| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Video: Rodiče za inkluzi věří ve společné vzdělávání dětí

[<<Předchozích 30] Příspěvky 3140 z 74 [Dalších 34 >>]
Analfabeta
  • 
23.2.2016 11:09:35
Tak takhle to bude vypadat za 10 let, po další reformě školství:

Ahoj.
Menuju seHonza. Sem žákem 5. třídy. Chtěl bych vás seznámit snašý školou a taky vám vyprávjet, co sme se dnes učili.
Našeškola je velmy moderní a pokroková, protože je inkluzivní.
Inkluze je, když se všichni učí spolu v normální škole.Romové, bílý, cizinci a postižené děti, všychni spolu vjedné třídě. Neni tu žádná disgryminace.
Vnaši třídě je nás celkem 12 žáků a kromě učitele tu s námisou ještě 3 paní asitentky a jedna pani psicholožka. Tedvám všechny moje spolužáki představim.
V první lavici uokna sou dvě holki - Lucka a Rebeka
Vedruhé lavici sedí Milan Tancoš a Jozef Žigo. Jsou toRomové.Nebaví je moc sedět v lavici, tak většinou běhaj potřídě, nebo si s paní asistentkou hrajou vzadu a zpývajromské písně.
Dřívepořád s dalšími Romy čekali před školou a od ostatních siněco půjčovali, hlavně mobili a peníze. Mě jednou odtáhlydo křoví a půjčili si moje peníze a bundu. Ale o tom námpaní ředitelka zakázala mluvit a dnes už nesmíme do školinosit nic drahého. Jejich rodiče to prí maji těžké kvůlidisgriminaci a rasizmu. Naše škola pro romské žáky každýrok koupí nové mobili a tablety a taky jim dává kapesné.Jinak sou všichni hrozně nadaný a chytrý, hlavně nahudební a výtvarnou výchovu. Mají samé dobré známki
Vetřetí lavici sedí Štefan. Je mentálně postižený. Vedle nějsedí jeho specijální asistentka Renata, která mu se všýmpomáhá a utírá mu nudle a sliny. Mluvit nedokáže, jenvydává různé zvuky, ale všichni víme, že je úžasně chytrý.Dostává totiš samé jedničky. Učitelky říkají, že je pronaši třídu velkým obohacením. V první lavici udveří sou Monika a David. Ve druhé lavici u dveří sedím jáa vedle mě Mustafa. Jeho rodiče přišly z Afgánystánu.
Vetřetí lavici je Alžběta. Je postižená s daunovýmsyndromem, ale je hrozně chytrá. Má nejlepší známky z celénaší třídy. Vedle ní sedí její asistentka Martina.
Večtvrté lavici sedí Lukáš a vedle něj Manu. Manu je tunový.Přišel k námpřed 2 měsíci a jeho rodiče sou z Afriki. Pamatuju si najeho první den unás. S naší třídní sme uspořádali uvítací párty. Všichnisme se s ním museli obejmout a poděkovat mu, že sepřistěhoval do naší země, protože naše země i naše školapatří všem.
Vposlední lavici sedí naše třídní psicholožka. Pomáhá nám ařeší různé problémi. Minulý týden Lucka z první lavicenechtěla dát napít MilanuTancošovi, tak jí panípsicholožka musela vyšetřovat pro podezřenízpodvjedomého rasizmu. Lucka se pak musela Milanovyomluvit.
A co sme se dnesučili ?
Prvníhodinu byl zeměpis. Pani učitelka nám vyprávěla o islámskékultuře. Na koncy hodiny nás vizkoušela z toho, co sme sizapamatovali. Všichni dostali jedničku.
Druháhodina byla matematyka. Učili sme se malou násobilku. Ažse naučíme malou, tak v 6, nebo 7. třídě začneme s velkounásobilkou, Už se moc těším. Také si mě pan učitelvizkoušel u tabule. Zadal mi deset příkladů.Správně semspočítal tři. Dostal sem dvojku. Po mě šel k tabuli Oláh.Pomáhala mu pani asistentka a dostal jedničku. Je faktdobrej.
Třetíhodinu sme měli Občanskou výchovu. Přišli k nám studenti zČlověka v Tísni a měli sme přednášku o lidských právech adisgriminaci lidí s odlyšnou orientací. Na konci hodinynám paní učitelka pustila pohádku. Bylo to o dvou gayíchco se zamilovali a narodil se jim malí černoušek. Moc semi pohádkalíbyla.
Čtvrtá hodina bylaČeština. Učili sme se romskou básničku. Nakonci hodiny smejí společně recitovali a všychni dostali jedničku.
Posledníhodinu byla hudební výchova. Učili sme se zpívat romsképísně. Nejlepší byli Milan Tancoš a Oláhovic. Dostalijedničku a pochvalu.
Tak to je mojetřída.
Našetřídní říká, že inkluzivní škola je nejmodernější anejlepší. V normálních školách, kde sou jen normálníběloši, tam prej má hodně lidí čtyřky a pětky. Ale v našíinkluzivní škole máme všichni jenom jedničky a dvojky.Dysgriminace u nás prostě neekzistuje. Každý má právo naúspjech a vsdělání !
Tak ahoj. Honza.
katka+synek2007
23.2.2016 0:39:10
U nás je taky malotřídka (28 žáků celá škola - 1. stupeň). Integrovaní žáci s asistenty tuším momentálně tři, nevzpomínám si, že by někdy z úst mého syna, který tam chodí, či rodičů na třídních schůzkách vyšlo, že je ruší. A to tam máme pár rýpavých rodičů, kteří rozebírají i velikost ubrousků v jídelně.
23.2.2016 0:34:53
http://www.novinky.cz/domaci/394324-socialka-se-muze-stat-bicem-na-rodice-kteri-nesouhlasi-s-inkluzi.html?source=FBS
23.2.2016 0:15:02
Arsielo, tak to je strašný, už se podařilo Marxové zavést tady norské mravy? ~a~
22.2.2016 23:39:21
No nebude, bude to jeden obrovskej malér.Ale co mě vytočilo totálně je to vyhrožování ospodem,pokud se rodiče nepodřídí rozhodnutí spc.
22.2.2016 23:27:46
Arsielo, ano, byla to už tehdy přízemní vesnická škola bez pater, takže tam to šlo. A souhlasím s tím, že nějakým nařízením z Brusele nebo od ministryně se inkluze nevyřeší, nikdo na to není připravený. Četla jsem s ní o víkendu rozhovor, ona si myslí, že když se jí podaří na Babišovi vyloudit potřebné miliony, tak bude tím pádem vše vyřešené. Ani náhodou!
22.2.2016 22:12:50
Nordico ale jo věřím,že to fungovalo.Ale stejně tak ti muže super fungovat integrace jednoho dítěte s lmr.Ale inkluze v obou případech už bude malér.protože se tam nezohlední ta individualita.Já mám syna na vozíku s naprosto normálním IQ a přitom si jeho integraci do normální třídy s 30 dětma neumíme představit.Byla by to katastrofa pro všechny zučastněné a rozhodilo by to vyuku totálně.A to nemluvím o uzpůsobení školy , málokteré je pro vozíčkáře uzpůsobená.Prostě naše školství není na inkluzi vůbec připraveno.
22.2.2016 21:42:07
Arsielo, na klasické základce měl můj synodv 1.třídy integrovanou spolužačku Lucinku, těžce a málo chodící o berlích po obrně už v r. 1992! a fungovalo ta naprosto perfektně. Děti se k ní moc hezky chovaly, dávaly na ni pozor, přitom ji ale zapojovaly i do svých her a zlobily tak nějak všichni dohromady. Ale - a to je důležité - byla mentálně naprosto v pořádku. Školy toho typu, které tady propaguje Eržika, ve mně důvěru v pořádné vzdělávání nevzbuzují, na nepřipravenou, ale vyšším rozhodnutím zaváděnou inkluzi nevěřím. Svoje dítě bych do takovéškoly nedala, popř. bych ho odtamtud rychle přesunula jinam. Myslím, že pro maminky, které chtějí samy sebe přesvědčit, že jejich dítě vlastně funguje normálně, je to dobré, ale ostatní rodiče by vždy měli mít na vybranou a ne, že se bude inkluze příkazem zavádět všude. Bohužel to povede jen k tomu, že dost rodičů dá své děti do soukromých škol a tím vlastně naroste kastovnictví ve společnosti. Takže celá idea tím dostane na zadek.
22.2.2016 20:25:54
Podle článku mi to připadá jako malotřídka v jedné třídě místo v jedné škole. Je to hodně náročné pro učitele.
Navíc vím, že jedno nebo dvě děti s ADHD dovedou rozložit třídu. Vloni měli známí v první třídě kluka, který fyzicky napadal spolužáky (do krve pobodaní tužkou). Část rodičů dala děti di jiných škol a tříd, zbytek měl smůlu, škola to moc neřešila. Na nátlak rodičů nakonec od nového školního roku ho dali na jinou školu.

Jinak děti se rády srovnávají a chtějí spravedlnost, tedy když Pepina dostane jedničku za sčítání do deseti a Evička dvojku za chybku v násobení, tak to jako spravedlivé nebere. Také rozdělit děti na nejrychlejší, průměr a pomalé je ošidné, protože se může ustálit a je těžké se dostat do "vyšší" skupinky. A když se sejdou soutěživé nebo namyšlené děti, mohou se "nižším" posmívat. A o to víc, čím častěji budou cíleně oddělované skupinky. I když je to z hlediska výuky asi dobré. Naopak někdo bude radši úspěšný v průměru než horší v nadprůměru.

Za mne model rozkastované třídy není ideální.
22.2.2016 20:25:09
Podle článku mi to připadá jako malotřídka v jedné třídě místo v jedné škole. Je to hodně náročné pro učitele.
Navíc vím, že jedno nebo dvě děti s ADHD dovedou rozložit třídu. Vloni měli známí v první třídě kluka, který fyzicky napadal spolužáky (do krve pobodaní tužkou). Část rodičů dala děti di jiných škol a tříd, zbytek měl smůlu, škola to moc neřešila. Na nátlak rodičů nakonec od nového školního roku ho dali na jinou školu.

Jinak děti se rády srovnávají a chtějí spravedlnost, tedy když Pepina dostane jedničku za sčítání do deseti a Evička dvojku za chybku v násobení, tak to jako spravedlivé nebere. Také rozdělit děti na nejrychlejší, průměr a pomalé je ošidné, protože se může ustálit a je těžké se dostat do "vyšší" skupinky. A když se sejdou soutěživé nebo namyšlené děti, mohou se "nižším" posmívat. A o to víc, čím častěji budou cíleně oddělované skupinky. I když je to z hlediska výuky asi dobré. Naopak někdo bude radši úspěšný v průměru než horší v nadprůměru.

Za mne model rozkastované třídy není ideální.
[<<Předchozích 30] Příspěvky 3140 z 74 [Dalších 34 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.