Ten didakťák je hlavně blbě udělaný - což kritizuje i Plaga - netestuje logické uvažování, testuje znalosti, které se dají nabiflovat (konkrétní postupy, které lze natrénovat). Samozřejmě, že když je někdo už kolik let mimo školu (kde se ty postupy denně používají), tak ho jednoduše zradí paměť. Navíc jsou to příklady, které se učí na ZŠ. Ze srandy si ten test zkoušelo několik dětí v mém okolí z 8. a 9. třídy, všechny by prošly. Ne úplně na 1, protože tam bylo pár typů úloh, které ještě neznaly, ale do procent nutných ke splnění se vešly.
Já srovnání mám, z matiky jsem maturovala, srovnat se to nedá ani náhodou - je to obyčejná klasická větší písemka z matiky, přemýšlet se u toho nemusí, jen použiješ nazpaměť naučené postupy
Informace, že se hlásí víc dětí na obory bez maturity, se objevila v článcích teď kolem humbuku s matikou, předpokládám, že jde o nějaká čerstvá čísla.
Je na tom špatně úplně všechno, a začíná to už v 1. třídě, ne-li ve školce. Děti se neučí přemýšlet, a pak se jim vtluče do hlavy, že nemají vlohy na matiku. Nikdo nevysvětluje, proč se něco počítá, tak jak se to počítá, jen se učí zpaměti. S přesvědčením, že matika je fuj a těžká a oni na ni jsou hloupí, se děti protloukají školou až do matury.
Třeba Hejného matika - ač skvělá, je kritizovaná, protože se u ní musí přemýšlet (musí přemýšlet i učitelé), a je to holt delší proces, než se něco naučit zpaměti, takže ve výsledku děti v 5. třídě neznají některé věci, které znají děti s klasickou matikou.
Ale už se nedodá B, že děti s Hejného matikou UMÍ a VĚDÍ, na rozdíl od ostatních dětí, které JEN ZNAJÍ víc, ale používat to neumí.