| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Logopedie

Soutěž o balíček dětské kosmetiky

VčeraKomerční sdělení

Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.

  (?)
[<<Předchozích 130] Názory 131140 z 6098  [Dalších 5958 >>]
Eudo 146355
21.3.2018 12:44:32
"Vy jste to evidentně zvládli perfektně."
No tak zas jasat tak nemusime. S tou zaplavou od r. 2015 se diskutuje opet objev kola od zacatku - ja tu ziju od r. 1968 a vetsina ucitelu, kteri maji mit vzdelani pro vyuku "druhe materstiny" vyucuje temer stejne, jako na kurzu, na ktery jsem kdysi chodila ja.

Ja jsem mela stesti ruznym zpusobem: na sefy (kteri vice mene nemeli poneti o tom, co mam vlastne delat, a nechali mne ucit tak, jak jsem vnimala jako vhodne v tu kterou dobu pro to ktere dite =prakticky na to cela leta nebyly ani zadne rozhodnute osnovy, protoze dite, ktere zrovna prislo do Svedska, a dite, ktere tu zije nekolik let/je tu narozene potrebuji velice rozdilne jazykove znalosti , i kdyz teda sedi ve stejne skupine, protoze to skola juinak ekonomicky nezvladne). Krome toho jsem ucila ruzny vek - od 3 letych predskolaku po dospele, kteri tu prakticky zili i 20 - 30 let, a nebyli schopni se domluvit. Prakticky jsem se ucila chapat ruzne studie nekolikrat dokola podle toho, jakou skupinu jsem zrovna mela - to, co velka cast ucitelu chape jako FAKTA platna pro vsechny muze a vetsinou i byva studie urcite skupiny kolem 15 - 20 lidi/(a jeste k tomu deti, ktere se uci jinak a maji jine potreby), pro ktere to zrovna plati. Clovek musi hledat v mnozstvi literatury, a to je jednak casove i financne narocne a jednak si to ucitel vetsinou ani neuvedomuje.

Vítr z hor 100046
21.3.2018 11:32:39
Přesně tak. V našich českých podmínkách je problém nejen bilingvismus (mmch korektně je to bilinvismus - bilingvní, někteří autoři mrsknou za latinský základ bi-ling ještě anglickou koncovku -ual, a až pak za ni dají ještě jednu koncovku, pro změnu českou - přitom není důvod přejímat slova z latiny s anglickými koncovkami) ale i výuka cizího jazyka - prostě jazyky vůbec. Ještě na ně zkrátka nejsme zvyklí a odborníci nemají tolik materiálu k praxi jako v některých dalších zemích. Strašně mě třeba štve, kolik dětí s různými řečovými problémy dostane automaticky naordinováno totéž (vypnout druhý či druhý a třetí jazyk), i když ty problémy jsou velmi různorodé.

Teoreticky máme příslušné instituce, ale prakticky záleží na štěstí, ke komu se dítě dostane, a jak to rodič zhodnotí a vyřeší. Vy jste to evidentně zvládli perfektně.
Vítr z hor 100046
21.3.2018 11:12:11
"hlavne vymyslene rymovanky s ruznymi opakovanymi zvuky. Tohle jsem pouzivala i s malymi zaky - vymyslela jsem ji rymovacky s vetami, ktere potrebovali "pro zivot". (ten vyzkum o jine casti mozku pri zpevu jsem cetla nedavno, taky je to celkem nove)."

Rýmy a básničky jsou pro nejmenší děti naprosto ideální k rozvoji řečovému a předčtenářských dovedností - ať už je opakují nebo jen poslouchají ~R^
Eudo 146355
21.3.2018 10:21:58
Tyhle studie jsou desne zajimave. Problem je, ze lidi, kteri se v zamestnani zabyvaji detmi s ruznymi druhy problemu ne vzdycky ty studie znaji, ne vzdycky si uvedomuji, ze na kazde dite neni mozne pouzivat stejnou "techniku", ze kazde dite je jine a reaguje jinak, takze i kdyby ta "technika" podle studii fungovat mela, dite ji odmita, nereaguje, nechce. Ne kazdy z Tech expertu je ochoten pracovat jinak. Rodice se spolehaji na to, ze diteti bude pomozeno tak, jak je zapotrebi.
Vetsina rodicu se obrati tam, kde nejakou pomoc ocekava, posloucha rady znamych, kteri "taky", snazi se delat, co muzou pro svoje dite a spolehaji se na to, ze expert to prece vi nejlip.

S timhle jsem se setkala, kdyz se mi narodila prvni dcera. Je to celkem dost let, a PORAD se setkavam se stejnymi nazory, ktere mi ruzni experti doporucovali. Na skolach a institucich, kde jsem pracovala, mi kolegove vysvetlovali, ze oni vedi, ze .... dopln ruzna doporuceni a rady=kteri si ani neprecetli nejaky kratsi clanek o tom, jak funguje bilingvalizmus, ackoli v osnovach je vyslovne napsano, ze KAZDY ucitel ma s ditetem pracovat tak, aby se rozvijel jazyk, a vyslovne, jakym zpusobem pracovat s detmi s jinou materstinou, na rozdil ode mne, ktera to jednak studovala a jednak si pravidelne doplnovala ruzne univerzitni kurzy, kdyz jsem vahala - cely zivot jsem se setkavala s novymi "problemy", ktere jsem sice "mohla resit" podle toho, co uz jsem znala z teorie i praxe, ale taky jsem se setkavala s tim, ze za problemem lezi jiny duvod.
Žžena 83005
21.3.2018 10:16:31
Lorax,
u nás to sedí přesně podle toho, co píšeš ~t~
Děda technik, táta vědec. Táta i syn late bloomers ~t~
Eudo 146355
21.3.2018 10:09:53
"bez vady jen zpívá"

To jsem taky cetla vyzkum, ze lidi, kteri napr. koktaji, zpivaji bez problemu. Podle Tech vyzkumu je ustredi v mozku jinde, ne stejne, jako reci.

Muj syn mel uzdicku - jazyk prirostly k dasni. Jeste v porodnici jsem si vyzadala navstevu logopeda a trvala na tom, aby mu ji odstranili. Logoped odmital, ze jazyk roste ve spicce a ze mu to pri vyslovnosti vadit nebude. Eventuelne pri problemech to udelaji kolem jednoho roku. V mesici mu ji odstranili. Syn nikdy zadne problemy s vyslovnosti nemel - a to ani ceskych, ani svedskych/danskych/anglickych zvuku. Vsechny deti mluvily ciste - zdejsi nareci se dost lisi zvukove od "rikssvenska". Deti to odposlouchaly z televize (my doma mluvili anglicky). Ve skole ucitelka do nasi navstevy myslela, ze jsme se sem prestehovali ze Stockholmu.

K tomu jeste - holky pekne zpivaji. Druha a treti jeste porad zpivaji ve sboru.

Kdyz byli mali, zpivali jsme hodne - hlavne vymyslene rymovanky s ruznymi opakovanymi zvuky. Tohle jsem pouzivala i s malymi zaky - vymyslela jsem ji rymovacky s vetami, ktere potrebovali "pro zivot". (ten vyzkum o jine casti mozku pri zpevu jsem cetla nedavno, taky je to celkem nove).
TaJ 81121
21.3.2018 9:11:44
Lído, tak to syn po nás začal opakovat až kolem 4 let, do té doby jakékoli pokusy typu "řekni..." končily zásekem a neřekl nic...myslím, že to bylo tím, že on si dost dobře uvědomoval, že když to po nás zopakuje, že z toho vyjde něco úplně jiného, než chtěl...takže opakovat nechtěl...až po tom 4.roce, když už dokázal aspoň něco zopakovat bez zkomolení, tak s tím začal...a ještě někdy ve 4,5 se mi večer najednou rozbrečel večer ve vaně a já netušila proč...nakonec z něj postupně vylezlo, že pláče proto, že mu nešlo říct jedno delší slovo (tuším čtyřslabičné) a ptal se mě, jestli někdy bude dobře mluvit jako jiný děti...tenkrát jsem ho ujistila, že bude, ale že proto právě musíme trénovat...
Lída+2 28136
21.3.2018 5:01:53
Lorax, v 2,5letech syna to bylo o bůůůůůůůů, méééééééé, bééééé a podobně. Do 3let.

nebyl vzteklý, kvůli tomu, že má cokoliv zopakovat, on pochopil velmi rychle, že to je cesta k tomu, aby se s náma domluvil a nemusel bušit hlavou do zdi, kdy mu i přes veškerou snahu nerozumíme.
Dyslálie, měl to hodně let.....

V jednu chvíli se uvažovalo i o operaci uzdičky, protože ta pusa byla neuvěřitelně nepohyblivá, to byl ten důvod. Nakonec to bylo jen odstranění mandle ač nebyl nemocný, na kašlíčky a rýmičky netrpěl, byla zvětšená. A taky mu to pomohlo, což jsem zpochybňovala já.

A opravdu ty nácviky jsou vedené hravou formou a to, že trvali 10-15 minut....to nikoho nezabije, 2x to měl ve školce na židličce u zrcadla, 2x se mnou venku a jednou se mnou večer...a to bylo různé..... Syn je dodneška klidný, vydrží to. Rozhodně si nemyslím, že by tam cokoliv naskočilo samo, nebo , že by bez zásahu logopeda začal mluvit. Už písmeno T bylo ve značném skluzu, prakticky rok, jestli si to dobře pamatuju.

S mladším toto absolvovat by bylo asi zajímavé, je jak čertík z krabičky dodneška, nesportovat skoro na vrcholové úrovni, tak tu nadbytečnou energii co má nespotřebuje.....s tím by to takto nešlo, to by se muselo vymyslet jinak.

Navíc znám z blízkého okolí 2 děti, kterých rodiče si mysleli to co ty, že není zmeškáno.....a začali v 6letech.Slečna bez vady jen zpívá, mluví šíleně dodneška, přišli hodně pozdě, má těžší formu toho co měl syn. jestli to někdy bude 100% spíš né. Je skoro dospělá.

A druhou vlastně taky slečnu ty se snaží, škola trvá na rychlejší nápravě, takže nyní kmitají na LOGo každý týden a výsledek je zatím nevalný, zrovna včera jsem se ptala jak to jde, beze změny 1 1/2 roku.....přišli taky pozdě. Takže to nyní bude trvat dlouho.

A můj synovec neumí sykavky a nikdo s tím nic dělat nebude, třeba začne sám, bude mu 8. My na toto nemáme čas mi bylo řečeno, takže to nechávám být a je mi to akorát líto....jediný kde s ním byli na ORL, protože měl zánět uší, tak tam párkrát byli.....mám podezření, že hůř slyší. Strašně ječí, když mluví, ale to může být i něčím jiným.....

Ono asi opravdu je jiné, když dítě mele, ale rozumět mu není a dítě, co neřekne skoro nic.
TaJ 81121
21.3.2018 0:56:41
LoraX, my jsme opravovali, ale ne tak, že bychom chtěli, aby to po nás zopakoval...ale prostě když řekl něco špatně (ať už gramaticky, nebo co se týče výslovnosti), tak jsme to prostě po něm jen zopakovali správně a pokračovali jsme v hovoru...on to někdy zopakoval po nás, někdy ne, nenutili jsme ho k tomu....a časem mu ta správná podoba přešla do krve a začal to říkat správně...ale vyloženě vědomý nácvik čehokoli taky nesnášel, všechno jsme vlastně procvičovali tak nějak za pochodu, venku, na procházkách, grafomotoriku a další věci taky různými způsoby venku, vždycky se dal najít způsob, jak s ním něco potřebného procvičit, aniž by si moc uvědomoval, že se vlastně "učí"~;)
1kulička 119729
20.3.2018 19:49:36
Taky tak, můj brácha do 3 let nemluvil, pak to šlo rychle a žádnou diagnozu neměl. Vždyť mu 3 budou až za 3 měsíce, ne? Neodrazuji od vyšetření, ale nenechat se rozhodit :)
[<<Předchozích 130] Názory 131140 z 6098  [Dalších 5958 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.