Termix,
ani já. Mám jednu kolegyni, co má papír z této školy a o speciální pedagogice neví skoro nic. Je dobrá v etopedii, ale ne díky škole, prostě na to má buňky. O tom, jak učit na prvním stupni ví ještě míň než o té specce. Jenže na rozdíl ode mě je podle zákona kvalifikovaná
.
A já můžu být sebelepší, ale nepomůže mi nic a teď už ani ten UJAK.
Mně vadilo v tom tvém příspěvku to odmávnutí všech soukromých škol. Pro mě je UJAK právě spíš výjimečný svou nekvalitou. Ano, i za mého studia střední školy bylo soukromé gymnázium v našem městě označováno za nekvalitní, a taky sem tam nějaká základka soukromá základka, ale obecně, když se podíváš na školy, tak kvalita těch soukromých je naopak velmi vysoká. Vem si školy Federiky, nebo moje dítě bylo na jedné, která také jako celek byla spíš slabší, ale v angličtině ji zatím žádná nepřekonala, takže mé dítě, které se jevilo jako nejslabší ze všech našich, si v 15 letech udělalo FCE a její zájem o jazyky během těch 4 let tam vylítl do té míry, že je chce jít studovat a kromě těch školních (momentálně AJ a NJ, ale měla už i ŠpJ) se sama učí další (vím o portugalštině, francouzštině a mandarínštině, úroveň asi spíš začátečnická, ale pro je zásadní ten zájem a schopnost se je učit...vždyť třeba v němšině už překonala své spolužáky, co měli němčinu 2 - 3 roky na základce, zatímco ona měla španělštinu a s němčinou na čtyřletém gymplu začínala úplně od nuly).
A naopak, když kouknu na státní školy, tak klasicky pedagogické fakulty jsou prostě špatné a dobré jsou mezi nimi výjimečně.
Jinak by se asi nestávalo pravidlem, že absolventka učitelství pro 1. stupeň se na FB v učitelské skupině zeptá, jak se má pracovat v 1. třídě se skládací abecedou nebo jakou metodu čtení si má tedy vybrat, aniž by vůbec někoho překvapilo, že se na to absolvent PedF vůbec ptá. Já chápu dotazy "Která aktivita se Vám osvědčila?" nebo "Stalo se mi, že....je to obvyklé?", beru i žádosti o témaťáky k té které řadě učebnic (i když nechápu, protože tohle je věc, kterou si dělá učitel sám pro sebe, ale holt někdo jen potřebuje odevzdat papír a víc neřešit)...ale jak pracovat se skládací abecedou? Nebo jakou metodou učit bez vlastní představy o těch metodách?
Nebo třeba ČZU. Všechny fakulty dobré, ale provozně-ekonomická byla za mého studia profláklá svou nekvalitou. Chodili tam ti, co se nedostali na VŠE, celou dobu nemuseli skoro nic, hodin a předmětů měli sotva polovinu co my...jo, vědělo se to. Státní škola, univerzita.
Anebo aféra v Plzni...
Fakt mi vadí řeči o koupených titulech ze soukromých škol. Já osobně mám mnohem větší pifku na ty státní a na jeden obor obzvlášť
.