Yuki nechci vstupovat do rozjeté diskuse, četla jsem už včera, ale teď si nemůžu odpustit poznámku k původním tvým otázkám - na nějaké větší změny nevěřím, ne že bych nechtěla, ale myslím, že nebudou, přijde mi to dost škoda,když už se vynuceně okolnostmi prokázalo, že to jde i jinak, jako podporu svých slov se podívej na komentáře v článku, lidi to nechcou, ty lidi, co jsou rodiče, ty lidi, co tím mají hýbat, no .. smutné..
https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/rektor-zcu-ma-obavy-o-osud-povinne-skolni-dochazky-40324606
(a má tam být nechtějí!)
A ještě víc smutno mi je, když si uvědomím, že jak se říká "všechno zlé, je k něčemu dobré", je naše škola, speciál, fakt asi nej. Vzhledem k malému kolektivu a vyššímu počtu dospělého dohledu - nyní devět dětí a tři dospělí, píšu dohled, protože se přesně neorientuju v jejich pozicích, každopádně mám vysledováno, že jsou všichni navzájem zastupitelní, je možný individuální přístup, práce po skupinkách, využívání ia tabule, tabletů aj. stejně jako výuka venku a taky spousta jiných "neškolních" aktivit, jen pro upevnění kolektivu a socializaci (hlavně ta osobní invence - např. náš asistent v některou sobotu potkal kámoše, co má na horách hospodu, a že našim děckám uvaří polívku, v pondělí přednesl, domluvil autobus, napsal nám rodičům a ve čtvrtek se jelo, procházka po horách s konečnou v té hospodě, dokonce ani peníze nechtěli, dávali jsme pajdu, asi jen na tu polívku :)). (Zlé, že jsme tam,kde jsme a proč, a dobré, že je to tak fajn)
Horší o to, že napříč republikou, co máme známosti (interrnetové vesměs), jsou ty děti na stejných typech škol, ale s propastně rozdílným přístupem, tak dobrých škol je fakt pomálu.
Vlastně je to v principu systém velice blízká těm malotřídkám, o kterých tak hodně píše Delete, i jiní, nepamatuju si a ten prostě funguje