Přidat odpověď
Milá Babeto,
to jak se k Vám chovali v "nejmenované" porodnici mě skutečně pobouřilo.
Jsem porodník a věřte, že kdybych zjistil podobné chování v naší porodnici, řádil bych jako tygr.
Dobrá pověst porodnice se totiž buduje roky a ztrácí se v několika minutách. Vždycky mě mrzí, když tady čtu jak se k někomu chovali kolegové a kolegyně nepatřičně a cítím něco jako "kolektivní vinu" českého zdravotnictví. Za jedinou cestu jak stav změnit považuju důslednou " sebeobranu " pacientů. Jednak si nedat všechno líbit a v případě, že i tak se někdo chová podobným způsobem, stěžovat si.
Na několika dalších místech jsem zde četl, že pacient je klient, platí tak má nárok...
Domnívám se, že většina zdravotníků ve svých pacientech nevidí "platící zákazníky" a myslím, že je to dobře. ˇˇCasto omílaný " partnerský vztah" s pacientem znamená oboustranné slušné jednání. Není to tedy jen záležitost zdravotníků, ale i pacientů.
Bohužel neexistuje web, kde by si zdravotníci zoufali nad neslušností a hrubým jednámím některých pacientů :) Chovat se nejen slušně, ale i mile ke slušnému pacientovi je snazší než se nutit do úsměvu v případě, že je někdo hrozně protivný, nebo dokonce hrubý ( jsou i sprostí).Tvrzení, že " profesionál" má zvládat i hrubosti pacienta, který trpí a tak má nárok na cokoli je poněkud idealistické. Pro neslušné jednání zdravotníků není omluva stejně jako pro neslušné chování pacientů.
L.
Předchozí