10.11.2018 12:03:39 Eudo
Re: Žák sprostě nadává učitelce.
Je mi jasny, ze nize popsana "u nas" metoda opet zvedne roztomile nazory na to, ze co je u nas "u nas nejde, protoze…"
Muj syn, mlady (fantasticky, pochopitelne) vystudovany ucitel sportu, svedstiny jako druheho jazyka (=muj vliv a zajem) a psychologie sportu, pracuje ve skolstvi pres 10 let. Jelikoz ja doma recnila o vyuce pristehovalcu, koupi pocitacu do ME tridy, pohovky pro diskuze se zaky, predmetu "zivotni kompetenci" ap, o prvni praci zadal na druhe nejhorsi problemove skole ve Svedsku, kam chodi 99,9% pristehovalcu. Pred 3 lety se s rodinou z rodinnych duvodu pretehoval do jineho mesta, kde opet "zapadl" na skolu 1 - 6 tr., stejneho druhu, hotovy gheto, ve ctvrti narkomanu a dalsich kriminalniku, ktery na sebe strilej na potkani, a jejich sourozenci chodi do te skoly. Na skolu nebylo mozny dostat ucitele, stridali se tam lidi bez ucitelskych diplomu po par tydnech. Mesto tam dosadilo reditelku a slibilo ji financni dotaci, aby se situace nejak resila. Muj syn a reditelka se "nasli". Kluk ma napady, reditelka hleda finance, dostali i dotace od EU. Zacali organizovanim prestavek: Namisto "dohledu,aby se deti o prestavce neprizabily a ucitele nebyli castovani sprostymi slovy a poplivani" zacali druzinari pod dobhledem syna pripravovat fyzicky ucinne programy - vytahli radio, pustili hudbu a hejbali se POVINNE cela skola. Rozlozili ruzne provazy, mice, kameny - aby deti "soutezily" nejakym zpusobem. Pri hodinach zapojovali deti do diskuzi, jak co funguje a planovani/kontroly vysledku. Diskuze nezabraly moc casu, ale deti i tak stacily daleko vic pri hodine.
Po prvnim pololeti se procentuelne snizily problemy a cas na reseni na mizive procento (cisla si nepamatuju). Skola dostala odmenu, na skolu se zacali hlasit diplomovani ucitele. Za odmenu se zakoupilo JINE zarizeni trid (misto lavic pohovky a polstare, postupem casu i rotopedy, kdy deti se pri hodine hejbaji a ctou/pisou atd atd atd). Na skolu zacali jezdit navstevy(=placene, za coz se opet kupuje novy vybaveni do skoly). Syn zacal byt zvany na prednasky na jine skoly (a vetsinou sebou ma i sestaky, kteri predvadeji a odpovidaji na otazky), ted uz po celem Svedsku, protoze si to prisla natocit televize, stridaji se tam novinari a pisou o tom, syn pise kroniku do sportovniho casopisu, je zvan na prednasky na Univerzity, do skoly jezdi navstevy ze skol z Danska. Vcera dostal syn 2. cenu za nejlepsi projekt na vylepseni situace ve skolach (prvni dostal projekt "zdrave vyzivy" ve skolni jidelne). Tenhle tyden Ministerstvo skolstvi uverejnilo vysledy (=narodnich zkousek a kontroily skolskych uradu). Jejich skola z jednoho z poslednich mist se dostala behem posledniho roku na 20. misto ve Svedsku. Syn od minuleho tydne pracuje 4 dny v tydnu a jeden den je zamestnan ma jako "skolsky poradce" pro celou nasi cast Svedska. Cim dal vic skol zacina aplikovat prave ten pocatecni program - nenechat deti se courat o prestavkach, ale mit program. Personal na skole je, proste maji prestavku po "akci", a deti maji co delat, nemaji cas na sikanu, uci se spolupracovat za urcitym cilem atd atd. No a syna to postihlo tak, ze ma dneska vic nez 2x takovy plat, co ja...A preju mu to. Jsem na nej POCHOPITELNE HRDA!!!!
Odpovědět