Ahoj, tak už jsme to rozlouskli a pravděpodobně na 99% půjde do Horáčkovy.
Těch důvodů je několik - pokusím se vysvětlit a možná tohle třeba pomůže i někomu dalšímu, i když vstupy a výstupy se vždy liší
1. Hlavní ne pro Angelku je ten, že ji znám z dřívějška i v současnosti trošku zevnitř a nebudí ve mně důvěru - proto jsem se vlastně ptala a snažila se nebýt zaujatá, ale prošla jsem i starší diskuze a vždy to bylo super - úplně špatně. Horáčkova mi v tomhle vyšla líp.
2. Syn je hodně dopředu a, ač mám Hejného ráda, tak v tomhle případě by to bylo na škodu. U něho se nedá zrychlit a přeskočit. Má své postupy a ty se projít musí, aby se dítě později neztratilo u dědy Lesoně
Učitelka by musela u mého dítěte dělat nějak jinak a rychleji a protože má Angelka program začít spolu, tak by mu musela dělat zvlášť jiná stanoviště... atd.
3. Program Začít spolu mně nakonec moc nenadchnul. Když to učitelka opravdu umí, asi to bude super, ale na násleších v Angelce bylo vidět, jak většina dětí u stanovišť prostě obkreslila, opsala výsledek spolužáka. Je mi jasné, že k tomu by časem přistoupil syn - proč by se namáhal, když to může opsat. A samozřejmě, pokud by jel se třídou, tak by to pro něho bylo jen pokračování školky.
4. Ano, bilingvní systém je super. To uznávám. Na druhou stranu mě překvapily výstupy angličtiny (to ještě nejsou výstupy bilingvní, ale na druhou stranu ukazují obecně úroveň učení), kdy většina žáků v devítce končí s A2. To je na to, že se anglinu učí tolik let, strašně slabé. V devítce bych očekávala standard minimálně B1. (to, že na bilingvní bude jinak, je logické. Angličtina se prolíná všemi směry).
5. Další srovnání. Na dni otevřených dveří v Angelce jsem se byla ptát, jak to bude fungovat, když je žák hodně napřed. V podstatě mi bylo řečeno, že si to možná jen domýšlím, že potřebuju potvrzení z PPP (bez něho to nepůjde), a že přeskočení třídy nedoporučují, chodit na jeden předmět výš je moc náročné na organizaci... Prostě nebyla moc velká ochota, což mě teda hodně překvapilo. Tak jsem syna hnala do PPP, získala na něho "papír" a v Horáčkovce na mě ředitelka hleděla jak puk. Že papír nepotřebuju, že jsou na takové děti zvyklé, že si to poté učitelka sama ozkouší a uvidí se, co dál. Kdyby bylo opravdu potřeba, bude se řešit následně.
6. V Angelce se mi nelíbí družina, ani placení, které není oficiální. Ale mají, oproti Horáčkovce bilingvní program, což je fajn. Ale já chci, aby úroveň vzdělání byla stejná jak v anglině, tak i v češtině, fyzice. Ráda bych, aby, když nebude chtít, nemusel na gympl a druhý stupeň mu dal kvalitní vzdělání.
7. Problém obou škol - spádovost nutně sníží úroveň ve třídách. Už na násleších v Angelce jsem si u některých dětí nebyla jistá, zda tam patří, a to prošly sítem. Horáčkova tím bude taky poznamenaná, ale mám dojem, že se bude více snažit udržet si status výběrové školy.
8. Peníze. Angelka - 20 tis./rok + milion dalších poplatků na žíněnky, sedačky, projektory atd. atd. Horáčkova - cca 5 tis. za více hodin angličtiny + od 4. ročníku další cizí jazyk.
Když to po sobě čtu, tak vlastně jen kritizuju Angelku. Což nechci. Jen mě mrzí, že je to skvělý program, ale místo, aby otevřeli třeba jen tři třídy a byla to škola opravdu výběrová, tak je těch tříd pět, šest a kvalita se rozmělní. Je to obrovský sídlištní kolos, kdy děti chlastají kousek od školy. Třeba je tohle i u Horáčkovy, ale sladká nevědomost, kdy ji tak neznám, mě uklidňuje
A poslední důvod - syn chce do Horáčkový. Více se mu líbí. Bavil ho i zápis, kdy tam měli i "úkolovou stezku". Prostě to bylo více osobní
Pozná se až časem, jestli to bylo dobré rozhodnutí. Snad si vzpomenu a zkušenost sem dopíšu.
Moc všem děkuju za názory! Pomohly mi ujasnit si názor a priority