Pawllo,
ne, nefunguje, z důvodů, které jsem psala....i učitel se to totiž musí naučit, ale většinou to proběhne tak, že dostane befelem, že má dělat projekty a skupinové práce, ale jak na to, to už se nedozví. Ani na fakultě, ani jinde.
Přiznám se, že když jsme na speccce hned na první hodině dostali skupinové seminárky, byla jsem to já, kdo nejvíc řval, protože jsem si nedokázala představit, jak lidi, co se vidí poprvé a bydlí od sebe stovky kilometrů, mohou něco společně napsat...
Ale i když tomu chybělo to průběžné vedení, nakonec se podařilo a ne jen napsat, ale i stmelit nás...jenže tam už byl společný zájem a motivace úspěšně dokončit studium, aby člověk nebyl vyhozený z práce, to spoustě těch mladších chybí, ten důvod, proč to vůbec dělat.
Každopádně asi v tomto případě se nikdo nestaral, co a jak kdo udělá...jen zadání a výsledek
. Navíc u tohoto pána téměř jistě motivováno pohodlností.
Skupinové práce probíhají na spoustě seminářů a kurzů, ale všude už se tak nějak počítá s tím, že to člověk umí
. Ale ne, neumí.
Jen jednou jsem zažila kurz, kde nás vedení skupin a projektů učili, ale to byl kurz na to přímo zaměřený (vedla ho Jana Nováčková, nyní známá z RaR).
Naopak seminář o školních projektech byl naprosto k ničemu.
Takže je to jako se vším....podstatné pro ty nahoře je, že mají na papíře, že se to dělá, ale nikdo už neřeší, jak se to dělá. A tak všechno, co by mohlo být dobré a k něčemu, získává tu nejhorší pověst coby nefunkční a zbytečné.