22.2.2020 13:54:49 Dari79
Re: U koho hledat fundovanou radu ohledně prvostupňové výuky?
Jinak myslím, že to můžete rozebrat v podstatě s kýmkoli, kdo má rád matematiku a rozumí její podstatě.
Ale syn musí o tom umět mluvit, čili říkat nahlas, jak přemýšlí, co dělá, aby bylo vidět, kde se ta chyba stane.
Moje dítě kolikrát zírá na zadání, pak vystřelí z hlavy výsledek. Naší učitelce to stačí, pokud je výsledek správný
Mě to třeba nestačí, já chci, aby říkal (zapsal), jak k tomu dospěl, protože pak vidím, jak to dítě přemýšlí a právě je vidět, že třeba přemýšlí správně a udělá jen nějakou blbinku někde v procesu. Kolikrát přemýšlí jinak, než já, ale výborně a správně, tak to mu nechám.
U něčeho mu nabídnu i jiný postup, ať si zkusí, čím se mu bude počítat líp. Třeba to indické násobení mi přijde lehčí, než normální "staré", ale zase třeba odčítání "podle Johna" mi přijde praštěné, to mi klasické "staré" přijde lehčí, ale když se mláděti s tím bude počítat líp, ať si ho klidně používá...
Možná by stačilo pár hodin "doučování" s někým prostě jiným, když to nevidíš ty, kde dělá chybu a jak mu pomoct.
Odpovědět