Otázka
Odpověď
Dys-centrum
8.11.2000 14:59:10 Helena
Na stránkách pražského DYS-centra jsem se dočetla, že (mimo jiné) poskytují vyhláškou MŠMT formulované možnosti individuální péče v rámci ZŠ i SŠ. Můžete mi to prosím blíže vysvětlit.
Syn má lehkou mozkovou dysfunkci - pravděpodobně dle sdělení psychologa poruchu pozornosti, a má neustálé problémy ve škole. Školu jsme již jednou změnili, ale mám pocit, že i v nové škole není paní učitelka schopna syna pochopit a respektovat jeho dysfunkci (pri ústním pohovoru mi sdělila, že syn nic neumí, zlobí, že má plnou třídu dětí a syn do jejich školy ani spádově nepatří - z toho jsem pochopila, že by mohli syna ze školy vyhodit). Myslím si, že učitelé by měli spíše rodičům pomáhat zvládnout problematické dítě, vyjít jim vstříc a snažit se dítěti pomoci individuálním přístupem, ale již ve dvou základních školách jsem se setkala s neúspěchem.
Proto by mě zajímalo, jestli se dá přesně psychologem formulovat, co dítěti je a jaký by měl mít k němu učitel přístup.
Závěr z psychologického vyšetření mého syna zní:
Hodnoty dnešního vyšetření potvrzují diagnozu lehké mozkové dysfunkce a s tím související školní problémy - dekoncentrace pozornosti, horší jemná motorika, výraznější útlumové dispozice (snadnější únava). Učitelka mi však řekla, že v tomto psychologickém nálezu, který jsem jí poskytla, není jasně specifikováno, že by měl syn lehkou mozkovou dysfunkci. Podle jejího názoru by mělo poruchu pozornosti každé dítě, se kterým půjdete do psychologické poradny. Zdá se mi, že ani přesně neví, co všechno spadá do lehkých mozkových dysfunkcí (např. poruchy pozornosti, hyperaktivita, impulzivita, poruchy spánku a jiné) a myslí si, že LMD jsou pouze dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie.
Mohli byste mi prosím poradit? Chci synovi pomoci a použít k tomu všechny možné prostředky.
Ještě by mě zajímala jedna věc, jestli je v Praze nějaká specializovaná základní škola pouze pro děti s LMD. Děkuji za odpověď.
Syn má lehkou mozkovou dysfunkci - pravděpodobně dle sdělení psychologa poruchu pozornosti, a má neustálé problémy ve škole. Školu jsme již jednou změnili, ale mám pocit, že i v nové škole není paní učitelka schopna syna pochopit a respektovat jeho dysfunkci (pri ústním pohovoru mi sdělila, že syn nic neumí, zlobí, že má plnou třídu dětí a syn do jejich školy ani spádově nepatří - z toho jsem pochopila, že by mohli syna ze školy vyhodit). Myslím si, že učitelé by měli spíše rodičům pomáhat zvládnout problematické dítě, vyjít jim vstříc a snažit se dítěti pomoci individuálním přístupem, ale již ve dvou základních školách jsem se setkala s neúspěchem.
Proto by mě zajímalo, jestli se dá přesně psychologem formulovat, co dítěti je a jaký by měl mít k němu učitel přístup.
Závěr z psychologického vyšetření mého syna zní:
Hodnoty dnešního vyšetření potvrzují diagnozu lehké mozkové dysfunkce a s tím související školní problémy - dekoncentrace pozornosti, horší jemná motorika, výraznější útlumové dispozice (snadnější únava). Učitelka mi však řekla, že v tomto psychologickém nálezu, který jsem jí poskytla, není jasně specifikováno, že by měl syn lehkou mozkovou dysfunkci. Podle jejího názoru by mělo poruchu pozornosti každé dítě, se kterým půjdete do psychologické poradny. Zdá se mi, že ani přesně neví, co všechno spadá do lehkých mozkových dysfunkcí (např. poruchy pozornosti, hyperaktivita, impulzivita, poruchy spánku a jiné) a myslí si, že LMD jsou pouze dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie.
Mohli byste mi prosím poradit? Chci synovi pomoci a použít k tomu všechny možné prostředky.
Ještě by mě zajímala jedna věc, jestli je v Praze nějaká specializovaná základní škola pouze pro děti s LMD. Děkuji za odpověď.