Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem?
víš, co je sranda Luc? že největší nebezpečí tvému dítěti ani tak nehrozí od integrovaného dítěte, kde to rodiče řeší a má asistenta, aby se pořešily různé problémy, ale od dětí, kteří žádnou diagnózu nemají a rodiče zcela neřeší, co a jak a se školou nekomunikují. Když to tak čtu, jaké předsudky a nevědomost panují (doufám, že ne na všech školách), tak se nedivím, že spousta rodičů ani diagnózu nenechá napsat a zatají problémy, jenom aby se vyhnuli téhle stigmatizaci. Není to dobře, ale zcela pochopitelné.
Protože potom při prvním problému, kdy integrované dítě provede obyčejnou klukovinu, kdy u zdravého dítěte, by se nad tím mávlo rukou s poukázáním, že je to kluk apod. tak se rozebírá, že to jen projev autismu, adhd apod. a řeší se jestli nějak neznemožní kariéra budoucího nositele Nobelovy ceny, který je tímto dítětem ve škole bržděn
Samozřejmě k agresi by nemělo docházet a měla by se řešit a je nepřípustné, aby byla tolerována, ale ať už přijde od kohokoliv. To, že má dítě diagnózu není omluvenka od výchovy, ale taky ne důvod, aby bylo zavřené v ústavu.
Odpovědět