylo. Stejně u prvňáků by to bylo víc o flákačství rodičů. Já tenhle "problém" možná žeru proto, že nevím co nás čeká, až začne do školy chodit syn. A je pravda, že s dcerou možná tyhle "problémy" nemáme (aspoň doufám, že ne) právě proto, že to s ní probíráme už teď v tomhle duchu. Samozřejmě došlo na to, že známky jsou důležité a taky mě tak trošku zajímá jak to jde ostatním, ale zatím mám pocit, že se sešla třída šikovných, pilných a inteligentních dětí.
Horší je to s družinou, to jsme udělali chybu, která teď nese své ovoce, to chování, ten slovník.. A to jsme ji tam dávat nemuseli, chtěli jsme aby si pohrála s dětma ze třídy, naopak to pro nás byla komplikace vyzvedávání nadvakrát..no pozdě bycha honit.
|
Líza |
|
(30.3.2006 17:11:36) Alice, nemyslím, že jsi za dementa. Jenom - zazníval tady popis toho "problému" z jedný strany a připadalo mi fér popsat to i z tý druhý, prostě mi ne a nešlo nechat si to pro sebe, tak sorry, jestli jsi to vnímala nějak proti sobě - nebylo to tak.
I já si myslím, že s druhou dcerou budu řešit opačné problémy - podle toho, jak to s ní zatím vypadá, tak ona nebude za tu zaslouženou jedničkářku ani za tu, která nijak zvlášť nezlobí... Naštěstí, pokud jde o kolektiv ve třídě a o děti v družině (a o vedení družiny), tak to je v pohodě.
|
Alice + 3 |
|
(30.3.2006 17:49:42) Lízo, osobně si to neberu, stojím si za tím, co jsem napsala, já jen že tak asi vypadám ve vašich očích. Právě že ten problém tady je pořád z té stejné strany.. proto jsem se zapojila. Potom teprve Magráta s Janou a Lídou bez registrace.
|
Lída+2 |
|
(30.3.2006 17:55:39) Alice neblázni. Já mám max. za 2roky něco co psaní bude za trest a děsný.číst ho nebude bavit a počítání je nuda už teď. :-(((((((((( JEdiné co bude dobře bude tělák.
Mám dva opaky a je to někdy na nervy.
|
Alice + 3 |
|
(30.3.2006 18:04:04) Myslíš, že blázním, protože tady s tím furt otravuju nebo protože si s tím dělám hlavu? Je fakt, že z toho máme mírně řečeno obavy.
Vy máte mladšího předškoláka s odkladem?
Dneska jsme teda byli pochválení u logopedky i ve sportovní školičce, ale u logopedky hlavně proto, že vůbec spolupracoval, dneska jsem ho tam totiž nechala samotnýho a je to lepší..
|
Líza |
|
(30.3.2006 18:06:34) Hm, tak až my půjdem na logopedii (a nemine nás), tak jsem zvědavá. Asi budem taky mít minimalistický cíle. Jako že - neuteče a nerozebere celou pracovnu na kousky...to by možná mohli i stačit, ne ;-)?
|
|
Líza |
|
(30.3.2006 18:07:36) Myslím si, jak znám Lídu a to, co píše o svém (jinak zcela andělském) Daníkovi, že má na mysli to, že si vůbec nedovede představit, jak Dan bude fungovat v nějaký škole...
|
Lída+2 |
|
(30.3.2006 19:00:20) Lízo přesně "Anděl" DAn zakoulel očima a v pondělí ve školce měli supl nedělal nic. Myslela jsme že se zblázním. Doma maluje jen někdy a tak je mu skoro 5 a napočítá ani nevím protože prostě nepočítá a když má dělá ze sebe debílka....
A mám obavu,že on ještě nedozrál a to hodně za měsíc Vám povím... ale už jen po telefonu mi říkala ODKLAD.:-((((((((( A to ani nejde do školy to se prej za rok nesrovná....
Jinak na logo chodí. A za chvilku zas nebude má asi 5 návštěv. Ale je to s ním fakt síla. Spolupracuje 10 minut a pak ani omylem.
VYšetření LOGO.On si z ní dělal srandu a říkal blbě i to všechno co umí a ona si tam napsala že asi budem muset upřasnit sykavky. Mynule mi řekla, že má poznámku u C,č a že neví proč když DAn to říká dobře...... On je prostě těžce nad věcí.......
|
Monika | •
|
(31.3.2006 8:03:04) Holky, potřebuji poradit, jak na dceru. Mám dceru v první třídě. Je to takový ten typ, na co šáhne, to jí jde, všechno se snadno naučí, sportovně velmi zdatná, apod. Je hodně živá, neposedí, ale soustředit se dovede. Vždycky jí všichni chválili, obdivovali, co všechno umí, a pokud náhodou ne, tak se chválila až vychloubala sama. často si i něco vymyslela a vychloubala se i za věci na které nikdy nešáhla. Na začátku roku byla ve třídě jedna z mála těch, co umí číst, teď jí ostatní děti začali předhánět. Na různých kroužcích byla také zpočátku nejlepší, ale teď se postupně dostává na ocas. Prostě si myslela, že už nemusí nic dělat a všechno začala postupně flákat. Když jsem jí říkala, že musí číst, že musí trénovat na flétnu, apod. odbyla mě, že hraje nejlíp a že ostatní to tak dobře neumí a tím to pro ní skončilo. Teď jak se postupně dostává na ocas, tak se postupně "zabejčuje" odmítá poslouchat trenéry, učitele, nás. No, chová se jak dítě v pubetě. No a my teď s manželem přemýšlíme, jak na ní, jak jí dostat z toho jejího začarovaného kruhu. Prosím, pokud máte nějaké podobné zkušenosti, nebo nápady, poraďte.
|
Evka 73 |
|
(31.3.2006 20:01:00) Ahoj, na nejstarší dceru třeba platilo, že si sama vybrala takové ty doplňovací sešity na procvičování, ze kterých jsme se hodně učili. V té době jsme ještě neměli počítač, teď se dají určitě sehnat nějaké programy na cd pro menší děti na procvičování. Evka
|
|
Blanče |
|
(3.4.2006 17:47:49) No švanda to není, nás to potkalo, když jsme cácorku ve 2. třídě nechali udělat přijímačky na jazykovku - na naší vesnické základce se děti nějak nesešly, navíc Téra je prosincová a při nástupu do školy taky četla a psala. První dvě třídy se nudila, pak bez jakékoli přípravy udělala jako 10. přijímačky z cca 100 dětí. No a v říjnu po prvním rozkoukání to začlo - najednou nevyhrávala všechny soutěže a nebyla za hvězdu. !!!Musela se doma i občas něco učit, navíc se projevily naše rodinné dyssklony a na vysvědčení měla dvojku z češtiny. Prošli jsme si i to - já se tu angličtinu nebudu učit vůbec, když jedničku nikdy nedostanu. Ale omíláním kolem dokola, společným učením a u nás sportem - pokud jsi hotová do školy a nehrozí žádný průšvih, buď si na loděnici jak dlouho chceš - jsme to nějak ustáli. Letos je v prváku na osmiletém gymlu, kam chtěla sama, protože "učit se musí všude a gympl je blíž k loděnici", zase jsme bojovali - prý propadne z Aj - měla trojku, za dva z ČJ a jinak jedničky.
Ale já mám pořád pocit, že je líp, když berušky spadnou na zadek do reálu teď, než aby se pak zasekly v patnácti při přechodu na střední školu. Držím palce při dodržování role slovní kafemlýnek - tak jsem říkala nekonečnému omílání toho, že se učí pro sebe, že škola se fakt dá se ctí projít i jinak než se samými jedničkami, že nejen premiant je člověk, že je dobrá ve spoustě věcí a nesmí být tak nadutá aby chtěla být nejlepší ve všem.. Přeji pěkný den Blanka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monika | •
|
(24.3.2006 11:05:32) Máme podobné známkování. Dcera se učí dobře, ale teď se její známky hrozně zhoršily. Vlastně jen psaní. Pokud se známkuje jen psaní má dvojky, protože moc přepisuje, škrtá apod. (tam to celkem chápu, bo je opravdu strašné čuně). Z diktátů, opisů nosí 1, 2 a i párkrát 3 - tam paní učitelka známkuje správnost napsání, co chyba to stupeň dolů. No a chyba je úplně všechno i tečka za větou. U nás ty 2 trojky způsobily zlepšení, opravdu se zatím snaží si všechno zkontrolovat a tak teď přinesla zase jedničku (hodně malou, bo to bylo nadrápané). Docela by mě zajímalo, co nosí ostatní děti za známky (když dcera patří k těm lepším ve třídě - kromě škrábání) a jestli ostatní děti neubíjí tak špatné známky. Do žákovské knížky p. učitelka se snaží psát ty lepší známky, a tak některé děti tolik známem v žákovské nemají. No a na vysvědčení bude mít zase většina třídy samé.
|
1.3Magráta13 |
|
(24.3.2006 11:30:49) To s tím i/y jsem myslela tak, že mají třeba opsat slovo "kdyby" a Eliška napíše "kdibi". Samozřejmě jinak je to při diktátu, tam jim asi i paní učitelka říká jaké i. Jestli mi tohle známkování vadí? Ani zas tak moc ne. Alespoň jsou pro nás horší známky signálem, že všechno nejde jak má a když se tomu doma trochu víc věnujeme, lepší se to. Ať si radši zavčasu zvykne na jednotný postup, než pak v 2. třídě zjistit, že za každou chybu dostanu o stupeň horší známku.
|
Ina | •
|
(24.3.2006 11:42:47) Dcera sice trojku zatím žádnou ze školy nedonesla,spíš jedničky a asi tři dvojky,ale stejně se mi zdá,že trojky(nevím,jestli někdo má i horší,snad ne)jsou docela protivné pro prvňáka. Tedy proto,že ještě může následovat 4 a 5. Kdyby to bylo jako na vysoké škole,kde trojka je maximum,tak to docela jde,protože 3 = dobrá a to zní lépe,než dostatečná či nedostatečná. U dcery ve škole je snad nejlepší jednička třikrát podtržená s hvězdičkou. My kdysi dostávali jedničky s mašličkou v první třídě. Myslím,že pro některé dítě můžou být špatné známky stres a proto se mi skoro zdá,že škola,kde je jen slovní hodnocení je lepší.Děti jsou klidnější a nemají stres,že třeba dostanou pětku. Existuje vlastně propadávání na školách bez známek?
|
|
Ina | •
|
(24.3.2006 11:42:48) Dcera sice trojku zatím žádnou ze školy nedonesla,spíš jedničky a asi tři dvojky,ale stejně se mi zdá,že trojky(nevím,jestli někdo má i horší,snad ne)jsou docela protivné pro prvňáka. Tedy proto,že ještě může následovat 4 a 5. Kdyby to bylo jako na vysoké škole,kde trojka je maximum,tak to docela jde,protože 3 = dobrá a to zní lépe,než dostatečná či nedostatečná. U dcery ve škole je snad nejlepší jednička třikrát podtržená s hvězdičkou. My kdysi dostávali jedničky s mašličkou v první třídě. Myslím,že pro některé dítě můžou být špatné známky stres a proto se mi skoro zdá,že škola,kde je jen slovní hodnocení je lepší.Děti jsou klidnější a nemají stres,že třeba dostanou pětku. Existuje vlastně propadávání na školách bez známek?
|
|
|
MirkaEyrová |
|
(24.3.2006 12:17:54) Jak to tak čtu, tak asi můžu být ráda, že syn ve škole známkování nemá. Je ve druhé třídě, a zrovna tak - háčky, čárky, i/y, tečky za větou... Kdyby to jejich škola vedla podobně jako školy dětí Magráty a Katky, tak by taky měl samé trojky a čtverky. To by teda byla motivace jak brno:-( obzvlášť poté, co se v předškolním věku projevoval jako lehký nadprůměr... No, jistotu nemám. Co já vím? Třeba by bylo lepší, kdyby mu hrozila čtverka a on byl i skrzevá to nucen trochu zabrat, brát zodpovědně kontrolu psaní za pomoci právě naučených řad měkkých a tvrdých souhlásek... Na druhou stranu mám dojem, že dokonale naučená školní látka není to jediné na světě - že je sice dobré směrovat ho k píli a poctivé práci i k přemýšlení o tom, co dělá, ale že neméně důležité je to, že se ve škole nebojí, že tam nemá pocit ohrožení... a z problémů třeba že nemůže pořádně spát a že možnosti vyběhání se ještě stále nejsou ideální... A že pokud vyřešíme toto, že pak snad mu zbyde i víc energie na o něco lepší učení...
Jinak se svěřím. Luboš nikdy neměl valné chuti kreslit. Kromě výtvarných kroužků, ty ho svého času docela bavily. Doma začal kreslit trochu více až poslední asi rok - začalo to jeho potřebou ilustrovat si své "knížky":-) Ale stejně se více soustředí na postavičky lidí, budovy, auta, krajinky... A zvířátkům se vždy zdaleka vyhýbal: nechtěl je kreslit, "protože to neumí" - i přesto, že jsme ho povzbuzovali. A hejá - koupila jsem předevčírem tuto knihu:
...a co myslíte? Synek si ji nadšeně vzal do školy a v družince vytvořil králíka a lva:-))) No, já vím - možná že osmileté děti kreslí králíky, psy a koně jak na běžícím pásu - ale pro mě je to obrovské vítěžství (poté, co se musím dívat, jak do úkolu např. nakreslí psa co příšerné strašidlo:-)))
|
Katka | •
|
(24.3.2006 16:01:52) Nejhorší na těch špatných známkách je, že když Evča přinese tři 3 během týdne, tak nemám pro ní, ani pro sebe motivaci věnovat se víc učení. Ale snad se začíná blýskat na lepší časy, dnes byl diktát za 1. Hurá!!!!!!!!
|
|
Růženka | •
|
(3.4.2006 14:27:20) Dobrý den, já synovi také koupila Vámi zmiňovanou knihu + ještě tuto podobnou ze stejné série, kde se učí děti kreslit postavičky, tak doufám, že bude také nadšen... Objednali jsme si několik knih ve škole od Fragmentu, zatím ještě nepřišly... Já jsem měla veliký talent pro kreslení, ale chudák kluk zdědil po mě jen chuť kreslit, bohužel talent po manželovi... Ale někdy si sedne a vytváří nádherné barevné obrazce, kompozičně na skvělé úrovni... Tak zřejmě má cit pro barvu... Ale ty postavičky a zvířátka to už je horší... On tedy kreslí jen dinosaury, kteří vypadají jak krabice s nohami, ale já jsem z jeho obrázků i tak nadšená a nezapomenu ho nikdy vychválit do nebes...
|
|
|
|
Líza |
|
(24.3.2006 11:55:06) Tak u vaší paní učitelky by Verča asi taky měla čtyřky... háčky a čárky když zapomene víc než jednou, tak je to obvykle za dvě, horší známku ještě neměla, za popletené i/y jí zatím učitelka nikdy známku nesnížila. Sice mluvila o tom, že někdo u nich nějaké trojky dostal, ale to muselo být asi za trochu větší chyby...
|
Lidka53 |
|
(1.4.2006 17:45:12) Naše paní učitelka dává i čtyřky a pětky... Za chyby, hodně za krasopis. Známkuje hned ten první nácvik, když se děti teprve písmeno učí. Tam mi nějak smysl známkování uniká - nutí nás víceméně učit se to dopředu, což dítě odmítá - "to nemáme za úkol". Hádám, že následujících devět let máme o zábavu postaráno :-))
|
|
|
|
Růženka | •
|
(2.4.2006 22:43:44) Dobrý den, píšu hodně opožděně, objevila jsem tuto diskusi až nyní...... Přečetla jsem si všechny reakce, a docela mě jímá deprese. Syn patří určitě k lepším žákům ve škole, a nosí střídavě jedničky a trojky. I čtyřky (pro představu chyběly mu asi tři háčky nad písmeny). V prvním pololetí nosil samé jedničky, teď se rapidně zhoršil. Nejprve jsem měla obavy, že není něco v pořádku, ale poté jsem po shodě s ostatními maminkami, zjistila, že je to jen tím, že paní učitelka "přitvrdila". Máme ve městě ještě jednu školu, a tam je známkování naprosto jiné /nahlížela jsem do jejich sešitů, a jejich jedničky odpovídají našim trojkám/, takže rozhodně se prosím nebojte toho, že je dítě hloupé, záleží na způsobu hodnocení. Tempo, jakým se u nás v první třídě probírá látka, odpovídá tomu, že syn příští rok vystuduje střední, a poté ho čeká rok na Univerzitě. Nároky na ně kladené, se mi zdají přiliš vysoké, ale kupodivu to synovi vyhovuje. Trojky jsou ve třídě ještě super známky, jinak tam létají dost čtyřky i pětky. Známkováni jsou například i z písanky, když se učí poprvé dané písmeno. Takže vždy, když poprvé začnou probírat třeba psací B, tak z něj dostanou týž den známku. Zprvu mě to přišlo divné, ale už se ničemu nedivím. Také mají systém černých puntíků, když něco zapomenou nebo vyvedou. Čekala jsem první třídu jako takovou zahřívací, a ne šílený dril, ale už jsme si zvykli, a mám pocit, když vidím ostatní žáky, jak se chovají na chodbě /včetně syna/, že zřejmě "drsný" způsob potřebují... Hlavní je, že syn chodí do školy rád.
|
MirkaEyrová |
|
(3.4.2006 0:01:50) Upřímně řečeno, je mi těch dětí líto. Život není jen o tom, jestli v pololetí první třídy napíše správně háčky a čárky nad každé písmenko. Život je taky o spolupráci, o pocitu užitečnosti, o sebevědomí, o manuálních dovednostech, o přátelství, o víře v dobro... Bohužel, část českých pedagogů má pocit, že jejich předmět je tou nejdůležitější věcí na světě. A už se třeba neptají, kam se v tom jejich šíleném tempu ztratí chlapeček, který třeba výborně kreslí, ale pro samé háčky a čárky má stále jen (čtyřky, pětky, doplňte dle libosti). Na co se pak dávají ve škole "trojky", když jsou brané jako dobrá známka - protože výkon by si objektivně vzhledem k věku dítěte zasloužil jedničku? Ach jo. Každé dítě nemůže být génius na školní předměty. Někomu nejde ani pravopis ani počty, ale třeba vytváří úžasné věci z keramiky nebo skvěle běhá. Jednou z něj může být světoznámý keramik nebo atlet: ale jen za předpokladu, že ho naše zlaté české školství nezadupe do země...
|
Verera |
|
(3.4.2006 14:16:16) No nazdar, kdyby se u nás známkoval pravopis, tak syn asi propadne, a to patří k nejlepším ve třídě, až na to psaní. To ta paní učitelka hodlá dávat takové známky i na vysvědčení nebo to pak o 2-3 stupně zvedne?
Stejně mi to ale připadá nevhodé, pokud syna v podstatě pochválím s malou nenápadnou poznámkou, že by to mohl zvládnout jistě ještě trochu líp, ohromně se snaží, pokud mu řeknu , že je to příšerné (což by odpovídalo té známce 4-5, zatvrdí se a už se ani nesnaží zlepšit. Můj brácha, i když byl docela chytrý kluk , dostával ve škole špatné známky,protože byl nervák a to co doma bezpečně věděl, už ve škole nezopakoval. Časem dospěl k závěru, že učení nemá cenu, že stejně vždycky dostane špatnou známku a tak se na školu víceméně vykašlal.
|
Růženka | •
|
(3.4.2006 14:43:07) Odpovídám na dotaz: Samotnou by mě zajímalo, jaké známky nás letos čekají. V prvním pololetí jsme měli samé jedničky, ale v podstatě jeho známky tomu odpovídaly. Ti, žáci, kteří měli čtyřky a pětky, dostaly na vysvědčení dvojky. Bylo celkem sedm známek. Teď se ale přitvrdilo, tak myslím, že už to samé jedničky nebudou... I když paní učitelka si syna hodně chválí a je s ním moc spokojená /přitom nosí domů známky 2-, 3, 1*, 2, 3, 1*, a stále dokola/, tak vážně nevím, co nás na konci roku čeká. Myslím, že rozhodně budou známky více odpovídat realitě. Líbil se mi přístup druhé základní školy, která dala rodičům vybrat, zda chtějí slovní hodnocení, jednu známku nebo známek více... To mi přijde takové prima jednání... My jsme tu možnost neměli...
|
Lída+2 |
|
(3.4.2006 18:09:04) Růženko a proč jsi syna nedala na tu druhou základní školu. Vždyť jsi si mohla vybrat.
|
|
|
|
|
Líza |
|
(3.4.2006 5:32:37) Jen mě tak nad tvými posledními větami napadlo, jestli nebýt toho drilu, by se o přestávkách nechovali sami od sebe mnohem klidněji...ten stres a napětí se taky musí někudy vybíjet...:-(
|
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(7.4.2006 22:39:08) Já teda se přiznám, že jen zírám :-( Takový známky v první třídě? A 10 za jeden měsíc jen z češtiny? Tři diktáty týdně? Stihnou se ty děti taky něco naučit a zažít, nebo jen píšou celý dny testy? :-(
|
Lída+2 |
|
(8.4.2006 9:08:23) Jeno proč by nestihli. Luk píše diktát na 2 řádky každý psaní- myslím,že mají za 10-15minut určitě hotovo i s opravením. Tady jsou ty co přinesl tento týden. Ten za včera doma není. Opravdu my to nepříjde nijak vysilující.... Ä ve třídě jich je 13 takže procvičí určitě vše.
|
Alice + 3 |
|
(8.4.2006 20:14:17) Lído, píše pěkně. Ale ono jich je ve třídě jenom 13?
|
Lída+2 |
|
(9.4.2006 9:16:51) Alice je jichj opravdu jen 13. Já tu školu vybírala sama. Já chodila taky do malotřídky a mám 100x lepší základy do 4. třídy než manžel,kterých bylo 36. Píše hezky to říká i úča.Jsem ráda.Dan bude přesně opak.:-(
|
Alice + 3 |
|
(9.4.2006 13:47:23) Zapsali jsme i syna do zdejší pětitřídky, jako dceru, ale teď tam budou 2 první třídy po 26! Takže budeme muset přemýšlet o jiné škole a možná ho vozit, máme na to zatím ten rok odkladu.
|
Lída+2 |
|
(9.4.2006 14:11:23) aha tak tady je první 13dětí druhá 11dětí třetí 14dětí a čtrvtá a pátá 15. a jsou solo,žádný spojování. Jen na hudebku, tělák a pracovní činnosti prvnáci s druhákama.
|
|
|
|
|
|
|
|