4.1.2017 22:48:33 Majákova
Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení
Všimla jsem si, že dost často se učitelé na 1.stupni bojí dát dvojku z čehokoliv, aby dítě nebylo zklamané, demotivované. Očekávají se jen jedničky.Tyto děti vyrůstají v iluzi, jak jsou výborné. To samé si myslí jejich rodiče, bohužel. Když by mé děcko mělo pořád samé jedničky, taky si to myslím samozřejmě. Pak děcko přijde do 6.třídy a najednou je skok a šok. Jedničkář často padne na dvojky, někdy i na trojky. Tady na žádné motivační jedničky, které si nikdo nezapisuje, nehrajeme. Děti pláčou, mají stres, rodiče jsou rozladění, ze všeho viní učitele...však doteď byl synek jen na výborných. Z mého pohledu se na prvním stupni jedničkami zbytečně plýtvá a děti to nijak výrazně nemotivuje, naopak může to být základem pozdějších problému na druhém stupni, kde už většina dětí nezvládá udržet se na samých jedničkách, jak byly dříve zvyklé.
Jak já jsem byla ráda, když konečně poprvé má dcera dostala z psaní první trojku, když přišla nová paní učitelka - přísnější. Až tehdy pochopila, že psaní fláká. Když jsem jí to říkalá já, nevěřila. Pořád měla iluzi, že "to stačí".
Odpovědět