"Můj osobní názor je, že buď to chápeš "přirozeně" a nebo je to špatný
Ale trochu tomu tedy asi výuka v tomto smyslu přispět může - význam "a" (a zároveň, obojí musí být splněno) "nebo" (tj. stačí, když platí jedna možnost) ... Ale fakt nevím, jestli se to někdo tímto způsobem mechanicky naučí a je pak schopen úspěšně používat?"
Já si myslím totéž.
V podstatě ta možnost s tou dvojkou (když budeš mít dvojku na vysvědčení, dovolím ti jet na tábor) připouští několik možných výkladů (a kdyby to bylo v nějaký smlouvě, tak se o to právníci určitě zhádaj):
1) tak, jak to myslela ta matka, protože v běžným životě to s přísně formální logikou moc nefunguje - "dovolím ti jet na tábor pouze tehdy, když si zlepšíš známku z trojky na dvojku" (v praxi by to skoro s jistotou znamenalo, že mu to dovolí i v případě, že to vytáhne až na jedničku)
2) to, co tam pak někdo nanes, ale protože jak už jsem řekla, v běžným životě až TAKTO formální logiku bez upozornění nelze čekat a dle logiky věci - matka chce, aby si dítě zlepšilo známku - už vůbec ne, tak to mě ani spoustu dalších lidí vůbec nenapadlo, i když to jeden z možných výkladů je - "když budeš mít dvojku na vysvědčení, je jisté, že ti dovolím jet na tábor, ale vůbec se nezmiňuji o možnosti, co udělám, budeš-li mít jinou známku, takže je klidně možné, že ti to dovolím, i když budeš mít jakoukoli jinou"
3) "pustím tě na tábor právě jen tehdy, budeš-li mít dvojku" (tedy když budeš mít jedničku/trojku/čtyřk/pětku, tak tě nepustím)