Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
rišulka | 117642 |
16.9.2020 18:47:41
Takže se to hýbe dopředu, máme tu zase projednávání změn v inkluzi, osekávání počtu asistentů. Už na jaře tady o tom psala Černá kronika. Teď se to objevilo jako aktuální proč? Jako že je před volbama, jako že se ukáže, že máme a víme, kde šetřit nebo co v tom zase je? Článek přikládám.
Konečně se inkluze tak nějak dala do kupy, ta praxe, nastavení, trvalo, konečně si to celkem sedlo, oproti tomu, jak to bylo na začátku šité horkou jehlou, jak nikdo moc nevěděl, co a jak má dělat a jak to má vypadat. Jak se to bude týkat speciálek? Jak si poradí rodiče těch dětí? Vracíme se zpět v čase? Co je v plánu s těmi asistenty, půjdou na pracáky? Já nechci do ničeho mluvit, ale ti, co do toho mluví, jsou jak z jiné planety. Nedávno jste tu psaly o speciálních pedagozích ve školkách, ten systém jede prostě celý nějak divně. Můj Ríša běžnou školou prošel, bylo to nanic (asistentka báječná, chudák za ty peníze!), prostě tam nepatří, ve speciálce má své tempo, pomoc, podmínky i klid, je spokojený on, já i ta škola, lidi tam mají smysluplnou práci. Přesto s inkluzí souhlasím. Problém vidím spíš v těch poradnách a rodičích, tj. kdo posuzuje, na co děcko má/nemá, kdo je do normálních škol posílá a kdo je tam chce skrz ambice nebo neschopnost akceptovat problém dítěte. A co slyším od známých nebo vidím na fb, ty speciálky nikdo nehlídá, nekontroluje? ta naše se svou efektivitou a funkčností je docela vyjimečná.. |
Len | 108740 |
30.5.2019 18:05:32
Konzervo, promin, ale to neni pravda. Ma to smysl, i kdyz si dite vetsinu casu dela sve se svou asistentkou/ jinym personalem. Mam rovnou dve zkusenosti z obou casti spektra. Jen se s tim naucit pracovat a nerikat dopredu, ze to nejde, nebo to nema smysl, kdyz mi jen jaksi chybi zkusenosti, jak to jit (mit smysl) muze.
|
Konzerva | 153011 |
30.5.2019 15:47:48
vážný,
já si ale myslím, že záleží na tom, jak hodně silná je ta porucha. Pokud to dítě potřebuje výjimky téměř na vše, co se v rámci výuky ve škole běžně dělá, je pro něj zbytečné, aby bylo v běžné třídě, protože si stejně jede s asistentkou po svým. Myslím, že pro tyhle děti by byla lepší speciální třída s tím, že když se jejich neurologie dovyvine a naučí se pracovat s tím handicapem, který mají, tak by pak přešly do běžné třídy, tipuju cca na 2. stupeň. A i tam třeba může mít asistenta, ale ten už mu bude fakt jen "mírně" pomáhat s tím, co bude to dítě dělat v podstatě stejně jako ostatní a ne že si pojede vlastní výuku vedle té, kterou dělá učitelka. |
ChemicalJane + 4 | 86738 |
29.5.2019 22:03:25
správná myšlenka to je, ale spíš než vyhazovat nebo rušit AP, bych zavedla zpět speciální/zvláštní školy.
Jsem AP a mám 3 děti... 2 z nich jsou super typický příklad správně nastavené inkluze - dětem pomohu s prvním krokem, ujistím je v postupu, sem tam upozorním, že by bylo vhodné si to po sobě přečíst a jsou schopni si některé chyby najít. 3. dítě je však totální propadák. Nemá na to být v dalších ročnících, neboť se zasekává na elementárních neznalostech... Krátkodobá paměť slabá, dlouhodobá totéž. Motá jablka s ořechy, stromy se zvířaty... a ještě se hádá, že to má dobře... procvičování nefunguje, motivace selhává, neb neustále podvádí (i doma)... toto dítě na běžné zš nemá co dělat. Z celkového počtu téměř 30 dětí ve třídě jich má již nyní IVP 6, AP mají 4, objektivně jsou na alespoň IVP minimálně další 4 děti.. a to jsme na prvním stupni... Jsem zvědavá, jak tito lidé dokáží zvládat chemii, fyziku, když už teď těžce nestíhají pouhou vlastivědu a přírodovědu... takže za mě myšlenka fajn, podpora super, ale zaměřit se zpět na to, které děti jsou ještě schopné projít ZŠ v pohodě (s AP) nebo už nejsou. |
Konzerva | 153011 |
29.5.2019 15:09:40
"Výsledky z ciziny ukazují, že to jde."
Mám bratrance v USA a nefunguje to tam stejně jako to nebude fungovat u nás. Princip je furt stejnej - je málo peněz na učitele a asistenty, takže se to ve třídě nedá zvládnout. |
hbf | 94684 |
29.5.2019 11:28:32
Princip české inkluze je naprosto špatná myšlenka. Mnoho lidí tento vývoj (megalomanská očekávání, vysoká finanční náročnost, postupné omezování finančních prostředků a podpůrných činností) očekávalo.
Takhle to halt dopadá, když hlavním kritériem změny je ideologie a hypertrofované nadšení. |
Gladya, bývalá dasa, | 63023 |
29.5.2019 10:37:33
Inkluze, jak ji popisuješ, je opravdu nesmyslná. Jsem v principu zastánce inkluze, ale ne za každou cenu. Musí být dobře udělaná a samozřejmě je otázka, do jakého stupně mentální retardace dítěte má smysl se o inkluzi vůbec pokoušet. Výsledky z ciziny ukazují, že to jde.
|
x x | 15263 |
29.5.2019 9:28:30
Z principu je naprosto špatná inkluze mentálně retardovaných žáků do běžné třídy. Mám syna v průšvihové třídě, kde od první třídy bylo 29 dětí, z toho celých 11 dětí mělo papír na hlavu různé závažnosti. Chudáci ti normální žáci. Učitelka místo aby učila, tak musela pořád napomínat debilní děti a věnovat se převážně jim. Naštěstí část rodičů nakonec svoje děti dala do spec. školy, takže se situace trochu uklidnila, ale bylo to naprosto zoufalé. Inkluze je nesmysl a kravina, pokud pominu inkluzi fyzicky handicapovaného dítěte.
|
Gladya, bývalá dasa, | 63023 |
29.5.2019 9:06:13
Ach jo, jestli je to tak, tak budou na koni odpůrci inkluze. Zabije se tak v principu naprosto správný myšlenka.
|
Kaipa | 98564 |
28.5.2019 22:10:04
Senedro, moje kamarádka pracuje v PPP a už cca před rokem o změnách mluvila (tedy o tom, že se nová vyhláška chystá, jen nikdo nevěděl, od kdy bude platit a co přesně přinese), pamatuju se jenom, že mluvila o tom, že ve třídě pouze jeden AP.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.