17.10.2009 21:02:55 Yuki 00,03,07
Re: Vrácení z první třídy do školky
Marti, ono není čtení jako čtení, za první si myslím, že to není až taková rutina, chce to jistý schopnisti chápání, a za druhý záleží na tom, jestli čtení znamená to, že si přečte nápis na obchodě, že si přečte nějakých pár slov, nebo jestli čte v encyklopedii a vyhledává informace a pamatuje si co četl, jestli přečte pohádku, kteou neznal a umí ji pak vlastními slovy převyprávět, to jsou dvě odlišný formy čtení
jinak většina dětí, který něco umí před první třídou, toho umí víc než jenom to samotný čtení, třeba to počítání, nebo majípřehled o zeměpise, nebo o přírodě, prostě ještě něco navíc
naše školství obecně nepřeje moc dětem, který jsou dál, kdo má nějaký zpoždění, tomu se věnovat škola umí, kdo naopak umí něco navíc, tomu se věnovat odmítá, učitelé berou takový děti buď jako odměnu, mají míň těch, který musí učit, nebo to berou jako dítě ambiciózních rodičů, kteří ho to naučili dopředu a to neměli dělat (nevím jak to neměli dělat) ale každopádně jen málokde neřeknou "ono se to srovná"
totiž - proč by se to mělo srovnat?
podle mě je potřeba s takovýma dětma dlat dál, nenechat je bez práce, ze třídy, kde je 25 dětí jich 15 maká jak šrobci, musí se snažit, dalším 5 stačí dávat pozro, ale těch zbývajících 5 to tam nějak odsedí a k ničemu jim to není
jestli máš blízko školu, kde se budou tvýmu synovi věnovat jako ve školce, pak má smysl nechat ho ve školce, jestli ne, tak pochopíš, o čem píšu
ale přeju vám oběma, abys měla štěstí na školu :)
Odpovědět