DRILOVÁNÍ v 1. tříde
Dobrý den, píšu hodně opožděně, objevila jsem tuto diskusi až nyní......
Přečetla jsem si všechny reakce, a docela mě jímá deprese. Syn patří určitě k lepším žákům ve škole, a nosí střídavě jedničky a trojky. I čtyřky (pro představu chyběly mu asi tři háčky nad písmeny). V prvním pololetí nosil samé jedničky, teď se rapidně zhoršil. Nejprve jsem měla obavy, že není něco v pořádku, ale poté jsem po shodě s ostatními maminkami, zjistila, že je to jen tím, že paní učitelka "přitvrdila". Máme ve městě ještě jednu školu, a tam je známkování naprosto jiné /nahlížela jsem do jejich sešitů, a jejich jedničky odpovídají našim trojkám/, takže rozhodně se prosím nebojte toho, že je dítě hloupé, záleží na způsobu hodnocení. Tempo, jakým se u nás v první třídě probírá látka, odpovídá tomu, že syn příští rok vystuduje střední, a poté ho čeká rok na Univerzitě. Nároky na ně kladené, se mi zdají přiliš vysoké, ale kupodivu to synovi vyhovuje. Trojky jsou ve třídě ještě super známky, jinak tam létají dost čtyřky i pětky. Známkováni jsou například i z písanky, když se učí poprvé dané písmeno. Takže vždy, když poprvé začnou probírat třeba psací B, tak z něj dostanou týž den známku. Zprvu mě to přišlo divné, ale už se ničemu nedivím. Také mají systém černých puntíků, když něco zapomenou nebo vyvedou. Čekala jsem první třídu jako takovou zahřívací, a ne šílený dril, ale už jsme si zvykli, a mám pocit, když vidím ostatní žáky, jak se chovají na chodbě /včetně syna/, že zřejmě "drsný" způsob potřebují... Hlavní je, že syn chodí do školy rád.
Odpovědět