21.4.2015 18:37:05 Delete
Re: Jak řešit vynechávání písmen ve slově?
Já mám dojem, že škola sice přijme zprávu, ale není povinna zařadit do rozvrhu hodiny náprav SPU dříve než ve třetí třídě.
Mě to tedy taky překvapilo, děti do PPP posíláme už během první třídy u těch s nejvýraznějšími problémy především v chování a v pozornosti. V druhé třídě pak vykrystalizují ti s podezřením na SPU, ale nápravy se prostě dělají až od třetí
.
V nižších třídách se praktikuje individuální přístup a cvičení toho, co patří k těm dílčím nedostatkům, jako je zraková a sluchová percepce, analýza a syntéza, jemná a hrubá motorika, grafomotorika....u nás na to máme něco jako kroužek (takže hrazeno rodiči), něco probíhá přímo v hodinách a hodně pod vedením učitelky (spec. ped.) dělají rodiče s dítětem doma.
V tom je tedy taky rozdíl oproti dřívějšku. Dřícv dítě dostalo diagnózu, mělo nějaké úlevy, některé znalejší učitelky mu třeba poskytly nějakou tu kompenzační pomůcku, ale to bylo tak vše. Ostatní, pokud vůbec bylo co, bylo čistě na rodičích. Dnes už dítě s diagnózou prochází opravdu "léčením" a zároveň kompenzací obtíží v rámci výuky a vše je na škole.
Když jsem před 14 roky učila na škole, kam PPP soustředila děti s SPU z celé jedné pražské čtvrti, tak to bylo úplně o něčem jiném. Víceméně jedinou pomocí těm dětem bylo to, že byly v menším kolektivu. A to se na naší škole ještě vědělo výrazně víc než jinde, takže třeba doplňovací cvičení místo diktátů jsme používali, znali jsme čtecí okénko, pak bylo ještě nějaké barevné čtení pro dyslektiky...ale tím to asi končilo.
Odpovědět