25.9.2014 15:38:54 Stray Cat
Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem?
Dcera je nyní v první třídě a má také asistentku. Původně mi bylo řečeno, že asistentka bude k ruce celé třídě, ale od počátku s ní sedí v lavici. Nyní jsme se domluvili, že bude pomáhat učitelce a dcera ať si zvyká na větší samostatnost. Z kolektivu jí to vůbec nevyloučilo, naopak tím, že má v některých věcech i náskok, tak děti obdivují co dcera zvládla za další úkoly. Asistenci má hlavně z důvodu expresivní vývojové dysfázie řeči. Předpoklad je, že bude mít asistenci na rok a pak to snad nebude potřeba. Dcera je jinak moc šikovná, ale díky porozumění a lehkéhomu ADHD projevujícímu se hlavně tím, že neudrží dlouho pozornost by mohla být ohrožena neúspěchem.
Jinak jsou asistenti osobní, ale to je asistent většinou u dětí s fyzickým postižením. Asisent pedagoga je psán na konkrétní dítě a měl by pomáhat celé třídě, tak aby v narvaných třídách i ti co mají nějaké problémy se dovedli zapojit. Ale asi záleží na konkrétní škole a financích, které na to škola zajistí. ROzhodně by to učitelky měli brát jako veliké ulehčení a ty co odmítají spolupracovat s asistenty a dopředu dítě vyloučí aniž by znali přesné problémy konkrétního dítěte, tak takové by učit neměly. Papíry o problémech mé dcery asistentku také nejprve vystrašili a nakonec mi řekla, že byla velice mile překvapená. Jsem moc vděčná, že existují školy a učitelky, které jsou osvícené a že jsme se o možnosti asistence dozvěděli včas.
Odpovědět