Re: Prvnáček a úkoly
Sylvie - u toho mého prvňáka - oni mají ve slabikáři vždycky nové písmenko, k tomu je hned článek, pak slova ve sloupečku s tímto písmenkem a pak takové otázky k článku a tak. Takže jsem vypozorovala, jak to dělá učitelka a já to dělám stějně - nejdříve se čte ten sloupeček, aby si to vžil, pak mu přečtu já sama ten hlavní článek a zeptám se, jestli tam nebylo něco, čemu nerozuměl, třeba slovo a tak. No a potom to čte sám. Pak jdeme na ty úkoly - dotazy k článku. Ale když čte něco úplně jiného, poslouchám a občas ho přeruším a zeptám se - co jsi teď četl? A vždycky ví.
Jinak po písmenkách nikdy nečetli, učitelka říkala, že pak nemůžou vědět, co čtou, protože to je moc těžký. Oni četli vždycky po slabikách a nesmějí ani říct třeba - "p o" je po. Po celý třídě mají obrázky na ty slabiky, takže když učitelka vidí, že dítě neví slabiku, jde a ukáže na příslušný obrázek, třeba tady - postel - dítě vidí postel a hned ví, že ta slabika je PO. Teď už jim učitelka říkala, že krátký slova mají zkoušet říkat celá - třeba "bota, ale, body" a tak. Každý podle svého uvážení. Ale třeba slovo "brambora" chce slabikovat, protože by to prý nutilo děti si to slovo pamatovat, protože na přečtení tohoto dlouhého slova vcelku je pro většinu dětí brzy.
Odpovědět