Chci se zeptat - pokud máte dítko momentálně v první třídě, jak vaše pí učka známkuje?
My tedy máme (na můj vkus) asi celkem přísnou, protože jak jsem minulý týden zjistila, známkování je ve stylu 1 chyba - známka o stupeň dolů - ze 6-ti příkladů 1 vypočtený špatně a už za 2
(spletl si u posledního příkladu znaménko a místo odčítání sčítal).
Nevím tedy, jak dlouho to takhle funguje, páč mlaďas má zatím samé jedničky, ale co jsem se bavila včera s kamarádkou, její holčičce se to dvojkami v sešitech jenom hemží. Nějak jsem se tedy zapomněla zeptat, jestli to postupuje i ke 3 a 4... jak jsem z toho byla vedle.
Já si totiž pamatuju, že za mě (v hlubokém totáči) byl celý první stupeň na známkování podstatně mírnější.
Teprve od 5-té třídy byla co chyba, to známka o stupeň dolů.
Takže mě to dost zarazilo.
Máte to tak taky, nebo jen máme "štěstí" na superpřísnou paní učku?
I úkoly máme každý den a ne v nějak minimálním rozsahu - každý den včetně pátku je určitě vždycky psaní 2-4 řádky, čtení a cca 20 příkladů z matiky.
Neberte to tak, prosím, že řeším jednu dvojku, protože tak to není - mlaďas zvládá školu levou zadní a třeba i ty DÚ jsou u něj otázka 15-ti minut, počítáno od otevření aktovky po její zavření.
Jen jsem si tak říkala, jak toto dělají rodiče dětí, které mají v něčem třebas i jen malinké problémy a je potřeba s nimi něco víc pocvičit nad rámec DÚ.
Kámoška totiž běžně věnuje přípravě do školy s dcerkou 1,5 hodiny a upřímně je z toho dost naštvaná (má další 3 mladší děti a včera říkala, že kdyby nebyla na mateřské a nevyzvedávala malou hned po o, vůbec si nedovede představit, jak by to zvládala).