| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Video: Rodiče za inkluzi věří ve společné vzdělávání dětí

[<<Předchozích 50] Příspěvky 5160 z 74 [Dalších 14 >>]
22.2.2016 14:22:55
Ve třídě loni kolem 26 dětí ve věkově smíšené třídě.
K tomu jeden učitel a asitentka prioritně pro indikované dítě

Není třeba, aby se učitelka věnovala všem skupinkám, naopak žáci si na věci přichází sami, učitel je tam pro to, když je nějaký problém.
Renata, 2 děti
  • 
22.2.2016 13:34:54
Myslíte si, že 1. 9. přijdou učitelé do třídy, a protože tam budou mít najednou 3 postižené děti a 3 asistenty, přestanou z čista jasna učit frontálním způsobem? Bude trvat minimálně jednu generaci, než se učitelé naučí pracovat s žáky individuálně. Proto v současné chvíli inkluze určitě není na pořadu dne. Obávám se taky, že postižené dítě, které má nyní k dispozici asistentku a přesto se během výuky válí po zemi a vydává neidentifikovatelné zvuky, inkluze nijak neovlivní. Válet se a vykřikovat bude dál...
Pam-pela
22.2.2016 12:13:14
Eržiko, ale učitelé (u nás, nevím, kde žiješ) nejsou schopni takto pracovat, nikdo je to neučil, neučí, nemají kde to okouknout, nacvičit.
Asi se teď dotýkám nějaké části kantorů, kteří tenhle způsob práce zvládají a praktikují, ale většina fakt ne.
22.2.2016 11:45:06
Výuka mluvením na žáky má efektivitu... tuším.. okolo 10, 15 procent.
22.2.2016 11:43:39
Kreditko, jenže takto to v inkluzivní škole rozhodně nevypadá.

V inkluzivní škole není ticho a děti nesedí v lavicích. Pracují ve skupinkách, dvojicích i jednotlivě po celé třídě. Učitel přechází mezi skupinkami a žáky. Asistent je u žáka nebo skupinky, která to aktuálně nejvíc vyžaduje.

Děti se neučí také stejné učivo, pravděpodobně mají stejný okruh. Ale zatímco jedna skupinka řeší složitou slovní úlohu, druhá dvojice hraje hru na sčítání, někdo vyplňuje pracovní list a někdo se učí na pomůcce základní násobení...

Je to efektivní a funguje to (jedno dítě 5 roků, nyní "běžná", druhé již šestým rokem).
Pam-pela
22.2.2016 11:40:59
Je to naprostá hovadina, naprosto zcestné rozhodnutí.

Dneska, kdy se ve školství, až na pár nových PC a interaktivních tabulí, učí pořád jak za Marie Terezie, je tohle nějaký výkřik modernosti a "lidskosti" zasazený do nevhodného prostředí a času.
Ve třídách je v průměru kolem 25 žáků, učitelé nejsou připraveni pracovat ne-klasicky s dětmi individuálně ani s těmi téměř "normálními" - až tak moc nevybočujícími...rozhodí je obyčejné doporučení s PPP a neví, co s ním.

Jako myšlenka je to hezká...ale je naprosto nepřipravená půda pro něco takového, chybí učitelé, peníze, prostory, metodika. (Je to jak s těmi běženci - "jen pojďte, máte právo"...a pak všichni čučí, co se z toho vyvinulo a jak to je v reálu trochu jinak).

A spoustě těch "normálních" dětí třeba s poruchou soustředěnosti, pozornosti, dětem citlivým na šumy atd. tohle vyloženě ublíží. Ne každý je schopen pracovat v neustálém šumu a hluku...zvládat výklad a práci podbarvenou povídáním asistentky/asistentek...on stačí ten běžný provoz tolika dětí ve třídě.

Jo, jsou děti, které se na inkluzi hodí...a je dobře, že v normální třídě jsou.
Pak jsou děti mentálně retardované a nezvládající běžnou výuku, rodičům zapojení do běžné třídy dává určitý pocit "normálnosti" jejich dítěte...což je pochopitelné, jenže na to doplácí třeba dalších 10 dětí ve třídě, které mohou mít také své problémy...ale ještě se spláchnou bez nějakých úlev a asistentů za běžného provozu. Tyhle hraniční děti budou inkluzí hodně bity.

Je to asi zase zkouška nějaké převratné teorie, stejně jako je třeba střídavka.
Může fungovat, ale ne za všech okolností a pro všechny. (Nedávno mi známá advokátka říkala, že se už od ní jako od plošné ustupuje, tak snad).
Tohle je další experiment - naprosto přiblej a hloupej...kdo se v tom pohybuje, ví, že to nemůže uspokojivě fungovat, ne za stávajících podmínek.
Proč to doprčic nevědí na ministerstvu?
kreditka
22.2.2016 10:07:47
Arsielo chceš mi říct že dítě s mentálním postižením stíhýá učivo společně s ostatními, že asistentka celou dobu mlčí a neruší děti sedící před ní či přes uličku vedle ní? Jo věřím že matka integrovného dítěte spokojená bude, ale co ti ostatní???
kreditka
22.2.2016 10:06:29
Přesně, u nás jsou malotřídky takže i tak se dítě musí soustředirt zda učitelka mluví k prvňákům či druhákům, do toho kdy by ještě vzadu mluvila s integrovanýám dítětem asistenka nebo asistentek několik tak z toho nebudfe vyuka, ale pouť kde řve jedna atrakce vedle druhé
susu
  • 
22.2.2016 9:24:15
U nás máme také integrované dítě. Ano, funguje to tak, že si vzadu s asistentkou probírá své učivo, zatímco ostatní se učí něco zcela jiného. Kromě toho, že se navzájem ruší, mi uniká smysl tohoto. Jedna maminka si medí, že to na její postižené dítě má pozitivní vliv starn sociální komunikace. Ostatní maminky spíše reptají, že jejich děti nemají klid na své učení. Nevím, jestli by vzájemnou komunikaci nerozvíjel lépe společný pobyt při jiných aktivitách, než je výuka, ale přijde mi to logičtější.
jentakj
21.2.2016 22:06:24
Kreditko - on to asi problém bude. V synově třídě je 10 dětí, v jiných max. 16 a říká, že každý dítě navíc je vidět. V synově třídě jedou na třetiny - tedy 3 nad, 3 průměr, 3 problémy a jeden je totálně mimo. A to učitelé říkají, že vše funguje, neboť to je celkem "hodná" a ukázněná a spolupracující třída.
[<<Předchozích 50] Příspěvky 5160 z 74 [Dalších 14 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.