Re: Prvňáčci - co vše umějí při nástupu do školy?
Myslela jsem, co se týče Aj - pokud nejsou prostředky na rozdělení dětí v jedné třídě do dvou skupin - rozdělit děti podle pokročilosti třeba napříč prvním stupněm, nebo alespoň třemi třídami. Většinou jazyk vyučuje na škole víc než jeden pedagog. Problémovou skupinku těch nejslabších, popřípadě problematických, je samozřejmě lepší rozdělit na menší skupinky, ale to už je o financích.
Co se týče ostatních předmětů, rozdělila bych vrámci třídy děti do skupinek, aby měly šanci dělat všechny práci, na kterou stačí. Líbí se mi třeba výukový systém montessori, kde může dítě postupovat rychle podle svých schopností. Klasický frontální výukový systém, kdy děti sedí v lavicích a poslouchají výklad učitele, kde třetina dětí nechápe o čem je řeč, třetina poslouchá a další třetina se nudí, protože už probíranou látku dávno umí, mi přijde těžce zkostnatělý a neefektivní.
Odpovědět