Otázka
Odpověď
Re:Vůle a její rozvoj
1.2.2001 Silvie Nedvědová
Dobrý den,
domnívám se, že pokud jste z Prahy, mohli bychom Vám nabídnout
patnáctitýdenní program "KUPOZ", program je v prvé rade zameren na rozvíjení
pozornosti a soustredení, ale vzhledem k tomu, že je treba se urceným
cvicením venovat po patnáct týdnu každý den, dochází v jeho prubehu i k
pozitivním posunum v oblasti volních vlastností. Jednou za ctrnáct dnu se
dochází na kontrolu a pro další instrukce.
Také by mohla být vhodná psychoterapie, která by mohla podporit celkové
vyzrávání synovy osobnosti a s ním i rozvoj v oblasti vule a sociability. U
detí psychoterapie probíhá prostrednictvím hry a tvorivých cinností.
Abych ale mohla zodpovedneji a lépe posoudit, co konkrétne u Vašeho syna
uvedené závery znamenají, a co by tedy bylo možné nebo vhodné delat,
potrebovala bych mít k dispozici více údaju, prípadne zprávu z uvedeného
vyšetrení.
Obecne se o vývoji volních a dalších vlastností u detí dozvíte v ucebnicích
vývojové psychologie, napr. Krejcírové a Langmaiera, vydané nakl. Grada,
podnetná je také napr. ctive napsaná kniha Cesta životem, od Pavla Rícana.
Zajímavé poznatky o vývoji volních vlastností u detí s LMD najdete v
prírucce Dr. Tyla, je možné ji najít v rubrice o školácích na hlavní strane
Rodiny.
U detí ve veku Vašeho syna však vule stále velmi souvisí se zájmem, s úrovní
motivace pro vykonávání urcité cinnosti. A schopnost napr. soustredit se na
veci, které díte nebaví, ale delat je v urcité chvíli musí, muže velmi
kolísat v souvislosti s mnoha dalšími okolnostmi, jako je zdravotní stav,
únava, rušivé podnety, prítomnost urcité osoby...
Zatím na shledanou, pokud byste meli zájem o spolupráci nebo o další
informace, prosím, ozvete se.
Mgr. Nedvedová
domnívám se, že pokud jste z Prahy, mohli bychom Vám nabídnout
patnáctitýdenní program "KUPOZ", program je v prvé rade zameren na rozvíjení
pozornosti a soustredení, ale vzhledem k tomu, že je treba se urceným
cvicením venovat po patnáct týdnu každý den, dochází v jeho prubehu i k
pozitivním posunum v oblasti volních vlastností. Jednou za ctrnáct dnu se
dochází na kontrolu a pro další instrukce.
Také by mohla být vhodná psychoterapie, která by mohla podporit celkové
vyzrávání synovy osobnosti a s ním i rozvoj v oblasti vule a sociability. U
detí psychoterapie probíhá prostrednictvím hry a tvorivých cinností.
Abych ale mohla zodpovedneji a lépe posoudit, co konkrétne u Vašeho syna
uvedené závery znamenají, a co by tedy bylo možné nebo vhodné delat,
potrebovala bych mít k dispozici více údaju, prípadne zprávu z uvedeného
vyšetrení.
Obecne se o vývoji volních a dalších vlastností u detí dozvíte v ucebnicích
vývojové psychologie, napr. Krejcírové a Langmaiera, vydané nakl. Grada,
podnetná je také napr. ctive napsaná kniha Cesta životem, od Pavla Rícana.
Zajímavé poznatky o vývoji volních vlastností u detí s LMD najdete v
prírucce Dr. Tyla, je možné ji najít v rubrice o školácích na hlavní strane
Rodiny.
U detí ve veku Vašeho syna však vule stále velmi souvisí se zájmem, s úrovní
motivace pro vykonávání urcité cinnosti. A schopnost napr. soustredit se na
veci, které díte nebaví, ale delat je v urcité chvíli musí, muže velmi
kolísat v souvislosti s mnoha dalšími okolnostmi, jako je zdravotní stav,
únava, rušivé podnety, prítomnost urcité osoby...
Zatím na shledanou, pokud byste meli zájem o spolupráci nebo o další
informace, prosím, ozvete se.
Mgr. Nedvedová