21.5.2020 4:59:09 sally
Re: Škola podistanční
Aleno,
známky fungují v okamžiku, kdy je ten systém přehledný a dostupný. My vidíme, kolik procent za kterou práci dítě dostalo, kolik má průměrně procent a co mu tedy vychází za známku v daném předmětu a okamžiku. Pokud udělá práci navíc, tak se mu zvednou procenta (může mít třeba z předmětu práci na 110%. Když zkazí písemku, rovnou vidí, jak to ovlivňuje konečnou známku - a mají motivaci písemku opravit, nebo dodělat nějaký dobrovolný projekt a známku si zlepšit.
Podle mě to, že okamžitě vidí, jak co ovlivnilo konečnou známku, je důležité - nediví se v prosinci, že "ahá, já tam mám vlastně pětku za neodevzdaný úkol ze září" - ale hlavně, mají pořád možnost s tím něco dělat. Třeba čtvrtletka je "neopravitelná" (nemůžou jí napsat znovu), ale dají se nahnat body třeba extra slohovkou, nebo laborkou nebo něčím takovým. Takže ani dítě, kterému dotyčný předmět moc nejde, může skončit s dvojkou trojkou, když se tomu trochu věnuje.
Za mě - ty známky / body / procenta tomu dávají nějaký měřitelný rozměr a pocit "férovosti" - a pocit, že to ty děti mají pod kontrolou.
Slovní hodnocení nenabízí tuhle flexibilitu (že se to hned odráží na celkovém hodnocení), plus mi přijde takové mlhavé a že odráží spíš vztah učitele k žákovi, než že by nějak hodnotil podané výkony.
Osobně si myslím, že člověk potřebuje mít svou práci / výkon nějak ohodnocené a že od určitého věku je takové to že "všichni dostanou diplom za účast" už absurdní.
Odpovědět